Odpověď
Dobrý den, to je opravdu důležitá otázka. Je nutno si připomenout, že asistenční služba se v určitém okamžiku může stát velmi důležitým pomocníkem, který může významně pomoci při řešení někdy i velmi složitých a emotivně náročných situací.
Co od asistenční služby očekávat závisí určitě na rozsahu služeb a pomoci, které ten který pojistitel nabízí ve svém produktu. Velmi obecně lze tedy odpovědět, že záleží spíše na Vás: jaké služby či případnou asistenci si potřebuje zajistit, takový produkt si vyberete. Většinou jde o asistenci v případě doprvní nehody, pojištění léčebných výloh, úrazovém pojištění, pojištění odpovědnosti za škodu, a dalších jako např. ztrátě zavazadel, zpoždění odjezdu a pod.Rozsah asistence potom může být od pouhé jednoduché rady až po zabezpečení odtahu vozidla poškozeného po nehodě, oparvy, náhradního vozidla a dalších souvisejících kroků až po zabezpečení náhradního ubytování, lékařské péče, přepravy či jiného druhu pomoci, kterou byste sama velmi složitě zajišťovala. No a kdy se na asistenci obrátit? Jednoduše by se dalo říci, po prostudování podmínek pojistitele a rozsahu asistence tehdy, kdy to budete potřebovat. Zbývá popřát, mějte kvalitní produkt s kvalitními asistenčními službami.
Václav Hönig
(Poradce pro cestovní pojištění)