Proč Spořitelna neustále zvyšuje poplatky a za všechno a tak zneužívá situace, kdy klient stejně nemá kam přejít, protože se všechny naše banky chovají stejně. Může si toto nový majitel Spořitelny dovolit ve své mateřské zemi ???? Asi těžko. Jsem přesvědčen, že naopak snižováním i úplným zrušením mnohých poplatků by naopak banka přitáhla další klienty.
Odpověď
Máte pravdu, bylo by krásné, kdybychom mohli poskytovat služby zdarma, ale tak to bohužel není.
A musím se důrazně ohradit proti tvrzení, že zneužíváme situace na trhu. Naše poplatková politika je zcela transparentní. Nelákáme klienty na líbivá hesla, že mají něco zdarma, aby při podrobnjším zkoumání zjistili, že musejí pro službu "zdarma" splnit bezpočet podmínek.
Abychom mohli rozvíjet služby a produkty, nabídnout 24 hodin denně 7 dní v týdnu přístup k účtům přes telefonní a internetové bankovnictví, nabídnout síť 660 poboček a 1070 bankomatů, hypotéky se sazbou 2,99% a kvalitní poradenství, musíme investovat.
Poplatky za jednotlivé služby pak odrážejí náklady na jejich rozvoj.
Nejsme nejlevnější bankou na trhu a ani jsme jí nikdy být nechtěli. Ale jsme bankou, která poskytuje nejkvalitnější služby na českém trhu - dvakrát za sebou jsme získali ocenění Banka roku v soutěži MasterCard. A to je naše vize: chceme poskytovat kvalitní služby a produkty za konkurenceschopné ceny.
Klára Gajdušková
(Poradce pro osobní účty)