Poplatky

Dobrý den, na otázku "Proc jsou na hypotecni uvery se statni podporou uvaleny vyssi poplatky?" jednoho tazatele jste odpověděl mj. "S touto službou poskytovanou pro klienty jsou samozřejmě spojeny náklady, které jsou z části přeneseny na klienta."
Přijde mi absurdní, aby v době výpočetní techniky (kdy je vcelku jedno, jestli PC za 15.000,- bude vytvářet report za tisíc klientů čtvrt hodiny nebo za deset tisíc klientů dvě a půl hodiny, když se to dělá jednou za rok (nebo za měsíc), byly náklady skutečně tak vysoké, aby to dělalo zmíněných 50Kc/os/měsíc. O to více mě zaráží, že těch 50Kc/klient je pouze část nakladů, které s tím banka má.
Proto bych prosil o konkrétní odpověď, jaký je onen poměr, kterým je hradí ony zvýšené náklady u HU se státní podporou. Např. klient 60%, banka 40% apod. Protože je od banky velmi šlechetné, že klientům některé služby dotuje (když si je dle Vás nenechává proplácet v plné výši, očekávám, že se nebude stydět se pochlubit. Díky.
LK
9. 1. 2004 8:01

Odpověď

Bohužel nebudu schopen zcela odpovědět na Váš dotaz. Sdělování nákladů spojených s údržbou systémů, vývojem systémů, mzdovými náklady je interní informací. Zmíněné navýšení popatku (50,-- Kč) vyžadujeme pouze u těch klientů, u kterých je skutečně státní podpora vyplácena (měsíčně). V současné době se totiž projednává státní finanční podpora ve výši i 0 %, tudíž banka zpracovává smlouvu o poskytování 0 státní podpory. V těchto případech k navýšení poplatků nevyžadujeme. Uzavření smluvního vztahu je však důležité pro případné opětovné navýšení této podpory.
Marek Richter (Poradce pro hypotéky)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).