1) Dost se obávám toho, aby na mě bez mého vědomí někdo nepřepsal nějaký vrak, za který nechce platit pojištění nebo pokuty za přestupky apod. Jak úřady doručují poštu víme, to je samá fikce a ve skutečnosti nic nedorazí - mám funkční datovou schránku a polovina dopisů od státu mi stejně nedorazí, protože to pošlou poštou a ta to vrací bez toho, aby se ji pokusila doručit (schránku mám označenou a to na místě trvalého bydliště). Pokuty od obecních úřadů či pojišťovací mafie nebo rovnou exekutoři tak budou chodit na mě a těžko se z toho budu dostávat a prokazovat, že žádné vozidlo nevlastním, když ho budu mít v registru. Takže se jen jedna pitomost nahrazuje jinou pitomostí, zřejmě ještě horší, takhle to byl problém jen mezi stranami obchodu, dnes do toho může být navezen úplně kdokoliv.
2) Na druhou stranu další v článku neuvedenou a tentokrát pozitivní změnou je, že pokud jako dědic chci zděděné vozidlo zlikvidovat, nemusím předtím dělat evidenční kontrolu, což do konce května platí - řešil jsem v zásadě neřešitelný problém, jak ji udělám na zděděném nepojízdném vozidle, které chci jen zlikvidovat a vyřadit z evidence. Od června už to naštěstí jde, takže musím počkat a doufat, že pro změnu nebude úřad bazírovat na dodržení 10tidenní lhůty od vydání usnesení o dědictví.
Víte, kdyby komouští pohrobci komoušskýho režimu neměli ty komoušský manýry, tak by celá ta slavná registrace nemusela vůbec existovat. Režimu je do toho s kým a čím kdo jezdí celkem lautr hovno. V roce 2017 taková kravina nemá vůbec žádný opodstatnění, aby ovčan s prosíkem fur někde stál fronty a hádal se s línejma vohnoutama na přepážce proto, aby mu režim milsotivě povolil jezdit autem. Nebo teda aspoň to může být záležitostí 60 sekund přes web a SMS, jako v některých vyspělejších zemích. Ale to by pak ti budižkničemové na úřadě neměli co žrát, že.
Ty chytráku, kdyby se Havlovi a Klausovi pohrobci nechovali jako dobytek, kterej jen kouká co ukrást, koho podvést, a jak zbohatnout na úkor jiného, nebyl by tu takovej bordel, jako tu je. Kdyby každej jezdil s čím chce, jak říkáš, a nebylo by to evidované, tak bysme tu žili jako vopice v pralese. Nabourám, seberu někomu jiné auto. Moje už se mi nelíbí? Ukradnu si jiné. Není přece nikde evidované. To bys chtěl, ty vylízanej pravičáku. Chtěl, to věřím , protože všichni zloději vzniklí "demokracíí" po revoluci myslí stejně jako ty. Proto nás nesrovnávej s "vyspělými" zeměmi. Díky takovým myslitelům jako jsi ty jsme už jen zemí rozvojovou.
Jedná se o nepojízdné auto s nulovou (respektive zápornou) hodnotou - už jsem musel zaplatit notáři nesmyslný poplatek z jakési fiktivní hodnoty a ještě bych musel zaplatit řádově 10.000 Kč za odtahovku a několik stovek za EK a to celé úplně zbytečně kvůli chybě v zákoně. Takže ano, problém je to neřešitelný pro člověka, který není milionář a nemá peníze na vyhazování z okna.
Polemizujete o detailu :) Problémem je přece ten princip, že se podle starého zákona do 31.05.2017 musí dělat EK na vraku určeném k likvidaci (kdo by kradl vozidlo, aby ho obratem nechal na své náklady ekologicky zlikvidovat, tento úkon je zcela absurdní).
Náklady ovšem nejsou jen km, ale taky naložení, vyložení, čekání, moje dovolená nebo neplacené volno, dojezd na místo, kde se vozidlo nachází atd. atd. Těch 10.000 Kč je velmi střízlivý odhad škody způsobené chybou v zákoně, která naštěstí byla nyní po letech napravena.
V prvním příspěvku píši, že jde o právě zděděné vozidlo - to se musí nejprve přepsat na nového majitele s usnesením od notáře a k tomu je třeba EK, i když budu majitelem jen minutu (a za to dám řádově tu desítku). A hned nato je možné ho nechat vyřadit s potvrzením o ekologické likvidaci.
Od 1.6.17 je ale možné to udělat už bez EK, pokud současně s usnesením od notáře a potvrzením o likvidaci podám návrh na vyřazení z registru (zánik vozidla). V tom ta změna spočívá a ta je skutečně pozitivní, věřím že s tím měla problémy spousta lidí, já to po právní stránce řešil a nevyřešil dva měsíce až jsem se dozvěděl o změně zákona a rozhodl počkat do června i za cenu toho, že dostanu nějakou stovku pokuty za nepřevedení v zákonné lhůtě (což ale neočekávám, nevím že by ji někdy někdo dostal).
Nesouhlasím, řešil jsem to s právníky, jak se vozidla legálně zbavit. Nelze požádat o zánik vozidla, pokud nejsem zaevidován jako vlastník po skončení dědického řízení (přechodem vlastnictví). A k této, byť pouze formální a dočasné změně, musí být do 31.05.2017 provedena EK.
K tučně označené změně dochází až k 01.06.2017, do té doby tam výjimka pro protokol o evidenční kontrole nebyla:
(4) K žádosti o zápis změny vlastníka silničního vozidla se přiloží v případě přechodu vlastnického práva
1. doklad o nabytí vlastnického práva k silničnímu vozidlu a
2. doklady podle písmene a); k žádosti se nepřikládají technický průkaz a osvědčení o registraci silničního vozidla, nemá-li je žadatel k dispozici, a protokol o evidenční kontrole silničního vozidla, podává-li žadatel současně žádost o zápis zániku silničního vozidla
Nevylučuji, že na některých úřadech pracují myslící lidé, kterým toto znění zákona přišlo absurdní, což také je, a proto vozidlo vyřadili i bez EK. Ale já na to narazil, nemohu požádat o zánik vozidla, pokud nebude mít EK, aby se před zánikem mohlo formálně na minutu přepsat na mě.
O zápis změny vlastníka v registru silničních vozidel (RSV) žádá vlastník vozidla. Vlastníkem vozidla jste se stal v dědickém řízení. Zákon č. 56/2001 Sb. pojem "vlastník vozidla" nedefinuje, vlastníkem vozidla jste se tedy stal "podle občanského zákoníku", ne zápisem tohoto údaje do RSV.
Když tedy podáte žádost o zápis zániku vozidla do RSV jako jeho "skutečný" vlastník, aniž by jste byl jako jeho vlastník v RSV zapsán, úřad nemůže podmiňovat zápis zániku vozidla tím, že máte nejdřív požádat o zápis své osoby jako jeho vlastníka v RSV. Když o zápis zániku požádáte do 10 pracovních dnů ode dne, kdy na vás vlastnické právo k vozidlu přešlo, nelze ani uložit sankci za to, že jste nepožádal o zápis změny vlastníka.
Na mnoha úřadech proto tedy EK při změně vlastníka vozidla v RSV, které je ekologicky zlikvidované, nechtějí už teď. Auto přepíšou a zapíší jeho zánik i bez této EK. Správní soud by vyžadování EK u vozidla, které neexistuje, určitě rozmetal. Jenže z této oblasti se ke správním soudům mnoho nedostane, proto ty absurdity stále pokračují.
Hezké, ale pro úřad, který znám a kde jsem to řešil, je vlastníkem ten, kdo je uveden v registru (do 1.6. si nemohu vybírat). Ale to už je naštěstí vyřešeno - novela zákona za 1. jasně určuje, že EK nepotřebuji a za 2. to udělám v místě svého bydliště a ne tam, kde je vozidlo evidováno.
Takže se vyřeší dvě věci současně, tato novela se v zásadě povedla - když pominu to, že bude zřejmě moci vozidla přepisovat kdo chce na koho chce a nový fiktivní vlastník s tím nic nenadělá a dozví se to až od exekutora, co mu bude bouchat na dveře, tam to nějak smrdí nedomyšleností, uvidíme co na to praxe.