"Rozdíl mezi základním účtem a variantou Plus je v doplňkových službách. Plus má navíc v ceně všechny informace o pohybu na účtu " - mám to chápat tak, že v základní variantě není zahrnut přehled pohybů na účtu? V internetbankingu by to neměl být problém a je to služba uživateli dosti využívaná. Na co potřebuju někde syslit měsíční výpisy, když požadovaný údaj snadno vyhledám on-line v elektronické podobě?
Na Slovensku mi chodí i bez balíka Plus mesačný výpis na mail, kde sú štruktúrované všetky pohyby na účte za dané obdobie, k tomu i oddelene štruktúrované pohyby na šetriacich a termínovaných účtoch, ak sú aktívne. A v internetbankingu sa tiež dajú tieto informácie zobraziť. Balík Plus som si neaktivoval iba preto, lebo sa nedá aktivovať bez objednávky debetnej platobnej karty, ktorú v mojom prípade nepotrebujem a nechcem.
Zakladni varianta znamena vypis poslednich 10-15ti transakci ve vyhledavani. Kdyz chce clovek vic, tak se pak ozve hlaska "jejda, to je na nas moooocinky moooc polozek" a neco ve smyslu, ze by to trvalo moc dlouho apod at si radeji clovek zmensi obdobi a mnozstvi polozek. Blbost. GE Money muzu vesele az 3/4 roku zpet vyhledat cokoli, tady maji dementi problem s par polozkama/
Tomu říkám solidní nabídka.
ZUNO v ČR přeji minimálně stejné úspěchy jaké dosáhla na Slovensku.
Tj. závratných 18.000 klientů a 125.000.000 Euro depozit.
Lidi hold všude na světě dovedou ocenit bankovní instituci s vybudovaným jménem - Raiffeisen Bank.
Jen by ve štítu neměli mít "Banka inspirovaná klienty", ale např. "Krademe, tedy jsme".
Kvůli poplatkům za bankomat mne zatím neoslovilo ani Fio. Sice bankomat používám opravdu málo a naopak kartou jsem už platil i bagetu za 6,9 Kč, takže ve finále by mne i ten účet od nízkonákladovky vyšel levněji, ale tyhle vysoké částky u položky výběr z bankomatu mne vždy spolehlivě odradí. Zdá se mi to moc a sčítat mraky korunových položek u stávajícího účtu se mi nechce, abych viděl, jestli a kolik ušetřím. Bankomaty Pharro jsou se svým množstvím spíše teoretická záležitost a ČSOB zrovna poblíž bohužel nemám
Tady jde o to že 18 Kč za výběr je prostě moc . To třeba u Mbank i když bych neměl na účtě ani korunu tak zaplatím za 3 výběry v měsíci 9 Kč a můžu jít do jakého bankomatu chci . S takovými poplatky za výběr z bankomatu ma zuno minimální šanci u lidi uspět . a jještě ke všemu jiné bankomaty než RB se berou jako cizi a těch je jako šafránu . Třeba tady u nás v Pardubicích vím o 2
Kdybych na kartě pravidelně protáčel 5 tisíc měsíčně, tak si pořídím "vracecí" kreditku http://www.mesec.cz/clanky/tip-na-patnact-karet-ktere-vam-vraci-penize-do-kapsy/ díky které vydělám mnohem víc :)
Na rozdíl od Jarmily chci papírové výpisy. U mne by asi cena služby dopadla následovně, chování bych upravil následujícímu modelu:
Zuno (výběr z lib. bankomatu 1x měsíčně, SMS bez balíčku):
18..38 (bankomat) + 48 (výpis) + 5..30 (SMS) = 71..116 Kč/měsíc
Zuno+ (1x měsíčně výběr z bankomatu RB, předpokládám SMS zdarma):
68 + 48 = 116 Kč/měsíc
Myslím, že se mnou počítat nemohou. Já už jim dnes nevěřím, že za rok celkové poplatky bance nebudou ve dvojnásobné výšši.
U RB jsem začínal na 54 Kč/měs (cena balíčku), reálná cena 60-70 Kč/měs. Během posledních 3 let poplatek značně rost, v současnosti bych platil přibližně 180-200 Kč. U hlavních dvou produktů RB, které jsou dle reklamy "zdarma", ještě více.
Zatím nevím zda bych této dceři rakouské Raiffeisen věřil více než například Fio, či mBank. Pravděpodobně bych ale ZUNO, podobně jako zmíněným bankám, nesvěřil první rok více peněz než jen několik málo desítek tisíc korun.
mBank posílá výpisy v PDFku, FIO je neposlá vůbec. U obou bank se ale můžu kdykoli podívat na momentální stav, případně se podívat třeba na leden nebo srpen minulého roku, když mám tu potřebu. Tudíž měsíční výpisy v papírové podobě netisknu, škoda práce i apíru (to není o šetření, ale o phodlnosti nebo spíš o jisté úrovni služeb). Pokud budu dostávat potvrzení po pohybu SMSkou, tak je mi to platné jako vožení písku na Saharu, to už si to můžu rovnou psát do deníčku. :-))
Fio má podle mne informace o pohybu na účtu (hlásiče) úplně k ničemu. Než aktivovat hlásiče je pro mne mnohem přehlednější se jednou týdně podívat do internetbankingu.
U RB jsem internetbanking nepoužíval vůbec, ale přehled o stavu účtu jsem měl mnohem lepší než dnes a okamžitě. Zejména proto, že pohyby na účtu způsobené platební kartou nejsou on-line, a bývají zaúčtovány až po několika dnech. Hlásiče pro kartu neexistují.
Jinak jsem ale s jejich systémem celkem spokojený, zejména s rychlostí převodu mezi účty. Myslím, že až ještě více přivyknu a změním několik dalších zvyků bude to ještě lepší.
Akorát mám problém, že nedokáži fungovat, dlouhodoběji, plně off-line. Naštěstí, lze v případě nutnosti použít i terminály umístěné přímo v pobočce Fio banky.
Fio výpisy, papírové, zasílá. Za cenu poštovného. Akorát mají takové zvláštní řazení listů a informací, ale jinak jsou na Fio "speciálním" papíru, a myslím že by je mohl, ještě i dnes (dříve se to tak dělalo běžně), sem tam někdo uznat jako potvrzující dokument o provedené platbě.
Výpisy se ale nezasílají automaticky ke všem účtům které u Fio banky máte zřízeny, což jsem původně očekával, ale jen k účtům které jste zřizovala na pobočce pokud jste si o tuto službu zažádala. V současnosti zvažuji, že požádám o výpis i u některého z podúčtů, škoda že to nejde prostřednictvím IB (možná o tuto funkci zažádám). Jinak si můžete výpis jaký potřebujete vytisknout sama (předpokládám že ho můžete mít i jen jako soubor, teď rychle nevím), ale předpokládám, že nepůjde o žádný officiální výpis (například elektronicky podepsaný dokument).
Když jsem zařizoval zasílání papírového výpisu, tak se mne ptali zda nechci jejich zasílání prostřednictvím e-mailu.
Já zatím na e-mail nechtěl. Upřednostňuji papírový výpis 4x ročně spolu s průběžným sledováním stavu účtu.
Možná nějaké elektronicky podepsané, tedy oficiální, dokumenty rozesílají. Zkuste se radši zeptat? Neumím si představit, že bych si jako firma občas nevyžadoval potvrzení výpisu, tedy i v elektronické formě.
Celkem bez problémů. Z vlastních bankomatů má zdrama 10 výběrů FIO (samozřejmě vedení účtu a karta zdarma a všechny příchozí i odchozí transakce zdarma) a kdyby to nestačilo, tak za 6 Kč je výběr z bankomatu ČSOB.
Určitým řešením je i mBank, i když je to trochu více omezeno (jednorázových plateb jen 10, první tři výběry jsou za 9 Kč nebo zdarma dle obratu na kartě). Příchozí platby jsou vždy zdarma, vedení účtu a karta také.
Další účty zadarmo zde:
http://www.mesec.cz/clanky/vyberte-si-bezpoplatkovy-bankovni-ucet-zadarmo-na-miru/
eKonto posílá informace o pohybu na účtu, tj. i na debetní kartě, na email zdarma, email může být na mobilu a chodí to opravdu v rozumném čase. Za tohle bych měl u ZUNO platit 68 Kč. Když připočtu bonus 20 Kč/měsíc za aktivní používání účtu, musel bych mít měsíčně operace za víc než 88 Kč, aby se mi účet u ZUNO vyplatil. Tedy třeba více 22 jednorázových příkazů po 4 Kč, nebo 14 trvalých příkazů po 6 Kč, nebo 29 inkas po 3 Kč, nebo jejich kombinaci. (Neomezený počet výběrů z bankomatů mě nezajímá.)
Doufám, že následujícím krokem managérů nebude další zdražení eKonta. ;)
Ano, to chápu, byla to spíš řečnická otázka :) Nicméně nemám rád přístup "dvacet účtů, každý na něco jiného". Jeden známý kdysi měl asi pět SIM karet a volal různě podle limitů... možná dobrý, ale režie mu dala zabrat. Už teď mám dva účty, eKonto na běžný provoz a ING konto na lepší úrok. Tak si pořídím další účet na běžný provoz, ale k čemu pak eKonto? To ho radši zrušit... ale samozřejmě pak nepůjdu do dceřinky RB, prostě chci, aby RB měla jasno v tom, že jdu od ní pryč. Uvidíme, co AirBank...
Možná bys mohl převést i číslo účtu do té nové banky z RB.
Když jsem zakládal účet u Poštovní Spořitelný (tehdy zdarma), tak jsem se jen tak ze srandy ptal, jestli by nešlo využít mé staré číslo podnikatelského účtu od ČSOB, které si stále pamatuji. Řekli mi, že pokud by ten účet ještě existoval, tak šlo...
Takže by jsi možná mohl "přejít", mít stejné číslo účtu, méně služeb, a platit méně...
Nešlo, Zuno je organizační složka rakouské Zuno a českou RB toho nebude mít moc společného, Zuno má i svůj vlastní kód banky. Kdežto Poštovní spořitelna je jen druhá značka ČSOB, ale všechno je pod hlavičkou ČSOB, je to stále ta stejná právnická osoba, stejná banka, stejný kód, tam věřím že by to mohlo jít, pokud by banka chtěla.
Že je Poštovní spořitelna jen jiný "brand" ČSOB vím, jsem s nimi měl smlouvu a vím, s kým jsem ji podepisoval. I to neradi vidí, když je člověk oslovuje jako ČSOB (zejména na helpdesku), ale oni to fakt jsou.
Ohledně Zuno jsem se na subjekty nedíval, takže dík za vysvětlení.
Jinak s převodem účtů z ČSOB do Poštovní spořitelny tomu věř, řekl mi to šéf jedné pobočky jejich finančního centra...
18 Kč za výběr z bankomatu , a i při te verzi plus sice zdarma ale z bankomatů RB. těch je opravdu maličko . Tohle není žádná konkurence, to už lépe vychazí Mbank , a nebo i ta poštovní spořitelna tam když někdo přežije že tam bude mít 15 000 nikoliv 200 000 jako tady tak neplatí taky nic a vybrat si může kolikrát chce a zadarmo. Kdyby i potřeboval tak penízky přes bankomat zadara vložit . nevím nevím jestli pro tohle se lidi do zuno požnou čekal jsem trochu jinou nabídku
I kdyby to tak bylo, Vaše verze počítá s tím, že se u nich mluví reklamštinou. Další úroveň je totiž ceník na 2 listy A4 a okecávka, že je to o dvou produktech a tudíž na každý připadá jeden list a můžeme podobně slovíčkařit donekonečna.
Mimochodem, když už chcete být akurátní, tak dle normy je velikost plochy A4 210 × 297 milimetrů, přičemž 2 listy A4 zabírají plochu 420 × 297 milimetrů, takže asi se slovíčkařením, jaké jste předvedl, byste uvedenou lež neobhájil. Ale pokud dobrej, možná by Vás do marketingu v Rajfce vzali :-)
Koukám, že nových bank jako po dešti, ale produkty jako za socializmu.
1. Pohyb na účtu? Na to je přece aplikace pro chytrý mobilní telefon. Kliknete na ikonku, zadáte heslo a vidíte, co se děje na účtu. Každá dobrá banka má aplikaci pro iPhone.
2. pestrá nabídka hypoték, včetně možnosti koupě domu v jiné zemi EU.
3. výběry ze všech bankomatů zdarma
4. investiční možnosti, např. nákup/prodej akcií od 10 000 CZK?
ovladanie nie je vo flashi, ale v normalnom HTML. je to vcelku prijemny ibanking, ale snazi sa byt az prilis cool. hlavnym problemom je ze je plny vselijakych javascriptov, ktore okamzite kontroluju vsetky udaje co do ibankingu zadavate, a vznikaju tak problemy v niektorych verziach browserov. ale je to bez problemov pouzitelne, aj ked v mobilnych aplikaciach moze byt problem...
Jo, ty 3,5% na termínovaném vkladu jsou zajímavé. Pokud mi v září zbydou nějaké peníze, tak je dám do Zuna (na Wüstenrotu již nebudu moci tou dobou dělat žádné blokace :-( )
Ony i ta 2 procenta na spořicím účtu jsou pro většinu klientů zajímavá. Nvíc vyladěná o to "neplacení daně z příjmu".
Uvidíme s čím v září přijde Equa a Air bank. Ale nečekám, že se to bude nějak výrazně lišit od Zuno. Do modelů Fio a mBank asi žádná banka dnes nepůjde.
To byla samozřejmě nadsázka, jen jsem chtěl říct, kam by to mohlo jít...
Pokud by například připisovali každou hodinu, tak by se limit bez zdanění zvýšil na 3 048 000... A mohli by to počítat pro klienty samozřejmě postupně, jen několik klientů za sekundu, což by IT dalo... Případně by šlo se dívat na zůstatky na účtu (to je jeden SELECT) a podle toho upravit čas připisování úroků (u malých jednou za měsíc a u těch superfelkých opravdu třeba každých 15 minut)...
Jinak pak by stejně parlament opravil tu vágní definici...
O klienty zahraničních bank se postará Fond pojištění vkladů
Praha 16. března 2011 - Klienti zahraničních bank mohou být opět o něco klidnější. Česká republika se svým podpisem připojila k dalším 15 evropským zemím podepsaným pod mezinárodní dohodou o přeshraniční spolupráci mezi systémy pojištění vkladů. V případě krachu banky již klienti nebudou muset pro náhradu svých vkladů cestovat do zahraničí.
Ten odkaz jsem tam nenechal jen tak pro nic zanic!
Rakousko mezi těmi zeměmi není. Nicméně, k červnu 2011 již další dvě země k tomuto memorandu přistoupily a je jich nyní 17. Dokument obsahuje tuto informaci:
SCHEMES SUBSCRIBING TO THIS
MULTI-LATERAL MEMORANDUM OF UNDERSTANDING
June 2011
1. Hellenic Deposit and Investment Guarantee Fund - Greece
2. National Deposit Insurance Fund - Hungary;
3. Interbank Deposit Protection Fund - Italy;
4. Bank Guarantee Fund - Poland;
5. Bank Deposit Guarantee Fund - Romania;
6. Deposit Guarantee Fund for Banking Institutions - Spain;
7. Swedish National Debt Office - Sweden;
8. Financial Services Compensation Scheme – UK
9. De Nederlandsche Bank NV – The Netherlands
10. Deposit Insurance Fund - Czech Republic
11. The Guarantee Fund for Depositors and Investors – Denmark
12. Deposit Guarantee Scheme, Bank of Slovenia – Slovenia
13. Deposit Protection Fund - Slovakia
14. Central Bank of Ireland - Irish Deposit Protection Scheme – Ireland
15. Deposit Guarantee Fund – Finland
16. Guarantee Fund – Estonia
17. Bulgarian Deposit Insurance Fund - Bulgaria
Na webu se chvastaji, ze komunikuji 24 hodin denne. Tak jsem si to zkusil, ted v pul pate rano. Nekolikrat po sobe pro jistotu, abych jim nekrivdil.
Odpoved je vzdy stejna:
Linky jsou obsazeny. Zkuste to prosím později.
Chapete to? Ted, v tuto dobu a obsazene? Pekna volovina, nefunguje jim to uz od zacatku.
A jeste perlicka - texty z okna chatu se nedaji kopirovat, nefunguje tam prave tlacitko ani CTRL+C - predpokladam ze ucelem je to, aby si zakaznik konverzaci neukladal pro pripadne pouziti v budoucnu. Da se to samozrejme obejit sejmutim screenu a OCRkem - vyzkouseno.
"Dolary však pojištěné nejsou."
A to jako proč? Nechápu. Však jde o instituci v EU, tak by měla být jedno, jakou měnu tam člověk má, by mohla být klidně z Afriky.
Však GBP taky nejsou měnou v EU a naše koruny taky ne, jen jde o to, kde sídlí daná instituce.
Tohle nějak nedávám, může mi to někdo prosím vysvětlit? Díky
Jo, založení je sice jednoduché, ovšem když vyplníte první stranu dotazníku, tak se ocitnete na druhé straně, kde se vám zobrazí informace ještě jednou pro kontrolu a musíte odškrtnout obchodní podmínky.
Fór je v tom, proč tyto obchodní podmínky nedali na první stranu :(.
Počítají s tím, že člověk jen zaškrtne checkbox a podmínky nečte, což potvrzuje fakt, že když jsem dané podmínky (před zaškrtnutím a odesláním) četl (trvalo mi to půl hodiny, rozhodně nejsou jednoduché, mají asi 10 stran a jsou tam i takové perly, že oni pohledávky vůči vám, i před splatností, můžou prodávat ale vy pohledávky vůči Zuno nemůžete a další svinstva) tak se po návratu za půl hodiny, což je fakt nutnost, aby to člověk přečetl, na druhou stranu formuláře zjistíte, že vás automaticky odhlásili, a pokud do něj kliknete jste odhlášeni, formulář KOMPLETNĚ smazán a vy můžete začít vyplňovat (a kontrolovat) znovu všechny údaje.
To je tedy děs!!! Vůbec nepočítají s tím, že člověk bude číst jejich podmínky.
Jsem jim k vůli toho volal, ať zvednou interval expirace té dané stránky aspoň na hodinu.
Jestli stejně arogantní bude kurýr a bude na mě trlačit ať rychle podepíšu, tak se už vážně naštvu :(, včera jsem se ještě krotil!
Fio má v podmínkách zase tohle:
Banka je oprávněna použít peněžní prostředky klienta vedené na jakýchkoli účtech vedených bankou pro klienta k započtení své libovolné pohledávky, kterou banka má vůči klientovi, bez ohledu na to, zda tyto pohledávky vznikly v souvislosti s vedením účtu nebo jinak. Banka je oprávněna i bez souhlasu klienta započíst i promlčené pohledávky vůči
klientovi, stejně jako pohledávky nesplatné.
Předpokládám, že to mysleli dobře, chtěli se chránit. Nicméně podle mne kdyby skoupili vaše promlčené pohledávky vůči komukoli, tak by vás mohli oškubat jako kuře a vy jste jim k tomu dal souhlas. Myslím, že by toto ustanovení měli poupravit tak aby bylo patrné že se týká jen pohledávek původně vzniklých vůči jejich společnosti.
Výběr hotovosti v bankách je Cash Advance, to je něco jiného... I když to jsem si poznamenal samozřejmě taky...
Cash Advance je když zajdeš s kartou do jakékoliv banky na světě vybrat peníze
Cash Back (což mě zajímá) je služba, kdy ti obchodník, když u něj nakupuješ umožní navýšit o "pár" korun nákup a dá ti ty peníze na hotovosti.
To co je popsáno v ceníku za 118 Kč je Cash Advance, ale mě zajímá, jestli umí i Cash Back...
Samozřejmě jsem jim už poslal dávno email s těmito všemi otázkami, tak tu pak napíšu odpovědi...
Počítal jsem kurzy pro USD/GBP/EUR, jsou 1,9% od středu, to jde.
Otázka je, jestli berou čisté kurzy od VISy pro ostatní měny a nebo, jestli ji nařídí, ať přirazí 0-4 procenta. V obchodních podmínkách je jen nejasná formulace:
"Jestliže je transakce Kartou realizována v jiné měně než v měně, v níž je veden ÚČET, ZUNO
použije na zúčtování transakce na vrub Vašeho účtu sumu transakce stanovenou společností VISA v zúčtovací měně EUR.
Na přepočítání transakce z originální měny transakce do zúčtovací měny (EUR) ZUNO použije směnný kurz VISA. Na přepočítání
sumy transakce ze zúčtovací měny (EUR) do měny účtu ZUNO použije směnný kurz prodej banky. Transakce může být navýšena
o poplatky společnosti VISA."
To jsem opravdu zvědavý, co bude pro Zuno v reálu znamenat:
"Transakce může být navýšena o poplatky společnosti VISA."
Doufám, že se k tomu nepostaví jako mBank, která NAŘÍDILA VISe, ať pro ně vybírá 2%, tajila to, a pak ještě říkala, že je to poplatek VISY (o tom, že jí to nařídila a že mBank VISA tyto poplatky všechny dává pak neřekla ni slovo).
No uvidí čas :).
Naopak, je to férový kurz (pukud neřeknou VISE ať jim ještě přirazí další procenta u měn, co nemají v kurzovém lístku, to by naopak bylo svinstvo).
Podle dnešních kurzů:
Komerční banka: 1,87% (devizy USD, EUR)
Česká spořitelna: 1,77 (devizy USD, EUR)
ČSOB: 1,96 (devizy USD), 1,86 (devizy USD)
Takže 1,9 % je defacto norma u bank...
Pokud někdo účtuje jen kurzy VISA (jako Axa), tak je to vyjímka, kdy na to spíš zapoměl, či na to pro malý objem kašle. Jasně, že nejlepší je užívat takovou nabídku, a nebo platit přímo z dolarového účtu (když máte příjem v dolarch, já mám, tak pak platím přímo v dolarech z PayPalu).
Ale standardně banky berou něco málo pod dvě procenta a devizovky berou kolem jednoho procenta...
Devizovky okolo 1 procenta? To je celkem dost ne? Já tahám motorky z Anglie a používám...to bych tady asi říkat neměl...to je jedno, při zasílání částky cca 200 000kč jsem to uhádal asi na 0,4 procenta.
Tímto příspěvkem bych se Vás ostatních diskutujících rád zeptal, jaký procenta jsou teda vlastně normální?
Takže oficiální odpověď od Zuno na mou otázku:
"
Na přepočet kurzu při platbě KARTOU VISA v cizí měně se používá aktuální kurz společnosti VISA.
Žádné další procenta se k platbám KARTOU v cizí měně nevztahují.
"
Takže když člověk neplatí v CZK/EUR/GBP (a v čem má ještě Zunu měnu), tak se uplatní čistý kurz VISY, což je nějaká jedna až dvě desetiny procenta (teď je například kurz u USD 17,03 prodej a 16,9997 nákup), převede se to na EUR a pak z EUR už kurzem devizy od Zuno (ztráta 1,98 procenta) na CZK
Jasně, pokud je zrovna úterý a svítí měsíc a má ředitel mBank náladu a ty zaplatíš kartou nad dva tolary, tak dostaneš v mBank lepší úrok. Děkuji nechci...
Banka tu je od toho, aby měla jednoduché podmínky a dávala mi úrok.
Ne od toho, aby mě nutila nakupovat přes jejich platební kartu každý měsíc a tak sanovala část úroků, které mi musí vyplatit, to je novodobé otrokářství a já se s tím nehodlám smířit... Chci mít jednoduché služby a požaduji ať mě banka do ničeho nenutí... Než něco kontrolovat a žádat o to, tak to raději věnuji čas podnikání. Banka mi má pomáhat a ne mě k něčemu nutit a zaměstnávat blbostmi...
Spořící účet u mBanky je největší zhůvěřilost na našem bankovním trhu. Podmiňovat úrok pouhých 2% p.a. tolika podmínkama - povinnost platit každý měsíc jejich kartou a tím pádem nutnost mít na neúročeném mKontě spustu tisíc pro běžný měsíční provoz rodiny , nutnost ŽÁDAT !!!! u onu možnost mít vůbec tento úrok, po překročení pouhých 100kk na eMaxu padá úrok skoro k nule, dále pokuta za druhý a další přesun VLASTNÍCH peněz z eMaxu+ na mKonto za 150Kč ... ano, opravdu neuvěřitelných stopadesát korun !!!!!!
Do toho by šel jen naprostý finanční negramota.
nepřečetl jsem všechny komentáře ale když tu čtu jak někdo řeší 18Kč za výběr z bankomatu no tak to se bavím. Nevím co děláte ale asi jste hodně chudý co když si pro korunu necháte vrtat koleno. Hlavně že pak za rohem jdou a koupěj si cigára nebo jdou do hospody. Když nemáte prachy tak něco dělejte ale to by nesměla být lenost že? amatéři