Kvůli poplatkům za bankomat mne zatím neoslovilo ani Fio. Sice bankomat používám opravdu málo a naopak kartou jsem už platil i bagetu za 6,9 Kč, takže ve finále by mne i ten účet od nízkonákladovky vyšel levněji, ale tyhle vysoké částky u položky výběr z bankomatu mne vždy spolehlivě odradí. Zdá se mi to moc a sčítat mraky korunových položek u stávajícího účtu se mi nechce, abych viděl, jestli a kolik ušetřím. Bankomaty Pharro jsou se svým množstvím spíše teoretická záležitost a ČSOB zrovna poblíž bohužel nemám
Tady jde o to že 18 Kč za výběr je prostě moc . To třeba u Mbank i když bych neměl na účtě ani korunu tak zaplatím za 3 výběry v měsíci 9 Kč a můžu jít do jakého bankomatu chci . S takovými poplatky za výběr z bankomatu ma zuno minimální šanci u lidi uspět . a jještě ke všemu jiné bankomaty než RB se berou jako cizi a těch je jako šafránu . Třeba tady u nás v Pardubicích vím o 2
Kdybych na kartě pravidelně protáčel 5 tisíc měsíčně, tak si pořídím "vracecí" kreditku http://www.mesec.cz/clanky/tip-na-patnact-karet-ktere-vam-vraci-penize-do-kapsy/ díky které vydělám mnohem víc :)
Na rozdíl od Jarmily chci papírové výpisy. U mne by asi cena služby dopadla následovně, chování bych upravil následujícímu modelu:
Zuno (výběr z lib. bankomatu 1x měsíčně, SMS bez balíčku):
18..38 (bankomat) + 48 (výpis) + 5..30 (SMS) = 71..116 Kč/měsíc
Zuno+ (1x měsíčně výběr z bankomatu RB, předpokládám SMS zdarma):
68 + 48 = 116 Kč/měsíc
Myslím, že se mnou počítat nemohou. Já už jim dnes nevěřím, že za rok celkové poplatky bance nebudou ve dvojnásobné výšši.
U RB jsem začínal na 54 Kč/měs (cena balíčku), reálná cena 60-70 Kč/měs. Během posledních 3 let poplatek značně rost, v současnosti bych platil přibližně 180-200 Kč. U hlavních dvou produktů RB, které jsou dle reklamy "zdarma", ještě více.
Zatím nevím zda bych této dceři rakouské Raiffeisen věřil více než například Fio, či mBank. Pravděpodobně bych ale ZUNO, podobně jako zmíněným bankám, nesvěřil první rok více peněz než jen několik málo desítek tisíc korun.
mBank posílá výpisy v PDFku, FIO je neposlá vůbec. U obou bank se ale můžu kdykoli podívat na momentální stav, případně se podívat třeba na leden nebo srpen minulého roku, když mám tu potřebu. Tudíž měsíční výpisy v papírové podobě netisknu, škoda práce i apíru (to není o šetření, ale o phodlnosti nebo spíš o jisté úrovni služeb). Pokud budu dostávat potvrzení po pohybu SMSkou, tak je mi to platné jako vožení písku na Saharu, to už si to můžu rovnou psát do deníčku. :-))
Fio má podle mne informace o pohybu na účtu (hlásiče) úplně k ničemu. Než aktivovat hlásiče je pro mne mnohem přehlednější se jednou týdně podívat do internetbankingu.
U RB jsem internetbanking nepoužíval vůbec, ale přehled o stavu účtu jsem měl mnohem lepší než dnes a okamžitě. Zejména proto, že pohyby na účtu způsobené platební kartou nejsou on-line, a bývají zaúčtovány až po několika dnech. Hlásiče pro kartu neexistují.
Jinak jsem ale s jejich systémem celkem spokojený, zejména s rychlostí převodu mezi účty. Myslím, že až ještě více přivyknu a změním několik dalších zvyků bude to ještě lepší.
Akorát mám problém, že nedokáži fungovat, dlouhodoběji, plně off-line. Naštěstí, lze v případě nutnosti použít i terminály umístěné přímo v pobočce Fio banky.
Fio výpisy, papírové, zasílá. Za cenu poštovného. Akorát mají takové zvláštní řazení listů a informací, ale jinak jsou na Fio "speciálním" papíru, a myslím že by je mohl, ještě i dnes (dříve se to tak dělalo běžně), sem tam někdo uznat jako potvrzující dokument o provedené platbě.
Výpisy se ale nezasílají automaticky ke všem účtům které u Fio banky máte zřízeny, což jsem původně očekával, ale jen k účtům které jste zřizovala na pobočce pokud jste si o tuto službu zažádala. V současnosti zvažuji, že požádám o výpis i u některého z podúčtů, škoda že to nejde prostřednictvím IB (možná o tuto funkci zažádám). Jinak si můžete výpis jaký potřebujete vytisknout sama (předpokládám že ho můžete mít i jen jako soubor, teď rychle nevím), ale předpokládám, že nepůjde o žádný officiální výpis (například elektronicky podepsaný dokument).
Když jsem zařizoval zasílání papírového výpisu, tak se mne ptali zda nechci jejich zasílání prostřednictvím e-mailu.
Já zatím na e-mail nechtěl. Upřednostňuji papírový výpis 4x ročně spolu s průběžným sledováním stavu účtu.
Možná nějaké elektronicky podepsané, tedy oficiální, dokumenty rozesílají. Zkuste se radši zeptat? Neumím si představit, že bych si jako firma občas nevyžadoval potvrzení výpisu, tedy i v elektronické formě.
Celkem bez problémů. Z vlastních bankomatů má zdrama 10 výběrů FIO (samozřejmě vedení účtu a karta zdarma a všechny příchozí i odchozí transakce zdarma) a kdyby to nestačilo, tak za 6 Kč je výběr z bankomatu ČSOB.
Určitým řešením je i mBank, i když je to trochu více omezeno (jednorázových plateb jen 10, první tři výběry jsou za 9 Kč nebo zdarma dle obratu na kartě). Příchozí platby jsou vždy zdarma, vedení účtu a karta také.
Další účty zadarmo zde:
http://www.mesec.cz/clanky/vyberte-si-bezpoplatkovy-bankovni-ucet-zadarmo-na-miru/