Dobrý den, pane Kabele,
docela často čtu o tom, že pojištění může být na stavebnicovém principu. Zajímalo by mě, co si pod tím mám představit u povinnýho ručení? Nikde jsem se toho moc nedozvěděl.
K.
Dobrý den, Kamile,
odpovím malinko ze široka. Určitě se totiž shodneme, že motoristé mají různá auta, jezdí na různých místech, mají odlišné zkušenosti a schopnosti v řízení. Logické je, že každý z nich by měl mít pojištění auta přizpůsobené jemu na míru.
A o tom právě "stavebnicový model pojištění" je. Dobré pojišťovny dnes umožní každému, kdo si chce sjednat povinné ručení, vybrat si z nějaké základní nabídky ochrany rizik, a tu dále rozšiřovat podle vlastního uvážení. Zkrátka si ho poskládat jako stavebnici.
My v ČP věříme, že je správný přístup umožnit motoristovi, aby si povinné ručení poskládal například podle toho, kde nejčastěji autem jezdí a se kterými riziky předpokládá, že se může na svých cestách, nebo když v autě zrovna není, nejčastěji setkat.
U povinného ručení tak má motorista možnost ho doplnit třeba o pojištění pro moment střetu se zvěří, v případech živelních událostí nebo když mu auto ukradnou zloději. Pojišťovny pak samozřejmě krytá rizika doplňují i zajímavými službami a benefity (garance ceny povinného ručení, asistenční služby, náhradní vozidlo i pro viníka nehody atd.)
Tomáš Kabele