Zajímavý článek na zajímavé téma. Je to ale trochu zmatečné a neúplné. Kdyby si tak někdo dal tu práci a zpracoval profil asistenčních (a jiných) služeb u každé pojišťovny, která pojištění OPV nabízí. To bych ocenil víc, než tabulku s telefonními čísly na volání ze zahraničí. Jak se volá ze zahraničí ví skoro každý a číslo na svou asistenční službu najde na kartičce nebo samolepce, kterou od pojišťovny dostal a má s sebou v autě.
Nějak tomu nerozumím, abych to upřesnil, tak tomu závěru:
"Asistenční služby jsou rozmanité, ale nevztahují se zdaleka na všechna pojištění. Záleží tedy jen na vás, jakou variantu povinného ručení zvolíte"
Pokud jsem viník já, povinné ručení se na mě nevztahuje, a tedy mě nebude poskytnuta ani žádná asistenční služba (pokud nejsem ještě pojištěn havarijně).
Pokud jsem poškozený já, vztahuje se na mě povinné ručení, které zvolil viník (opět pokud nejsem havarijně pojištěn - nebo u toho svého havarijního pojištění nechci přijít o bonus) a typ asistenční služby záleží na volbě viníka.
Takže podle mě má závěr znít: "Záleží tedy jen na vás, jakou variantu asistence zvolíte pro své poškozené a na viníkovi, jakou variantu asistence zvolil pro vás."
No ne tak docela. Já jsem si také původně myslel, že jsou asistenční služby k povinnému ručení hlavně pro poškozené. Nicméně opak je pravdou, ve většině pojišťoven se asistenční služba k povinnému ručení opravdu vztahuje i na pojistníka, resp. na toho, kdo škodu způsobil. A ono to má zřejmě i marketingový význam, protože jezdí po ČR spousta vozidel, která nejsou havarijně pojištěna. Takže jejich volba povinného ručení může být ovlivněna i asistenční službou v jejich prospěch. Konec konců, asistence poškozeného bude stejně placena z viníkovy pojistky.