Taky jsem koupil před 5 lety PEUGEOT 307 na tachu 103.000km po 1 roce provozu jsem si přes kamarády v Peugeot klubu nechal zkontrolovat servisní historii a ouvej . Poslední záznam asi 1 rok před koupí najeto 133.000km + vozidlo bylo v F odhlášeno až za půl roku. Takže dle mého úsudku a podle servisních záznamů z Francie jsem koupilm auto s najetými 200.000km. Rovodový řemen se naštěstí mění až ve 240.000km - 1.6HDI . Auto jsem měl další 4 roky prodal s nájezdem asi odhadem 310.000km. Motor šlapal stále jako hodinky. To ale asi byla náhoda. Když jsem auto umyl, každý mi říkal jak je pěkné a já jsem se jen v duchu smál kdyby věděli kolik má najeto :o) . A podobně je to v bazarech apod. ... oko prodává.
Nejhorší je, že u nás si člověk nemůže být jistý nikde, ani v autorizovaných dealerstvích. Připadá mi, že čím více se bazar ohání nejrůznějšími certifikacemi kvality a podobnými bláboly, tím více podvodů u nich na autech najdete.
Co je důležité, že si to děláme sami. My přece nechceme kupovat auta s 250.000 km, tak to bazarníci stáčí vlastně pro nás, abychom byli spokojeni, že jsme auto koupili za super "preis" a my jsme opravdu spokojení, jak jsme s tím vyběhli a ušetřili balík oproti jiným vydřiduchům, kteří chtějí za stejný auto i o 30% víc peněz, taková nehoráznost!!! :-)
Hořká realita nastává, když se stočený vůz začne sypat jako domeček z karet.
Plyne z toho jednoduchý závěr - kvalitu aut a výbavu chceme vždy nejvyšší, platit však za kvalitu ochotní nejsme.
Když vás někde zastaví cikán a snaží se vám prodat parfém, tak 90% lidí si jej nekoupí, protože mu nevěří a přitom to je věc za pár stovek. Tady jsme obezřetní. A v případě nákupu tak drahé věci, jako je automobil, jsme neuvěřitelně naivní. Proč???
Souhlasím s vámi. Řada lidí neváhá za auto zaplatit stotisícové částky, a když jim řeknete o kontrole, která stojí pár stovek maximálně tisíc, začnou se rozčilovat. Osobně si vždycky zaplatím mechanika, který auto zkontroluje a také prověřím historii přes cebii. Je mi jasný, že ani jedno nemůže garantovat 100% jistotu. Ale narazil jsem na auto, které vypadalo opravdu moc dobře i známý, který se vyzná mi ho doporučil a podle VINu jsem zjistil, že je to slepenec ze dvou aut. Byl ale tak dokonale opravený, že to ani člověk, který se kolem aut pohybuje mnoho let nepoznal.
Taky s Váma souhlasím.
Ve firmě jsme měli auto co mělo najeto 900tis - ano škoda octavia I řada. Staral se o ni místní mechanik a kromě rozvodů a ostatních běžných údržeb se na ní žádná větší oprava nedělala. Auto jezdilo skoro 3x týdně do německa z5. Kdyby se chtělo prodat, tak si myslím, že by se cena pohybovala okolo 5tis.
To že tyhle km mají najeto i některé ostatní auta v bazarech nikdo nechce vědět a ani slyšet.
Cenu auta ty km at už jsou pravé nebo stočené zas tolik ovlivnit nemohou a tak radím kupovat auta v bazarech ať už to jsou ačka nebo jiné, at se prodejci nový konečně chytnou za hlavu a jdou s cenama dolů.
Výrobní náklady dneska nového auta jsou poloviční oproti jeho ceně...
Je mi záhadou, kde se tolik ojetá auta berou. Přihlaste se, kdo najezdíte SOUKROMĚ víc než 20 tis. za rok. Znám jen jednu rodinu, která tolik najede, ostatní najedou většinou kolem 10 tis. za rok. V bazaru jsou ale běžně auta s nájezdem, který odpovídá 20 tis. za rok a to ještě mají mít stočený tachometr? (podle diskusí mají všechna auta prodávaná přes bazar stočený tacho.)
Kdo najede 20 tis. za rok, ten dá za benzín/naftu nejméně 3 000 Kč měsíčně (jen v tom jednom autě a dost rodin má aut několik). Kolik rodin si tohle může dovolit?
Že je nesmysl kupovat auto z dovozu nebo bývalé služební auto s podezřele nízkým nájezdem, to je samozřejmě jasné.
rodina, která najede 10-20 tisíc km za rok, si málokdy koupí nové auto. a pokud ano, jezdí s ním 10-20 roků, dokud ho skoro úplně nedotrhá. takže většina aut v bazarech jsou bud firemní (které běžně mohou najet 50-60-100 tisíc ročně) a nebo třetí-čtvrté kolo.
takové to auto, které si koupil starý pán jako nové, a jezdil s ním jen v neděli do kostela, a za pět roků má najeto jen 20.000, a starý pán si koupil nové - to je něco jako bílý jednorožec. kdekdo ho zahlédl a všichni o něm už slyšeli, ale ve skutečnosti neexistuje.
Firmy stále mají většinou za služební auta Škodovky a v bazarech není většina aut značky Škoda (některé bazary nebo některé pobočky samozřejmě prodávají jen Škodovky, není jich ale zas až tak moc). Podle mě je tedy v bazarech docela dost aut, která nebyla služební.
Poslední tři auta pořízená v širší rodině jsou všechna po nepodnikatelích a to jsme je nevyhledávali, prostě to tak vyšlo. Techničák může být zfalšovaný, to ale asi není úplně běžná praxe.
Zrovna já jsem koupil auto po starém pánovi (následně mi to potvrdili v servisu, kam jezdil). Jestli je to ale vždycky výhra, to tedy nevím. Ten "náš" děda odpálil spojku a prý vjel několikrát na chodník (disky byly dost odrbané), což autu určitě neprospívá. Naštěstí auto vše přežilo bez újmy.
Tak si vemte, kolik jezdí aut. Včera jsem zrovna slyšel, že jen v Praze jich už je téměř stejně jako obyvatel města...a kolik z toho je služebních? Kolik jezdí taxíků? takových aut je spoustu. a to je jen Praha...složební auto třeba mého nadřízeného najezdí cca 80 000 za rok max. za 3 roky ho prodá. Auto bude pořád vypadat dobře, ale jeho cena s 240 000 na tachometru už bude jinde...a tím, že přijdete do bazaru a na auto se podíváte a vyslechnete si historiku o tom, jak s ním jezdila paní jenom do krámu a zpět a auto vezmete všema deseti.
Dříve se prodávala cca třetina aut jednotlivcům a dvě třetiny firmám, teď je to zhruba půl na půl. Pokud tedy jdu koupit jiné auto než Škodovku, mám celkem slušnou šanci, že to nebyl služebák.
To, že auto bylo služební, ale snad vidíte v techničáku, případně i v servisní knize, ne?
Mimochodem - služebáky většinou jezdí na pravidelné servisní prohlídky, takže v Autotraceru byste měl stočení tachometru v pohodě odhalit.
Tak samozřejmě komu není rady, tomu není pomoci:(
Poslední auto jsem kupoval s nízkým nájezdem, takže jsem šel po roce výroby pneumatik (ten se dá přečíst zadarmo:) Bylo jasné, že jestli má mít těch 30 tis. a něco, tak musí mít pneumatiky shodné s rokem výroby, nebo ještě starší. Že by někdo schovával původní pneu (nebo někde sháněl staré s určitým rokem výroby), aby do nich mohl auto před prodejem obout, to mi přišlo dost nepravděpodobné.
Pokud jsou na autě třeba dva roky staré téměř dojeté pneu a auto má mít nízký nájezd, je to přinejmenším podezřelé.
Nahlédnutí do techničáku je také zadarmo a pokud ho nechtějí před koupí ukázat, tak je lepší jít od toho.
Až pak má smysl investovat 500 Kč do autotraceru. Dovoz samozřejmě nebrat a zrovna tak nebrat auto, kde je jeden z předchozích majitelů firma. Tedy možná to smysl má, musí ale být za vynikající cenu. Firemní auta mají i dvě výhody - prochází pravidelným servisem a pokud ho někdo naboří, je zpravidla opravené ve značkovém servisu, tedy většinou odborně a navíc je dohledatelné, co všechno bylo opravované.
Já mám za poslední čtyři roky najeto přes 150 000. Cena provozu mi vychází průměrně na cca 2 Kč/km včetně údržby (spotřeba cca 5,5 l/100 km). Ale souhlasím, že jsem v tom nájezdu dost výjimka.
Na druhou stranu má moje auto (2006 Mazda 3 1.6 CRD) najeto 285 000 a je přitom i měřitelně v lepším stavu než mnoho stejně starých Passatů s polovičním (nestočeným) nájezdem. Vybírat si auto podle najetých kilometrů nemá moc smysl, zima se projeví i na stojícím autě a hlavně je důležité, v jakém stavu to auto skutečně je a kolik daný model (a motor) vydrží. Spotřební materiál jako ložiska, brzdy a rozvody se stejně mění o dost častěji a ne moc kvalitní motor po blbci, který neměnil olej, umře klidně ještě před 80 000.
Některé části podvozku MŮŽE (a nemusí) mít Japonec jetý ČR horší, než Dáčka jetá v DE, celkový stav ale bude určitě lepší, v tom s vámi souhlasím:)
Dacie se totiž sype i při provozu na těch bájných Německých silnicích: http://auto.idnes.cz/statistiky-spolehlivosti-tuv-report-d8h-/auto_ojetiny.aspx?c=A140210_113413_auto_ojetiny_fdv
Mimochodem - Dacie podle mě nepatří mezi zhusta dovážená vozidla z Německa.