1) Dost se obávám toho, aby na mě bez mého vědomí někdo nepřepsal nějaký vrak, za který nechce platit pojištění nebo pokuty za přestupky apod. Jak úřady doručují poštu víme, to je samá fikce a ve skutečnosti nic nedorazí - mám funkční datovou schránku a polovina dopisů od státu mi stejně nedorazí, protože to pošlou poštou a ta to vrací bez toho, aby se ji pokusila doručit (schránku mám označenou a to na místě trvalého bydliště). Pokuty od obecních úřadů či pojišťovací mafie nebo rovnou exekutoři tak budou chodit na mě a těžko se z toho budu dostávat a prokazovat, že žádné vozidlo nevlastním, když ho budu mít v registru. Takže se jen jedna pitomost nahrazuje jinou pitomostí, zřejmě ještě horší, takhle to byl problém jen mezi stranami obchodu, dnes do toho může být navezen úplně kdokoliv.
2) Na druhou stranu další v článku neuvedenou a tentokrát pozitivní změnou je, že pokud jako dědic chci zděděné vozidlo zlikvidovat, nemusím předtím dělat evidenční kontrolu, což do konce května platí - řešil jsem v zásadě neřešitelný problém, jak ji udělám na zděděném nepojízdném vozidle, které chci jen zlikvidovat a vyřadit z evidence. Od června už to naštěstí jde, takže musím počkat a doufat, že pro změnu nebude úřad bazírovat na dodržení 10tidenní lhůty od vydání usnesení o dědictví.
Víte, kdyby komouští pohrobci komoušskýho režimu neměli ty komoušský manýry, tak by celá ta slavná registrace nemusela vůbec existovat. Režimu je do toho s kým a čím kdo jezdí celkem lautr hovno. V roce 2017 taková kravina nemá vůbec žádný opodstatnění, aby ovčan s prosíkem fur někde stál fronty a hádal se s línejma vohnoutama na přepážce proto, aby mu režim milsotivě povolil jezdit autem. Nebo teda aspoň to může být záležitostí 60 sekund přes web a SMS, jako v některých vyspělejších zemích. Ale to by pak ti budižkničemové na úřadě neměli co žrát, že.
Ty chytráku, kdyby se Havlovi a Klausovi pohrobci nechovali jako dobytek, kterej jen kouká co ukrást, koho podvést, a jak zbohatnout na úkor jiného, nebyl by tu takovej bordel, jako tu je. Kdyby každej jezdil s čím chce, jak říkáš, a nebylo by to evidované, tak bysme tu žili jako vopice v pralese. Nabourám, seberu někomu jiné auto. Moje už se mi nelíbí? Ukradnu si jiné. Není přece nikde evidované. To bys chtěl, ty vylízanej pravičáku. Chtěl, to věřím , protože všichni zloději vzniklí "demokracíí" po revoluci myslí stejně jako ty. Proto nás nesrovnávej s "vyspělými" zeměmi. Díky takovým myslitelům jako jsi ty jsme už jen zemí rozvojovou.
Jedná se o nepojízdné auto s nulovou (respektive zápornou) hodnotou - už jsem musel zaplatit notáři nesmyslný poplatek z jakési fiktivní hodnoty a ještě bych musel zaplatit řádově 10.000 Kč za odtahovku a několik stovek za EK a to celé úplně zbytečně kvůli chybě v zákoně. Takže ano, problém je to neřešitelný pro člověka, který není milionář a nemá peníze na vyhazování z okna.
Polemizujete o detailu :) Problémem je přece ten princip, že se podle starého zákona do 31.05.2017 musí dělat EK na vraku určeném k likvidaci (kdo by kradl vozidlo, aby ho obratem nechal na své náklady ekologicky zlikvidovat, tento úkon je zcela absurdní).
Náklady ovšem nejsou jen km, ale taky naložení, vyložení, čekání, moje dovolená nebo neplacené volno, dojezd na místo, kde se vozidlo nachází atd. atd. Těch 10.000 Kč je velmi střízlivý odhad škody způsobené chybou v zákoně, která naštěstí byla nyní po letech napravena.
V prvním příspěvku píši, že jde o právě zděděné vozidlo - to se musí nejprve přepsat na nového majitele s usnesením od notáře a k tomu je třeba EK, i když budu majitelem jen minutu (a za to dám řádově tu desítku). A hned nato je možné ho nechat vyřadit s potvrzením o ekologické likvidaci.
Od 1.6.17 je ale možné to udělat už bez EK, pokud současně s usnesením od notáře a potvrzením o likvidaci podám návrh na vyřazení z registru (zánik vozidla). V tom ta změna spočívá a ta je skutečně pozitivní, věřím že s tím měla problémy spousta lidí, já to po právní stránce řešil a nevyřešil dva měsíce až jsem se dozvěděl o změně zákona a rozhodl počkat do června i za cenu toho, že dostanu nějakou stovku pokuty za nepřevedení v zákonné lhůtě (což ale neočekávám, nevím že by ji někdy někdo dostal).
Nesouhlasím, řešil jsem to s právníky, jak se vozidla legálně zbavit. Nelze požádat o zánik vozidla, pokud nejsem zaevidován jako vlastník po skončení dědického řízení (přechodem vlastnictví). A k této, byť pouze formální a dočasné změně, musí být do 31.05.2017 provedena EK.
K tučně označené změně dochází až k 01.06.2017, do té doby tam výjimka pro protokol o evidenční kontrole nebyla:
(4) K žádosti o zápis změny vlastníka silničního vozidla se přiloží v případě přechodu vlastnického práva
1. doklad o nabytí vlastnického práva k silničnímu vozidlu a
2. doklady podle písmene a); k žádosti se nepřikládají technický průkaz a osvědčení o registraci silničního vozidla, nemá-li je žadatel k dispozici, a protokol o evidenční kontrole silničního vozidla, podává-li žadatel současně žádost o zápis zániku silničního vozidla
Nevylučuji, že na některých úřadech pracují myslící lidé, kterým toto znění zákona přišlo absurdní, což také je, a proto vozidlo vyřadili i bez EK. Ale já na to narazil, nemohu požádat o zánik vozidla, pokud nebude mít EK, aby se před zánikem mohlo formálně na minutu přepsat na mě.
O zápis změny vlastníka v registru silničních vozidel (RSV) žádá vlastník vozidla. Vlastníkem vozidla jste se stal v dědickém řízení. Zákon č. 56/2001 Sb. pojem "vlastník vozidla" nedefinuje, vlastníkem vozidla jste se tedy stal "podle občanského zákoníku", ne zápisem tohoto údaje do RSV.
Když tedy podáte žádost o zápis zániku vozidla do RSV jako jeho "skutečný" vlastník, aniž by jste byl jako jeho vlastník v RSV zapsán, úřad nemůže podmiňovat zápis zániku vozidla tím, že máte nejdřív požádat o zápis své osoby jako jeho vlastníka v RSV. Když o zápis zániku požádáte do 10 pracovních dnů ode dne, kdy na vás vlastnické právo k vozidlu přešlo, nelze ani uložit sankci za to, že jste nepožádal o zápis změny vlastníka.
Na mnoha úřadech proto tedy EK při změně vlastníka vozidla v RSV, které je ekologicky zlikvidované, nechtějí už teď. Auto přepíšou a zapíší jeho zánik i bez této EK. Správní soud by vyžadování EK u vozidla, které neexistuje, určitě rozmetal. Jenže z této oblasti se ke správním soudům mnoho nedostane, proto ty absurdity stále pokračují.
Hezké, ale pro úřad, který znám a kde jsem to řešil, je vlastníkem ten, kdo je uveden v registru (do 1.6. si nemohu vybírat). Ale to už je naštěstí vyřešeno - novela zákona za 1. jasně určuje, že EK nepotřebuji a za 2. to udělám v místě svého bydliště a ne tam, kde je vozidlo evidováno.
Takže se vyřeší dvě věci současně, tato novela se v zásadě povedla - když pominu to, že bude zřejmě moci vozidla přepisovat kdo chce na koho chce a nový fiktivní vlastník s tím nic nenadělá a dozví se to až od exekutora, co mu bude bouchat na dveře, tam to nějak smrdí nedomyšleností, uvidíme co na to praxe.
Sám jsem sice obětí novely platné od 1.1.2016, kdy jsem z důvodu neprovedeného převodu a téměř prošlé STK po roce raději koupil pojízdné auto zpátky (nechtěl jsem riskovat výluku na mezitím mnou znovu uzavřenou smlouvu o povinném ručení), ale toto se mi vůbec nelíbí.
Jestli takovýto dopis může být doručen s fikcí doručení, tak kdejaký vrak bez STK a zaplacené pojistky může být převeden na osobu která se na své evidenční adrese nezdržuje.
V tomto to mělo zůstat jak bylo, teď když jde auto přepsat kdekoliv tak to nikomu nemohlo působit vážnější problémy.
Aby se vozidlo přepsalo na nového vlastníka, který nespolupracuje, potřebujete i podle zákona účinného od 1.6.2017 jeho evidenční kontrolu na STK. Tedy pokud prodávající podá žádost sám a auto nemá v držení, těžko tu evidenční kontrolu udělá. Takže to proběhne tak, že úřad sdělí novému vlastníkovi vozidla, že byla podaná žádost, ale když ten nový nebude spolupracovat, tak úřad stejně žádosti nevyhoví. Jak je tento "revoluční postup" malován veřejnosti narůžovo, tak z něho bude za pár měsíců mnoho lidí zklamáno.
Tady se bude muset počkat na praxi - nerad bych se dožil toho, že kdejaký cikán si nechá auto přepsat na mě náhodně podle telefonního seznamu a já pak za něj budu platit povinné ručení a pokuty. Fikce doručení je svinstvo, zvlášť když pošta nic doručit ani nezkouší a stát kašle na to, že mám datovou schránku.
Tedy z hlediska právního nelze postihovat prodávajícího, když se prokáže kupní smlouvou, viz
Článek : Za vozidlo odpovídá nový vlastník. Hosp.noviny 10-12.12.1999, autor JUDr Tomáš Sokol.
Cituji :„Vlastnictví motor.vozidla nepřechází převodem jeho evidence na inspektorátu (tehdy ještě DI), ale smlouvou mezi občany, která ani nemusí být písemná.“ Konec citátu.
Tedy nový vlastník, který vozidlo nezaregistruje, plně odpovídá za jeho provoz, škody a neplacení pojistného apod. V případě dopadu na původního majitele, který se prokáže kupní smlouvou, ten původní se tím vyviní a kupující spekulant bude postižen.
Jeden člen rodiny prodal staré auto za 3 000 Kč. Po 7 měsících přišel dopis od ČKP, že nemá zaplaceno povinné ručení a bylo mu to vyčísleno na 2 400 Kč, které má doplatit. Evidentně nový majitel auto nepřepsal. Naštěstí měl dotyčný kupní smlouvu a naštěstí !!! ji i na takový vrak za 3 000 Kč schovával těch 7 měsíců. Muselo se to řešit, naštěstí úspěšně. V dopise ale bylo napsáno, že když do 30 dnů nepodá odvolání a nebude to nijak řešit, musí to penále zaplatit tak jako tak (nabude to právní moci).
Kdyby s touhle novelou aspon zavedli pokuty za staceni km. Mam auto,ale s byvalym majitelem neni dohoda.Auto stoceno prokazatelne za dobu,kdy byl veden jako vlastnik v Tp on a to ne o malo,ale o polovinu. Odmitl jsem to bez financni kompenzace prepsat.Takze ten gauner pujde na urad a urad me k tomu bude nutit.Fakt parada.Zase nedodelek
A co s tím má společného úřad? Naprosto nic. Úřad má zákonem stanoveno, za jakých podmínek má auto přepsat. Nic více, nic méně. Zákon mu nejen nenařizuje, ale dokonce ani nedovoluje, řešit tvé soukromé spory a problémy.
To si řeš jinde a jinak. Například trestním oznámením podvodu a žalobou o náhradu škody, nebo zrušení kupní smlouvy, jak je libo, ty "úřade".
Do kdy se lidi budou chtít nechat vodit za ručičku a požadovat, aby za ně stát, úřad, vše zařídil, vymyslel, udělal?
Nejde a nepůjde dál nic. Pokud prodávající dal plnou moc a auto s doklady kupujícímu, ten nepřihlási auto, tak nezmůžete nic. A stávající novela zas nic neřeší, protože k přepisu je pořád potřeba evidenčka a tu prodávající neudělá, když nemá k dispozici auto, ale to už nikde nepíšou. A policie se s tím taky nechtěla zabývat.
Je dobře, že už se to dá takto udělat. Taky jsem měl v minulosti s kupujícím problém, když ode mě kupoval auto. Já kupuji auta jedině z https://autobazar.biginzerce.cz/ . Mají velký výběr aut a komunikace s nimi je bez problému.
Dobrý den, celý článek je nesmyslný a nepravdivý. Před 12 dny jsem prodala auto, kupec nereaguje, přepis neprovedl. Nemám absolutně možnost nechat auto přepsat i bez jeho součinnosti, protože k přepisu je nutné mít evidenční kontrolu ne starší 30 dnů, kterou pochopitelně nemám. A v každém případě dostanu pokutu 5.000,- Kč. Proč tu hnojíte lidem mozky takovými nesmysly?