Placení na internetu

Ptejte se Nikoly Rafaje, výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci (APEK), na vše, co se týká placení na internetu.

V poradně odpovídá

  • Nikola Rafaj

    (Poradce pro placení na internetu)
    Výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK)
Poradna je uzavřena, nelze vkládat nové dotazy.

Dotazy

  • Koupě letenek přes internet

    Dobrý den.
    Kupuji už poněkolikáté letenky u nízkonákladových společností přes internet.
    Kromě samotné letenky se musí zaplatit poplatek za převedení peněz. Tento poplatek se však mění na základě použité karty.
    Např. u společnosti EasyJet:
    credit card - 220Kč
    debit card - 45kč
    Visa Electron - 0kč.
    Proč jsou ceny u různých karet různé?
    Dá se někde v ČR sehnat debit card a co to vlastně znamená?
    Děkuji za odpověď.
    Dan
    18. 2. 2006 19:32
  • 3D SET / 3D Secure

    Dobrý den pane řediteli,

    často se v různých článcích setkávám s pojmy 3D-SET a 3D-Secure. Moc těmto pojmům zatím nerozumím. Poradíte mi?
    Jde o rozdílné způsoby zabezpečení? Pokud ano, v čem se pak navzájem od sebe liší?
    Janina
    17. 2. 2006 17:35
  • Re: CSOB vs. Paypal - VYRESENO!

    Vsem moc dekuji za odpovedi. Problem se takrikajic vyresil sam :). Kartu se mi dnes podarilo pridat s pouzitim jiz ulozenych cisel, se kterymi jsem to zkousel.

    - asi chtelo chvilku pockat, protoze byla karta nova, jine vysvetleni bohuzel nemam... hlavne ze to jede!
    Dan
    17. 2. 2006 12:18
  • Re: Paypal

    No, jen aby se tato diskuze nestala diskuzi o paypalu, původní myšlenka je asi jiná, že...

    To, že nelze vaší kartu zaregistrovat na PP může způsobovat toto:

    1, Špatně zadaané číslo karty
    2, Špatně zadaný CVV kód
    3, Karta je blokovaná ze strany ČSOB pro internetové transakce

    Chtělo by to opět tyto údaje ověřit. Blokování karty si ověřte přímo na ČSOB Lince 24, ne na pobočce. Já používám všechny možné karty, a to jak debetní,, kreditní i charge a nemám žádný problém, včetně maxkarty Poštovní spořitelny.
    dalich
    16. 2. 2006 19:57
  • Re: CSOB vs. Paypal

    Omlouvam se pokud se tento prispevek prida opet jako novy dotaz (neprisel jsem bohuzel na to, kde se da nastavit odpoved).

    Problem je hlavne v tom, ze ja kartu nemohu do PP ani pridat, takze provedene (popr. zpozdene) odezvy plateb nehraji roli.

    Pokud chci na PP cokoliv delat, musim nejprve pridat nejakou kartu a tu moji to proste odmitne (VISA Student Classic) - karta neprojde overenim (podle PP overenim CSOB)

    Nicmene vim, ze PP VISA Classic bere (Napr. VISA Classic Partner..).
    Dan
    16. 2. 2006 17:18
  • CSOB vs. Paypal

    V bance jsem jiz bohuzel byl a tam mi sdelili, ze zadne embosovane karty na internetove platby neblokuji a ze z jejich strany je vse vporadku.
    Pry musi byt chyba v PP, coz rozhodne neni (PP vubec neznaji) :(
    Dan
    16. 2. 2006 15:09
  • CSOB vs. Paypal

    Dobry den,
    vlastnim novou kartu Visa Student Classic od CSOB a chtel jsem s ni platit pres PayPal.
    Problem je v tom, ze kartu do PP nedokazu pridat a system mi vzdy zahlasi, ze mi je banka odmita:

    "This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card."

    Podle vseho ma ale karta vsechny predpoklady, abych s ni touto slouzbou mohl platit. Nevite co s tim.

    Moc dekuju.
    16. 2. 2006 10:57
  • verifikace platby

    Dobrý den; z čistě filosofického důvodu by mne zajímalo, jak je ošetřena bezpečnost placení kartou zejména v zahraničních e-obchodech, případně jestli je nějaký rozdíl v úzu použití v USA kontra Evropa.
    Objednával jsem cos na jednom americkém serveru, a nebyla to zrovna malá částka, (asi 1100 USD) - objednávkový formulář po mně chtěl číslo kreditky, to jsem tam bezelstně napsal - a když jsem se druhý den pídil po SWIFTu kvuli zaplacení, provozovatel mi řekl že si chargovali kreditku v okamžiku kdy jsem zadal její číslo do objednávkového formuláře.
    Dotaz: to je to fakt tak jednoduchý? Formulář se ani stínem nezmiňoval o verifikaci nebo autorizaci platby, nebo dokonce o jejím provedení - jen po mně chtěl číslo kreditky - a šup, třicet táců zasvištělo internetem. To je normální??? Vždyť číslo mojí kreditky zná přinejmenším každý, kde jsem kdy použil imprinter.
    Dotaz 2: u nás je to stejně banální procedura, nebo jen američani zešíleli?
    16. 2. 2006 0:12
  • Založení domény

    Přeji Vám hezký den a prosím Vás o odpověď na následující dotaz.
    Ráda bych zaregistrovala doménu pod jménem Jürgen-Leiß.de
    Lze to u nás v Čechách. Děkuji
    14. 2. 2006 10:25
  • Platba

    Jak zákazníkovy oznámit způsob platby ze zahraničí na mojim webu?
    13. 2. 2006 18:30
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).