Nulové poplatky z dlouhodobého hlediska

Dobrý den, všichni víme, že nic zdarma ve skutečnosti není. Takže jsou-li služby pro klienta za 0Kč a zároveň pokud víme, že náklady na ně nulové nejsou, lze jednoduchou matematikou dovodit, že vzniká ztráta. Ta může být buď křížově financována z jiných aktivit firmy a nebo bude firma ve ztrátě.

Jak je daná situace řešená u Akcenty? Je vaše strategie založena na inkasování velmi vysokých poplatků za příchozí platby, ze kterých zadotujete vedení účtu a platby odchozí? Je z ekonomického hlediska tato cesta dlouhodobě udržitelná? Nebo sledujete jiný, typický krátkodobý cíl - rychlé vytvoření dostatečně mohutného kmene zákazníků, aby se potom firma lépe prodala (a služby nový majitel patřičně zdražil)?

Díky za vysvětlení.
19. 10. 2009 12:00

Odpověď

Dobrý den,

naše poplatky na úrovni vedení účtu a tuzemského platebního styku jsou nulové s výjimkou zpracování položky do mezibankovního systému, kde účtujeme 2,-- Kč za položku a za expresní platbu pak 10,-- Kč. Až zahájíme realizaci zahraničního platbního styku, tak tam jisté poplatky za služby předpokládáme. Nicméně naše filosofie je dána tím,že základní služby jsou zdarma vč. základní platební karty, kterou připravujeme.
Jak jste správně uvedl, ztráty takto generované musíme pokrývat z jiných příjmů. Není nic zvláštního a neobvyklého, že je buceme pokrývat z výnosů zejména kativních obchodů, tj. úvěrových aktivt. Při rozjezdu je každá finančí instituce zpočtáku (teorie hovoří o 3 až 5 letech) ve ztrátě podle svých záměrů. My jsme společnost založená na družstvenvím vzahu každého člena vůči toto společnosti. Jsme tu od toho, abychom našim členům posyktovali kvalitní a přitom ne drahé služby na bázi osobního přístupu vůči klietnovi. A to přesto, že se hlásíme k tzv. internetové bance.
JUDr. Otakar Schlossberger (Poradce pro bankovní poplatky)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).