Poplatky a Servis 24

Dobrý den
Zajímalo by mě, zda do budoucna počítáte se zrušením (alespoň některých) poplatků, například v souvislosti se vstupem ČR do EU. Nemáte s blížícím se vstupem obavy z větší konkurence a s tím spojený odliv klientů? Není to tak dávno co se v tisku míhaly palcové titulky o tom, že bankovním ústavům začíná velký boj o drobné klienty, ale zatím z Vaší strany nijak velkou vstřícnost nevidím, jen samé poplatky a zdražování.
Druhá část dotazu se týká služby Servis 24. Proč není možné prostřednictvím této služby například podat žádost o novou platební kartu s tím, že by klient určil do které pobočky mu má přijít? Koncem roku jsem tento problém řešil a vzhledem k tomu, že mám účet v Ostravě, ale bydlím v Brně, jsem měl dost běhání (nehledě k tomu, že mi ještě byl sdělen chybný PIN). Přitom by stačily tři kliknutí myší ...
V souvislosti s přečíslováním účtů mě napadá ještě jeden dotaz - budu-li chtít po přečíslování převést svůj účet z Ostravy do Brna, bude toto nějak zpoplatněno, či nikoli?
Předem děkuji za odpovědi
H.
31. 3. 2004 14:59

Odpověď

Změny v poplatkové politice v souvislosti se vstupem do EU nechystáme. Naše cenová politika je již od roku 2000 důsledně postavena na transparentním přístupu a na pravidle, že ceny zohledňují náklady na rozvoj služeb.

Pokud jde o konkurenci, je to nepochybně zdravý fenomén a je dobře, pokud jí v ČR přibude. Obavy z konkurence však v žádném případě nemáme.

Boj o klienty není otázkou výše poplatků ale dostupnosti a komplexnosti služeb. Máme vysoce kvalitní a klientsky komfortní přímé bankovnictví, které je klientům k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu; máme síť 660 poboček a 1070 bankomatů, zakládáme hypoteční centra pro komplexní služby v bydlení atp. Výsledek? Klienti každoročně přibývají.

Pokud jde o Servis 24, o zřízení služby, o které mluvíte, uvažujeme. Nicméně, jako klient ČS (díky za to :-)), nejste vázán na pobočku, která spravuje Váš účet. Drtivou většinu záležitostí vyřídíte na kterékoli pobočce v ČR. Pokud si přejete kartu zaslat na jinou pobočku, než je "Vaše" pobočka, není problém to zajistit. Stačí, pokud tento požadavek Vaší pobočce sdělíte.

Zpoplatnění převodu účtu v současné době neplánujeme.
Klára Gajdušková (Poradce pro osobní účty)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).