SOS

Ještě doplňující dotaz (dotaz nelze přidat ke správnému vláknu). Ptal jsem se na Sdružení obrany spotřebitelů zda mohou něco udělat s nespravedlivým odškodněním v případě totální škody. Oni mi odepsali, že tabulky podle kterých se pojišťovny řídí v případě totální škody schvaluje pojistník podpisem smlouvy a že tyto tabulky je možné vyžádat si při před podpisem smlouvy. Vy píšete "Na její stanovení existuje několik metodik a v ČR působí i několik specializovaných společností, které se této problematice věnují." z čehož usuzuji, že nemám šanci vybrat takové pojištění, které poškozeného v případě totální škody opravdu spravedlivě odškodní.
Vaše příklady moc nesedí s případem mé kolegyně - po dvou letech byla podle pojišťovny cena vozu nižší o dvě třetiny. Schválně se jí zeptám co to bylo za pojišťovnu a jakou značku auta měli. Z odškodněním v případě totální škody nebyl spokojený NIKDO z asi pěti známých, které toto potkalo.
Vy píšete o koupi za vyšší cenu a o zinscenování krádeže. To je ale pojišťovací podvod za který hrozí vazba a tudíž to dle mého není zcela běžné. Naopak špatné odškodnění v případě totální škody je dle mých poznatků zcela běžné. Pokud budu chtít udělat pojišťovací podvod, koupím si auto za půl mega, pojistím ho a nechám si ho ukradnout. I tak vydělám dost, ani nebude třeba kupovat od známého za uměle vysokou cenu.
Rada.K
6. 11. 2006 12:51

Odpověď

Dobrý den,

poznámka o zinscenované škodě byl jen příklad, proč se pojišťovny neřídí cenou vozidla podle kupní smlouvy. Pokud je vozidlo pojištěno na cenu obecnou, měla by pojistná částka (kterou si volí klient) přibližně odpovídat této ceně.
Jan Žalčík (Poradce pro povinné ručení)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).