Připadá mi to jako u jedné nejmenované kampeličky esró (Česká spořitelna, a.s.), kdy jsem četl tady na Měšci názor "spokojeného klienta", že návštěvy ústavu plánuje tak, aby tam nechodil v době výplat velkých podniků ve městě (ale také asi i výplat dividend, sociálních dávek, a já nevím co všechno ještě ČS dělá, že je u přepážek neustále narváno).
Chápu, že na hypotéku nebo na pojištění bude třeba domluvit nějaký termín, že se nejedná o transakci na 5 minut (i když jsem mnohokrát zažil v ČS klienty, kteří po náhodném oslovení bankovním prodavačem a rychlém sepsání návrhu na koleně si "spokojeně" odnášeli smlouvu na životní pojištění, stavebko či penzijní připojištění. A za nějaký čas slyším od stejných lidí: no jo, tohle jste mi neřekli, tohle jste mi vysvětlovali jinak ... no zkrátka zjistili, že konkurence má něco lepšího a že to chce čas a rozmyšlení a ne někde ve stoje na přepážce tady mi to podepište, zbytek máte v obchodních podmínkách.). A nevěřím jistě lživé reklamní kampani, že po 1. či 2. návštěvě si odnáším hypotéku na počkání ...
Pokud tedy banky vyhnaly klienty od přepážek, je nutné, aby provozovaly telefonní služby tak, jak potřebují klienti, a ne jak to vyhovuje bankám. Pokud bude zvýšený nápor na linky o půlnoci, musejí se smekat...
Tip: banky postupně odbourávají tzv. zelené linky 0800, přecházejí na modrou (ODS?) blížící se místnímu tarifu. Navrhoval bych do budoucna v rámci další zvýšení zisku zavést drahý placený tarif (dřívější známé 0609 jako u erotických tlf.) - dnes duhové 906 nebo 909 linky. Operátorky mohou vzdychat: chcete to provést ještě dnes ?
Já jsem někde četl či slyšel, že někteří klienti ČS obdobně plánovitě postupují i u výběrů z bankomatů, které jsou v řadě lokalitách a v určitých obdobích přetíženy, vypadává síť nebo v nich nejsou peníze (zejména o víkendu či o svátcích). Kolegové z práce taky každou chvíli nadávají, že nedostali z bankomatu ČS své peníze ...
Dík za takový ústav! Co jim brání jít jinam? Pohodlnost, konzervatismus?