Pro vetsinu dnes beznych motoru (vcetne naftaku) stoji sada rozvodu vcetne vodni pumpy od standardnich vyrobcu (INA, Bosch) s velkou rezervou do deseti tisic (v maloobchodnich cenach vcetne dph).
Pokud nekdo zaplati ve znackovem servisu za vymenu dvacet tisic, no to uz zalezi na vkusu kazdeho soudruha.
Rozvody? na Octavii / golfa stoji rozvodova sada cca 3,5k.... prace tak 2hodiny. Ve znackovym bazaru to delaj tak za 10k minimalne...
V Auto ESA bych nikdy uz nic nekoupil. Mam velmi spatnou zkusenost. Naproti tomu, jsem byl mile prekvapen v AAA Auto - ty dva bazary jsou nesrovantelne a je jasne kdo koho kopiruje a kdo dela vetsi sme
Taky jsem koupil před 5 lety PEUGEOT 307 na tachu 103.000km po 1 roce provozu jsem si přes kamarády v Peugeot klubu nechal zkontrolovat servisní historii a ouvej . Poslední záznam asi 1 rok před koupí najeto 133.000km + vozidlo bylo v F odhlášeno až za půl roku. Takže dle mého úsudku a podle servisních záznamů z Francie jsem koupilm auto s najetými 200.000km. Rovodový řemen se naštěstí mění až ve 240.000km - 1.6HDI . Auto jsem měl další 4 roky prodal s nájezdem asi odhadem 310.000km. Motor šlapal stále jako hodinky. To ale asi byla náhoda. Když jsem auto umyl, každý mi říkal jak je pěkné a já jsem se jen v duchu smál kdyby věděli kolik má najeto :o) . A podobně je to v bazarech apod. ... oko prodává.
Nejhorší je, že u nás si člověk nemůže být jistý nikde, ani v autorizovaných dealerstvích. Připadá mi, že čím více se bazar ohání nejrůznějšími certifikacemi kvality a podobnými bláboly, tím více podvodů u nich na autech najdete.
Co je důležité, že si to děláme sami. My přece nechceme kupovat auta s 250.000 km, tak to bazarníci stáčí vlastně pro nás, abychom byli spokojeni, že jsme auto koupili za super "preis" a my jsme opravdu spokojení, jak jsme s tím vyběhli a ušetřili balík oproti jiným vydřiduchům, kteří chtějí za stejný auto i o 30% víc peněz, taková nehoráznost!!! :-)
Hořká realita nastává, když se stočený vůz začne sypat jako domeček z karet.
Plyne z toho jednoduchý závěr - kvalitu aut a výbavu chceme vždy nejvyšší, platit však za kvalitu ochotní nejsme.
Když vás někde zastaví cikán a snaží se vám prodat parfém, tak 90% lidí si jej nekoupí, protože mu nevěří a přitom to je věc za pár stovek. Tady jsme obezřetní. A v případě nákupu tak drahé věci, jako je automobil, jsme neuvěřitelně naivní. Proč???
Souhlasím s vámi. Řada lidí neváhá za auto zaplatit stotisícové částky, a když jim řeknete o kontrole, která stojí pár stovek maximálně tisíc, začnou se rozčilovat. Osobně si vždycky zaplatím mechanika, který auto zkontroluje a také prověřím historii přes cebii. Je mi jasný, že ani jedno nemůže garantovat 100% jistotu. Ale narazil jsem na auto, které vypadalo opravdu moc dobře i známý, který se vyzná mi ho doporučil a podle VINu jsem zjistil, že je to slepenec ze dvou aut. Byl ale tak dokonale opravený, že to ani člověk, který se kolem aut pohybuje mnoho let nepoznal.
Taky s Váma souhlasím.
Ve firmě jsme měli auto co mělo najeto 900tis - ano škoda octavia I řada. Staral se o ni místní mechanik a kromě rozvodů a ostatních běžných údržeb se na ní žádná větší oprava nedělala. Auto jezdilo skoro 3x týdně do německa z5. Kdyby se chtělo prodat, tak si myslím, že by se cena pohybovala okolo 5tis.
To že tyhle km mají najeto i některé ostatní auta v bazarech nikdo nechce vědět a ani slyšet.
Cenu auta ty km at už jsou pravé nebo stočené zas tolik ovlivnit nemohou a tak radím kupovat auta v bazarech ať už to jsou ačka nebo jiné, at se prodejci nový konečně chytnou za hlavu a jdou s cenama dolů.
Výrobní náklady dneska nového auta jsou poloviční oproti jeho ceně...
Je mi záhadou, kde se tolik ojetá auta berou. Přihlaste se, kdo najezdíte SOUKROMĚ víc než 20 tis. za rok. Znám jen jednu rodinu, která tolik najede, ostatní najedou většinou kolem 10 tis. za rok. V bazaru jsou ale běžně auta s nájezdem, který odpovídá 20 tis. za rok a to ještě mají mít stočený tachometr? (podle diskusí mají všechna auta prodávaná přes bazar stočený tacho.)
Kdo najede 20 tis. za rok, ten dá za benzín/naftu nejméně 3 000 Kč měsíčně (jen v tom jednom autě a dost rodin má aut několik). Kolik rodin si tohle může dovolit?
Že je nesmysl kupovat auto z dovozu nebo bývalé služební auto s podezřele nízkým nájezdem, to je samozřejmě jasné.
rodina, která najede 10-20 tisíc km za rok, si málokdy koupí nové auto. a pokud ano, jezdí s ním 10-20 roků, dokud ho skoro úplně nedotrhá. takže většina aut v bazarech jsou bud firemní (které běžně mohou najet 50-60-100 tisíc ročně) a nebo třetí-čtvrté kolo.
takové to auto, které si koupil starý pán jako nové, a jezdil s ním jen v neděli do kostela, a za pět roků má najeto jen 20.000, a starý pán si koupil nové - to je něco jako bílý jednorožec. kdekdo ho zahlédl a všichni o něm už slyšeli, ale ve skutečnosti neexistuje.
Firmy stále mají většinou za služební auta Škodovky a v bazarech není většina aut značky Škoda (některé bazary nebo některé pobočky samozřejmě prodávají jen Škodovky, není jich ale zas až tak moc). Podle mě je tedy v bazarech docela dost aut, která nebyla služební.
Poslední tři auta pořízená v širší rodině jsou všechna po nepodnikatelích a to jsme je nevyhledávali, prostě to tak vyšlo. Techničák může být zfalšovaný, to ale asi není úplně běžná praxe.
Zrovna já jsem koupil auto po starém pánovi (následně mi to potvrdili v servisu, kam jezdil). Jestli je to ale vždycky výhra, to tedy nevím. Ten "náš" děda odpálil spojku a prý vjel několikrát na chodník (disky byly dost odrbané), což autu určitě neprospívá. Naštěstí auto vše přežilo bez újmy.
Tak si vemte, kolik jezdí aut. Včera jsem zrovna slyšel, že jen v Praze jich už je téměř stejně jako obyvatel města...a kolik z toho je služebních? Kolik jezdí taxíků? takových aut je spoustu. a to je jen Praha...složební auto třeba mého nadřízeného najezdí cca 80 000 za rok max. za 3 roky ho prodá. Auto bude pořád vypadat dobře, ale jeho cena s 240 000 na tachometru už bude jinde...a tím, že přijdete do bazaru a na auto se podíváte a vyslechnete si historiku o tom, jak s ním jezdila paní jenom do krámu a zpět a auto vezmete všema deseti.
Dříve se prodávala cca třetina aut jednotlivcům a dvě třetiny firmám, teď je to zhruba půl na půl. Pokud tedy jdu koupit jiné auto než Škodovku, mám celkem slušnou šanci, že to nebyl služebák.
To, že auto bylo služební, ale snad vidíte v techničáku, případně i v servisní knize, ne?
Mimochodem - služebáky většinou jezdí na pravidelné servisní prohlídky, takže v Autotraceru byste měl stočení tachometru v pohodě odhalit.
Tak samozřejmě komu není rady, tomu není pomoci:(
Poslední auto jsem kupoval s nízkým nájezdem, takže jsem šel po roce výroby pneumatik (ten se dá přečíst zadarmo:) Bylo jasné, že jestli má mít těch 30 tis. a něco, tak musí mít pneumatiky shodné s rokem výroby, nebo ještě starší. Že by někdo schovával původní pneu (nebo někde sháněl staré s určitým rokem výroby), aby do nich mohl auto před prodejem obout, to mi přišlo dost nepravděpodobné.
Pokud jsou na autě třeba dva roky staré téměř dojeté pneu a auto má mít nízký nájezd, je to přinejmenším podezřelé.
Nahlédnutí do techničáku je také zadarmo a pokud ho nechtějí před koupí ukázat, tak je lepší jít od toho.
Až pak má smysl investovat 500 Kč do autotraceru. Dovoz samozřejmě nebrat a zrovna tak nebrat auto, kde je jeden z předchozích majitelů firma. Tedy možná to smysl má, musí ale být za vynikající cenu. Firemní auta mají i dvě výhody - prochází pravidelným servisem a pokud ho někdo naboří, je zpravidla opravené ve značkovém servisu, tedy většinou odborně a navíc je dohledatelné, co všechno bylo opravované.
Já mám za poslední čtyři roky najeto přes 150 000. Cena provozu mi vychází průměrně na cca 2 Kč/km včetně údržby (spotřeba cca 5,5 l/100 km). Ale souhlasím, že jsem v tom nájezdu dost výjimka.
Na druhou stranu má moje auto (2006 Mazda 3 1.6 CRD) najeto 285 000 a je přitom i měřitelně v lepším stavu než mnoho stejně starých Passatů s polovičním (nestočeným) nájezdem. Vybírat si auto podle najetých kilometrů nemá moc smysl, zima se projeví i na stojícím autě a hlavně je důležité, v jakém stavu to auto skutečně je a kolik daný model (a motor) vydrží. Spotřební materiál jako ložiska, brzdy a rozvody se stejně mění o dost častěji a ne moc kvalitní motor po blbci, který neměnil olej, umře klidně ještě před 80 000.
Některé části podvozku MŮŽE (a nemusí) mít Japonec jetý ČR horší, než Dáčka jetá v DE, celkový stav ale bude určitě lepší, v tom s vámi souhlasím:)
Dacie se totiž sype i při provozu na těch bájných Německých silnicích: http://auto.idnes.cz/statistiky-spolehlivosti-tuv-report-d8h-/auto_ojetiny.aspx?c=A140210_113413_auto_ojetiny_fdv
Mimochodem - Dacie podle mě nepatří mezi zhusta dovážená vozidla z Německa.
"Skutečností zůstává, že zákazníci preferují vozy s nižším nájezdem a těm, které deklarují nájezd vysoký, ale skutečný, se vyhýbají obloukem. Například vozu, který má najeto přes 200 tisíc kilometrů, se lidé vyhýbají obloukem. Klidně pak zabrousí k autu, které stojí vedle, je dražší, má najeto 130 tisíc, ale ve skutečnosti třeba 230 tisíc. Bohužel chtějí věřit tomu, že prodejce je slušný (a obezřetný) a takový vůz si koupí."
V tom je ten problém. Věřit prodejci. Největší blbost, co existuje. Prodejce chce prostě prodat, tím se živý a to je jeho cíl. Kdo mu věří, tak si pak nemá ztěžovat. Nejde o to, být slušný k prodejci a nepodezírat ho, když tam člověk nechává 50 - 100 - 200 tisíc kč. Zásadní je všechno OSOBNĚ zkontrolovat, zaplatit kontrolu u mechanika - kterého si sám vyberu- ověřit přes cebii - jet na testovací jízdu. cena za kontrolu auta před nákupem je směšná proti ceně auta...bylo o tom už napsáno tolik a lidi to pořád berou na lehkou váhu...
To jste špatně pochopil. Ale bohužel to funguje tak, že neexistuje zákon, který by trestal stáčení. A i pokud by existoval, tak neexistuje účinný způsob, jak ho někomu prokázat, pokud ho nechytíte přímo při činu. A když je situace taková, tak si osobně myslím, že je nezodpovědný někomu takovýmu věřit. Když by na tohle mysleli lidi, když si jdou koupit auto, nebrali všechno podle prvního dojmu, slov prodejce a vzhledu auta, tak by se to těm prodávajícím přestalo vyplácet nabízet bouraný a stočený auta.
Jaktoze neexistuje zakon? Vzdyt to je jednoznacny podvod(http://zakony.centrum.cz/trestni-zakonik/cast-2-hlava-5-paragraf-209) a o kolik pripravil kupujiciho se da pomerne snadno odhadnout.
Na to abych zacal delat prava jsem uz trochu stary. Ty snad nesouhlasis s tim, ze stocenim tachometru je mozne ziskat pri prodeji az o desitky tisic vic? Asi se oba shodneme, ze to je objektivne podvod, jen je mozna obtiznejsi prokazovat skodu. To podle me ale neznamena, ze bysme si meli nechat sr*t na hlavu. Kdybych se dozvedel ze mi autobazar prodal auto se stocenym tachometrem, tak to nebudu resit reklamaci, ale rovnou zalobou.
Vždyť to v tom článku píšou, stačí si ho přečíst. Není problém prokázat škodu, ale je problém prokázat, KDO ten tachometr stočil. Pokud bude prodejce tvrdit, že ho už tak koupil, tak to nebyl on, kdo podváděl. A když bude žalovat toho, od koho to koupil, tak to bude tvrzení proti tvrzení. A vzniklá škoda zase není tak velká, aby na to vyrukovala kriminálka s celou vyšetřovací mašinérií.
Není problém prokázat škodu - problem je podle me prokazat jeji vysi. Protoze to bude vychazet predevsim z predstav a pocitu kupce. Protoze cena ojetin se rozhodne neridi jen podle toho co sviti na tachometru. A ze by cena auta pred stocenim MOHLA byt nizsi, no to mohla ale taky nemusela. Budiz, pokud to jsou pripady jako stoceni z pul milionu na sto tisic tam asi pochyb nebude, ale pokud se bude jednat o stoceni typu "aby to dobre vypadalo" treba ze 160 na 120, kdo urci jaky je ten presny rozdil v cene?
Ten rozdil se vypocita. U beznych aut mas stovky kusu co jsou v prodeji najednou. Udelat zavislost na stari, vybave a tachometru a dalsich parametrech nebude problem. Samozrejme s nejakou toleranci, ale resitelne to jde. Staci aby to udelal soudni znalec a soudce aby to sezral.
Na druhou stranu, stojí-li vedle sebe dvě auta v autobazaru Auto ESA (používám pouze proto, že je zmíněno v článku), a jedno má na tachometru 120k a druhé 200k, bylo to první pravděpodobně stočeno z 200k a to druhé z 360k.
Nevidím žádný logický důvod, dát přednost tomu s vyšším stavem tachometru, když jsou o 40% stočené oba.
S důvěrou nebo nedůvěrou v prodejce to moc nesouvisí.
Přesně tak. Je potřeba prostě kašlat na autobazary a kupovat auta od známých, pokud to jen trochu jde. A pokud ne, pak se musí počítat s tím, že to auto bude mít minimálně o 50 tisíc najeto víc, než je udáváno. Bohužel, autobazary jsou podvodníci (a ano, říkám to plošně, protože to plošná pravda prostě je a deset poctivých autobazarů na celou republiku to nezachrání) a neexistuje autobazar, od kterého by kupující měl očekávat solidní a čestné jednání.
Nejzákladnější poučka zní: "Kupujeme-li auto v autobazaru, jednáme se sprostými, drzými a prolhanými podvodníky."
Já jsem si bohužel koupil kradené auto. Nevěděl jsem o tom. Zjistil jsem to až, když mě kontrolovala policie na služební cestě v Německu, kam jsem jel za důležitým klientem. Auto mi na místě zabavili a nemám žádný nárok na náhradu. Přišel jsem o 200 000, které si maximálně můžu vymáhat na tom, kdo mi to prodal. Bohužel šlo o dovoz z německa a toho chlapa už jsem nikdy nesehnal. Nenapadlo mě použít cebii u německýho auta, když se všude říká, jak jsou němci poctivý...
šlo o klasickou inzerci, vše se jevilo v pořádku...člověk byl spolehlivý, byla s ním dobrá komunikace. Jak říkáte, těch případů je opravdu dost, co čtu v různých diskuzích. A určitě je to horší u toho dovozu ze zahraničí, protože to člověk nepředpokládá, že by s autem něco bylo, naopak si říká, že si připlatí za kvalitu - a bylo to jen horší. teďka už nekoupím auto aniž bych věděl o minulém majiteli, ať už od něj osobně nebo přes cebii, když to bude z bazaru...ale teď už si na to budu dávat pozor...
Přesně tak. Jsou to jenom řeči, že se člověk neřídí kilometry. Není to jediné měřítko, ale vliv to má. Stejně nemůžete úplně poznat jakým stylem se předchozí majitel ale častěji majitelé k autu chovali. A součástky u vozu po 300 mají prostě už 300. Nemám problém s tím, že si člověk koupí auto s 300, ale měl by o tom vědět i vzhledem k servisu...a měl by za něj zaplatit odpovídající cenu
S manželem jsme chtěli koupit auto - přes inzerát - abychom se vyhnuli bazaru. Pán tvrdil, že auto získal v dědictví, nebourané, garanční prohlídku z originálního servisu. Měli jsme se setkat v Jaroměři, abychom se na auto podívali. Před tím jsme ho zkontrolovali přes cebii a zjistili jsme, že auto prý bylo bourané. Takže se se poptali v originálním servise - ale ouha, auto tam nikdy nebylo. S pánem jsme se sešli, spíš pro zajímavost. auto vypadalo moc hezky, jelo pěkně. když jsme se ho zeptali, jak to tedy je, začal se vykrucovat, že o ničem neví, ale když se nám to nelíbí, ž emá jiné zájemce. Sednul do auta a odjel.
kamoš koupil moc pěkné auto, čtyři roky staré a s nájezdem 100.000, vypadalo jako nové. po roce a 20.000km explodoval motor.
docela dost se zlobil, najal advokáta a detektiva. zjistilo se, že auto jezdilo v německu jako taxík a mělo najeto skoro 600.000km. někdo ho dovezl, a auto během šesti neděl 4x změnilo majitele. některý z nich vyměnil volant a pedály a sedačku řidiče, a řídící jednotku z vrakáče na které bylo poctivých 100.000. ovšem nikdo ze pěti předchozích majitelů se neráčil přiznat, kdo tacho stočil, a kupní smlouvy byly uváděny bez stavu tacho - takže nebylo ani koho žalovat. včil mudrujte.
jo byl to diesel, caravela. jezdila jako taxik v nějaké sociální službě pro důchodce, takže opravdu jezdila na dva řidiče a skoro furt, vozila penzisty na nákupy a do nemocnic.
tomu motoru, pokud se dobře pamatuji, praskla klika, a rozdováděné písty urvaly palici. z vnějšího pohledu to vypadalo dost jako exploze. každopádně, motor byl na sračky a dokonce udělal díru do haubny. detaily neznám, ale motor od nádrže poznám. spíš mně fascinuje, kolik chytrejch je ochotných se vykecávat o cizí zkušenosti.
jak přesně se to dělá se zápisem do VTP, když se auto koupí jako zboží a nepřihlásí na značky, na to je tady jak vidím expertů dost. rychlá sekvence změn majitelů byla skryta za čistým techničákem, výměna za ztrátu. bazárista to deklaroval jako prvodovoz od soukromníka, jistě v tom byl též zaangažován.
Dieselový motor právě explodovat může. Není to klasický chemický výbuch, to jistě ne, ale motor se zadře a občas z něj něco vyletí.
Nevím, jak se tomu říká česky, ale anglicky je to runaway a stane se to, když někdo neudržuje/nevyměňuje turbo.
Technicky to funguje tak, že motor si přisává olej z turba. A pokud to překročí určitou hranici, tak se rozjede kladná zpětná vazba - čím rychleji se motor točí, tím více oleje do něj teče a tím rychleji se točí - čili se ustálí na maximálních otáčkách. V tuhle chvíli můžete vypnout zapalování, ale motor jede dál.
Alternativně se to může stát i u hodně jetých atmosférických dieselů.
Zastavuje se to výfukovou brzdou (ucpáním výfuku). Tu mají běžně velké stacionární, lokomotivní nebo lodní diesely. Náklaďáky ji nemají a osobáky už vůbec ne.
Osobák nebo kamion se musí snažit zařadit vyšší rychlost a doufat, že přemůže motor brzdama.
Toto co popisujete se týká pouze diseselových turbomotorů, kde se usazuje olej v mezichladiči vzduchu za turbem a pokud je ho dost tak se spustí Vámi uvedená činnost. U "bezturbových" atmosférickách dieselů se toto z důvodu dodávky oleje turbem dít nemůže - pokud tam nebudete lít olej sám.
Tak zrovna v ESA známej kupoval Mondeo. Na tachometru bylo najeto 87000Km. Jel s tím do autorizovanýho servisu kde mu zjistili že auto je po douračce ( neoriginální šrouby atd..) a auto mělo stočený tachometr o 70000Km. Tak nevím..u nás se to nikdy nezlepší..je to podvod a prodávající jsou podvodníci.
Pozor na autobazar AUTO DUO Pardubice. Prodávají pochybné vozy z přetočenými tachometry a hlavně pozor na DODATEK kupní smlouvy. Při podpisu vám podstrčí tento dodatek, ve kterém je uvedeno že vůz kupujete " jak stojí a leží " a automaticky ztrácíte právo na reklamaci. POZOR PODVODNÍCI !!!
Nezbavuje
http://www.mesec.cz/clanky/dovetek-jak-stoji-a-lezi-nezbavuje-odpovednosti-za-vady-prodane-veci/
Ovsem pokud to nekdo dobrovolne podepise, mel by odevzdat obcanku a ne se pak dovolavat nejake ochrany.
Protože všechy tvoje moudra tady jsou nesmysl ty osle. Na co si to tadsy pořád hraješ ? Mám pocit že tě nějakej právník v dětství zneužil a tebe to moc bolelo. Tak si sem ted chodíš anonymně léčit komlexy ze svýho maličkýho ohambí. Socka jako ty nemá ani na českou klávesnici.
s tím, že bude vše tipťop. Mě se třeba zasekl tachometr a tak jsem ho vyměnil za nový. Pak jsem motorku prodal s daleko nižším stavem než byla skutečnost. A nic jsem nestáčel. Ani jsem nelhal, protože kupec se neptal na najeté km. Takže zákony jsou OK, ale lidská blbost bezmezná.
Stáčení tachometrů by se mělo automaticky posuzovat jako příprava trestného činu podvodu. Kecy o tom, že stočení tachometru je OK, pokud se nepoužije k oklamání zákazníka, je nesmysl. 100% všech stáčení má tento jediný účel. Kdo tvrdí, že si stočil tachometr jen pro radost, ten lže. Je to úplně totéž jako třeba padělání bankovek. To je trestné samo o sobě a ne až tehdy, když se s padělkem pachatel pokusí zaplatit.
tím by se ale nic nezměnilo, že je to trestný čin. I když to zavedli v zahraničí, tak to nemělo žádný přínos, protože se to těžko prokazuje. Jak poznáte, kdo tachometr stočil? musel by každý před každým nákupem zkontrolovat nájezd třeba přes cebii a mít potvrzení o stavu tachometru. V případě, že to člověk nemá, nemůže nikdy dokázat, jestli to stočil první, druhý nebo pátý majitel.
Nechápu slovní spojení, že lidé si za stočené tachometry můžou sami, protože to chtějí. On někdo snad chce auto se stočeným tachometrem? Pokud chce člověk auto s nájezdem max. 120 000 km, tak přece nechce stočené ze 200 000 na 120 000. Chápete to někdo, co tím autor výroku "lidé si to sami žádají" myslel?