Tak nevím, mně ten článek přijde hodně mimo.
Vracíme se k modelu "turecký bazar", který se nám tak nelíbil u mobilních operátorů. Banka má IMO poskytovat své služby velmi transparentně, protože jinak jí nebudu věřit. Když přede mnou schovává ceníky, co ještě nepovažuje za nutné mi sdělit?
Chápu argument s bankomaty a hotovostí, ale za prvé hotovost je na ústupu a na bankovní účet ji lze vložit vkladovými bankomaty, a za druhé velké banky si již nechaly své vybudované sítě zaplatit několikrát.
Last but not least - i AirBank má výběry ze svých bankomatů zdarma, to z té druhé tabulky nějak vypadlo.
Opravdu tomu článku nerozumím. Mám v AirBank všechno zadarmo a přesto je banka v plusu a nepotřebuje dělat ze svých zákazníků blbce.
Protože kdyby Česká Spořitelna opravdu měla klientům sama sdělit, že má pro ně dostupné alternativy, se kterými ušetří poplatky, pak by pochopitelně klesly její příjmy. Proto nechá jen pár špekulantů studovat samostatně jak na poplatky, ale drtivá většina klientů to "nezvládne" a o to jde. Platí.
Dobrý den, MoB, je hezké, že je Vaše banka v plusu, ale myslíte, že to tak bude i nadále? Jak dlouho je AirBank na trhu? Kolik zaměstnává zaměstnanců? Už se Vám stala nějaká nepříjemnost, kterou jste musel naléhavě řešit? Pomohli Vám tak jak jste si představoval? Např. Česká spořitelna má nonstop linku, na kterou když zavoláte, nestane se Vám, že by Vás někdo poslal do háje...Někde v zákulisí jsou lidi, kteří se starají o to, zda na kartách klientů neprobíhají podvodné transakce, pokud se tak stane, dělají maximum aby prostředky klientů ochránili. Dělá tohle Vaše banka? Neříkám, že AirBank je špatná (ba naopak, docela jim fandím...), myslím, že každá banka si najde svého klienta, jak je v článku hezky řečeno, každému vyhovuje něco jiného. Jen mě fascinuje, jak většina lidí haní Komerční banku, Českou spořitelnu....Možná mi dáte za pravdu, až se Vám nějaká nepříjemnost stane a zažijete u Vaší banky první zklamání......Nepřeji vám to, ale bohužel ze zkušeností vím, že až příjde opravdový průšvih, nízkonákladové banky se ke klientům staví zády....
No tak ja si pamatuju jak jsem zkousel resit ze zahranici v nedeli vecer u GE zda se mi vyber z bankomatu nezauctoval 2x - kdyz se pri prvnim pokusu bankomat zasekl a nevydal nic, nastesti asi po deseti minutach aspon milostive vratil kartu, ale zadnou uctenku natoz penize.
Vysledek? Ano, do haje me neposlali, nicmene dozvedel jsem se kulovy, ze toto operatorka stejne nemuze zjistit a provolal spoustu penez nez pochopila co vlastne chci. Nastesti se tedy vyber nezauctoval, nevim jak jinak bych dokazoval ze jsem penize nedostal.
Nonstop linku na blokaci karty ma kazda banka, pripadne se to resit i pres karetni asociaci. Ostatni veci do rana pristiho pracovniho dne pockaji. Kolik vam z CS plati?
Popravde jedine (vlastne dve) bankovni zklamani jsem zazil prave s CS:
1/ volali tesne pred dovolenou, ze mi musi prepnout kreditku na Vychytralou kartu. Tak rikam, co se da delat, podepsat prijdu po dovolene. Po navratu z dovolene jsem splatil, dosel podepsat (moje chyba, nenastudoval jsem si predem podminky) a na konci mesice koukam jak puk - 800Kc uroku. Ponekud mi zapomeli rict, ze s novym produktem se krati bezurocne obdobi o 5 dni... A kdyz mi pani na pobocce rekla "To mate smulu", tak meli od druheho dne smulu oni...
2/ (i kdyz casove patri pred): Byl jsem pro papir se souhlasem na refinancovani (urok nabidnuty na dalsi obdobi byl uplne mimo) a pani mi rekla (misto presvedcovani) neco jako "Ja vim, ze jsme drazi, az pujdu do duchodu, tak taky ucet zrusim".
dovolím si s vámi souhlasit, že dobrou banku poznáte až v momentě, když se vám stane nějaká nepříjemnost. Zrovna před týdnem ukradli kamarádce kabelku se všemi doklady. A najednou jste bez peněz - peněženka fuč, karta fuč, bankomat je vám k ničemu. A pokud nemáte doma v šuplíku něco málo schováno, jste totálně nahraní. "internetové" banky vám nepomohou, když nemají pobočku ani kiosek, že?
Možná není špatný nápad, jak je doporučováno v článku, mít kombinaci více bank.
Tak já jsem měla průšvih. ČSOB zrušila můj původní účet o další měsíc později než jak jsme byli domluvneni. Reklamovala jsem to u Air, protože za mě starý účet rušila a měla k tomu zplmocnění. Air komunikovala okamžitě a cca do 4 dnů mi od Air přišlo, že se mi ČSOB jejich prostřednictvím omlouvá... Od ČSOB ani slovo o tom, že mi zbytečně naúčtovali další měsíc za vedení účtu za nic, když jsem už dávno všechny transakce dělala přes Air bank. Politika strašení možná na někoho funguje, ale kdo si vyzkouší změnu sám, tak ví své. Navíc na trhu je několik dalších bank, kde se nemusí platit nic a změna je příliš snadná, abych při případném zdražení nebo zhoršení podmínek opět přešla jinam.
....Jenomže jak dlouho bude taková banka v plusu? To Vám opravdu od banky stačí jen to, že máte účet zadarmo? Kde se vzal tento boom? Přece potřebuji, aby se o mě banka postarala komplexně, vyřešila mi jakýkoliv problém a potom mě opravdu nezruinuje jí zaplatit 100,- za účet. Nebo jsem chytrý klient a nastavím si účet tak, abych to měl výhodné...
Co se mne týče, tak nepotřebuji účet zadarmo. Taky proto jsem ho 19 let v ČS platil. Jenomže Spořitelně to bylo málo a tak mi ho letos "přejmenovala" a i další poplatky zdražila. Takže pokud mi nejsou moje peníze lhostejné, ták se musím ptát, proč mám platit 1500 za něco, co mám jinde zdarma a ještě lepší služby (smlouvy o účtu, kartách, úvěrech online, vybírám kdekoliv z bankomatu zdarma apod). Mne vyhnala ČS sama. Jinak k těm lepší službám. V Brně jsou pobočky katastrofa, samá fronta, neochotný personál, při čekání ve frontě slyšíte, jak důchodcům vnucují další placené služby (šikovné spoření, vlastní účet důchodkyni, kdyby náhodou manžel umřel atd., přitom jen marketingové kecy, nikoliv skutečné náklady a procenta) a nahlas s nimi probírají výši důchodu atd. Moje osobní bankéřka se měnila každých pár měsíců a když jsem něco chtěl, tak email komunikace pro ni snad neexistuje. Prostě neodpovídá. Telefonicky ale potvrdí, že to četla. A tak by se dalo pokračovat (zrušení levnější karet Maestro/Visa Electron) a nahrazení 2x tak drahými Visa Classic, donedávna placené i změny limitů karet. Servis 24 ve všední dny přetížený, každý 2-3 týden odstávka (kompletní). Takže ano, nepotřebuju účet zadarmo, ale dělat někomu hejla, aby do Rakouska vyvedl 16mld a fakt nee. Nevím o jakých kvalitnějších službách pro normální klienty je řeč. Ale beru, že takový osobní bankéř je asi věcí "kusu" a někde může být i přínosem.
Jinak k té chytrosti, že si mám učet nastavit jinak. Jak mi nikdo z ČS neporadil. Resp. poradil tak, že to bylo 2x dražší. Vedení (69), příchozí odchozí transakce (29), bankomaty jen vlastní (29), do 15.8. placený kontokorent (29), karta pro disponenta 400 ročně nebo 29 měsíčně. To už jsme na nějakých 185 Kč. Ročně 2220,-. Stále jen vlastní bankomaty s frontami (jinak za 40 výběr), vše důležité vyřídit jen na pobočce, spořicí účet "nešikovný". Sem tam platba v rámci EU za pár set korun, teď teprve jen za 220 tuším. Proč? Mě stačí základní služby, protože investice nedělám - splácím hypotéku, kterou mi moje banka dávala před 9 lety mnohem nevýhodněji, než banka úplně cizí, která mne ani moje příjmy neznala. Spořitelna se snaží v posledních 5ti letech pouze maximalizovat (udržet) zisk, nikoliv rozvíjet služby pro spokojenost klienta. Když jsem rušil účet (Brno, Panská), tak mne pobavilo to, že 2/3 pobočky uzavřené takovou tou reklamní cedulí postavenou v cestě. Ve zbylé 1/3 pobočky byly 3 pracovnice (pokladna + 2x ostatní) a další cedule, že z důvodů dlouhodobé nemoci zaměstnankyně můžou klienti déle čekat. To jako dnes není síla na záskok v takové organizaci? Kliente seď a čekej? Kvůli jedné nemoci? A jedna z těch dvou pracovnic, co obsluhovaly bezhotovostní klienty 10 minut seděla bez klienta, takže jela těch 10 minut jen jedna přepážka.
Autore, před chvílí jsem četl na adresu jedné cestovky/slevového portálu upozornění, že jak má v Obchodních podmínkách na prvním místě upozornění, kde se cestovka vymezuje co je a co není (agentura, apod), tak na tohle si má dát spotřebitel obzvláště pozor. Tento Váš článek je přesně to stejné. Hned na začátku napíšete, že článek není óda na ČS a ve finále je to přesně naopak. Kdyby ty bankomaty nevydělávaly, tak už je dávno velké banky zrušily. Proč to v cizině funguje a u nás chtějí 40 Kč? (10 u Mastercard debit). Třeba proto, že v cizině nemusí mít 16 miliard ročně zisku. A když už píšete, že lze služby mít za 127 Kč/měsíčně u ČS, tak k tomu započtěte vše odpovídající. Myslíte, že jsou všichni singl? Taková dodatková karta u ČS pro disponenta už stojí 400,- ročně. Když už tu pějěte ódy, jak jste vlastně na těch 127,- přišel? To je paušál 69 + 2 balíčky. Ale které? Odchozí platby a bankomaty ČS? Co jiné bankomaty? Ti disponenti? 80,- Kč za výběr hotovosti.... Ano, lze mít účet za 127,- Kč/měsíčně o omezeními, nebo jinde za 0 a to i s menšími omezeními. Zkuste spočítat typické náklady pro rodinný účet, kde oba chtějí alespoň jednu kartu, nechtějí platit za každou transakci, nechtějí rozlišovat komu patří bankomat (nemají v obci/městečku svou banku) a k tomu ještě třeba karta pro dospívající dítko... Výhoda konkurence je i v tom, že další kartu vydají za jednorázový poplatek a ne měsíční platby.
Mám z článku stejný pocit jako příspěvky přede mnou, jako by byla sepsaná moudra na zakázku nějaké z těch velkých bank. Nesrovnalosti a plané úvahy jsou v podstatě zmíněny také v předchozích příspěvcích, ani mi nestojí za to je vypočítávat, ostatně čtenáři už vědí své. Jen mi vrtá hlavou proč zrovna Chvátal? Jinak od něho přichází věcné a přesné statistické údaje, viz použití a kurzy karet v zahraničí, příchozí a odchozí platby bank atd. Zde jsou sice rovněž rozsáhlé a údaji naplněné tabulky, ale celý kontext článku vyznívá jako laciné PR. Ikdyž "laciné" to zřejmě nebylo. Já vím, je krize a peníze nesmrdí, že Dalibore?
Mně přišlo, že čtu článek bankéře, nebo alespoň někoho, kdo pro banku pracuje. A měl jsem pravdu, alespoň částečně - od května 1997 do prosince 1998 p. Chvátal pracoval jako pojišťovák pro Axu, tehdy ještě jako Winterhur. Není to dlouho, ale za rok a půl vám na všech těch "školeních" pojišťováků dokážou nacpat do hlavy takové bludy, že vás to stejnými nenechá.
Osobně se mi článek taky vůbec nelíbil. On p. Chvátal asi věděl, proč se hned ze začátku pokouší čtenáře přesvědčit, že nejde o PR na ČS. Vskutku to není jenom kvůli nadpisu.
Na otázku, proč zrovna p. Chvátal... Trochu si prověřte jeho pozadí, myslím, že odpověď najdete. Můj názor ve zkratce: p. Chvátal z dostupných informací budí dojem, že celý život tápe a nemá životní směr, se kterým si vydělat peníze. V pozici šéfredaktora je tedy asi vcelku snadným cílem nabídek na placený PR článek. Navíc nic z toho, co v životě dělal, nedělal dlouho (a ke všemu jde napříč obory), těžko lze od něj očekávat bohaté zkušenosti a vysokou odbornost v kterémkoli z oborů. Vzdělání také chybí (nedokončená teologie na Palackého univerzitě). Doufám, že se p. Chvátal neurazí, pokud můj příspěvek čte, ale kdybych byl personalista a viděl jeho životopis tak, jak jej lze poskládat z informací dostupných na netu, řeknu si, že jde o člověka bez vzdělání a s jen omezenou praxí nabytou až v posledních cca 8 letech, kdy možná mohl (ale rozhodně nemusel) konečně chytit nějaký profesionální směr - ve svých 31 letech poněkud pozdě.
Milý Intri, můj životopis je více jak 10 let veřejný. Stačí kliknout na LinkedIn https://www.linkedin.com/in/dalich. Neskrývám se za anonymní příspěvek a jdu s kůží na trh :-)
Však z LinkedInu jsem čerpal. A jestli je to celý váš životopis... No budiž vám vaše současná pozice přána.:) Jen prosím, jakožto šéfredaktor se vyhněte takovýmto PR článkům, a ještě s pokusem čtenáře přesvědčit, že to PR článek není. Nejsou tak hloupí, aby to nepoznali. A pokud to PR článek doopravdy není, pak by vám jakožto šéfredaktorovi mělo být okamžitě jasné, že vůbec neměl být zveřejněn, protože reakce na něj nemůže být v obecné rovině pozitivní.
Děkuji Vám za reakci. PR články označujeme. A kromě PR textu existuje něco jako profesní etika. Pokud by jakýkoli novinář potají souhlasil s napsáním PR textu, za který dostane zaplaceno, vydavatel to sice nezjistí, ale brzy se tato informace "že to jde" rozšíří mezi potenciální zadavatele. To je cesta, ze které není návratu. Novinář sice získá druhý příjem, ale v očích společností je zkorumpovaný. Moje jméno a reference jsou pro mě více, než peníze. Ty si do hrobu nevevezmu.
Když píšeme o levných (a je to dobře, že levných) službách Air Bank, Equa bank, Fio banky, mBank a Zuno Bank, to je také laciné PR? Myslíte si, že by se teď lidé měli houfně přesouvat z České spořitelny, ČSOB, GE Money Bank, Komerční banky, Raiffeisenbank a UniCredit Bank? Tohle není článek o České spořitelně. Ale schválně jsem ji několikrát zmínil, protože v posledních dnech se o jiné bance tak kriticky nepsalo. (Netvrdím ale, že si to nezaslouží.)
Neříkám "lidé, neblázněte a nerušte účty u velkých bank, protože jsou lepší", píšu, že vysoké poplatky se dnes nemusí platit ani u velkých bank. To je hlavní zpráva, která při kritice (hlavně spořitelny) nikde nezazněla. Na Měšci jde o vyvážený obsah. A tento článek, přestože bude pro mnoho čtenářů nepopulární a já se s ním veřejně dostanu na pranýř, vyváží stále se opakující informace, jak jsou nové banky ty nejlepší. Na Měšci jsme tady od toho, abychom lidi učili finanční gramotnosti. Přesně toto dělám.
Tabulky jen dokazují, že nic není černobílé a kritika na spořitelnu byla tak trochu zbytečná. Ale opakuji, tady nejde jen o Českou spořitelnu. Ta nikdy nebyla laciná a nikdy nebude.
Tabulky bohužel jen dokazují, že informace v nich nejsou pravdivé a to bohužel nahrává tomu PR. Zkuste v nich opravit ceny za výběr z bankomatů (FIO, AirBank,...), případně uvést, z čeho se ten paušál 127,- Kč, o kterém je článek skládá a co neobsahuje (disponenty, cizí bankomaty, levnější zahraniční platby,...)
Opakuji, jde o ceníkové ceny. Už teď je článek na hranici čtenosti co do rozsahu. Mám-li napsat kompletní analýzu, bude mit 50 stran A4 a nebude ji běžný člověk číst. Ve svém příspěvku opět ukazujete, jak vám strašně moc vadí Česká spořitelna. Ale ten článek přece není jen o České spořitelně. Taková GE Money Bank chce zbalíček 139 Kč :-)
Tak znovu. Nechci lidi přesvědčovat, aby zůstávali ve "velké bance". A nechci ani lidi přesvědčovat, ať jdou do "malé" banky. Chci je jen a jen naučit, ať si umí spočítat, co se jim a kdy vyplatí.
Někdo třeba zrušil účty ve velké bance a šel do Air Bank a je spokojený. Každý člen jeho rodiny má účet v Air Bank, k němu kartu, obálky, posílají peníze a vše bez poplatku. Terminály Sazky na každém rohu, takže k penězům se taky dostane. To je přece dobrá zpráva! Spočítal si, že služby Air Bank budou pro ně výhodnější a nic dalšího od banky nepotřebuje.
Někdo jiný šel do Zuno Bank, protože nabízí odchozí i příchozí europlaby, výběry z ATM kdekoli na světě v ceně balíčku (a vlastně bez poplatku). Opět dobrá zpráva.
A někdo má účet ve zmiňované Air Bank, Zuno a dalších a použije je "když se mu to hodí". A zůstává i u velké banky, protože potřebuje i služby, které malé banka nenabízí. A to je přece taky dobře. (Alespoň pro klienta.)
Ale když někdo bankovní služby z různých důvodů neoptimalizuje a zůstane u velké banky, mým úkolem je ho naučit, že nemusí platit vysoké poplatky, když ho to neumí naučit banka :-)
Nemáte pocit, že už to, že musíte svůj článek obhajovat v diskuzi pod ním, je jasná ukázka, že ten článek byl napsán prostě špatně?
Neberte mě zle, ale chcete lidi naučit optimalizovat platby, ale přitom jste to nepodal ani tak, aby to znělo důvěryhodně a ne jako PR, natož pak tak, aby to lidi opravdu přijali za rozumné argumenty. A jste šéfredaktor, tzn. měl byste mít nejlepší čuch na to, jak články psát. Vemte to do důsledku - to, v čem máte být v redakci nejlepší a máte v tom dle vlastního životopisu největší profesní praxi, se vám přinejmenším v tomto případě vůbec nepovedlo, a to ještě nejde ani o faktickou část, jen o stylistiku. Jak může méně znalý čtenář (ti znalejší takovýto článek vesměs nepotřebují) očekávat, že by článek mohl být v pořádku po stránce faktů?
Vím moc dobře, jak je náročné psát články, ale myslím, že v tomto případě došlo ke značnému podcenění odpovědnosti redaktora na resumé serveru. Zvlášť, když jde o šéfredaktora.
Máte na mysli Genius Free & Flexi, viďte?
Cituji:
"1) Výhody účtu Genius Free & Flexi: Všechny odchozí jednorázové transakce zadané prostřednictvím internetového bankovnictví v rámci tuzemského platebního styku.
2) V případě nesplnění podmínky činí měsíční poplatek 199 Kč."
Takže odchozí trvalé platby a odchozí inkasa jsou zpoplatněny. Ale jinak je to "zadarmo" :-)
FIO banka má v ceníku 10 výběrů z vlastního bankomatu měsíčně zdarma, přesto máte v tabulce uvedeno 9Kč - kde je potom objektivita, když uvádíte hrubě zkreslené informace? Celý článek je napsán tendenčně tak, aby vyzněl ve prospěch velkých bank a jsou k tomu, bohužel, použity i nepravdivé údaje.
Nejvtipnější je to tvrzení na začátku že prý nejde o ódu na služby velkých bank v kontrastu s obsahem článku, který přesně takovou ódou je :D Namátkou vybírám:
"S (velkou) bankou můžete investovat, zprostředkuje vám sjednání i správu pojistných smluv, nabídne finanční řešení pro vaše podnikání."
Investovat, pojistit se, vzít si půjčku můžu i jinde, než u "své" banky. A naopak je lepší se na ni neomezovat. Pokud někdo počítá každou korunu a pak si vezme nevýhodnou půjčku / pojistku / ... jen proto, že ji nabízí "jeho" banka, tak si, s dovolením, o něm _budu_ myslet že je divný a _budu_ si klepat na čelo. A, mimochodem, třeba Fio velká banka není a investovat s ní mohu.
"Bez velké banky by ta malá své služby nabízela obtížně a určitě ne za stávajících cenových podmínek."
A to jako proč? V další textu to není nějak rozvedeno / vysvětleno. Já používám několik malých bank a nevyužívám žádné prostředky velkých bank (pravda, až na kartové terminály, ale to je trochu speciální případ).
Ještě něco k těm speciálním tarifům: "Turecký bazar", kdy si slušné podmínky musí člověk vyhádat rozhodně nehodlám podporovat pokud to není nezbytně nutné. Pokud někoho baví prosit v bance, aby dostal slušné podmínky místo co by šel tam, kde dostane slušné podmínky rovnou, tak si taky budu ťukat na čelo (*).
Ono, ani to není bez rizika. Já jsem měl eKonto (v té době už u RB). Měl jsem k němu kartu, kterou jsem nepoužíval, tak jsem ji nenechal obnovit. A najednou další měsíc, poplateček za využívání účtu, který jsem měl mít zdarma. Tak koukám, co to, a zjistil jsem, že podmínkou je používání tří služeb a ta karta byla ta "třetí" služba. No tak jsem rovnou zrušil celý účet, protože opravdu nemám zapotřebí pořád kontrolovat, jak se zrovna změnily podmínky "bezplatnosti" a jestli je splňuji.
*) Až na lidi, kteří z nějakého objektivního důvodu nutně potřebují u takové banky být, ale těch zas tolik není.
Vidíte. A já mám v současné době eKonto Komplet. Stojí mě 129 Kč měsíčně. K němu mám kreditku DeLuxe s pojištěním asistenčních služeb v ceně a k tomu 2 % zpět a neplatím za ni. Mimo to mám podnikatelské eKonto Živnost za 200 Kč měsíčně, čímž ten poplatek 129 Kč neplatím. A tím, že jsem Rajfce sehnal dva klienty, mám dva účty (soukromý a firemní), používám neomezení tuzemské platby, vybírám z bankomatu kde chci, vychutnávám si bezpečnou aplikaci pro Android a iOS, používám obstarožní SIM Toolkit a neplatím za to ani korunu. A ještě k tomu mohu zajít kdykoli vedle do Teska na jejich pobočku, když se mi nechce čekat. Nebo ve dvě v noci zavolám na infolinku a chci zodpovědět otázku. Prostě jsem si to spočítal.
Ale RB také musela ujít kus cesty, aby konečně nabídla dobré produkty.
Z mého pohledu se RB naopak dost zhoršila. Užíval jsem je velmi dlouho (už od doby Expandia), po dlouhou dobu se služby lepšily a ceny přitom spíše průběžně klesaly (minimálně pro zákazníky s obratem splňujícím "premium"), ale v poslední době se to zase nějak zkazilo. Problém je právě v tlačení balíčků za každou cenu - netvrdím, že se to nevyplatí vůbec nikomu, ale třeba u mne to zkrátka moc výhodné nebylo.
Nakonec mě to letos dovedlo k rozhodnutí o odchodu (v mém případě k Unicredit), už mě prostě jejich přístup nebavil. Mimochodem se projevil i zde princip "arabského tržiště", jakmile jsem dal výpověď, tak tu najednou byly "bezplatné nabídky", ale už jsem na odchodu nic neměnil.
Mě ale právě to jejich profilování zas tak moc jasné není... Docela dlouho to vypadalo, že se cílí primárně na lidi s poněkud nadprůměrnými příjmy (Premium tarif), což jsem bezpečně splňoval a nadále splňuji. Tohle bych akceptoval (a kdybych podmínky nesplňoval, tak by to pořád dávalo smysl). Jenže ty poslední změny jsou z mého pohledu prachobyčejné zdražení a to jasné zacílení tam už nevidím (možná na lidi, ochotné mít u nich více produktů).
Zajímala by mě jedna věc související s U-kontem od UniCredit Bank, které je uvedené v té poslední tabulce (Akce a finty...). Podmínkou pro vedení účtu zdarma je posílat si tam příjem vyšší než 12 000 měsíčně, v produktovém listu ( https://www.unicreditbank.cz/files/download/konta/UCB_Osobni_Konta_produkt_list_U_KONTO.pdf ) je přitom na straně 3 uvedené, že "do kreditního obratu se nezapočítávají převody mezi účty jednoho klienta, přípisy úroků..." atd.
Můj problém je, že mám dost nepravidelný příjem (OSVČ+ různé DPČ), některý měsíc třeba 20 000 a jiný měsíc zase třeba jen 8000. Rád bych to proto vyřešil trvalým příkazem třeba z ing konta, na kterém bych měl trochu větší rezervu, protože jinak je to k neuhlídání. Moje otázka je taková: má banka možnost zjistit z výpisu příchozí platby, že Pepa Vocásek, který má účet u nich je tentýž Pepa Vocásek, který je vedený v názvu protiúčtu a že se nejedná o "čirou shodu jmen". Myslel jsem, že osobní údaje (RČ, adresa atd.) si banky navzájem nesmí sdělovat, protože je to předmětem bankovního tajemství, ale v nějaké diskuzi jsem nedávno četl, že to prý tak není. Má s tím někdo zkušenosti (třeba i u jiné banky)?
Jakmile přijdou peníze z jiné banky, je to bráno jako splnění podmínky, přestože na výpisu bude vaše jméno majitele účtu (v příchozí platbě). To je zcela běžný, standardní postup i u ostatních bank, které mají kritérium obratu, nebo příchozí platby. Můžete být v klidu a posílat peníze z ING Konta.
Rozdíl by nastal, pokud byste měl v UCB dva účty na své jméno (nebo na svoji firmu), převody mezi nimi banka neuznává. Ale když bude účet někoho jiného (manželka, přítelkyně, kdokoli), opět se kritérium splní. To samé je i Konta Premium (50 000+).
Jako jeden z "rýpalů" musím říct, že článek mohl být rozumný a vyvářený, kdyby netlačil šiditelnu a nebudil v odcházejících dojem, že na pobočku nemají jít účet rušit, ale sjednat si další balíček. Myšlenka dobrá, pozadí nedůvěryhodné a provedení plné chyb. Problém je v tom, že tento server čtou většinou lidé, co o financích něco vědí a tak když jim někdo napíše, že ceníková cena výběru z vlastního bankomatu je u FIO 9 Kč a AirBank 25 Kč, tak už vědí, že je to prostě lež. To celý ten článek shazuje. A když to autor ani za celý den neopraví, ačkoliv je upozorněn, tak to znamená, že to tam napsal úmyslně. Dokonce to v diskusi zlehčuje. A proč? Znalí tomu nenaletí a obyčejný čtenář co sem možná zavítá si řekne aha? Ale já z bankomatu vybírám, a často. A platit 9/25 za jeden, když u šiditelny to mám za 5 nebo s balíčkem za 0? Tohle je k zamyšlení. Napsat tohle Blesk, Idnes, Novinky prosím, ale Měšec? A šéfredaktor? Co pak mohou publikovat podřízení, pokud tohle je špička mezi nimi?
Tabulka ukazuje ZÁKLADNÍ ceny. A už jsme napsali nespočet článků o tom, jak kde co je bez poplatků. Jistěže prvních 10 výběrů má Fio banka z vlastních bankomatů bez poplatků a 99,9 % lidí ten poplatek nikdy nezaplatí. To bychom u všech poplatků mojhli psát např. "poplatek 0-9 Kč" a u všech dávat hvězdičku s vysvětlením.
V případě Air Bank se Vám/bance/všem omlouvám. To je moje přehlédnutí, chcete-li hrubá nedbalost, výběr z ATM AB je samozřejmě bez poplatku vždy, 25 Kč je z ATM jiných bank. To jsem právě teď opravil.
Máme účet u Poštovní spořitelny a opravdu neplatíme za nic, ani za kartu. Podotýkám, že máme s manželkou jen jeden účet i jednu kartu. Tu svoji někde ztratila a už jsem nechtěli hradit novou, kdo jde na nákup, tak si vezme tu jednu kartu, jinak ji nepotřebujeme, drobné věci v řádu stokorun si koupíme za hotové. Průměrný zůstatek podle podmínek nesmí klesnout pod 15000Kč, což lze pro někoho nebo jednotlivce, kdo má nižší příjmy dosáhnout i tím, že si třeba naspoří a pak tuto částku prostě nechá na účtu a nesahá na ni. Vše platím já z internetbankingu, manželka mi jen napíše na papír co :) . Oba dva můžeme s účtem nakládat rovnocenně. Opravdu si na nic nemohu stěžovat. Kdysi jsem mohl zajít s hotovostí na kteroukoliv poštu v republice, což jsem pokládal za bezkonkurenční, podle toho jsem si ji taky vybral. Dnes se za hotovost (výběr a vklad) platí, ale zase jsou bankomaty. Možná je pro někoho 100Kč měsíčně nic, pro mě je to dost, a když nemusím, proč bych to měl bance dávat. Je ale pravda , že někteří lidé jsou konzervativní a třeba o změnu nestojí i za cenu placení.
na rozdíl od všech ostatních bych tento článek pochválil. Konečně na jednom místě uvedeny parametry takzv. balíčků, které umožňují lidem co banku skutečně používají a mají pravidelný příjem, platit méně, případně vůbec nic. Tyto balíčky jsou důležitý argument pro tazvané velké banky, to je pravda, a v tomto smyslu je možné článek považovat za PR, ale určitě ne za PR pro spořku, jak jeden z přispívatelů napsal. A v momentě kdy vám napřiklad ukradnou kartu, nebo ji ztratíte, zjistíte skutečný rozdíl mezi bankami, který vůbec nezávisí na její velikosti, ale na její vnitřní politice, na vsřícnosti vůči klientům atd...
Jako že malá banka nemá hotline na blokaci karet nebo Vám kartu nezablokuje? No to asi nee. Zaplatí Vám např. ČS škodu, která nastane, pokud Vám někdo ukradne bezkontaktní kartu a několikrát s ní nakoupí (malé částky), než ji stihnete zablokovat? Bohužel velké banky trošku zaspaly dobu. V mnoha ohledech jsou podmínky nových bank výhodnější pro klienta a o online práci s limity (i bezkontaktních transakcí) ani nemluvím. Zrovna u Spořky si dodnes ani tu kartu nemůžete přes Servis24 zablokovat (nemůžu ji najít, nechci ji už používat,...). Ono je to trošku pochopitelné že ten, kdo chce prorazit na trh musí něco nového přinést. Na druhou stranu ty velké banky mají více kapitálu a možností, jen je nevyužívají pro rozvoj banky a spokojenost klientů, ale pro maximalizaci dividend odváděných ztrátovým mateřským ústavům. V jejich neprospěch hraje i to, že po krachu bank v minulosti se ledacos změnilo. Je tu Fond pojištění vkladů, odpovědnosti u karetních transakcí je upravena už evropským právem atd atd. Velká banka Vám nic zadarmo nad rámec těchto povinností nedá. Zkuste třeba Černé ovce na veřejnoprávní televizi.
Milé miki, pořád tady kritizujete, ale samo nemáte info. Karty u Spořky lze blokovat vServisu 24 a to jak dočasně tak trvale, navíc to jde velmi rychle i přes mobilní aplikaci, sama to mám používám.
Mám účet u Spořky a neplatím nic. Měla jsem účet u mBank, dáel Unicredit aPoštovní Spořitelny. Největší problém je, když potřebujete vybrat bnajednou v hotovosti 300 000. S novými bankami,ale i stávajícímui je to problém. Ve spořce jsem tento problém nikdy neměla.
Platím 0, ale přiznávám, že mám nadprůměrné příjmy a jsem tudíž ušetřena a servis, který mně Spořka poskytuje mi žádná jiná banka nenabídne.... Vím, že vás většinu ČS irituje,ale má řadu klientů, kteří jsou s ní spokojeni. A nevěřili byste možná, že celá řada z nich jsou lidé s příjmy 100 000 a vice/měsíc, protože právě tihle lidé chtějí kvalitní služby a ČS se jim opravdu věnuje. A je mi jasné, že většina diskutujících jsou retail banking a z ních právě profitují malé a nové banky....
Ale no tak Anežko, prosím, poraďte mi, kde v Servis 24 zablokuju kartu. Přihlásím se, kliknu na Účty, pak Karty a? Kam dál? Vidím tlačítka Změna limitů, Změna nastavení a Sjednat pojištění. V detailu karty pak vidím tlačítka Heslo ke kartě, Zaslání PIN a Aktivovat dočasný limit. Tak kde je ta blokace? Možná špatně vidím, nebo nedokážu najít jinde schovanou funkci, rád si nechám poradit. Učet ještě 3 dny mám a tak mám i info. A jinak nic proti Vám. Samozřejmě budou existovat lidé, kterým ČS vyhovuje. Jenomže je trošku na hlavu, když Tito lidé budou na diskusích psát a obhajovat (např. Pavel), jak je ta Spořka super, že ON nic neplatí. A v tom je ten zásadní problém. To není závist lidí ale to, že tyto lidi urážíte, což si možná neuvědomujete. Oni nadávají na poplatky u ČS, zatímco Vy využíváte Erste Premier, což jsou úplně jiné služby a úplně jiný přístup. Nadávám na jablka, ale Vy mi tvrdíte, jak jsou hrušky fajn. Kdo vyžaduje specifické služby, ten si jistě malou nízkonákladovku nevybere. Já bych tedy s 300 tisíci v hotovosti nechodil, navíc když je v té Spořce musí normální člověk hlásit tuším 1-2 dny dopředu, aby si na něj mohl zloděj počkat. Ale uznávám, že podnikatel je třeba potřebuje. Jinak jsme měli u ČS i účet SVJ. Miliony na účtu, příjmy v řádu stovek tisíc měsíčně a stejně nás nechali odejít k FIO. Nebyli ochotni k individuálnímu přístupu a my už jsme nebyli ochotni jim platit 2000,- měsíčně jen na poplatcích za příchozí a odchozí platby. Asi není Erste Premier pro SVJ.
Bohužel jsem zaklamaný skrytou agitací, která se táhne článkem jako červená nit. Velké banky si začínají všímat, že lidi už nejsou ovce, které si nechají vše líbit, a v případě nutnosti prostě banky mění. A tak je asi pořeba nenápadně vylepšit pověst pro "velké ryby", třeba článkem tohoto typu.
To, co si dovolují banky v ČR není v civilizované Evropě myslitelné!
Je za zdražení u ČS zkvalitňování služeb nebo maximalizace zisku ?
Dříve byla Erste spokojená, jak její česká dcera slusně vydělávala, také za to její management dostával (na české podmínky) královské odměny. To už ale neplatí. Meziročně zisk klesl a je třeba přitlačit na pilu, pardon na klienta. A ti konzervativní, ať platí, jak mourovatí.
Ano, za komfort se platí všude na světě. Ale to, co nám tu nenažrané banky (pojišťovny, mobilní operátoři) předvádějí není žádný komfort, ale STANDARDNí služby. Např. převod na účet uskutečněný přes el. bankovnictví podraží u ČS o 75% na otřesných 7 Kč. Je na nás, klientech, co s tím uděláme.
Pitomost je bohužel to, co jste napsal do článku a ještě větší to, jak tu pitomost obhajujete (nic ve zlém, Vaše terminologie). FIO má 10 výběrů z vlastního bankomatu zdarma, a teprve další stojí 9 Kč. Tj. 99% klientů nezaplatí ani korunu. Zatímco těch 6-7 Kč za platbu u ČS (a jinde) zaplatíte vždy. A je jedno, jestli po položce, nebo v balíčku. Zdarma pokud si platíte další balíček prostě není zdarma ani za 0. Stojí to 29,- Kč / počet skutečně provedených plateb v měsíc. Takže když uděláte jednu platbu, nestálo to 6-7, ale 29. A v tom je zásadní rozdíl pro drtivou většinu klientů. Jinak proč stále ČS a jestli ji mám nebo nemám rád - protože tak je postaven ten článek (ty ostatní velké banky jsou v něm jen pro doplnění). Chápu, že kompletní srovnání je na 50 stran, to ale neobhajuje mylné informace z tabulek, které než abyste opravil, tak je ještě v diskusi shazujete. Doplnit poznámku pod čarou s doplněním skutečného stavu zase tak moc nezabere.
Pánové, není co řešit. Já mám konto v ČS už řadu let a posledních pět let jsem neplatil vůbec nic. Přitom mám full servis včetně VISA classic a podobně. V současné sobě jsem byl přesunut na radu mojí poradkyně a po důkladném zvážení na program Osobní konto a pokračuji dále v jízdě zcela zdarma. Obyčejnou VISA classic jsem vyměnil za VISA zlatou (pravda, také kvůli té zbytkové ješitnosti) a mám opět full servis zdarma. Tedy kromě poplatků za podílové fondy, ale to je všude. Neomezuji se při výběru z bankomatů, vybírám třeba dvě stovky třikrát za den, když jdu kolem pro noviny a nebo tak.
Na pobočku nemusím, moje poradkyně mi to všechno hlídá sama a vidíme se pouze při konzultaci některých typů investic. Káva, WIFI a TV včetně novin v předpokoji je samozřejmě také zdarma. Má to jedinou mouchu, člověk se musí trochu starat. Ale upřímně, kdo se o své peníze nestará, ten je trouba.
Tak naokraj - po změně účtu za jiný, který má neomezené výběry z bankomatů zdarma (ne od ČS) u sebe pozoruji, že také najednou vybírám menší částky než dříve. Předtím jsem neměl výběry nějak extra drahé, ale něco to stálo, tak jsem radši najednou vybral několik tisíc a utrácel třeba celý měsíc (většinu věcí platím kartou, tak té hotovosti tolik nepotřebuji), teď si vyberu třeba jen 500 korun, když zrovna potřebuji.
Tvrzení"vybírám třeba dvě stovky třikrát za den" je už asi fakt nadsázka či trolling, na druhé straně si ale dovolím tipnout, že by lidi v podstatě podobnou možnost uvítali daleko častěji, než by se zdálo, a poplatky tomu mnohdy brání.
Proč proboha když to mám zdarma? Neomezený počet výběrů zdarma. Samozřejmě, že to nedělám každý den, ale několikrát se i stalo, že jsem tady a tuhle potřeboval něco zaplatit hotově a neměl jsem to. Proč bych pak vybíral tisíce, když se můžu otočit a vybrat zase dvě stovky? Nosím v peněžence tak maximálně čtyři stovky třeba kvartál, hotově zásadně neplatím, ale někdy to okolnost vyžadují.
Jo, tím by se asi vysvětlovaly ty fronty u bankomatů šiditelny... Proč bych vybral najednou tisícovku, když si ji můžu vybrat na pětkrát po dvou kilech... Předpokládám, že benzín (pokud máš teda něco jiného než kačera na provázku) bereš taky po dvou litrech - proč tankovat plnou, když jedu jen do Lidlu nakoupit, a kdybych náhodou potřeboval dojet až do Kauflandu, tak prostě natankuji ty dva litry znovu...
Souhlas. Když vím, že budu potřebovat hotově víc, taky víc vyberu. Ale občas se to prostě tak semele, že musím vybrat třeba 3 x 200 korun. V různých částech města zpravidla z různých, předem neodhadnutelných důvodů. Nerad nosím hotovost, tak vybírám vždycky minimum. A i to se mi občas vymstí. Nakupuji zásadně spíše večer, takže jsem u bankomatu většinou sám. Přirozeně, že mě to taky nebaví. Ale občas se ještě najde někdo, kdo karty nebere.
Hm, koukám voni jsou prudič co? Nikoli, benzín jedu vždy od nádrže do nádrže. Mám malou spotřebu, tak mi to vydrží na měsíc.
A stovkové výběry? Pominu-li to, že jsem tu psal, mám to všechno zadarmo, tak hlavním důvodem je to, že prostě nechci mít u sebe zbytečně hotovost. Jednou jsem se stovkou vydržel skoro čtvrt roku.
Takže proč bych si vybíral jako hlupák ticku, když jí nepotřebuji? Navíc na kontě v ČS mám možnost jí zhodnotit na 1%, tak i tento směšný peníz beru.
Dlužno dodat, že při splnění podmínky - tuším 5 plateb debetní kartou k účtu za měsíc. Já tohle třeba nedám, na placení mám z důvodů bezpečnosti kreditky a debetku používám pouze na výběr peněz z bankomatů.
Nicméně kdo používá debetku na placení, tak těch pět plateb měsíčně asi dá bez mrknutí oka.
Docela o dost... Vlastní placení se tedy v míře rizika neliší, ale zato je podstatný rozdíl při řešení problému. U debetky vám totiž nastane efekt "vyluxování účtu", kdy se vám kvůli tomu neprovedou platby atd. To je průšvih, sice třeba zneužití karty bez problémů vyreklamujete, ale řešení souvisejících problémů vám může nadělat problémy, kterých vás nikdo nezbaví.
U kreditky tato přímá vazba není, tak zkrátka v klidu reklamujete a pokud je reklamace úspěšná, tak se vlastně neděje nic.
mate pravdu je tam vazne podminka 5 plateb kartou. ovsem vzhledem k tomu, ze ja jich dam tak 20 mesicne (manzelka s prehledem 50) a to se nijak nevyhybam hotovostnim platbam (v realu tak 2-3 v obchodech mesicne, zbytek pres internet) je to myslim podminka spise formalni.
ale nekdo s tim muze mit problem, ja zase v zivote nevybral penize z bankomatu (mimo aktivace karty) a proto je pro me napriklad poplatek za vyber z bankomatu absolutne nedulezity a kdyby ho ab zvedla na 500kc/vyber vubec bych to neresil.
Já nejsem zaměnstnanec, ale mám taky vše zadara a stejně tak má rodina. Přečtěte si něco o Erste Premier. Ale vím, že třeba méďa béďa je na to alergický, zřejmě závist. Psal tu nějaký pán a co jsem četla tak to nemohli místní diskutéři rozchodit. :-D
Je pravda, že musíte mít obrat- kredit měsíčně 100k a více a nebo minimálně milion v jejich produktech. Což je pro řadu lidí nesplnitelné.
To, co uvádíte, je základ. Při obratu 100k+/zůstatku 1M+ musíte k bezplatnému vedení za rok protočit bezhotovostně 250k, jinak je to až za 1000 korun měsíčně. Tzn. že pokud platíte Erste Premier kartou (ať už debetkou nebo kreditkou), tak ročně tratíte minimálně 5 tisíc v porovnání se CitiLife. A z podmínek jsem úplně nepochopil (resp. jsem je podrobně nezkoumal), jestli se do toho započítávají i ostatní karty ČS, které nějaké to procento vracejí (např. Odměna či teď nově Kooperativa). Zdarma bez dalších podmínek to je při zůstatku nebo úvěru nad 5M.
Tím nechci hanit EP, podle mě je to jedna z nejlepších nabídek na trhu pokud jde o servis, ale vždy je dobré se na to podívat z více stran. Jinak nějakou takovouto prémiovou službu nabízejí i další velké banky.
Zase přileju troch oleje do ohně. Ale tentokrát nikoli do ohně ČS. EP je velmi zajímavý program, ale nic pro domácí šetřílky. Ale protočit 250 k korun přes kreditku není zase tak velký problém. Můj rekord je 280 k korun. ale to bylo na CitiLife v dobách, kdy poskytovala prémiové body i za SIPO, které jsem míval běžně 25 tisíc měsíčně. Ale i tací lidé jsou. Tohle je náhodou skvělá diskuze.
Právě kvůli takovýmto klientům Citibank zrušila Citilife prémie ze SIPO. Ale to by se dalo očekávat i následně, nemůže dlouhodobě platit z interchange poplatku službu, ze které nemá ani korunu, ale naopak ještě náklady. Od Citi je to správný krok.
Nicméně třeba utratit na kreditku měsíčně 100k+ je velmi nestandardní. Rozhodně ne pro soukromou potřebu. Jistěže, pokud soukromou kreditkou budete platit služebný výdaje a ty vám bude někdou proplácet na soukromý účet (běžně se to děje), to se pak utrácí snadno. Anebo když dostanete balík hotovosti pro úhradu služebních výdajů (mj. třeba pohonných hmot) a místo hotovosti použijete kartu. I to jde.
Pro soukromou potřebu však utratit měsíčně 100k+ je docela těžké. Ledaže by držitel karty patřil např. mezi VIP osobnosti, které mají vysoké náklady, ale i příjmy ;-)
Utratit soukromě 250k+ za rok také není běžné a nemůže si to dovolit člověk, který nemá své vlastní slušné příjmy. Ale lze se na to připravit.
P.S.: Můj rekord je 2,7 mil. Kč a byl jsem bankou slušně upozorněný, že jestli chci zůstat klientem banky (tedy nejen mít její kreditku), tak se musím zklidnit :-) Nebudu psát, která banka to byla, ale dobré vztahy jsou pro mě víc, než radost z benefitů. Peníze vyšumí rychle, vztahy se opravují dlouze a těžce. V byznysu to platí stejně.
Ony poplatky za podílové fondy (a jiné investice) jsou velmi vydatné (a zvlášť banku potěší, pokud jsou to její fondy). Load fee a management fee lehce překročí 1% z investovaného majetku ročně, proti tomu je vedení účtu či karty pakatel.
Vedení karty zdarma také znamená žádné či jen symbolické bonusy. Proti tomu třeba Citi může vrátit až 1000Kč (?) měsíčně.
Banku v tomhle chápu. Ostatně takhle se chovají i ty zahraniční banky, které bývají dávany za vzor, jak nevydělávají na poplatcích. A pokud to klientům vyhovuje (a on třeba ČS Premier má něco do sebe), proč ne.
Jen nepodléhejme mámení, že máme za to účet zdarma. Ten účet je mnohokrát zaplacen z ostatních služeb.
Ano, jsou i horší. ČS patří mezi standard, ale nevím, jestli mě to uklidňuje.
Zrovna koukám na dynamický fond ČS You Invest Active (přímo nabízený ze stránek Premier): 4% nákup, 1.1% ročně. Pokud tam dám ten milion (abych splnil podmínku pro Premier), je to přes deset tisíc ročně.
Za platbami kartou - když těch požadovaných 250.000 udělám se Citi Life, dostanu 5.000,-
Spořicí účet - úrok 0.5 - 1.1%. Pro mne asi spíš 0.5%, já s penězi potřebuji hýbat (delší peníze nenechám na spořáku). Takže zase tisíce ročně oproti Equa/Air/...
A to ty částky co uvádím jsou minimální - pokud chci pohodlí Premieru, nebudu přece počítat, co mám zaplatit kterou kartou, jak málo nechat v ČS...
Ale jo, někomu to kafe a pohodlí vyhovuje. Ale rozhodně to není zadarmo. Za členství v "exkluzivním klubu" se platí.
O naší místní minipobočce ČS (ano, to je výhoda ČS, u nás ve městě je jen bankomat ČS a také malá pobočka, opět jen ČS) se radši nebudu šířit. Nadlimitní:-) výběr 100 liber hlásit týden předem.
to mi teda fakt hlava nebere, proč ty velké banky si podrážejí nohy, a bezpoplatkové banky za desetikorunku pouštějí na své bankomaty - nebo dokonce jim (csob-fio) vydávají karty - když na tom vlastně prodělávají a dávají bezpracnou výhodu své konkurenci. asi jsou úplně pitomý...
podobně tak mi není jasný, proč teda banky s brutální transakční ztrátou prodávají svým klientům pojištění a investice - když, dle dikce článku, je to vlastně služba navíc a újma, na kterou si musí vydělat křížovým financováním z jiných poplatků....
a podobných podprahových kravinií je v článku přehršel.
inu, prostě, pane dalich, tohle jste poněkud přehnal.
ano dá se drbat levou rukou za pravym uchem, mohu u žlutých tváří nakupovat addidas v podstatě levně - pyšnit se s tím na netu ale obvykle není vnímáno jako exploatace inteligence. asi i proto vás zdejší klientela podezřívá z náklonnosti k cizímu penízu.
Uznávám, že prostřední částí článku jsem se zbytečně zamotal a vyvolal celou řadu oprávěných podezření. Když to s odstupem čtu a sleduji diskuze, napsal bych to jinak. Jen Vás malinko opravím, ČSOB už Fio karty nevydává, ale vydává je stále jiným bankám.
Kvalita "poradenství" (pojišťovacího, investičního) na pobočkách je na jinou diskuzi. A záměrně to píšu v uvozovkách, protože kvalitních poradců bychom mnoho nenapočítali. Nicméně křížový prodej je běžnou praxí a není na něm nic špatného.
Nejpodstatnější část je na začátku:
"Vaše banka vám neúčtuje žádné poplatky. Všechny tuzemské transakce máte zadarmo. Vybíráte z bankomatů jak je libo, poplatek nula. Všechny platby zadáváte přes internet, prostě pohoda džez. Vyhovují vám služby takové banky? Používejte je. Je to v pořádku."
Tak jak ji používám tak mi to vyhovuje... tečka, netřeba číst dál. Až se mě to přestane líbit, začnu hledat alternativu.
Takže nějak postrádám účel článku.
Já bych viděl jako účel článku ukázat, že jsou dvě možnosti využívání služeb bank a sice buď běžné služby zdarma (např. Fio, Zuno, Airbank, mBank) nebo totéž, ale placené (ČS, KB, ..). Paradoxně to, že jsou placené, vůbec neznamená, že jsou kvalitnější.
A pak je ještě možnost něco mezi - základní služby zdarma, ale jen při splnění určitých podmínek (např. Equa a většina "velkých" bank). A ta je nejzrádnější - stačí podmínku nesplnit (a není to tak nesnadné) a poplatky jsou doslova brutální. Nebo jsou služby zdarma, pokud se za ně dopředu zaplatí. A tuto variantu autor článku zřejmě nenápadně doporučuje a obhajuje. Budiž. Já používám na bankovní služby Fio a tam zdarma znamená opravdu zdarma a to mi vyhovuje.
S někým se domluvíte a ty peníze s ním prostě otočíte a je to. Určitě máte nějakého známého dosti důvěryhodného na to, aby vám umožnil takto ten peníz ušetřit. No a kdyby bylo opravdu nejhůř, vždycky se dá účet zrušit a jít k méně vyhovující konkurenci, která ale bude zdarma bez podmínek.
Ani jedno pánové. Ten stotisíc zůstatek pořád ještě mám.
Tady je problém v tom, že ty velké banky to vážně s těma fíčkama přehnaly a nasr. spousty svých dlouhodobých klientů, kteří by i těch 50-80 rádi platili. Když jde o princip, tak potom už je jedno co začnu nabízet, prostě pryč.
Ale ČS si jenom myslí, že si to může dovolit, ve skutečnosti na to šeredně středně a dlouhodobě doplatí. Možná jenom krátkodobě na tom vydělá a s tím i součaní manažeři, kteří povýší nebo shrábnou prémie a jsme zase u morálního hazardu odměňování bankovních manažerů. Dlouhodobě je to jízda na plný plyn do zdi.
Tak horký to nebude. Pokud jde o disciplínu nadávání, tak to jsme v ČR mistři světa, ale jak se má zvednout zadek a opravdu hlasovat nohama, tak to už taková hitparáda není. Na jednu stranu jim pár set tisíc spořivých uteče, na druhou mají všude reklamy na nízký úrok hypotéky, čímž spoustu z šetřivých oveček nahradí bonitnějšími hypotekáři s životním pojištěním a dalšími produkty.
No tak uvidíme. Jak říkám, když to překročí určitou mez kdy to jde tzv. "o princip" tak potom každej utíká at to stojí co to stojí námahy.
Nedokážu si to vysvětlit jinak, než že ti současní manažeři se chtějí ještě napakovat a mermomocí udržet/zvýšit zisk. Nebo je taky možné, že spořka má hodně spících účtů a ty chce pořádně podojit a je jedno kdo zdrhne.
Jsem na to hrozně zvědavej a novým bankám, které zvedly stojaté vody, držím velkej palec.
Ten vzkaz, že můžete mít balíček služeb zadarmo nbo hodně levně při splnění určitých podmínek u velké banky s jejím zázemím, není pravda. Osobně jsem si to zkusil u KB - jsem tuctový klient. Prý když mi tam bude chodit výplata, dostanu balíček za cca. 55 Kč. Realita byla poněkud jiná, ždímali ze mě stokoruny za měsíc. A tak jsem šel k nízkonákladovce, mám úplně vše zadarmo včetně výběrů ze všech bankomatů.
Myslím si ale, že to není úplně v pořádku. Uznávám, že banka má určité výdaje a měla by mít přiměřené poplatky cca. desítky Kč. za měsíc. Ale nikdo nechce být dojná kráva.
Ano, banka má výdaje, ale žije ze své činnosti, kterou provádí s vašimi penězi - tj. vydělává na trzích a půjčuje vaše peníze jiným z brutálním úrokem. Vy jí ty peníze dáváte k tomu, aby ona mohla tyto činnosti provozovat a generovat tak pro sebe milionové až miliardové zisky. Za to není důvod platit, banka klienty potřebuje víc než klienti ji, proto banky nabízejí spořící "produkty" (uvozovky proto, že banka nic neprodukuje a žádná banka nic nevyprodukovala), kde vám za vklad vašich peněz něco zaplatí - byť je to tak směšná částka, že v současnosti je výnosnější peníze investovat prakticky kamkoliv jinam. Poplatky za provoz vašeho účtu nejsou ospravedlněné, náklady na to má pokrýt zisk z činnosti, kterou banka s vašimi penězi provádí.
Tak v tomto nemáte pravdu. ČNB půjčuje peníze za 0, takže banky mají dost peněz a naše nepotřebují. Proto taky všechny snižují úroky na spořicích produktech. Ale ten zbytek ok. Banka mi dá platební kartu, já s ní platím a banka vybírá poplatky od obchodníků. Proč bych tedy měl za ten kus plastiku platit. Mám účet, znají moji historii a mohou mi nabídnout levnou půjčku, hypotéku, investice. Tím, že znají moji historii snižují svoje riziko a maximalizují svůj zisk. Proč bych tedy měl platit za vedení účtu? ČNB chce za clearing poplatek 0,09Kč a méně v nočních časech, takže náklady za platby jsou minimální.
Do minulého měsíce jsme měli podnikatelký účet, kam měsíčně chodilo několik set tisíc Kč měsíčně, museli jsme platit program koplexní program za 350,-Kč, navíc však účtovali všechny poplatky za transakce za více než 150,-Kč, úrok samozřejmě nula/nic. Ani po reklamacích nezjistili "specialisté" ČS žádnou chybu ve dvojitém placení stejných služeb, proto jsme přešli do Reifky, kde máme osobního bankéře a všechny služby zdarma. I jednání zástupců ČS bylo vesměs otřesné a připomínalo doby socialismu. Ptal jsem se, zda mohu dostat účet na 2 roky zdarma, který mají v letáku, ale bylo mi sděleno, že nejsem nový zákazník, takže smůla. To byla asi poslední tečka u ČS. Lituji, že jsme neodešli již dříve.
Celá tahle filozofie starších bank (a ne jen bank) je pouze o tom získat víc peněz hlavně z běžných klientů. Důkaz? Když by to tak nebylo tak by banka sama zjistila že klient platí zbytečně moc za základní používání např.běžného účtu a oznámila to klientovi s nabídkou výhodnějšího "tarifu". Stačí si uvědomit že starší banky vznikali postupně v době kdy nízko nákladová logika nebyla dost možná. Proto postupně zdokonalovali složitost,kreativnost "tarifů" nebo jak to nazvat. Tak aby klient měl pocit individuálního přístupu banky. Je to ovšem pouze psychologická past na sebestředně vnímající jedince. Takových lidí bude stále míň. V budoucnu budem sledovat zánik nebo aspon ůstup těchto dinosaurů a nízko nákladová logika bude jediná udržitelná.
PS: souhlasím stím že článek vypadá jako PR, každý si umí najít poměr tržeb a zisků u velkých bank v čr.
Byť o sobě článek tvrdí, že není reklamou, tak obsahově přece reklamou na ČS je :)
Osobně jsem před snad už 7 lety z ČS odešel, protože jsem si zřídil Osobní účet, který měl být výhodnější než původní účet, ale ať jsem skládal podbalíčky jak chtěl, pod dvojnásobek původní platby jsem se nedostal. Tak jsem dal výpověď a šel k mBank. Ta úplně přesně sice neodpovídala mým potřebám (nelogičnosti v IB a nové IB mě odradilo definitivně), tak jsem po vzniku Airbank odešel k ní a jsem s ní naprosto spokojen, nezaplatil jsem ani korunu.
Od odchodu z ČS jsem na poplatcích ušetřil přes 12000 Kč - ty bych de fakto vyhodil úplně za nic, v ČS jsem neměl nic co bych neměl u mBank nebo dnes Airbank. Jednalo by se tedy vlastně o můj dar České spořitelně, což nedává smysl.
Když se člověk podívá na zisky, tak je jasné, že ČS vydělává v ČR víc než je normální (tedy odírá klienty až na kost) a není žádné tajemství, že celý zisk odesílá své "matce" do zahraničí. A to bych svým setrváním u ČS podporoval, takže je zde i morální a nejen finanční rozměr věci.
No, mBank je tady vzor všech ctností. V počátcích, které v některých směrech trvají dodnes, to bylo příšerné. Mám u nich účet od jejich založení. Měl jsem snahu a pochopení. Ale ani po letech nebyla naplněna. Jinak jeto zajímavé ale všichni tady nadávají na ČS (jak už je obecně zvykem) ale málokdo tam má účet. Já tam mám účet od roku 1995 a až na pár drobností jsem s nimi spokojený. Posledních pět let neplatím vůbec nic za služby v plném rozsahu. Tedy za služby, o kterých se třeba mBank může jenom zdát.
Už jsem to psala, třeba výběr velkých částek v hotovosti je velký problém u mBank,ale i jiných, navíc jejich pobočky jsou velmi daleko, tudíž k ničemu. \Pokud nežijete ve velkém městě máte smůlu.
Můj největší problém bylo zrušit účet u mBAnk po té co masivně snížili úroky a pořád vymýšleli emax a emaxplus apod.
Vím, že mbank pro mě není a zřejmě ani nestojí o klienty s vysokými příjmy, jak jsem si ověřila u nich na pobočce.
To jste ovšem, vážená zaměstnankyně ČS, neodpověděla na otázku. A vybrat větší obnos peněz není žádný problém u žádné banky - maximálně to musíte ohlásit přede, aby na pobočce takové množství peněz bylo. Ale to mají velké i malé banky, tudíž nic, co by se dalo vyčítat výhradně těm malým. A zrušit účet u mBank, že byl problém? V ČS snad není? Pak mi vysvětlete existenci tohoto vlákna zde na fóru: http://forum.mesec.cz/index.php?topic=2932.0
A nebo raději ne, pochybuju, že byste byla schopna podat nějaké rozumné vysvětlení. Myslím, že pokusem byste se jen ztrapnila.
No, o mBank nemá cenu v této souvislosti vůbec mluvit. Jejich zavádění služeb bylo velmi tristní a třeba SIPO neuměli dlouhou řadu měsíců. Dnešní styl IB je otřesný a nemá se seriózním IB nic společného. Jejich tak nějak celková neochota něco řešit včetně třeba rušení konta je už skoro klasická. Je to prostě polská nízkonákladovka. A tím je řešeno všechno. Kdo jí chce, budiž mu přáno. Ale kdo ne, proč by měl být špatný? No a vybrat na přepážce mBank větší obnos taky nejde. A tak dále...nemohu jinak, než zlaté Spořka.
Anežko, Vašim potřebám bankovních služeb je opravdu těžké porozumět. Na jednu stranu tu píšete, že jste členem klubu Erste Premier (budiž Vám přáno, v dobrém) a na tu druhou svěřujete prostředky organizační složce zahraniční banky, která tu začínala bez poboček a vše se řešilo poštou do Polska? To jde přeci proti sobě. Buď chci full servis a jsem ochoten za něj zaplatit, nebo mi stačí základní služby a zvolím nízkonákladovku. A jak už tu někdo psal, Erste Premier má možná základní služby za 0 (nepíšu záměrně zdarma), protože si to vybere na dalších produktech, takže není vůbec co závidět.
Paní Anežka si hraje na členku vyšší společnosti. V chatu na internetu je to laciné, může si na to hrát každý.
Osobně si myslím, že 99% klientů nadstandartní služby nepotřebují a to jedno procento je může dostat i u nízkonákladovek za mírný příplatek. Klub Erste premiér prodává nějaký pocit vyššího statusu pro střední třídu, což je ostatně její častá slabost. Místo hromadění skutečného bohatství se nakupují jeho vnější znaky a získávají tím jakési falešné sebevědomí.
Erste Premier není zadarmo. Jeho cena je až 1000 Kč měsíčně. Buď ji zaplatíte, nebo splníte jednotlivá kritéria a máte některé služby bez poplatku, jiné se zvýhodněným/standardním poplatkem.
S Erste Premier (EP) se ale dostáváme do jiné oblasti diskuze. Pokud kdokoli bude EP vyzdvihovat, jak je cool a sexy, doporučuji porovnat se Citigold. Osobně mi Citigold připadá propracovanější a s větší užitnou hodnotou, pokud nepotřebujete spotřebák nebo hypotéku.
Co však ČS umí (konečně):
Pokud je někdo v tzv. modrém bankovnictví (nebo v "černém" Erste Premier), má výrazně zvýhodněné úvěrové služby. Neplatí pro něj některé ceníkové ceny, ale prima rate sazby. Spotřebák za 6-8 % p.a. není problém a ČS s ním nebude dělat žádné cavyky, stačí příjem 25 000+. Podobně funguje propracovanost s finanční skupinou ČS - kdo potřebuje služby Stavební spořitelny, snadněji získá úvěr jen tím, že je klientem ČS a spořka zná jeho historii. Analogicky to můžeme použít i pro KB, ČSOB apod. Tohle prostě u nízkonákladovek není, tam si každý musí všechno vylítat sám :)
Mohu to ukázat i na svém osobním příkladu. (Berte to jako zpětnou vazbu, vše jsem řešil standardní online nebo pobočkovou cestou, žádné známosti.)
Když jsem před třemi lety potřeboval neplánovaně během měsíce sehnat milion na koupi družstevního bytu, který se nikdy nebude převádět do osobního vlastnictví, byl to velký oříšek. (Výhodná koupě většího bytu.) Můj požadavek - bez zajištění, bez ručitele. Spořka jej sice rozlousknout částečně uměla, ale za tehdejších 13,9 % p.a. a se stropem 600 000 Kč. Pomohl Cetelem, sazba 9,90 % p.a, bez ručitele a bez zajištění. Následně zabrala historie v ČS a vše jsem přefinancoval překlenovacím úvěrem ze SSČS (500 000 Kč) a úvěrem ze stavebního spoření od RSTS (500 000 Kč). Cetelem dostal výpalné 10 000 Kč + úrok za poskytnutí půjčky a my jsme měli byt. Kdybych tenkrát vsadil jen na mBank nebo Fio banku, mám smůlu protože bych sehnal jen těch 500 000 Kč od RSTS.
BTW, osobní bankéř je někdy k nezaplacení, když jste v situaci, že nemáte doklad totožnosti a potřebujete službu. Zatím co klasická pobočka/infolinka vás odmítne, s osobním bankéřem to dořešíte, protože vás zná. Vyzkoušeno v Citibank (Nádražní, Ostrava), v ČS (U Soudu, Ostrava-Poruba) a RB (Sjízdná, Ostrava).
Takže - dokud nejste v situaci, že TEĎ HNED, nejlépe včera, něco potřebujete, tak je malá banka OK. Jakmile jste v opačné situaci, můžete mít problém.
Odpovím Vám jednoduše, Tehdy ČS neměla spořící účet, zatímco mBank nabízela 3,5% a tak jsem tam "odložila" cca 1 milion než jsem ho potřebovala na koupi domu. Podobně jsem to měla v ING.
V Esrte Premier jsem spokojená, protože jak tu někdo psal mám třeba již předem předschválenou h\potéku do výše 5 milionů, spotřební úvěr s nízkým RPSN, který mně žádná retailová banka nedá atd. Jo a tu hotovost jsem vybírala ve spořce bez ohlášení, ohlásit musíte výběry nad 300 tisíc, aspoň tedy na naší pobočce.
A co je zásadní, když potřebuju pomoct v zahraničí nebyl absolutně s Erste Premier problém. Salonky na letišti a nevo concierge neřeším
Jo a Esrte Premier není jiná banka, ale pořád česká spořitelna, to jen tak na okraj.
A zdarma služby máte,když splníte kreditní kriterium a nebo máte třeba velkou hypotéku,ale to jsem už psala.Nemá cenu diskutovat s tím ,kdo nechce slyšet argumenty. Zjkusila jsem více bank, chápu,že třeba pro OSVČ je ČS na prd,ale mně opravdu vyhovuje. Tečka.
Všem vám přeji ať jste spokojení minimálně jako já jsem spokojena s Erste Premier. Kdo to ovšem nezažije, nepochopí.
Vidím, že přibyla další náboženská válka. Mají to ale banky dobrý marketing, když dokážou tolik lidí vyprovokovat k náboženským válkám v diskuzích.
Článek mi připadá názorově vyvážený. Hlavní poselství, které jsem si já odnesl: "proboha přestaňte lidi přesvědčovat ostatní lidi, že zrovna váš přístup je nejlepší na světě a všichni, co to mají jinak, jsou ... "
Nemám rád ČS, odešel jsem od nich cca v roce 2005 tuším. Mám AB, FIO, Mbank a další. Jsem rád za takové články. Nemám rád politiku velkých bank, divím se jejich klientům, nicméně je neodsuzuji. Jsou v jiné situaci, mají jiné priority atd.
Proč tolik lidí musí být spokojených tehdy a jen tehdy, když přesvědčí dostatek lidí o tom, že jejich cesta je nejlepší? A teď přijde článek, který říká, že i ti, co mají opačný názor, mohou být spokojení. Proboha, to nejde, na to musím reagovat, to je PR.
Shodou okolností vyšel nedávno článek ohledně jiné náboženské války Windows a Linuxu na Lupě - podobná diskuze.
Můj osobní názor je takový, že sami si mnozí diskutující podvědomě nejsou jisti a sami pro sebe si nemohou obhájit svůj názor a musí ho tedy aspon obhájit vůči ostatním. A článek, který vyčnívá v téhle šedi, je na raně.
PS: Pokud máte jiný názor, ok, mějte si.
Jsem klient České spořitelny od roku 1987. Za celou tu dobu jsem využíval sporožirový účet vč.el. bankovnictví a platil a platil za všechno. Jediné co banka uměla, že mi občas zavolala paní, která se představila jako moje osob ní bankéřka a nabízela mi zcela nevýhodné podmínky vedení nového účtu (nevýhodné v tom směru, že budu platit více za služby, které nepotřebuji). Jedině pod mojí pohrůžkou, že pokud to udělají , tak měním banku, se nic takévého nestalo (tudíž jsem se opět přesvědčil, že kdo řve, má, kdo neřve, nemá). I tak jsem si otevřel účty v MBank a postupně převádím všechny transakce do této banky a co nevidět spořku zruším. Platit v el. bankovnictví za příchozí i odchozí platby mi rozum opravdu nebere. Pokud jsem počítačově gramotný, dokáži si téměř veškeré transakce vyřešit sám. Článek na mne působí opravdu jako PR na objednávku České spořitelny. Bohužel jejich politiku "odskáčí" postarší občané, kteří stále slepě věří, že nejlepší je mít vkladní knížku u spořitelny a složenky se platí na poště. Spořka stále hřeší na to, že je největší a nejrozšířenější. To je pravda, ale jenom v případě fyzické dostupnosti. Pokud nezmění svoji politiku, brzy na to dojede (a doufám, že odjede zpátky do Rakouska).
Aspoň je jasné, že jde o PR placený ČS. Když nevyšel a lidi se proti němu ohradili, snaží se ČS své peníze zachránit alespoň pokusy o obhájení článku v diskuzi... Snaha p. Chvátala o obhajobu článku a jeho zjevná nevůle opravit v něm nepravdy (či spíše lži) to jen potvrzuje.
Svinstvo.
Českou spořitelnu už nikdy více, i s účtem STUDENT jsem jim platil cca. 50 Kč za měsíc v závislosti na počtu transakcí. Prý, že to budu mít zdarma :-) :-) Pěkné, že jsem na začátku měl 2% p.a., ale asi po půl roce skvělých 0,05% p.a. - no neberte to, někdo nenabízí spoření žádné. :-) No a když jsem od nich odcházel: "A to se nebojíte, že Vám tam malá banka zkrachuje a Vy příjdete o peníze?" - No já měl dost, chápu, že starší lidi jim na to skočí, ale né někdo, komu je dvacet. :-) Nabídnout mi účet, který je opravdu zdarma, je nenapadlo. :-)
Osobně bych doporučil mBank, AirBank, Equa Bank a také Zuno.
mBank- všechny základní služby zdarma, pro výběr zdarma stačí zaplatit 4500Kč kartou a máte 3 výběry z kteréhokoliv bankomatu v ČR zdarma.
AirBank-všechny základní služby zdarma, výběry z vlastního bankomatu zdarma, vyběr u cizího bankomatu 25Kč
Equa- - stačí poslat na účet 10tis za měsíc a máte vše zdarma i výběry v Čr
Zuno-pokud zaplatíte kartou za 3000Kč měsíčně máte vše zdarma, včetně výběru ze zahraničních bankomatů (jedná se o ÚčetPlus)
Přeji hezký den,
v bankovnictví pracuji na volné noze již nějaký čas. Setkávám se se spousty klienty, kteří využívají různé služby, různých bank. Pravda je taková, že když s klienty řeším hypotéku nebo jakýkoliv úvěr, tak vždy hledám řešení u bank tipu KB, ČS nebo ČSOB. Cílem je vždy spokojený klient. Pokud má klient například účet v AIR BANK, FIO atd., tak zároveň s hypotékou přetahujeme účty právě do velkých bank a víte co? Vždy se podaří vyjednat klientům účet zdarma.
Vždy když řeším s klienty jiné potřeby např. pojištění, tak vybírám pojištění FLEXI, právě od Vámi kritizované České spořitelny. Když řešíme investice, tak řešíme investice právě např. s KB nebo ČS.
Pokud chci, aby byl klient zajištěný na zdraví nebo finančně, tak malé banky " levné banky " mi v tomto moc nepomůžou a produktově co se týče produktové nabídky jsou velmi slabé, téměř žádné.
Vždy, když čtu názory klientů "bývalých nebo stávající", vždy kroutím hlavou, protože se jedná ve většině případů o kritiku.
Vždy jsou tři různé druhy klientů - NESPOKOJENÝ - PASIVNÍ - SPOKOJENÝ. Každá banka má své odpůrce i podporovatele.
Osobně mám vše pouze v jedné bance od účtu přes hypotéku včetně investování.
Pokud nejste s něčím spokojení, tak souhlasím s panem šéfredaktorem, běžte do své stávající banky a vyjednejte si slevu. Proč hned odcházet. To co umí AIR BANK zdarma, tak dokáže KB nebo ČS také zdarma.
Místo hanění velkých bank, které drží tento bankovní trh v České republice na velmi vysoké úrovni, začněte své problémy řešit místo vypisování v těchto diskuzích.
Přeji hezký den