Ja bych to videl na stejny problem, jako u bank. Lide cekaji, ze za ne stat neco vyresi, ale sami neudelaji nic.
Co treba akce Vodafonu se 75 % slevou? Za 88 Kc ziska zakaznik kredit 350 Kc, coz predstavuje asi 70 minut a potrebuje k tomu jen IN kartu CD. Pravda i zde doslo ke zdrazeni, minuly rok sla poridit bez slevove aplikace za 100 Kc na 3 roky, nyni je nutne koupit nejmene 3 mesicni aplikaci IN 25 (vcetne karty 150 Kc), ale po jejim "projiti" plati karta dale, celkem porad ty 3 roky.
Ona to není spíš ani tak akce Vodafone, ale Českých drah. Takže u operátora jí mezi tarify člověk nenajde. A ani u Vodafone ani u ČD se přesné podmínky bez zakoupené karty člověk nedozví. A ne každý koupí IN kartu jen proto aby zjistil, jaká že ta výhoda je a nebo čte tento a podobné weby, kde to někdo náhodou v 1/2 roku starém článku někdo napsal.
a zavedl ING a mBank. Nyní jsem už prozřel a tak mám VoIP od 802.cz a dvojsimkový mobil s tarifem Slyším Vás od Vodafone za 12 kč měsíčně/kus se 40 volnými minutami v rámci Vodafone. Rodina se proto přezbrojila na tehdy Oskara. Toto řešení však není aktuální. Nejlépe se odolává minimalizací hovorů, řešení textovkami a doma VoIP. Nic nového to ovšem není.
Mno nevím o tom, že by 802 byla levná. Mrkněte na http://www.ipvox.cz/cs/ceniky-informace/novinky-aktuality#n28 Navíc účtují po vteřinách a dobíjet lze přímo přes MPeníze.
Však já to mám podobně (také mám tarif za 12 Kč a v SVJ jsem ho pořídil i do výtahu spolu s GSM bránou z německé eBay, abychom vyhověli liteře zákona povinného telefonního spojení z výtahu a nemuseli platit několik set korun paušál za pevnou linku). Bohužel pro soukromou osobu je nyní přímým způsobem nemožné tento tarif získat.
Ono je úplně jedno, jak to kdo vyřeší, důležité je, že vůbec něco řeší, že není líný změnit operátora nebo dokonce způsob komunikace.
Já skoro netelefonuji, většinu věcí vyřizuji e-mailem nebo přes ICQ/Jabber, v mobilu mám instalovaný i Skype.
Někdo ale není schopen/ochoten podstupovat toto řešení nebo nemá možnost přesvědčit své okolí a pro toho je nabídka Vodafone zajímavá (kromě Nabito 350 s 75 % slevou je tu i levnější varianta Nabito 119 s 75 % slevou), není to sice to, co se nabízí v Rakousku nebo Francii, ale jak se říká "mezi slepými jednooký králem".
Kdyby byli lidi ochotni i kvůli 10 % rozdílu změnit operátora, tak budou postupně ceny klesat, protože na to budou ostatní operátoři reagovat, až nastane nový rovnovážný stav na nižší cenové hladině. Bohužel lidi budou raději nadávat a čekat co udělá stát, než by udělali něco sami.
Jelikož na rozdíl od účtů, kde číslo účtu nelze převést k jiné bance, je převod čísla k jinému operátorovi nejen možný, ale i bezplatný, tak je to asi opravdu jenom o tom, že se nechce. Já jsem byl 5 let u Vodafone, ale dostal jsem nabídku od T-mobile a tak místo cca 2-3K platím jenom 600,- Služeb využívám víc, protože mám i internet což jsem u Vodafonu neměl.
Taky jsem měla tarif Slyším Vás od Vodafone. Jenže: operátor se mně chtěl asi zbavit nebo co, asi jsem mu posílala málo peněz. Tak mi začaly chodit faktury každý měsíc na 200-300,- Kč a víc, někdy i 650,- Kč, a to jsem téměř netelefonovala. kde ty položky sebral, mi bylo záhadou. Jeden měsíc jsem dokonce SIMku vyndala z telefonu a nevolala na ni, a bác ho, zase faktura na 350,- Kč. Tak jsem tarif vypověděla a vzteky přešla k T-Mobile. Potřebovala jsem levný tarif, abych byla k zastižení, téměř jsem nevolala. Od té doby mám u Vodafonu kredit a musí jim stačit 200,- za rok (mám to hlavně kvůli netovému bankovnictví, chodí mi tam SMSky s kódem).
Při českém právním bordelu jsem se radši neptala. Vycházel jsem ze dvou obdobných případů: brácha měl pevnou linku. Kdosi mu ji naboural a přišel mu účet na 20.000,- za měsíc. První měsíc zjezdil rodinu a s těžkým srdcem zaplatil. Druhý měsíc se vzbouřil a odpojil telefon. Když dostal fakturu i třetí měsíc, službu reklamoval. Telefon byl zapečetěn úředně, přesto volání naběhlo. Takže faktury byly stornovány a jemu doporučeno změnit číslo za nenabourané. Tak ho zrušil úplně, stejně už ho moc nepoužíval. No, a ten druhý případ byl totéž, jenže u 1.generace mobilů. Taky nabourané číslo, taky byla doporučena změna čísla. Jenže tenkrát jsme uhádali s operátorem jen stovku, zbytek spadal do tarifu. Poučena těmito zkušenostmi jsem tarif vypověděla, za to hádání mi to nestálo. Pokud zaplatím na kreditu 200,- Kč za celý rok, a to tu sumu navíc provolám nebo proSMSkuju, tak mi to vyjde prakticky nastejno. Nezapomeňte, že v tomto tahá zákazník za kratší konec provazu, měří jen operátor, já na mobilu nemám kontrolní měřič, kde by byly záznamy, kdy, komu, do které sítě a na jak dlouho byly hovory spojeny. Navíc jsem to brala tak, že nenažraný operátor chtěl moc, nakonec nedostal nic (nebo jen zlomek). A to by měl být přece cíl, ne?