Koncem listopadu vstoupila na český trh bezpoplatková banka, která po pěti měsících sice ještě nemá takovou nabídku a internetové bankovnictví jako eBanka, ale nemyslíte si, že je třeba zareagovat včas a začít se chovat vstřícněji ke svým stávajícím klientům, např. zrušením všelijakých podmínek pro bezplatné vedení eKonta (ceníková cena při nesplnění: vedení běžného účtu 50,- + přímé bankovnictví 70,-), poplatků za změny, které si klient provádí sám přes IB (30,-) a radikální snížení cen vyžádaných SMS zpráv/e-mailů o pohybech na účtu (nyní 3,90)? Proč je u eKonta bezplatným vedením zvýhodněn klient, kterému každý měsíc sice požadovaná částka na účet přijde, ale vzápětí ji celou vybere nebo převede jinam, oproti klientovi, kterému některý měsíc přijde na účet větší částka a jiný měsíc menší, ale peníze na účtu nechává? Dá se očekávat, že cenovou politiku eKonta s nástupem bezpoplatkové konkurence přehodnotíte?
Odpověď
Ne, nepočítáme s tím, že bychom cenovou politiku eKonta přehodnocovali. My skutečně chceme být banka, která má klientům co nabídnout. Každý pak má možnost volby, zda jsou pro něj důležité poplatky nebo široká nabídka kvalitních služeb s individuálním přístupem. Vzhledem k tomu, že nám stále roste počet klientů, tak si myslíme, že jsme se vydali správnou cestou.
Ziskovost jiných bank je záležitostí jejich akcionářů a ne mou :-)
Lubor Žalman
(Generální ředitel Raiffeisenbank)