Z článku: "zasílání denního souhrnu transakcí na e-mail, bohužel v html, takže po přesměrování na mobil si nepočtete".
Co je to za nesmysl? 99% dnešních mobilů pokud už umějí emaily tak samozřejmě umějí i html emaily. Ani snad neuvažuji nějaké 5 a více let staré telefony kde to horko-těžko zobrazilo pouze textové emaily. Kdo má takový mobil, tak tam ty emaily stejně nečte.
Tedy tato poznámka byla fakt trochu mimo, navrhuji z článku odstranit!
Jinak celý článek opomíjí jeden velice důležitý aspekt jakéhokoliv hledání firmy na trhu - SPOLEHLIVOST - a to platí i pro banky! Když si budu chtít koupit lednici, můžu najít na heuréce nejlevnější firmu Franta-Vomáčka-lednice s provozovnou Dolní Lhota a nebo nakoupit na obchodech jako Alza, Kasa apod. A s bankami je to podobné.
Zase se tu do mě někdo naveze, ale až zažijete sprosté porušování smluv, zákonů, reklamačních lhůt, všeobecných podmínek tak zjistíte že i banka zadarmo nemusí být tak super. Pro dnešek už snad raději nejmenuju, jen chci upozornit že i na tomto SAKRA záleží. Můžete si říkat že se vám to nestane. Až vám někde zmizí třeba kus peněz, nebo naskočí poplatek navíc a na reklamaci ani po měsíci nikdo neodpoví a po 10 urgencích vás pošlou do ***** pak se zamyslete jestli jste tak bohatí abyste mohli kupovat levné věci!
Problémy jsou určitě ve všech bankách. Jenže já mám už hodněkrát ověřeno, že slušná (rozumějte většinou ta "drahá") banka se k reklamaci v termínu aspoň vyjádří i když jí třeba zamítne. Zamítnutí lze vzít a řešit to na ČNB, u soudu apod.
Neslušná banka (rozumějte většinou ta "levná") na reklamace kašle, po měsíci se neděje nic, při urgencích zapírají, jsou schopní ignorovat i reklamaci písemně předanou na pobočce atd.
Mimochodem i když nebudu jmenovat - víte která banka se dostala mám dojem až do exekuce jen díky tomu že totálně kašlala nejen na reklamaci ale i na následný soud? BINGO - modří už vědí!
Všechno souvisí se vším. Ta banka "zadarmo" má samozřejmě méně peněz na vše tedy i na kloudné řešení problémů klientů a podle toho to většinou vypadá.
Tak a to je přesně ten rozdíl.
Právě od toho máš možnost volby. Je zbytečné se nervovat - ještě ti praskne žilka v mozku. Klidně si zůstaň u té drahé "banky" a buď spokojený.
.
Tak nějak mi vyvstala na paměti reportáž v TV, jak v ČSOB zaměstnanci na pokladně OKRADLI majitele směnárny tím, že si od něj vzali peníze, nesměnili a pak to zapřeli. ČSOB to pak kuriozně komentovala, že to byl SOUKROMÁ transakce těch zaměstnanců a ještě tomu okradenému obratem zrušili účet, když si stěžoval.
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.phtml?id=606071
.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/208411000100519/ (posun na 12. minutu)
.
Ale klidně si dál VYCHVALUJ ty své "drahé" banky.
Otazkou je, jestli necinnost banky (mysli, ze je vsem jasne, ze mluvime o mBank); nebyla klientovi spise ku prospechu, nemusel absolvovat nekolik soudnich rizeni, odvolani protistrany, atd.
Vzpominam si na jednu starou reportaz z Obcanskeho juda, kde zamestnankyni Komercni baky kdosi pomoci zfalsovaneho papiroveho prikazu (coz mimochodem ve vetsine bezplatnych bank neni mozne) vybral znacnou castku (prodala dum). Soud po mnoha odvolanich protistrany sice nakonec vyhrala, ale bylo to takove Pyrhovo vitezstvi. Zamestnavatel (tedy Komercni banka) ji propustil a prisla i o znacnou castku na urocich, protoze nahrada byla pocitana z urokove sazby bezneho uctu.
Stejnou banku zaluji klienti kvuli chybnym doporucenim pri sprave investic www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/122569-klienti-zaluji-komercni-banku-kvuli-islandskym-dluhopisum/ , stejne jako CSOB
www.tyden.cz/rubriky/byznys/islandske-dluhopisy-dal-strasi-csob_126343.html .
A já mám zrovna s KB zkušenost dobrou. Když jsem narazil na špatně zaúčtovanou transakci (stalo se mi dvakrát), tak stačil telefon a druhý den to bylo opravené. Dokonce se mi stalo, že při sepisování smlouvy "bankovní poradkyně" omylem zatrhla (drahou) službu, kterou jsem nechtěl a já to při podpisu pořehlédl. Když jsem pak narazil na vysoký poplatek a zjišťoval, co se děje, tak KB uznala, že to byla její chyba (i když to bylo minimálně sporné), poplatek vrátila a službu zrušila.
Já mám s KB taky dobrou zkušenost, ne proto, že bych tam něco reklamoval, ale proto, že mi za 3 dny vyřídili hypotéku a to mi 2 dny trvalo přinést potvrzení o výši příjmů. Paní byla neskutečně profesionální a ještě mi vyběhala dodatečný spotřebitelský úvěr s úrokem 7% na přikoupení pozemku, který nebyl součástí odhadu na nemovitost.
Posledně jsem tady sice nadával, že mi strhli peníze za výber z bankomatu, ale zjistil jsem, že mi je později připsali zpátky.
S bankama to máte jako se vším, taky si můžete jít koupit Dacii Logan a být spokojeni, protože je to levné a nebo můžete mít privátní účet u UBS, který bude takový Rolls-Royce. Jenže kdo si pro korunu nechá vrtat koleno tohle nikdy nepochopí.
S bankama to máte jako se vším, taky si můžete jít koupit Dacii Logan a být spokojeni, protože je to levné a nebo můžete mít privátní účet u UBS, který bude takový Rolls-Royce. Jenže kdo si pro korunu nechá vrtat koleno tohle nikdy nepochopí.
Rozdíl mezi auty je vidět na první pohled a rozhodně je něco jiného jet nějakou dálku v takovém nebo makovém. U banky ale ten pocit nemám. Platba je doručena úplně stejně z levné nebo drahé banky (kolikrát ty levné banky umí expresní platby i zdarma). V čem se navzájem liší, je rozsah (tedy ne kvalita) služeb. To uznávám. Kdybych se měl spokojit jen s jedním účtem, znamenalo by to pro mě výrazné omezení poskytovaných služeb a výrazně vyšší náklady. Dnes používám hlavní běžný účet u jedné banky, spořicí účet u jiné (mám jich víc, ale jeden považuji za hlavní), termínované vklady mám u 2 záložen a jedné banky, u další banky mám kreditku a v cizí měně (včetně PayPalu) platím kartou vydanou ještě jinou bankou. Zahraniční platby dělám téměř výhradně přes devizové společnosti.
Dalo by se to sloučit pod placenou 1 banku. A vybral bych si i mezi těmi bezplatnými. Za "tuzemský provoz" by to znamenalo pár stokorun navíc (další "lepší" platební karta), na cizoměnovém provozu by to znamenalo pár tisícovek (ztráty na kurzu, poplatky za zahraniční převody) a na úrocích bych přišel o několik desítek tisíc.
U "placené" banky by to bylo ještě horší. Za tuzemský provoz bych zaplatil o nějaké další 2 tisíce víc (tedy asi 2,5 tisíce ročně), O dalších pár tisíc víc bych dal na zahraničních platbách. Ztráty na úrocích by byly přibližně stejné.
Kromě toho, že bych měl vše u jednoho ústavu a vyšších nákladů a nižších zisků bych nedostal nic navíc.
Ono se i s časem mění, co považujeme za standard a nadstandard. Když přišla na český trh Expandia banka, tak byli lidé unešeni z internetového bankovnictví (nebyla sice první, předběhly ji záložny PRIA a FIO) a byli za to ochotni připlácet (a ne málo, Expandia vždy patřila k cenově nadstandardním bankám). Považte, lidé byli ochotni platit za účet v bance (a to o HODNĚ víc, než v jiných), která neměla pobočky (ze začátku snad jen dvě, pak jich otevřela ještě několik) a která se dala ovládat jen přes Internet nebo telefon. Nabídla toho víc, např. dodnes snad žádná jiná banka neumožnila ze svého účtu zasílat peníze složenkou (tedy z IB můžu někomu poslat hotovost, kterou si vyzvedne na poště).
Naopak dnes se za nadstandard, za který jsou lidé ochotni připlácet, považuje široká bankomatová a pobočková síť. Skoro to vypadá, jako by banky a klienti nevěděli, co vlastně chtějí :)
No převod peněz z účtu na účet je to nejmenší, co banka může udělat a opravdu bych tam rozdíl nečekal. Kdysi jsem měl účet u Moravia Bank a ona zkrachovala. Peníze jsem sice dostal zpátky, ale po několika měsících. Později se mi stalo to samé u Union banky. Zkuste si pak u takové banky spořit.
Další věci jsou úvěry, ať už spotřebitelské nebo hypotéky. Kdysi mBank inzerovala hypotéku od 3,5%, jenže jste museli mít 50% z ceny nemovitosti a já 1 250 000 na účtu fakt neměl a troufám si říct, že nejsem v téhle zemi sám.
Záleží na tom, co chcete. Ty nové banky můžou být hodně výhodné pro studenty, kterým tam jednou za čas přijde výplata z brigády. Ti určitě nebudou chtít platit zbytečné poplatky.
Zakony se od te doby trochu zmenily, nyni by vyplata za zkrachovalou banku by nyni mela byt v radu tydnu.
Ano, kdo chce uver, musi trochu stahnout kalhoty, ale tak to bylo vzdy. Ovsem jak psal Dalich zde forum.mesec.cz/index.php?topic=1619.msg7115#msg7115 tak budovani historie u banky az takovy smysl nema.
Takze dokud nadstandardni sluzby nebudu potrebovat, nema smysl si za ty standardni priplacet. Az je budu potrebovat, tak si o ne pozadam a mozna dostanu i lepsi podminky, nez stavajici klienti.
aby se na to dalo klikat
http://forum.mesec.cz/index.php?topic=1619.msg7115#msg7115
To je něco, co u těch bank opravdu nechápu. Máte tam účet 12 let a oni vám dají úrok, jako kdybyste si ho tam zřídili včera. Pak je velmi jednoduché přejít jinam. Proto mám taky hypotéku u KB a ne u ČS, i když mi z těch dvou byla ČS milejší.
Nicméně mě pořád zaráží, jak slabé služby český bankovní sektor nabízí i když proti švýcarským bankám asi pořád ještě dobré. Těmi švýcarskými nemyslím privátní účty pro dolarové milíonáře, ale obyčejné účty.
Opravdu vedení účtu, výběry a transakce zdarma jsou naprostý standard v každé anglické bance.
A zase: český bankovní sektor. Téměř všechno to jsou banky ne české, ale západoevropské a severoamerické. Tak jakýpak český bankovní sektor.
A nakonec, proč by se tak nechovali, když jim platíš a neutečeš od nich. Plattíš ty sám KB za běžný účet a každou platbu? Platíš...
To, že si občas ČS prohodí klienta s KB, jim žíly netrhá.
Opravdu nechápu tvé nářky o "českém" bankovním sektoru a chování.
Jena věc je, že FPV musí začít vyplácet poměrně krátce od okamžiku, kdy ČNB rozhodne, že se tak má stát. Ovšem to nemění nic na tom, že ČNB může trvat klidně půl roku od odebrání licence, než se tak stane, viz. Vojenská družstevní záložna, odebrání licence začátek prosince 2010, rozhodnutí o vyplácení začátek května 2011, zahájení vyplácení konec května 2011. Čili lidi si počkali půl roku.
Ty Méďo, už jsem to jednou na Měšci uváděl, jestli jsi opravdu z Fio banky tak se zamyslete nad tímto vaším ustanovením obchodních podmínek
Všeobecné podmínky Fio banky, platné k 1.9. 2010
Čl. XIX. Závěrečná ustanovení, odstavec 4
Banka je oprávněna použít peněžní prostředky klienta vedené na jakýchkoli účtech vedených bankou pro klienta k započtení své libovolné pohledávky, kterou banka má vůči klientovi, bez ohledu na to, zda tyto pohledávky vznikly v souvislosti s vedením účtu nebo jinak. Banka je oprávněna i bez souhlasu klienta započíst i promlčené pohledávky vůči klientovi, stejně jako pohledávky nesplatné.
Dokud toto bude součástí obchodních, nebo i jiných, podmínek či dohod, nikdy Fio bance nebudu úplně důvěřovat.
Vaše ustanovení znamená například to, že když někdo bude mít doklad o mém dluhu (a nebudu schopný prokázat jeho vyrovnání) třeba až po promlčecí lhůtě (kdo skladuje doklady věčně) a vy ho odkoupíte nebo jinak získáte, máte otevřenou cestu k penězům na mém účtu...
Myslel jsem si to, ale už se tím tu párkrát někdo oháněl a ty ses neohradil... tak se nezlob.
Já totiž Fio bance svůj názor na jejich obchodní podmínku už vyjádřil, ale nedostatečně. Pokud vůbec můj názor došel někam dál tak zapadl. Rozhodně se bude muset ozvat více lidí, aby nastala nějaká změna.
**
Celkem bych uvítal projekt, kde by lidé mohli psát, na jednom místě, své výhrady a postřehy k obchodním podmínkám nejrůznějších produktů a služeb na českém trhu. Včetně dodržování těchto podmínek a obecných zásad etiky...
Vím je to utopie, ztráta času a energie, ani nevěřím že by nedošlo k manipulaci či očerňování konkurence.
Když ale tak málo lidí v Česku je ochotno hlasovat nohama a ještě méně přímo peněženkou.
Většina není ani ochotna sdělit poskytovatelům služeb, že jsou s něčím nespokojeni a právě proto jejich služby nevyužívají a opouštějí. Myslím, že mnohdy je to "únavou", mají sílu odejít ale už ne komunikovat s pitomcem záměrně vyškoleným danou institucí proč je opouští. Navíc takový jedinec ví, že může být vystaven marketingové masáži, obhajování služeb a přemlouvání... prostě další únavné a otravné záležitosti.
Nesouhlasím, vůbec to není dobrá práce! Z uvedených ústavů používám služby obou a u obou jsou v článku vážné chyby!
V první řadě Citibank - papírové výpisy stojí 19 korun měsíčně! Je to poměrně nové zpoplatnění, lze snadno přepnout na elektronický výpis zdarma, ale musíte mít klíč, který standardně stojí 450 (to je v článku dobře). Naštěstí ale jeho životnost je udávána na až 10 let, i kdyby to bylo jen 5 let, tak to dělá jen cca 7,50 měsíčně, což je "skoro zadarmo". V praxi ale vydrží asi déle (sám můj už těch 5 let mám a OK), navíc ho řada klientů měla zadarmo či různé slevy (já tuším za 250), čímž se náklady minimalizují. Ovšem ty "minimální náklady" se týkají "stálých klientů", pokud by někdo chtěl kreditku "jen tak zkusit na rok", tak to pak pro něj bude problém citelný.
Další chyba je u RB - on ten účet je při obratu Premium sice veden zdarma (to je v článku dobře, stejně jako následné výpočty), jenže navíc ještě stojí nějaké peníze elektronický klíč a určitý poplatek je i za zavedení mobilního klíče. Sám v RB účet mám a tohle mi docela vadí, popravdě aktuálně přemýšlím o tom, že účet v RB po letech zruším. Naopak poplatky za transakce mě až tak netrápí - něco to měsíčně stojí, ale celkem OK.
Každopádně ale v obou případech jsou v článku docela závažné chyby, které mají i vliv na celkové hodnocení nabídek.
Mě k přepnutí na elektronické výpisy via email stačilo nalogovani na stranky citibank a pak poslani jedne sms kde jsem to potvrdil.. tak nejak to bylo.. už si to presne nepamatuju, dělal jsem to před 2- mesici :-) Ale 100% jsem nemusel do citi volat a klič jsem nikdy nevlastnil, nepotřebuju online pristup.. staci mi ten mesicni vypis :-)
Ten elektronicky klic u Citi se dal v minulosti opakovane ziskat zdarma (banka mela akci, kdy je rozdavala), mozna bude zase.
K te RB - ptal jsem se kolegy v praci, co tento ucet ma. Jednotlive platby potvrzuje kodem z prichozi SMS. Za tuto moznost nic neplati a ani v minulosti nic neplatil (za aktivaci). Overim, jestli se od te doby neco nezmenilo.
Zdravím, u toho mobilu ale skutečně v ceníku je nějaký poplatek za spuštění služby. Jednotlivé SMS už pak jsou OK, to je v pohodě (něco jako u mBank).
Jinak je nutno říct, že ceník RB je neskutečný bordel, za to si kritiku jistě zaslouží. Klidně jsem ochoten připustit, že se i tomu aktivačnímu poplatku jde nějak vyhnout a že jsem se v ceníku ztratil - ani bych se za to nestyděl. Citibank je proti tomu přímo vzor přehlednosti...
Koukám že máš problém s porozuměním psanému textu. V ceníku sou k mek tyto zpoplatněné položky
2. Změna nastavení služby 50 Kč za účet
3. Aktivace – po blokaci/po zrušení 50 Kč za účet
4. Znovuvygenerování I-PIN a T-PIN 100 Kč
5. Znovuvygenerování B-PUK* 100 Kč
Nic z toho není prvotní aktivace, v roce 2002, kdy sem to zakládal, dokonce eBanka napůl s T-Mobile hradili výměnu SIM karty, která by jinak stála 400 Kč.
Já eKonto mám taky a to co píšeš není pravda, Mobilní Elektronický klíč (sim toolkit) včetně autorizačních a certifikačních SMS je zadarmo.
A pro úplnost, Osobní Elektronický klíč("kalkulačka") je za 89 Kč měsíčně a Internetový Elektronický klič (certifikát do PC) se přestal používat.
Ohledně toho elektronického výpisu jsem už požádal o opravu v článku. No jo, jak ten produkt člověk nemá, tak mu něco unikne a nemůžu (no můžu :), ale nechci) mít úplně všechny produkty.
Hlavní smysl ale té věty byl, že bez elektronického klíče se jde obejít, protože chodí výpisy (ty elektronické jsou vlastně ještě lepší, protože přijdou dříve a je možné se na základě nich zařídit i když nemáme možnost si ten papírový vyzvednout doma ze schránky).
Úvodem - hezký článek.
Sice nechápu posedlost některých lidí nulou a obzvláště u výběru z bankomatu. Ale přidávám do diskuze.
Pokud je výběr placený je dost důležité jak zpoplatněný a kde mohu využít. Např. u Mbank stojí první tři 9Kč v měsíci bez ohledu kde. U kreditní karet to někde stojí nehorázné peníze (citibank), někde je to za rozumný fixní poplatek 19Kč s čerpáním bezúročného období (Gemoney).
Pokud mluvíme o výběru, jsou tu k němu alternativy:
cashback (u mbank zdarma, jinde dost často za nižší poplatek než výběr) - vhodné pro chronické vybírače menších částek
výběry na pobočce bank (obvykle drahé, někde ani tak ne 35Kč)
Ještě jednou hezký článek, ale tyto drobnosti chybí a taky chybí větší přehlednost.
No posedlost nulou, koukněme na to odjinud. Žiju v zahraničí a mám účet u LloydsTSB. Vedení účtu zdarma, výběry z bankomatů zdarma i u jiné banky. Jedinou vyjímkou jsou bankomaty, které vlastní nějaká s.r.o. firma. Internetové bankovnictví zdarma, úvěry, hypotéky (i na nákup nemovitosti v zahraničí). Příchozí a odchozí transakce zdarma. Jediný problém je, že tento účet není vhodný pro zahraniční transakce, ale k tomu zase nabízí International Account.
Tedy když potřebuju vybrat peníze z bankomatu, tak se vůbec nedívám na to, jestli je to bankomat HSBC, RBC nebo CitiBank. Prostě výběr bude zdarma, klidně i 20 výběrů za měsíc.
Sice nechápu posedlost některých lidí nulou a obzvláště
u výběru z bankomatu.
No u nekterych lidi je to uz takova obscese :). Na druhou stranu, proc ne. Penize z jednoho uctu na druhy mi dopravi levna a draha banka uplne stejne, tak proc za stejnou sluzbu platit vic, nez musim. To si radeji za usetrene penize dojdu na peknou veceri.
Na cash back jsem nepomyslel, pravda. Asi to bude tim, ze jsem ho sam nikdy nevyuzil. Ma pro me dost hacku. Prvnim je minimalni nakup ve vysi 300 Kc (vetsina mych nakupu je nizsi), druhym maximalni vybratelna castka 1500 Kc; kdyz uz potrebuji hotovost, tak zpravidla vic. Tretim zadrhelem je omezeny pocet mist podporujici tuto sluzbu. Pak nektere karty to neumi (Fio) a u dalsich je to zpoplatneno. Kdyz si muzu zdarma vybrat z bankomatu, tak je to pro me pomerne nezajimave, ale uznavam, ze pro nekoho muze jit o zajimavou moznost.
Cash advance ma za zaplatitelnou cenu jen mBank, ale vzhledem k tomu, ze z bankomatu je mozne s ni na jeden vyber vybrat 80 000 Kc (a je mozne libovolnekrat opakovat), tak to celkem postrada smysl. Maloktera banka da vic nez 100 tisic a navic "testeri" dost casto narazili na neinformovanost, pri. nezkusennost osazenstva pobocky.
Pokud si dobře pamatuji, tak nevýhodou CP investu byl procentní poplatek za vložení peněz. Na drobné platby to nevadilo (poplatek z částky vycházel méně, než poplatek za pohyb u banky), ale u větších plateb už to byl problém. Také jsem o tom kdysi uvažoval, ale z tohoto důvodu jsem se nakonec rozhodl to nevyužít.
Opravdu ne. Jediné náklady byl na vstup vlivem zaokrouhlování. A na výstupu člověk poslal vždy o nějaké ty haléře víc. Což většinou nevadilo (SS, PP i pojistky). Jen jednou mi došla zajímavá obsílka, dlužná částka 0Kč - vymáhání exekucí apod., jejich systém prostě nepočítal s tím, že by někdo zaplatil víc.
Dle aktuálního sazebníku
http://www.citibank.cz/czech/consumer-banking/czech/files/saz_c_nn.pdf
je od 1.7.2011 zasílání měsíčních výpisů POŠTOU zpoplatněno 19 CZK. Email je nadále zdarma.
Mám mbank (od začátku) a jsem vcelku spokojen a mám u nich i hypotéku. Sice mi vadí ta jejich úprava v ceníku, ale já se vejdu do 10-ti příkazů měsíčně co jsou zdarma a také platím kartou a tak mám i výběry z jakéhokoliv bankomatu zdarma (nemusím řešit co je to za bankomat a jdu k tomu nejbližšímu). Výhodou jsou embosované platební karty zdarma, ale dají se kvůli nevýhodnému kurzu použít pouze v ČR. Mám i FIO - mají o dost větší portfolio služeb a používám je i pro obchody na burze. Výhodou je platební karta zdarma (sice není embosovaná, ale má normální kurz a dá se použít i v zahraničí) a pokud najdete i fio bankomat, tak máte výběr zdarma, nebo pak přes čsob bankomaty za 5 kč. Založil jsem si také ZUNO a jedinou motivací byla ta jejich embosovaná VISA karta, která je zadarmo, má normální kurz a dá se použít v zahraničí. Pro ČR jsou tam zbytečně drahé výběry z bankomatů. Ani u jedné banky neplatím žádné poplatky za bežný účet a katry a mám vše co potřebuji.
Zuno by bylo super v případě, že by varianta "Plus" byla zadarmo i na základě obratu na účtu (jako u eKonta). Pak bych na něj asi přešel, zbylé vlastnosti mi celkem vyhovují. Bohužel ale podmínkou je buď součet aktiv nad 200k, což nemohu garantovat anebo obrat kartou nad 5000, což mi moc nevyhovuje, neboť pro placení užívám výhradně kreditku. Debetní kartu k účtu užívám pouze na výběry z bankomatu, což mi nepomůže.
Jinak poznámka k mBank kartám - já bych ten jejich kurs zase tak nedémonizoval. Je to citelné pro velké platby nebo pro člověka, který dělá těch "malých" v zahraničí opravdu hodně, pokud ale potřebujete platit "tu a tam něco o dovolené", tak jde v reálu o rozdíl pár korun. Chvályhodné to jistě není, to ne, ale reálný dopad na většinu klientů moc velký nebude.
já to zkoušel použít v usa a vzhledem k těm kurzovým přepočtům a nesmyslnému převodu EURO/USD by to dělalo několik tisíc (pokud platíte vše včetně půjčení auta, hotelů, restaurací....) To potom ztrácí smysl nízkonákladová banka. Pokud jsem to zkusil použít při nákupu permanentek v alpách - platba v eurech, tak to bylo třeba jen 100 Kč, ale pouk to chcete používat aktivně, tak vychází levněji platba třeba 100 Kč měsíčně za běžný účet a karta s normálním kurzem, než běžný účet zadarmo a karta s kurzem jako mbank. Teď mám kartu VISA od Zuno, tak už mbank v zahraničí řešit nemusím...
V případě € to tak strašné není, odchylka od středu je cca 2,5%, ostatní banky mají pod 2%, např. RB 1,8%. Ale v případě jiných měn je tam ještě 2% při konverzi na €, tj. oproti průměrné bance tratíte skoro 3%, oproti dobré i přes 4%, tj. cca 3 - 4 Kč z každé utracené stokoruny. Tedy rozhodně ne pár korun na dovolenkové útratě.
Také mi vadí, že v základní Variantě není u ZUNO možné se dostat k hotovosti (kdyby aspoň na pobočce, je na Václaváku, klidně bych si tam dojel). Stačil by mi 1 výběr z bankomatu RB a byl bych spokojen.
Když vezmu, že rozdíl mezi kartou mBank a Axou je u neeurových měn více než 4,5 %, tak je to opravdu moc :(
Tak to tam urcite nechybi. Zdarma je totiz jen vedeni uctu a to jen pri obratu 10 tisic, nebo zustatku 50 tisic.
Plati se dokonce i za autorizacni SMS (to snad ani nikdo jiny nema) a to 50 haleru za kazdou (100 SMS za 50 Kc). Dale neni cenik uplne jasny. Ja ho chapu tak, ze zadani, zmena a zruseni trvalaku a inkas je zdarma, ale za provedeni, stejne jako za kazdou (i prichozi) platbu se plati a to 6 Kc (k odchozi jednorazove platbe je treba pripocist 50 haleru za autorizacni SMSku)!
Zdravim, chtel bych pozadat zkusenejsi o pomoc s vyberem uctu pro maminku. Obrat je nepravidelny, nekdy minimalni (nechci generovat umely). Prumerne by se jednalo o jeden vklad a jeden vyber hotovosti na prepazce mesicne + jeden prikaz z IB. Karta neni treba, vybirat z bankomatu nechce. SIPO, par trvalych prikazu. Neni problem na uctu drzet zustatek dejme to mu 20K, pokud to vyvazi poplatky. Problem je spis dosazitelnost pobocky na malem meste (Vyskov), kvuli vyberum a vkladum na prepazce. Aktualne pouziva Sporoziro a bezny ucet u CSOB. Jinak clanek Patrikovi chvalim. Osobne mam taky docela sbirku uctu ikdyz skromejsi:
mbank: bezny (pouzivam) + oba sporici (nepouzivam)
gemoney: sporici (nepouzivam)
axa: sporici (pouzivam)
wuestenrot: sporici 2,6% (pouzivam)
unibon: bezny + terminak (pouze terminak)
csob studentske konto jsem zrusil pred par lety
Myslím že z požadavku hotovostních operací a tedy pobočky v dosahu jasně vypadávají všechny menší/levné banky. Podle mě pro takového člověka je nejlepší ČS, KB apod. Měnit to ČS ale asi nemá ani smysl..
Ještě má smysl uvažovat o nějakém tom kontě na poště ale do toho bych já nikdy nešel. V bance tomu sice taky často prd rozumějí, ale nedokážu si představit jak bankovní problémy řeším s poštovní úřednicí!
Si to hoď do kalkulačky na http://www.bankovnipoplatky.com/. ČS tam nemají, takže pro tu jejich konfigurátor + ceník
http://www.csas.cz/banka/pages/configc/app.jsp?ou=osobni
http://www.csas.cz/banka/nav/osobni-finance/osobni-ucet-cs/sazby-a-poplatky-d00012900
http://www.postovnisporitelna.cz/Fyzicke-osoby/Ucty/Stranky/Osobni-ucet.aspx?tab=Cenik
Poslední sloupeček "klienti 58+ let*),
držitelé TP, ZTP, ZTP/P"
To je zaimavy, ze vzdycky kdyz dojdu na pobocku v Praze, tak jsou tam sami duchodci. Ani nikoho "stredniho veku" jsem tam nikdy nevidel. Jediny mladeznice, co jsem tam kdy potkal, jsou slecny za stolem :-)
Jinak Patriku: je to porad omilani toho samyho. Sepis to pls do editovatelny Wiki :-)
Tak rozhodně to nemělo být nic pejorativního. Prostě vzhledem ke své poplatkové politice (papírové příkazy a hotovostní transakce zdarma) je naprosto ideální pro důchodce (pokud bydlí v dosahu MHD, kterou mají zdarma :D ).
Bez IB je pro pracujícího člověka obtížně použitelná a s poplatkem už není tak výhodná.
Možná ještě pro firmy, kde si potrpí na papírové příkazy.
Každopádně se proslýchá, že už brzy by měli od poplatku za IB upustit. Prý ho zavedli při rozběhu, aby se se tam nenasypalo spoustu lidí a aby to v případě problémů mohli nějak ukočírovat (ne moc uživatelů). Teď, když už je tolik alternativ už nějaký masivní nápor nehrozí, tak to snad brzy odstraní.
Naprosto perfektní článek, děkuji. Ještě bych ale upřesnil, že RB si bohužel již nějaký ten čas vybírá "daň" za svých 20 Kč v podobě povinného! poplatku za pojištění ke kartě v ceně 15Kč měsíčně, takže ta výhoda je při jednom platebním příkazu úplně pryč. Plánujete i nový článek (rozšíření článku) pro podnikatelské účty? Děkuji.
Podnikatelské účty nejsou moje parketa.
Kdybych chtěl zůstat věrný mé "zájmové oblasti", tak by jich tam moc nebylo - napadá mě jediný podnikatelský účet zdarma - FIO. Vedení má zdarma ještě mBank, ale za odchozí transakci chce už 3 Kč, navíc nebere právnické osoby.
Další problém je dostat se k ceníkům - spoustu firem má individuální ceníky (např. ty, které mají korporátní účty u ING (hodně zde mají účty různé nadace a dále mezinárodní firmy) nebo Bank of Scottland (např. Vodafone) a takových bank, jejichž jméno spoustu lidem ani nic neřekne, se u nás najde víc; sám se kolikrát divím jaké všechny banky mají v ČR pobočku).
Hlavně je u podnikatelských účtů neskutečný rozdíl potřeby služeb... Mě třeba ten účet mBank vyhovuje, protože okolo živnosťáku vlastně nic neplatím, jen mi na to chodí peníze od zákazníků a tu a tam udělám převod peněz na soukromý účet a tak jednou za měsíc platím účet za mobil - to je v průměru pod 10 korun měsíčně, což je opravdu nepodstatné. Naopak mi vyhovuje karta zdarma, třeba registrace domén v rámci podnikání obvykle platím právě kartou vázanou k tomuto účtu, což je zadarmo. Ovšem můj kamarád při podobném objemu příjmů potřebuje měsíc co měsíc minimálně 30 odchozích plateb a tam už to poznat je. A není nic neobvyklého, že fyzická osoba má těch plateb nad 100...
Nebudu rozebirat duvod, proc jsem se nechal ukecat na zmenu stavajiciho uctu na Osobni ucet v CS, ale dostali me. Pani mi povidala o mozne sleve z pausalu 69,-/mes o vysi 25, 50 nebo 100%, pokud na ucet prijde >25, >50 nebo >100tis/mes.
Rekneme, ze podle toho slibu mam narok na 25% slevu z 69Kc. Zatim jsem ji za dobu 4mesicu nepozoroval. Tusi nekdo (verim, ze bankovni vseznalek P.Ch. ano) jak to vlastne chodi a jestli se nekomu toto jiz podarilo?
A zkousel nekdo ten ping-pong (treba z ING konta) a dostal se z 69,- az na 0,-?
Hmmm, tak ted to ctu, mas recht. Podminkou je i zruseni Bonus programu. Jestli neni cas na zruseni CS komplet... kdyz me malo aktivni ucet u CS stoji 100,-mes a spolecny na mBank 0,-.
Akorat si nejsem jisty, jestli je v mBank mozne mit 2 ucty (jeden jen muj a jiz stavajici spolecny). No a pak je mi proste lito te pani, ktere bych musel oznamit, ze svuj prvni ucet zivota od studackych let v CS rusim... :-/.
Možná je nutné mít program výhod explicitně aktivovaný, dále je podmínka aby účet byl aktivní, tj. byla tam jedna příchozí platba + 2 další transakce
viz. http://www.csas.cz/banka/content/inet/internet/cs/program_vyhod_pravidla_poskytovani.pdf
Osobní účet jsem si normálně aktivoval, měl jsem předtím tuším Výhodný program. Dost s kontem pracuju a chodí mi tam trochu peněz, ale víc než ten 50% to nedá. Tak jsem zkusil otáčet 80 tisíc. Jednou měsíčně. A pak jsem si řekl, že si to radši uložím nějak jinam. Tak jsem zkusil otáčet 40 tisíc dvakrát měsíčně. A pořád to jde. Menší částku už testovat nebudu, nerad bych na sebe zbytečně upozorňoval. Sleva se počítá měsíc zpětně. Funguje to bez problémů, ale předtím než jsem začal, jsem si prostudoval VOP a všechny směrnice a také jsem si to ověřilna jejich infolince. Není to zakázané. Ale říkala mi tam slečna, že kdyby to dělalo moc lidí, že by to asi začli řešit.
Není to sice úplně přesně k článku, ale zas ne zcela mimo...
Nevíte někdo, zda je u Zuno při využití jejich spoření na něj a z něj převádět peníze jen z účtu v Zuno anebo i odjinud? Někdo zmiňoval v diskusi, že to jde jen ze Zuno, ale když se dívám na web http://www.zuno.cz/produkty/sporeni/, tak to tam přímo nevidím (nebo jsem slepý :-( ).
V některých případech to může hrát roli při využívání tohoto účtu...
To je sice hezké (taky mi to řekli), ale v bod 3.6.4 jejich podmínek tvrdí:
Jestliže je transakce Kartou realizována v jiné měně než v měně, v níž je veden ÚČET, ZUNO použije na zúčtování transakce na vrub Vašeho účtu sumu transakce stanovenou společností VISA v zúčtovací měně EUR. Na přepočítání transakce z originální měny transakce do zúčtovací měny (EUR) ZUNO použije směnný kurz VISA. Na přepočítání sumy transakce ze zúčtovací měny (EUR) do měny účtu ZUNO použije směnný kurz prodej banky. Transakce může být navýšena o poplatky společnosti VISA.
Takže jako u mBank, jen ta přirážka na EUR -> cokoliv je neznámá.
Zahranicni platby delam vyhradne pres devizovky www.mesec.cz/clanky/zahranicni-platby-s-dobrou-devizovou-spolecnosti-usetrite/ . Ale o zadne, ktera by delala menu BGN nevim. Snad mozna Travelex/Ruesch, ale ti berou jen firmy a zajimaji je jen vysoke obraty.
Pak je tu moznost pokusit se nejakou devizovku presvedcit, jestli by nebyla ochotna portfolio nabizenych men rozsirit. Prekvapive mnoho lidi se na me obracelo se zadosti o prevody NZD. Ty jsem prevadel nejdrive pres WallichFx a posleze pres REOL. Prvni opustila trh definitivne, druha docasne a tak se mi podarilo presvedcit Easychange (obratil se na me totiz clovek, jehoz zamysleny objem transakci byl takovy, ze se jim to vyplatilo), aby i tuto menu pridali do portfolia. Treba to pujde i s BGN. S ostatnimi beznymi menami (EUR, USD, GBP, CHF,...) to bude samozrejme jednodussi.
A teď mi ještě někdo řekněte jak se dá za nějaké rozumné peníze dostat peníze na účty v cizích měnách v českých bankách!
Pokud mají pokladnu (FIO) chtějí za vložení DOST peněz a pokud pokladnu nemají (Zuno) tak na tom neprodělám kalhoty ale celý šatník.
Jen pro legraci - dle dotazu na KB - pokud pošlu dolary do Zuno (zahraniční platba) tak zaplatím 0,9% min 250 PLUS 800 pokud nepoužiju SHA PLUS 300 pokud to zadám na pobočce. Tedy jeden dolar zaslaný z KB do Zuno může v klidu přijít i na 1350 Kč!!
Kam ten svět spěje??
Nějak mi to úplně diskvalifikuje jakékoliv držení cizí měny na účtech v ČR. A v cizině (třeba Slovensko) mi nikdo účet zadara v EUR nezaloží (jestli se něco změnilo dejte vědět).
Ale pres ceskou banku to vubec jit nemusi.
1) mam zaplatit dodavateli v EUR - poslu CZK devizovce a ta za me zaplati (lepsim kurzem a treba i bez poplatku)
2) odberatel mi ma zaplatit v EUR - dam mu cislo uctu devizovky, on zaplati ji, ta to prevede na CZK a posle na muj cesky ucet
Jedine, kdybych mel odchozi i prichozi transakce v EUR. Pak vidim jedinou moznost zalozeni uctu v eurozone, napr. VR Bank Zittau. A tento ucet pak pripadne "vyrovnavat" pomoci devizovky.
Analogicky by to bylo u jine meny (jen ten ucet by musel byt v zemi, kde je dana mena "doma")
Měl jsem na mysli především všechny moje účty. Ale použít by to jít asi mohlo. Jakou společnost je nejlepší/nejspolehlivější použít?
U FIO jde "zachránit" aspoň jeden směr a to směr z konta ven - stačí mít EUR kartu k EUR účtu. Pak už stačí řešit jen směr "dovnitř". Zatím mě poplatkově nejlépe vychází prostě z jiné banky poslat koruny, FIO to přepočte nějakým kurzem ale jinak je to bez poplatku.
Zaplatím tak aspoň kartou po EU.
To narážím na další můj dlouhodobý cíl - najít účet v USD, cestu jak tam ty USD levně dostat a k tomu mít USD kartu (s placením na netu jak jinak) - v ČR prozatím NEJDE.
Jakou společnost je nejlepší/
nejspolehlivější použít?
Nejlepsi je vzdy ta, kde si dohodnes nejlepsi podminky. Na rozdil od bank nejsou "tesane do kamene", da se jednat o kurzech i poplatcich, vzdy zalezi na tom, co muzes nabidnout (obrat). Ja vzdy doporucuji uzavrit co mozna nejvice smluv a pred kazdym obchodem smlouvat o kurzu.
U FIO jde "zachránit" aspoň jeden směr a to směr z
konta ven - stačí mít EUR kartu k EUR účtu. Pak už
stačí řešit jen směr "dovnitř". Zatím mě poplatkově
nejlépe vychází prostě z jiné banky poslat koruny, FIO
to přepočte nějakým kurzem ale jinak je to bez
poplatku.
Tohle celkem nechapu. Fio ma velmi ferove poplatky (1 EUR prichozi, 2 EUR odchozi), takze to tam tolik "neboli". I vyber cizi meny je za akceptovatelnych 2 az 10 EUR.
Navic nechapu, proc posilat koruny na EURovy ucet, nakupovat tak EURa kurzem deviza-prodej CSOB a pak je utracet kartou. To uz je lepsi rovnou platit Axou, ktera ma ciste kurzy VISA.
To narážím na další můj dlouhodobý cíl - najít účet v
USD, cestu jak tam ty USD levně dostat a k tomu mít
USD kartu (s placením na netu jak jinak) - v ČR
prozatím NEJDE.
Tohle nejde ani v samotnych Spojenych statech, to je duvod, proc jsou tam tak "v mode" seky a proc vlaste vznikl PayPal
www.mesec.cz/clanky/jaka-je-budoucnost-paypalu/
Tak potom je to asi nějaká záhada. Posílám koruny z KB na EUR účet FIO. Kurz tedy "jede" dle FIO.
Ale teď to nejzajímavější - nikde ve FIO nevidím žádný poplatek! Proto to tak dělám, protože mi to přijde ještě celkem výhodný.
Tak doufám že jsem neproflák další FIO bug a nepůjdou to honem opravit..
Také jsem se s tímto "bugem" potkal a jen u příchozí platby. Hádám, že to KB posílá přes nějakou spřátelenou slovenskou banku (?), protože pokaždé, když mě nebyl poplatek účtován, tak jsem jako protiúčet viděl slovenskou banku (i když platba šla třeba z Německa).
Každopádně si nestěžuji :)
Jinak některé devizové společnosti http://www.mesec.cz/clanky/zahranicni-platby-s-dobrou-devizovou-spolecnosti-usetrite/ mají účet i u Komerční banky. Takže pokud ti jde o převod na CZK, může být výhodnější to převést v rámci banky (mělo by být zvýhodněno) na účet devizové společnosti, která to promění na CZK výhodnějším kurzem.
Jako příchozí vidím ve FIO normálně KB, žádnou jinou cizí banku.
Podle mě prostě vnitrostátní platby berou jako vnitrostátní a ne naprosto nesmyslně jako mezinárodní jako v jiných bankách.
Zrovna jsem koukal na ty devizovky a ty jejich weby jsou zmatek nad zmatek a víceméně jsem tam nenašel popisované služby.
Zatím nemám čas to řešit, takhle mi to funguje celkem spolehlivě a ve FIO si ty peníze navíc šoupnu na termíňák..
Celé mě to tak dokonale odradilo, že si tam asi žádný účet/smlouvu nezaložím. Přece jenom převádím max. pár stovek spíše desítek EUR a úspora těch pár korun jen na kurzu se mi nevyplatí.
Na jednu stranu je možná hezké že jde smlouvat ale to patří spíš někam na trh. V bankovnictví očekávám jasné a přesně dané podmínky, samozřejmě přehledně a jasně zveřejněné (na webu).
Jenže já to nepotřebuji na převody do ciziny ale na ukládání na mé vlastní eurové účty. A jak už jsem psal, FIO jaksi "zapomíná" počítat poplatek.
A ať je smlouvání povinné nebo ne - prošel jsem dle článku pár těch webů a víceméně jsem nenašel v článku popisované služby. A to mě fakt odradilo..
Nemám náladu putovat někam na pobočku, tam se s někým dohadovat a ve výsledku mi to "hodí" 200 korun ročně..
Kdyby byly služby jasně nabízené a nejlépe zříditelné poštou/netem tak už to mám asi dávno, ale takto..?
Proti gustu, zadny disputat :)
Na dalku ramcova smlouva uzavrit jde, nektere devizovky jsou ochotne dokonce vyslat zastupce, u jinych jde uzavrit postou (ja krome prazskych mam smlouvu s olomouckou, hradeckou a trineckou devizovkou a v zadnem z tech mest jsem nebyl). Jednotlive obchodni pripady se uzaviraji vzdy na dalku.
Tak přece jenom bych to možná zkusil. Mohu tedy poprosit o konkrétní název firmy, která:
- uzavře smlouvu na dálku
- budu mít aspoň jeden převod EUR v měsíci zadarmo
- má co nejlepší kurz
- předchozí body platí i pro velmi malé obchody v řádu max. desítek eur a jednotek obchodů měsíčně?
Díky
Na dalku jsem uzaviral s Wallichem (ukoncil cinnost), REOLem (prerusili cinnost) a Fortissimem (ti ale chteli specialni potvrzeni, co vystavuje jedina pani na Magistratu hl. m. Prahy a stoji 200 Kc; nyni ale myslim zmenili podminky a jde to uzavrit pres Internet za 4 €). Zastupce za mnou vyslala hradecka Akcenta (pani za mnou prijela do prace).
Osobne jsem uzaviral smlouvu s prazskymi devizovkami Interchange (ti ale nechteji delat male platby) a Easychange (mimoprazsky znamy s nimi uzaviral smlouvu postou).
Easychange ma vsechny prevody v EUR (do vsech zemi, ktere podporuji IBAN) zdarma, bez ohledu na castku. Akcenta ma zdarma prevody v EUR v CR jen do nekterych bank a na Slovensko. Zase ma zdarma prevody v PLN do Polska (super pro ty, co nakupuji na Allegru) a v HUF do Madarska.
S tim kurzem je to slozitejsi. Obecne plati, ze by mel byt vzdy vyhodnejsi, nez bankovni. Nektere devizovky maji orientacni kurz na webu, pri obchodu se ale da zpravidla dohodnout lepsi.
Vsechny uvedene nevyzaduji zadny minimalni rocni objem obchodu, jen Interchange mi odmitla platby pod 50 €.
Tak z toho popisu pro mě vypadly dvě vhodné společnosti:
1) Easychange - na webu má totální prd, poslal jsem jim email.
2) Akcenta - vcelku dobře zpracované informace na webu. Pro mě to ale zase "zabili" úzkým výčtem bank kam lze posílat zadarmo. Není mezi nimi ani FIO ani Zuno.
To, kde ma devizovka ucet zalezi i na bance. Nektere je vylozene nechteji. http://ekonomika.idnes.cz/csob-rusi-ucty-konkurenci-a-celi-stamilionove-zalobe-p00-/ekonomika.aspx?c=A080221_195547_ekonomika_zra
Muzes zkusit na devizovku "zatlacit", jestli by si v nektere z jmenovanych bank ten ucet nezridila. Cim vic lidi se toho bude dozadovat, tim vetsi sance :)
Tak u mě asi vyhrála Akcenta. Dle informací od nich je totiž převod na FIO zadara neboť spadá pod převody na Slovensko.
Jen doufám že to i ze Slovenska posílají abych to měl ve FIO také bez poplatku jako příchozí platbu.
Potom by z toho byl opravdu super způsob jak na FIO levně dostávat eura, tam je zhodnocovat na termíňáku a kartou potom utrácet..
Jen pro legraci - dle dotazu na KB - pokud pošlu dolary
do Zuno (zahraniční platba) tak zaplatím 0,9% min 250
PLUS 800 pokud nepoužiju SHA PLUS 300 pokud to
zadám na pobočce. Tedy jeden dolar zaslaný z KB do
Zuno může v klidu přijít i na 1350 Kč!!
V ZUNO jsou vsechny prichozi cizomenove platby zdarma. Plati se tedy jen poplatky odesilaci bance.
Nějak mi to úplně diskvalifikuje jakékoliv držení cizí měny
na účtech v ČR. A v cizině (třeba Slovensko) mi nikdo
účet zadara v EUR nezaloží (jestli se něco změnilo dejte
vědět).
www.vr-bank-zittau.cz/
IB v cestine, cesky mluvici bankeri. Ucet je veden zdarma, transakce a karta jsou zpoplatneny.
Dobře v minimální variantě (SHA přes internet) bych za poslání peněz z KB do Zuno dal 250 korun..
A ta vr-bank - tam je pro změnu diskvalifikuje geografická pozice. Když budu chtít založit účet nebo vložit 100 EUR to pojedu pokaždé do Jablonce nebo kde to mají tu pobočku? To bude ta cesta (vklad) dražší než těch 250 korun!!
Takže (pro mě/pro většinu lidí) pro tento účel opět k ničemu..
Pry je mozne si objednat i jejich obchodniho zastupce, ktery prijede ucet zalozit, ale jestli jezdi po cele CR nevim. V Praze snad maji mit i pobocku.
Kdyz budes chtit vlozit penize, staci poslat CZK devizovce. Napr. Easychange ma prevody po cele EU zdarma, zaplatis jen aktualni kurz, to ja posilam i daleko mensi platby.
http://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&t=1125166&st=0&sk=t&sd=a&start=15
Takže (pro mě/pro většinu lidí) pro tento účel opět k ničemu..
Znám několik lidí, kteří tento účet mají, jeden je z Třince, druhý z Ostravy a ten třetí taky odněkud z Moravy a "k ničemu" jim ten účet rozhodně nepřijde.
Nechávají si na něj posílat příchozí platby z celé EU a stejně tak z něj do celé EU platby v EUR odesílají. Pouze když se jim peněz nedostává, nebo naopak jim nějaké přebývají (tedy je nerovnováha mezi objemem vyšlých a přijatých plateb), tak tuto nerovnováhu vyrovnají, většinou pomocí devizové společnosti.
V tomto případě je úplně jedno, kde je pobočka fyzicky umístěna.
Zřízení účtu u VR Bank nedoporučuji. Účet u banky mám 2 roky, zkušenosti jsou následující: Banka láká na nízké poplatky a kvalitní služby. Není tomu tak. Za zahraniční platební příkaz mimo SEPA ve výši 270 € mi banka naúčtovala 61 €. Z platebních karet si můžete vybrat Maestro bez CVC kódu, tedy bez možnosti plateb na internetu, propojení Paypalem či Moneybookers a omezenou použitelností mimo EU - nebo prepaid (předplacenku) Visa za roční poplatek 30 € (německý ceník uvádí 40 €). Visa karta je na zvláštním účtu, je zatížena vysokými poplatky, na kartě se zvýšení zůstatku projeví až za několik dnů. Další katastrofou je internetové bankovnictví, je neintuitivní (některé položky jsem bez zavolání do banky nenašel), grafická úprava odpovídá internetovému pravěku, veškeré transakce potvrzujete TAN generátorem, což je proti SMS nepraktické. Pokud na stránkách banky hledáte nějaké informace v češtině nebo němčině, nenajdete je. Všeobecné podmínky doporučuji podrobně prostudovat, posílají je mailem. Personál ochotně poradí se základními informacemi, o propojení aktuálních služeb (Paypal atp.) obvykle neví nic. Kdo potřebuje účet v cizině, je víc možností, do VR určitě ne. ursdeai cultivate
Každý účet se zkrátka hodí pro něco. Např. ta "Maestro bez CVC kódu" je jedním z důvodů, proč bych o účtu uvažoval. Jde o tzv. "EC karte", ideální na výlety do Německa a Rakouska, kde mimo turistické oblasti je problém jakoukoliv jinou kartou zaplatit, než právě EC Karte. Kdyby ji vydávala nějaká banka u nás zdarma, hned po ní skočím.
Převody mimo EU jsou drahé i u nás a v Německu ještě dražší (pravděpodobně si tím banky kompenzují ušlý zisk z přeshraničních transakcí v rámci EU, na kterých směly dříve vydělávat, dnes je však musí poskytovat za stejných podmínek, jako vnitrostátní převody. Možná nás to se zavedením eura bude čekat také.
Zkrátka VR Bank Zittau je výhodná pro ty, kdo nemají v Německu alespoň korespondenční adresu a/nebo nemají příjem alespoň cca 1000 EUR, aby si mohli založit účet u některé z internetových nízkonákladových/bezplatných bank. Pro oboustranný provoz je ideální.
Samozřejmě při převládajícím jednom směru (např. platby z ČR do zahraničí), kdy stejně musí klient měnit peníze, jsou výhodnější devizovky, např. Easychange.
Jen doplnim informaci k vypisum pro CITI kreditky.
Drive byly skutecne papirove vypisy zdarma, ale nyni (asi 1 nebo 2 mesice) uz jsou papirove vypisy zpoplatnene, ale je moznost nechat si zdarma zasilat vypisy v elektronicke podobe emailem.
Drive ta moznost vypisu emailem nebyla, takze ted kdyz ji zavedli, tak ihned zpoplatnili ty papirove vypisy.
Já jsem taky vybíral dlouho nakonec jsem zvolil poštovní spořitelnu. I když občas nedodržím ten zůstatek a platím 50,- Kč . Tak která jiná banka mě poskytne i za 50 Kč neomezené množství výběrů a vkladů v hotovosti přes bankomaty ??? Já vím , že ten kdo nemá v blizkosti bankomy čSOB či poštovky tak to nemá cenu. Docela mě sklamalo ZUno hlavně proto.že jsou tam drahé vyběry z bankomatu a nebo vyběry zadara jen z bankomatu RB a těch je strašně maličko . Ale ZUNO na spoření určitě využiju . Rozhodně na mě Zuno působí víc důvěryhodněji než Mbank, ale bohužel bych musel pro věběry z bankomatů vždy používat jiný bankomat než RB a to dělá z účtu v ZUNO velmi drahý účet .
Opravte v článku info o možnosti získání kalkulačky citibank. Poslední akce kdy ji dávali zadarmo byla někdy před třemi lety na Vánoce a žádná taková další není v plánu.
Jinak výdrž baterie toho kalkulátoru odhaduji minimálně na 10 let, takže strašení tím že dojde baterka je mimo mísu.
Posledni akce, o ktere vim, byla v prosinci 2009
http://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&p=6994170#p6994170
Jestli dodrzi periodu, mohli bychom se dockat zase pristi rok :)
http://www.gemoney.cz/ge/cz/1/ucty/bezne-ucty/genius-active
A koukam, ze jsem v predchozim prispevku, napsal spatne nazev uctu, omlouvam se, chybi mi tam "e", tedy genius active
OK, beru zpet. Kouknul jsem se do sazebniku a prestoze rozsah bezplatnych sluzeb je nizsi, nez u uvazovaneho Genius gold, podminkam by vyhovoval.
Castka 250 000 vsak musi lezet primo na beznem uctu (urok 0,01 %), nepocitaji se ostatni aktivity klienta (sporici ucet, investice), ani k nemu neni mozne mit zvyhodneny sporici ucet Gold nebo Optimal.
Tak navic je u sporitelny in CS Premier- podminka 100 tisic v prichozich platbach kazdy mesic na ucet nebo 1 mio v aktivech u banky
LBBW VIP konto- 3 mio aktiv u banky
Citibanka- ma normalni ucet zdarma pri 500 tisic v aktivech nebo pak Citigold pri 1,5 mio
Commerzbank PB - chce 3 mio na uctu
drive KB nabizela Konto Premium zdarma- podminka 75 tisic v prichozich platbach kazdy mesic na ucet, stacilo o to normalne rict na pobocce
CS - podminky jsou stejne jako u Programu vyhod uvedeneho v clanku.
Citi bezny ucet - zdarma je jen vedeni (pri splneni podminek), odchozi platby mimo banku jsou za 6 Kc.
Commerzbank - na jejich strankach jsem bohuzel nenasel sazebnik, ale je to pravdepodobne, takovymto klientum se davaji individualni podminky, podobne jako jsem psal v tomto nazoru www.mesec.cz/clanky/vyberte-si-bezpoplatkovy-bankovni-ucet-zadarmo-na-miru/nazory/97625/
Ostatni souhlas. Jsou to sice brutalni podminky, ktere asi nikdo nebude plnit, jen kvuli vedeni uctu zdarma, nicmene podminkam vyhovuji.
Jsem táta od rodiny, věk 28 let. Mám účet u jedné drahé banky, protože mně dali hypotéku a díky nim můžu bydlet. I účet mně zlevnili proti běžné klientele o 75%. pomůže mně zuno, fio, mbank ? opravdu ne. Tyto články jsou opravdu k smíchu, bavte se dále milí uživatelé. Za konto platím 67 kč měsíčně se vším všudy, mám hypotéku, šťastnou manželku, nemusíme bydlet u rodičů a holčičku, kterou mám každý den pro sebe ;) A spořící účty ? Opravdu mě těch pár kč nevytrhne, nemám jinou možnost a lidé v mém věku ? :) jsou na tom stejně
Však každému podle jeho gusta. MBank umí také hypotéky a kdo si jí vzal hned na začátku s variabilní sazbou má nyní i pod 2 % (1 M PRIBOR + 0,9 %). Požadavky na bonitu má ale vyšší, než je na trhu běžné a tak ji hodně lidí nedostane.
A jak jsem psal, zadarmo může být i účet u ČS :).
Chápu, že člověka, který má půjčku opravdu nezajímá úrok na spořicím účtě - je výhodnější o to dříve splatit dluh, ovšem ne každý se musí zadlužovat, když si chce něco koupit. Každý máme jiné potřeby a banky je rády vyplní, za různou cenu; přece nebude banka poskytovat nějakou službu zdarma, když je za ní ochoten klient zaplatit, ne?
Dovolím si nesouhlasit. Pokud mám hypoteticky hypotéku (hezké spojení) na 2% a k tomu volných 100 tisíc.
Kontrolní otázka - kam je dám?
a) Předčasně splatím
b) Na běžný účet
c) Na Zuno 3,5%, wustenrot přes 2,6% atd...
Cééé je správně! :-)
Ale jasně, pro 80% lidí co mají hypo přes 4% je předčasné splacnení asi nejlepší i když díky blbé bance zase často téměř nemožné..
Tech lidi s 2 % hypotekou nebude 20 %, podle meho nazoru jich nebudou ani 2 %. U sporeni je navic potreba pocitat s 15 % dani (v tomto konkretnim pripade to stale vychazi lip, jenze ta sazba 3,5 % je akcni nabidka, ktere bude brzy konec). Jsou samozrejme i dalsi produkty, i kdyz sazby stale klesaji. Ja mam 3 lety terminak (zbyvaji 2 roky) s urokovou sazbou 6 % p.a. a 2 lety (zbyva rok) s urokovou sazbou 5,8 % p.a. Dneska bych ale neco takoveho uz nesehnal :).
Mno, u takto pojatého rozhodování bych samozřejmě volil i já tu možnost za C, ale má to slabá místa. Jednak Zuno to má jenom půl roku a pak se uvidí, pochybuji, že udrží vyšší úrok než tak 1,5% a jednak hypotéka bývá většinou na dost velkou částku. Tedy zpravidla 1 - 2 miliony, tam by předčasné vložení 100 tisíc bylo jako plivnutí do řeky, nehledě na to, že je potřeba čekat na dobu fixu. Čili možnost A padá, je defacto nesmyslná. B je nesmysl rovnou a C je sice dobře, ale možná by to šlo investovat ještě lépe. Třeba koupit lepší auto pro rodinu, nový nábytek a tak dále. A za zbytek třeba jazykový kurz. Většina lidí s hypotékou spíše živoří, před barákem vrak, uvnitř nábytek po rodičích a tak dále. V tomto případě to nemá cenu sulcovat na kontě za ušmudlanejch pár procent.
WSPK náhodou patří ještě k těm slušným. Také jsem tam měl účet, ale přeběhl jsem už dávno, u FIO jsem od roku 2006, kdy zásadně změnili svoji poplatkovou politiku (předtím fungovali prostřednictvím sběrných účtů ČSOB). O něco později pak WSPK zrušila v Praze svojí pobočku.
Co se stane až,... těžko předjímat. Osobně se domnívám, že i kdyby svoji bezplatnou poplatkovou politiku přehodnotili, tak stále budou muset být cenově podprůměrný.
Já zastávám názor - využít služeb, dokud jsou zajímavé a až se to změní, tak se poohlédnout jinde. Zatím se mi to vyplácí (mám termíňáky s úroky 5,8 a 6 % p.a., úrok na spořáku od Wüstenrotu 2,6 % (s roční fixací 3 % ) ), díky bezplatným nebo levnějším službám, z nichž část již neexistuje (např. některé devizovky) jsem ušetřil značné prostředky, takže já budu v nastoupeném trendu pokračovat.
WSPK koupila Spořka, asi před rokem. Nebo se pletu?
Ačkoli, co se týče internetového bankovnictví, tak jestli to znamenalo opustit tu příšernost, co měli před několika lety, tak jedině dobře. Také jsem tam měl účet, také si myslím, že byli docela solidní, ale to bankovnictví... Dokonce i AXA je proti nim vzor dokonalosti.
Protoze ING konto neni beznym uctem aa vzhledem ke svemu omezeni - prevody pouze na tri ucty tak ani pouzivat nejde.
Ale uvedl jsem ho par dnu zpet v clanku o sporicich uctech
www.mesec.cz/clanky/vyberte-si-sporici-ucet-na-miru/
Většinu účtů, které v článku zmiňuji, sám mám (celkem mám více než 20 produktů u 7 bank a 3 záložen) a rozhodně bych netvrdil, že FIO z bank vybočuje nějakým negativním způsobem, když už tak spíše tím pozitivním. Navštěvuji pobočky na Senovážném náměstí nebo na Pankráci a na obou nikdy nebyl žádný problém.
Pravda, na pobočku moc nechodím (tu a tam vložit hotovost), co bych tam taky dělal, když můžu vše doma ovládat přes Internet?