Jinak celý článek opomíjí jeden velice důležitý aspekt jakéhokoliv hledání firmy na trhu - SPOLEHLIVOST - a to platí i pro banky! Když si budu chtít koupit lednici, můžu najít na heuréce nejlevnější firmu Franta-Vomáčka-lednice s provozovnou Dolní Lhota a nebo nakoupit na obchodech jako Alza, Kasa apod. A s bankami je to podobné.
Zase se tu do mě někdo naveze, ale až zažijete sprosté porušování smluv, zákonů, reklamačních lhůt, všeobecných podmínek tak zjistíte že i banka zadarmo nemusí být tak super. Pro dnešek už snad raději nejmenuju, jen chci upozornit že i na tomto SAKRA záleží. Můžete si říkat že se vám to nestane. Až vám někde zmizí třeba kus peněz, nebo naskočí poplatek navíc a na reklamaci ani po měsíci nikdo neodpoví a po 10 urgencích vás pošlou do ***** pak se zamyslete jestli jste tak bohatí abyste mohli kupovat levné věci!
Problémy jsou určitě ve všech bankách. Jenže já mám už hodněkrát ověřeno, že slušná (rozumějte většinou ta "drahá") banka se k reklamaci v termínu aspoň vyjádří i když jí třeba zamítne. Zamítnutí lze vzít a řešit to na ČNB, u soudu apod.
Neslušná banka (rozumějte většinou ta "levná") na reklamace kašle, po měsíci se neděje nic, při urgencích zapírají, jsou schopní ignorovat i reklamaci písemně předanou na pobočce atd.
Mimochodem i když nebudu jmenovat - víte která banka se dostala mám dojem až do exekuce jen díky tomu že totálně kašlala nejen na reklamaci ale i na následný soud? BINGO - modří už vědí!
Všechno souvisí se vším. Ta banka "zadarmo" má samozřejmě méně peněz na vše tedy i na kloudné řešení problémů klientů a podle toho to většinou vypadá.
Tak a to je přesně ten rozdíl.
Právě od toho máš možnost volby. Je zbytečné se nervovat - ještě ti praskne žilka v mozku. Klidně si zůstaň u té drahé "banky" a buď spokojený.
.
Tak nějak mi vyvstala na paměti reportáž v TV, jak v ČSOB zaměstnanci na pokladně OKRADLI majitele směnárny tím, že si od něj vzali peníze, nesměnili a pak to zapřeli. ČSOB to pak kuriozně komentovala, že to byl SOUKROMÁ transakce těch zaměstnanců a ještě tomu okradenému obratem zrušili účet, když si stěžoval.
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.phtml?id=606071
.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/208411000100519/ (posun na 12. minutu)
.
Ale klidně si dál VYCHVALUJ ty své "drahé" banky.
Otazkou je, jestli necinnost banky (mysli, ze je vsem jasne, ze mluvime o mBank); nebyla klientovi spise ku prospechu, nemusel absolvovat nekolik soudnich rizeni, odvolani protistrany, atd.
Vzpominam si na jednu starou reportaz z Obcanskeho juda, kde zamestnankyni Komercni baky kdosi pomoci zfalsovaneho papiroveho prikazu (coz mimochodem ve vetsine bezplatnych bank neni mozne) vybral znacnou castku (prodala dum). Soud po mnoha odvolanich protistrany sice nakonec vyhrala, ale bylo to takove Pyrhovo vitezstvi. Zamestnavatel (tedy Komercni banka) ji propustil a prisla i o znacnou castku na urocich, protoze nahrada byla pocitana z urokove sazby bezneho uctu.
Stejnou banku zaluji klienti kvuli chybnym doporucenim pri sprave investic www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/122569-klienti-zaluji-komercni-banku-kvuli-islandskym-dluhopisum/ , stejne jako CSOB
www.tyden.cz/rubriky/byznys/islandske-dluhopisy-dal-strasi-csob_126343.html .
A já mám zrovna s KB zkušenost dobrou. Když jsem narazil na špatně zaúčtovanou transakci (stalo se mi dvakrát), tak stačil telefon a druhý den to bylo opravené. Dokonce se mi stalo, že při sepisování smlouvy "bankovní poradkyně" omylem zatrhla (drahou) službu, kterou jsem nechtěl a já to při podpisu pořehlédl. Když jsem pak narazil na vysoký poplatek a zjišťoval, co se děje, tak KB uznala, že to byla její chyba (i když to bylo minimálně sporné), poplatek vrátila a službu zrušila.
Já mám s KB taky dobrou zkušenost, ne proto, že bych tam něco reklamoval, ale proto, že mi za 3 dny vyřídili hypotéku a to mi 2 dny trvalo přinést potvrzení o výši příjmů. Paní byla neskutečně profesionální a ještě mi vyběhala dodatečný spotřebitelský úvěr s úrokem 7% na přikoupení pozemku, který nebyl součástí odhadu na nemovitost.
Posledně jsem tady sice nadával, že mi strhli peníze za výber z bankomatu, ale zjistil jsem, že mi je později připsali zpátky.
S bankama to máte jako se vším, taky si můžete jít koupit Dacii Logan a být spokojeni, protože je to levné a nebo můžete mít privátní účet u UBS, který bude takový Rolls-Royce. Jenže kdo si pro korunu nechá vrtat koleno tohle nikdy nepochopí.
S bankama to máte jako se vším, taky si můžete jít koupit Dacii Logan a být spokojeni, protože je to levné a nebo můžete mít privátní účet u UBS, který bude takový Rolls-Royce. Jenže kdo si pro korunu nechá vrtat koleno tohle nikdy nepochopí.
Rozdíl mezi auty je vidět na první pohled a rozhodně je něco jiného jet nějakou dálku v takovém nebo makovém. U banky ale ten pocit nemám. Platba je doručena úplně stejně z levné nebo drahé banky (kolikrát ty levné banky umí expresní platby i zdarma). V čem se navzájem liší, je rozsah (tedy ne kvalita) služeb. To uznávám. Kdybych se měl spokojit jen s jedním účtem, znamenalo by to pro mě výrazné omezení poskytovaných služeb a výrazně vyšší náklady. Dnes používám hlavní běžný účet u jedné banky, spořicí účet u jiné (mám jich víc, ale jeden považuji za hlavní), termínované vklady mám u 2 záložen a jedné banky, u další banky mám kreditku a v cizí měně (včetně PayPalu) platím kartou vydanou ještě jinou bankou. Zahraniční platby dělám téměř výhradně přes devizové společnosti.
Dalo by se to sloučit pod placenou 1 banku. A vybral bych si i mezi těmi bezplatnými. Za "tuzemský provoz" by to znamenalo pár stokorun navíc (další "lepší" platební karta), na cizoměnovém provozu by to znamenalo pár tisícovek (ztráty na kurzu, poplatky za zahraniční převody) a na úrocích bych přišel o několik desítek tisíc.
U "placené" banky by to bylo ještě horší. Za tuzemský provoz bych zaplatil o nějaké další 2 tisíce víc (tedy asi 2,5 tisíce ročně), O dalších pár tisíc víc bych dal na zahraničních platbách. Ztráty na úrocích by byly přibližně stejné.
Kromě toho, že bych měl vše u jednoho ústavu a vyšších nákladů a nižších zisků bych nedostal nic navíc.
Ono se i s časem mění, co považujeme za standard a nadstandard. Když přišla na český trh Expandia banka, tak byli lidé unešeni z internetového bankovnictví (nebyla sice první, předběhly ji záložny PRIA a FIO) a byli za to ochotni připlácet (a ne málo, Expandia vždy patřila k cenově nadstandardním bankám). Považte, lidé byli ochotni platit za účet v bance (a to o HODNĚ víc, než v jiných), která neměla pobočky (ze začátku snad jen dvě, pak jich otevřela ještě několik) a která se dala ovládat jen přes Internet nebo telefon. Nabídla toho víc, např. dodnes snad žádná jiná banka neumožnila ze svého účtu zasílat peníze složenkou (tedy z IB můžu někomu poslat hotovost, kterou si vyzvedne na poště).
Naopak dnes se za nadstandard, za který jsou lidé ochotni připlácet, považuje široká bankomatová a pobočková síť. Skoro to vypadá, jako by banky a klienti nevěděli, co vlastně chtějí :)
No převod peněz z účtu na účet je to nejmenší, co banka může udělat a opravdu bych tam rozdíl nečekal. Kdysi jsem měl účet u Moravia Bank a ona zkrachovala. Peníze jsem sice dostal zpátky, ale po několika měsících. Později se mi stalo to samé u Union banky. Zkuste si pak u takové banky spořit.
Další věci jsou úvěry, ať už spotřebitelské nebo hypotéky. Kdysi mBank inzerovala hypotéku od 3,5%, jenže jste museli mít 50% z ceny nemovitosti a já 1 250 000 na účtu fakt neměl a troufám si říct, že nejsem v téhle zemi sám.
Záleží na tom, co chcete. Ty nové banky můžou být hodně výhodné pro studenty, kterým tam jednou za čas přijde výplata z brigády. Ti určitě nebudou chtít platit zbytečné poplatky.
Zakony se od te doby trochu zmenily, nyni by vyplata za zkrachovalou banku by nyni mela byt v radu tydnu.
Ano, kdo chce uver, musi trochu stahnout kalhoty, ale tak to bylo vzdy. Ovsem jak psal Dalich zde forum.mesec.cz/index.php?topic=1619.msg7115#msg7115 tak budovani historie u banky az takovy smysl nema.
Takze dokud nadstandardni sluzby nebudu potrebovat, nema smysl si za ty standardni priplacet. Az je budu potrebovat, tak si o ne pozadam a mozna dostanu i lepsi podminky, nez stavajici klienti.
aby se na to dalo klikat
http://forum.mesec.cz/index.php?topic=1619.msg7115#msg7115
To je něco, co u těch bank opravdu nechápu. Máte tam účet 12 let a oni vám dají úrok, jako kdybyste si ho tam zřídili včera. Pak je velmi jednoduché přejít jinam. Proto mám taky hypotéku u KB a ne u ČS, i když mi z těch dvou byla ČS milejší.
Nicméně mě pořád zaráží, jak slabé služby český bankovní sektor nabízí i když proti švýcarským bankám asi pořád ještě dobré. Těmi švýcarskými nemyslím privátní účty pro dolarové milíonáře, ale obyčejné účty.
Opravdu vedení účtu, výběry a transakce zdarma jsou naprostý standard v každé anglické bance.
A zase: český bankovní sektor. Téměř všechno to jsou banky ne české, ale západoevropské a severoamerické. Tak jakýpak český bankovní sektor.
A nakonec, proč by se tak nechovali, když jim platíš a neutečeš od nich. Plattíš ty sám KB za běžný účet a každou platbu? Platíš...
To, že si občas ČS prohodí klienta s KB, jim žíly netrhá.
Opravdu nechápu tvé nářky o "českém" bankovním sektoru a chování.
Jena věc je, že FPV musí začít vyplácet poměrně krátce od okamžiku, kdy ČNB rozhodne, že se tak má stát. Ovšem to nemění nic na tom, že ČNB může trvat klidně půl roku od odebrání licence, než se tak stane, viz. Vojenská družstevní záložna, odebrání licence začátek prosince 2010, rozhodnutí o vyplácení začátek května 2011, zahájení vyplácení konec května 2011. Čili lidi si počkali půl roku.
Ty Méďo, už jsem to jednou na Měšci uváděl, jestli jsi opravdu z Fio banky tak se zamyslete nad tímto vaším ustanovením obchodních podmínek
Všeobecné podmínky Fio banky, platné k 1.9. 2010
Čl. XIX. Závěrečná ustanovení, odstavec 4
Banka je oprávněna použít peněžní prostředky klienta vedené na jakýchkoli účtech vedených bankou pro klienta k započtení své libovolné pohledávky, kterou banka má vůči klientovi, bez ohledu na to, zda tyto pohledávky vznikly v souvislosti s vedením účtu nebo jinak. Banka je oprávněna i bez souhlasu klienta započíst i promlčené pohledávky vůči klientovi, stejně jako pohledávky nesplatné.
Dokud toto bude součástí obchodních, nebo i jiných, podmínek či dohod, nikdy Fio bance nebudu úplně důvěřovat.
Vaše ustanovení znamená například to, že když někdo bude mít doklad o mém dluhu (a nebudu schopný prokázat jeho vyrovnání) třeba až po promlčecí lhůtě (kdo skladuje doklady věčně) a vy ho odkoupíte nebo jinak získáte, máte otevřenou cestu k penězům na mém účtu...
Myslel jsem si to, ale už se tím tu párkrát někdo oháněl a ty ses neohradil... tak se nezlob.
Já totiž Fio bance svůj názor na jejich obchodní podmínku už vyjádřil, ale nedostatečně. Pokud vůbec můj názor došel někam dál tak zapadl. Rozhodně se bude muset ozvat více lidí, aby nastala nějaká změna.
**
Celkem bych uvítal projekt, kde by lidé mohli psát, na jednom místě, své výhrady a postřehy k obchodním podmínkám nejrůznějších produktů a služeb na českém trhu. Včetně dodržování těchto podmínek a obecných zásad etiky...
Vím je to utopie, ztráta času a energie, ani nevěřím že by nedošlo k manipulaci či očerňování konkurence.
Když ale tak málo lidí v Česku je ochotno hlasovat nohama a ještě méně přímo peněženkou.
Většina není ani ochotna sdělit poskytovatelům služeb, že jsou s něčím nespokojeni a právě proto jejich služby nevyužívají a opouštějí. Myslím, že mnohdy je to "únavou", mají sílu odejít ale už ne komunikovat s pitomcem záměrně vyškoleným danou institucí proč je opouští. Navíc takový jedinec ví, že může být vystaven marketingové masáži, obhajování služeb a přemlouvání... prostě další únavné a otravné záležitosti.