Úrokové zvýhodnění

Ve vašich odpovědích mi zcela unikla odpověď na zásadní otázku: jak můžete účtovat klientům poplatek za službu, o které vůbec nevíte, že budou někdy využívat?
Jak byste reagovala, kdyby Vám Eurotel naúčtoval "Poplatek za využití služby 'Nový telefon'" a kdybyste tento poplatek reklamovala, protože jste si takovou službu nikdy neobjednala, dozvěděla byste se, že Eurotel má s touto službou nemalé náklady a Vy na ní máte nárok, tak proto Vás kasíruje?
n/a
29. 11. 2005 17:39

Odpověď

Nárok na úrokové zvýhodnění vzniká klientovi v případě, že ukončil smlouvu o stavebním spoření ne dříve než po pěti letech a nečerpal úvěr. U starších smluv ještě platilo pravidlo, že musí naspořit alespoň 50% cílové částky. Tuto podmínku však splní každý klient, který spoří v souladu se svou smlouvou o stavebním spoření. Proto existuje velmi vysoká pravděpodobnost, že každému klientovi, který má úrokové zvýhodnění sjednáno, bude také vyplaceno. Právě proto musí být tento nárok trvale u každé smlouvy vyčíslován, evidován a prostředky k tomu určené musí být samostatně spravovány.
V případě, že klient čerpá úvěr ze stavebního spoření, a tudíž mu nárok na úrokové zvýhodnění zanikne, náklady na úhradu za správu finančních prostředků v souvislosti s úrokovým zvýhodnění mu stavební spořitelna nahradí.
Daniela Ostašovová (Poradce pro stavební spoření)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).