Když si sami způsobíte dopravní nehodu, tak se smíříte s tím, že nastanou starosti s vyřizováním. Ale co když za nehodu nemůžete? Proč musíte obíhat další pojišťovny kvůli chybě jiného? A proč vlastně ztrácet čas papírováním?
Co je to přímá likvidace, jak probíhá, jaké jsou její výhody a zkušenosti z praxe?
Na otázky spojené s přímou likvidací jste se mohli ptát Tomáše Kabeleho, ředitele odboru pojištění motorových vozidel v České pojišťovně. Poradna byla otevřena od pondělí 15. dubna 2013 do neděle 28. dubna 2013 včetně a je uzavřena.
Česká pojišťovna je univerzální pojišťovnou s více než 185letou tradicí poskytování životního i neživotního pojištění a je zároveň největší pojišťovnou na českém trhu. Poskytuje jak individuální životní a neživotní pojištění, tak i pojištění pro malé, střední a velké klienty v oblasti průmyslových, podnikatelských rizik a zemědělství.
Tomáš Kabele (*1968) je ředitelem Odboru pojištění motorových vozidel České pojišťovně. V minulosti působil také na manažerských pozicích v oblasti likvidace a informačních technologií v pojišťovně Kooperativa. Je absolventem Vysoké školy zemědělské v Praze a svou profesní dráhu začínal v České pojišťovně jako likvidátor zahraničních pojistných událostí.
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, možná to budete vědět. Měl jsem jednu nehodu, mnou zaviněnou. S dodávkou jsem neubrzdil do Porsche Carrera, škoda asi půl milionu na plechách. Tak jsem to musel hlásit polici, jinak se nic nestalo, nic na zdraví. Policie tam přijela asi za 25 minut, ale za asi 15 minut tam byla jakási asistenční služba (už nevím jestli nehody cosi, nebo nabourali vám auto cosi, nějaká z nich). Hned to začal fotit a zapisovat. Já jsem byl docela i rád, že mi někdo pomůže, byl jsem ve stresu z nehody. Tak jsem to podepsal. A pak se stal průšvih, protože tu naši dodávku odtáhli kamsi do servisu a tím že jsem dal já souhlas, tak majitel firmy po mě řval, že jsem to neměl dělat, že teď bude mít oplétačky s pojišťovnou. No a nakonec ji spravili, ale nějak divně. Myslel jsem si, že ji povezou do servisu a oni měli asi nějaký svůj servis. I tak to vyšlo hodně, já jsem musel z platu doplatit asi 18 tisíc, protože to pojišťovna nezaplatila. Tak jsem se chtěl zeptat, co jsou to ty asistenční nehodové služby a jestli je mohu třeba nějak odmítnout. A jak to že tam byli dřív než policajti? Děkuji.
Dobrý den, našla jsem u svého vozu prasklinku čelního skla a bojím se, že do budoucna to budu muset řešit. Mám u vás povinné ručení a zároveň i havarijní pojištění all inclusive. Lze uplatnit havarijní pojistku i na výměnu čelního skla?Děkuji
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na auta s oranžovými majáky, která vidím velmi často u nehod. Jsou to služby pojišťoven? Jeden známý mě od nich zrazoval, že prý jde o nějaké lovce nehod... Já ale ve smlouvě se svou pojišťovnou asistenční služby mám. Toto je tedy něco jiného? Předem děkuji za odpověď. Jaromír
Abych se dostal do svého zaměstnání, musím projet cca. 3km úsek rozbité silnice. I když pojedu 20km rychlostí, tak slyším velké nárazy do podvozku. Na začátku cesty je nyní umístěna značka Pozor nerovnosti na vozovce. Ale není udán počet km. Jedná se o úsek silnice mezi okresem Cheb a Sokolov, stav např. http://www.facebook.com/video/video.php?v=4480200050633.
Jsem naprosto přesvědčený, že za stav podvozku mého vozu je zodpovědný vlastník vozovky. Na koho se má obrátit pro nápravu?
Protijedoucí auto co předjíždí mě donutí vyjet ze silnice a nabourat, zároveň toto auto ujede protože na něm není ani škrábanec. Jaké mám já šance dokázat, že nejsem viníkem nehody?
Není pak lepší dostat čelní náraz na protijedoucí auto než to napálit do stromu, který je pevným objektem který neodletí?
Jaký je správný postup, když do mě někdo nabourá? Nejdřív volat pojišťovně? Co když se mi nebude chtít viník legitimovat? Nebo chce dokonce odjet s tím, že spěchá? Díky, Petra
Mám u vás už pět let povinné ručení, nevím přesně, kterou variantu. Jsem automaticky pojištěna i pro případ, že srazím srnku nebo jiné zvíře? A jak je to, když mi někdo auto ukradne? Dostala bych od vás peníze?M.
Dobrý den, pane Kabele, o přímé likvidaci jsem slyšela a přijde mi to jako docela dobrá služba. Chtěla bych se jen zeptat, zda je nutné splnit nějaké konkrétní podmínky, abych na přímou likvidaci v případě nehody měla nárok?Například zřízení prémiové verze povinného ručení, sjednání havarijního pojištění nebo něco takového. Děkuji!
Dobrý den, pane Kabele,
docela často čtu o tom, že pojištění může být na stavebnicovém principu. Zajímalo by mě, co si pod tím mám představit u povinnýho ručení? Nikde jsem se toho moc nedozvěděl.
K.