DIRECT Pojišťovna je na českém trhu druhým elévem, který se snaží prosadit mimo pobočkovou síť přímými kanály. Podobně se snažil Callin, a tento projekt nakonec z různých důvodů skončil. Věříte si? Myslíte si, že lze v konzervativním Česku prodávat pojistky po telefonu?
Odpověď
Nemyslím si, že by byli Češi nějak extrémně konzervativní. Naše cíle na českém trhu jsou ambiciózní, ale současně reálné. Vycházejí z detailních analýz a průzkumů trhu. Náš obchodní model, založený na přímé komunikaci s klientem a na úspoře nákladů za zprostředkovatele, má před sebou velkou budoucnost. Jsme jedinou pojišťovnou na trhu, která využívá k prodeji svých produktů výhradně přímé kanály a jsme tak nejvíce připraveni na budoucí změny trhu, které zcela jistě povedou směrem k přímému modelu. Naše pojišťovna je velmi často porovnávána se společností Callin. Jde však o srovnávání nesrovnatelného. Callin jako dceřiná firma České pojišťovny nakonec konkuroval mateřské společnosti, což výrazně urychlilo jeho konec. Navíc u Callinu si nejsme jisti, že marketingově dostatečně zvládl svou dlouhodobou existenci. Jen pro zajímavost, DIRECT Pojišťovna již v září (tedy cca 4 měsíce po vstupu na trh) dosáhla většího počtu klientů než Callin za dva roky.
Hana Kovářová
(Poradce pro pojištění majetku)