No, nechci se nikoho dotknout, ale po podobné zkušenosti před mnoha lety jsem se zařekl, že nepotrebuji auto na leasing. Raději si koupím ojeté za hotové a mám klid. Navíc nemusím nikoho svými splátkami živit ani trnout, kdy mi je nenazrana leasingovka zvýší. Nemusím si honit ego fungl novým autem, protože jo beru jako spotřební zboží, které mne dopravu z bodu A do bodu B a nic víc. A spolehlivost? I ojeté auto je v v dnešní době v podstatě stejne spolehlive jako to nové. Jen se pak usmivam, když slyším, jak známí naříkají, kolik preplaci apod.
Koupit ojeté auto po tříletém operativním leasingu
je absolutní zvěrstvo.O auta se vyjma povinných výměn oleje
nikdo nestará ,před zpomalovacím prahem se moc nebrzdí
dírám se nevyhýbá,motor se po ráno nastartování okamžitě vytáčí na doraz
má to najeto 75000 km a mnohdy to za tuto dobu neopustilo Prahu je to šrot ,ale podle prodejce jenž to
vyleští a stáhne km je to po penzistovy co s tím jezdil v létě na chatu
Tak třeba já mám auto, které jezdilo 2009-12 na operativném lesingu, pak ho měl 3 roky další majitel a teď ho mám já. Jediná závada za dva roky byla vytahaná ruční brzda, seřízení za 150 Kč. Jinak jen bežný servis. Na poslední STK se technik o autě vyjádřil : "bez jediné chybičky".
Operativní leasing je vlastně pronájem. Do toho bych taky nešel za současných podmínek. Ale rozhodně nezavrhuji nákup nového auta přes leasingovku. Protože do práce dojet musím ať chci nebo nechci, a bydlení v lokalitě kde lišky dávají dobrou noc si auto vyžaduje, koupil jsem si novou Kiu. Nejsem automechanik a nedokážu si představit, co bych dělal s porouchanou ojetinou na zasněžené cestě uprostřed lesů. Ale z ceny vozu nepřeplatím ani korunu. Platím 5 ročních splátek s nulovým navýšením a jsem maximálně spokojen. A je na každém, rozhodne-li se živit leasingovku svými přeplatky.
"Nejsem automechanik a nedokážu si představit, co bych dělal s porouchanou ojetinou na zasněžené cestě uprostřed lesů."
Nechápu, co to má společného s (operativním/jiným) leasingem. Asistenční službu si přeci mohu zaplatit i u soukromého vozu. A naopak, (operativní/jiný) leasing asistenční službu mít v ceně vždy nemusí.
Co jsem četl podmínky, tak téměř pokaždé pro zákazníka neplatí "nestarám se a jezdím". Ne, musí se starat, ve svém čase chodit na pravidelné prohlídky dle servisního manuálu, případně opravy. Žádné že zavolám, někdo přijede s náhradním vozem a vše zařídí. Nic takového.
Přesně tak jsme to měli také. Ani koruna navíc . Ono záleží jak kdo umí vyjednávat. Např. jsme se zmínili,že se nám líbí auto od jiného výrobce a hned byla sleva 5 %, za ekologicky zlikvidované auto odečet 10 000,- Kč z ceny. Celkem jsme ušetřili z původní ceny 80 000,-Kč. To bylo cca 30 %.
A co by ne? Když se zde najde tolik lidí, co podepíší komukoli cokoli. Nečtou, podepíšou, i kdyby to byl příkaz k jejich vlastní popravě. Takže se ani nevyplatí dělat smlouvy pro normální odpovědné lidi. To firmám za to nestojí, radši oškubou nesvéprávně.
Jen bych to nesrovnával s stavebním spořením, ale spíše se smlouvami předkládanými realitkou.
A všimni si, kolik je mínusů u prvního příspěvku. Tak se nediv.
Znám člověka, co vzal návrh smlouvy, změnil co se mu nelíbilo, poslal to zpátky s informací že to je protinávrh který jako pro něj jediný akceptovatelný podepsal, a v bance to ani nečetli a podepsali taky. Pak se strašně divili, že neplatí podle toho co mu navrhli, nýbrž podle toho co on navrhl, že mu nemůžou napálit sankce za předčasné splacení, a že provize ze smlouvy tomu trotlovi co to podepsal nebyla několik desítek tisíc, nýbrž pár stovek.
Jde jen o to nepodepsat jako ovce každej kus hajzláku, co ti na stůl někdo položí.
Jak říkali naši prarodiče, líná huba, holý neštěstí.
Ptáš se jako malé dítě. Když si ji nepřečtou, těžkou může něco požadovat, když nebude vědět že má něco chtít. No a když se nezeptá, nezjistí to. A copak se tak asi může stát, když se zeptá? Buď mu vyhoví, nebo mu nevyhovoví. Když mu nevyhoví, tak má více možností. Nepodepsat. A když podepíše, tak má opět možnosti brečet a stěžovat si jak malé děcko, nebo jako chlap uznat, riskoval jsem, nevyšlo to.
Stejně tak jak malé děcko předpokládáš, že buď podepíšeš u VW nebo budeš bez auta. Co ti na to mám říci?
Opravdu, jste si tím jist? Takže ten, kdo si smlouvu přečetl a vymínil si, že tam nechce klauzuli ohledně jednostranného navýšení ceny, tak mu leasingovka vyšla vstříc a vyškrtla ji? Takže je i docela možné, že těm, kterým navýšit cenu mohla, to navýšila i za ty, kterým to podle smlouvy udělat nemůže, aby na tom netratila.
Ano, tomuhle říkám odpověď na otázku. Pak pozbývá smysl argumentace slovy, že dobře těm volům kteří si nepřečetli smlouvu. Oni to totiž mají ve smlouvě všichni, kteří mají auto na operativní leasing. A mají to tam proto, protože to tam firma dala, tedy je to akt firmy a ne někoho, kdo si něco nepřečetl.
A tobě někdo násilím nutí, že si MUSÍŠ pořídit auto právě touto formou právě u této firmy? Jestli nejsi schopen zhodnotit podmínky a hledat jinde, tak dostaneš co si zasloužíš. Když to podepíšeš, máš právo fakt akorát fňukat, jak už to předvádíš. Dokud jim to lidi jak blbý podepisují, tak jim to tam samozřejmě dávají, protože jim to prochází.
Přitom úplně stačí jít jinam a koupit si auto jinak, jinde, jinou formou. Zákonnou povinnost vozit si prdel ti nikdo neukládá, tak se chovej jako chlap. A když nemáš na banány, nekupuj si opicí a jezdí MHD.
Tak mám pocit, že slečna redaktorka kromě běhu má ráda i objednané obhajoby...možná by měla změnit rank působnosti...třeba advokacie..?
Moc mě pobavila větička : S nějakým menším navýšením snad i počítáte. Ano, všichni co uzavírají smlouvy, jistě počítají s nějakým menším navýšením počítají...A k tomu i za elektriku, plyn, nájem, jízdné, parkovné a rohlíky navíc...přece jsem uzavřel smlouvu...ne? Myslím, že slačna by byla první, kdo by vyletěl jak čertík z krabičky, kdyby jí takhle někdo sem-tam zlehka něco navýšil...
Mimochodem, leasingová společnost také měla uzavřenou smlouvu...ne? Takže takové jednání, které vyustí v nevýhodu a to zcela zjevnou, že ji zaplatí koncový uživatel je nepřijatelná..toto si měla společnost ohlídat..nehledě na to, že už výše pojistného je nadefinovaná a nejvyšší možná, neboť nejsou přiznané bonusy..takže další podpásovka..tedy o jaké ztrátovosti zde mluvíme, když už tak většina platí pojistku v době uzavření o 2-3 tis. vyšší? A nyní o další 2tis..
Jo, tady si fakt asi může dělat každý co chce...
Kdysi jsem kupovala na splátky pračku. Po uzavření smlouvy se firma pokusila několikrát zvednout cenu a posléze vyrukovali s tím, že firmu koupila jiná firma a mám platit někomu jinému. Odpověděla jsem, že mne to srdečně nezajímá a že doplatím tomu, u koho jsem koupila. podobný způsob ojebávání zákazníků mi byl z hloubi duše protivný.
Kamaráda tatínek koupil na OL Feldu. Před doplacením zemřel a leasingovka naúčtovala takové poplatky, že celkové hodnota vozu byla navýšena o 3/4 kupní ceny (naúčtovali si i poplatek za změnu vlastníka). Od té doby podobnou koupi nikdy více.
Chápu navýšení pro dorovnání např. pojistné částky v řádech stokorun. Nechápu navýšení 1.960,-měsíčně/23.520,-ročně, když aktuální nabídka nejmenované pojišťovny na poptávku jednotlivce ve stejném rozsahu a stejné vozidlo činí 1.375,-měsičně/16.500,-ročně s DPH. Ale chápu že si tímto někdo lepí něco více nežli jen změnu pojišťovny. A to zde nehovoříme o historické informaci množstevních slev poskytovatelů finančních služeb na množství sjednaných pojistných smluv. Dále zde hovořit o bezkonkurenčně nejdražších službách .... o proti ostatním ...... . .Jen mne tam nejvíce mrzí ta bezmocnost ! Ano, řádně si vždy přečti co podepisuješ, souhlasím. Ale bohužel nejsme všichni právně vzdělaní a po přečtení 10 odstavců (ze třiceti) smluvních podmínek plných paragrafů a odkazů bodu xx k bodu 3xx, bude mít zamotanou hlavu nejeden Ing. Myšlenka : český občan-české auto-vyrobenu v česku-české finanční služby-peníze česku=utopie.
Protože auta na operák škodí víc, než auta ostatní. Auto na operační leasing není moje a tak se k tomu polovina lidí taky chová. Z cizího krev neteče, jak se říká. A tak k tomu pojišťovny taky přistupují. Pokud je auto na operativní leasing, je to pro pojišťovnu větší riziko a podle toho vypadá pojistné. Nelze srovnávat jablka s hruškami. A vězte, že pojišťovny o vás vědí, i co sami netušíte. Obrovská spousta dat a propracované modely. Naštěstí pro klienta není na trhu taková situace jako mezi operátory a pojišťovny si jdou po krku, takže nějaké cenové kartely se nekonají. Třeba se tam taky jednou dostaneme, ale dnes to ještě není.
Taky se mi to nějak nezdá, že by zvýšení bylo měsíčně o více jak 1000,- ! Nevěřim, že když někdo má na operák Octavku za cca 500tis., že mu ze dne na den zvednou pojištění o více jak 1000,- to se spíše týka drahých aut, řekněme u audin A6, A8 apod.. takže pokud někdo platil operák 25tis. a ted platí 26tis. tak ho to asi zase az tak moc neboli...
To navýšení není problém,auto může být pojištěné pro jiné,než běžné užití.Firmy to samozřejmě moc nedodržují,pokud to jde.Ale například vozidlo pojištěné jako taxi má výrazně vyšší cenu pojištění.A hlavně jsou pak obrovské i rozdíly u jednotlivých pojišťoven.Příkladem Škoda Superb v ceně cca 800tis roční pojistné pov+ hav podle pojišťovny 25-100tis ročně za stejné pojištění!
To je k nevíře. Nedávno jeden pán psal, že koupil dům na hypotéku, dům byl řádně pojištěn na hodnotu domu přímo u pojišťovny, kterou si vybrala hypoteční banka - myslím dokonce, že pojišťovna byla ze stejné finanční skupiny.
Dům vyhořel, hasiči i pojišťovna uznali škodu a následně pojišťovna vyplatila jen 45 % s tím, že dům byl podpojištěn.
Co více k tomu dodat ? Jsou to haj.lové
Tohle se mi úplně nezdá, pokud by pojišťovna vyplácela jen 45%, znamenalo by to tak markantní podpojištění, že původní pojistka nemohla být na hodnotu domu - spíš to vypadá, že byla na hodnotu hypotéky. Dřív to tak banky dávaly do smluv, i když cena domu byla někde úplně jinde, a kdo se zařídil podle banky, tomu v takovém případě zbyly oči pro pláč.
K jednání s jakoukoli finanční institucí se hodí přibalit zdravý rozum a zdravou nedůvěru.
Toto samozřejmě možné je. A žel se to stává. Protože často i pracovníci bank neznají rozdíly mezi odhady nemovitostí.
K hypotéčním úvěrům se dělají odhady na tržní ceny (tzn. zda hodnota nemovitosti dosahuje hodnoty úvěru, aby v případě nesplácení, bylo možné nemovitost bez problémů prodat a splatit tím nesplacenou jistinu).
Nicméně nemovitosti se téměř vždy pojišťují na cenu novou (tj. na cenu za, kterou by bylo možné nemovitost znovu na stejném místě postavit).
A zde právě nejčastěji nastává základní problém s případnou podpojišťěností. Jelikož tržní cena nemovitostí hlavně na venkově je výrazně nižší než hodnota, za kterou byste nemovitost postavili.
Není to tak dlouho co si jeden z mých klientů kupoval budovu bývalého penzionu za cca 1.500.000,- A banka po klientovi chtěla pojištění nemovitosti na tuto hodnotu. Při sjednávání pojištění a zjišťování potřeb klienta se zjistilo, že tuto nemovitost by za cenu 1,5mil. nikdy nepostavil (tato suma by možná stěží stačila na opravu střechy). Nechal se tedy vypracovat jiný odhad nemovitosti (tedy na cenu novou) z toho vyplynulo, že nemovitost má hodnotu cca 12.500.000,- Kč. Tedy, že za tuto částku by bylo možné nemovitost znovu postavit.
Kdyby klient pojistil nemovitost na částku, kterou po něm požadovala banka, jakákoliv pojišťovna by při první pojistné události na 99% uplatnila podpojištění ve výši cca 88 %.
A to jenom z důvodu rozdílu mezi tržní cenou a cenou novou.
Samozřejmě u většiny případů je rozdíl, mezi novou cenou a tržní, menší.
Ve městech, jako např. v Praze, tržní cena často převyšuje cenu novou. Kdy budete dům, který jste postavili za 1,5mil. schopni prodat i za dvojnásobek.
Teď je ještě otázka, jestli by mu pojišťovna dala 12.500.000 Kč, i když by na to byl pojištěn. Velmi pravděpodobně, až jistě, nedala. Proč? Protože to by velmi rychle přilákalo podvodníky, co by za 1,5 koupili, zapálili a 12,5 vyinkasovali.
Ono je to třeba říci celé: pojišťovna v takovém případě vybere pojistné odpovídající 12,5 M, ale vyplatí maximálně 1,5 M. A když pojistí na 1,5 M, tak vyplatí 0,15 M.
Pokud pojišťovna dostane požadavek na pojištění nemovitosti významně vyšší než je doložená hodnota (kupní smlouvou, hypotékou, hodnotou vybavení), je její problém když nepožaduje znalecký posudek. A pokud pak vyšetřuje pojistný podvod, tak buď dokáže že se o něj jednalo, nebo platí dle smlouvy. Takhle je to prosté.
A jak to bude v Praze, kde třeba koupím dům za 50M, ale postavit nový by stálo 20M (v kupní ceně je zohledněna lokalita, další takový už postavit nelze). Stačí ho pojistit na 20M co by v případě např. totálního shoření stálo postavit stejný znovu, nebo ho je potřeba pojistit na kupní cenu 50M?
Jak jsem již psal - u pojištění nemovitosti se v dnešní době používá ve většině případů cena nová - tedy cena za kterou byste nemovitost znovu postavili.
To jestli kupujete nemovitost za hotové nebo na hypo, je zcela irelevantní. Pokud si sjednáváte pojištění nemovitosti - je podstatné si ověřit na jakou cenu Vám daná pojišťovna nemovitost pojišťuje. Pokud pojistné podmínky dané pojišťovny říkají, že nemovitost bude pojištěna na cenu Novou je nesmysl stanovovat pojistnou částku dle tržní ceny. Jelikož případná škoda bude posuzována dle ceny nové. Pokud bude tedy tržní cena nižší než je cena nová - může pojišťovna krátit plnění z důvodu podpojištění. V opačném případě (tržní cena je vyšší nežli nová cena) pojišťovna nevyplatí více než je cena nová (zbytečně byste pojišťovnu přeplácely).
V případě, že by banka u hypotéčního úvěru trvala na pojistné částce ve výši tržní ceny je potřeba se poohlédnout po pojišťovně, která by byla ochotna pojistit nemovitost na cenu obvyklou (tato cena se u pojištění používá zpravidla u pojištění bytových jednotek). Nicméně v případě, že zvolíte pojištění v této variantě je potřeba pamatovat na skutečnost, že cena obvyklá (neboli tržní) podléhá častým výkyvům - je tedy potřeba tuto smlouvu pravidelně aktualizovat tj. měnit pojistnou částku nemovitosti podle vývoje realitního trhu. V případě, že ceny nemovitostí rostou je potřeba pojistnou částku pravidelně navyšovat, aby vaše pojistná částka odpovídala skutečné obvyklé ceně vaší nemovitosti a nedostali jste se do stavu podpojištění a naopak.
Tak ono záleží na konkrétní bance a smlouvě, ale obecně vzato, logiku v tom nehledej.
Například po mě banka chtěla pojištění ve výši hypotéky, která byla 1/4 kupní ceny. Což bylo absurdní z více důvodů:
- Samotný pozemek měl hodnotu mnohem vyšší, nežli hypotéka.
- Když už tohle nebrala v úvahu, tak při totální škodě by bylo vyplaceno, institut podpojištění, cca 1/4 "hypotéky", což ale bance nevadilo.
- Banku vůbec nezajímaly pojistné podmínky, pouze vyžadovala papír, že je cosi kdesi pojištěno.
- Banka vůbec neřešila odpovědnost za škodu na sousedních objektech cizých majitelů (!), např. při požáru.
Logiku v požadavcích banky hledat lze.
Banka vyžaduje pojištění do hodnoty úvěru, aby v případě pojistné události bylo na splacení úvěru nebo na obnovu zastavené nemovitosti.
Nicméně kámen úrazu je spíše na nepochopení pracovníků bank, kteří pouze slepě vyžadují splnění podmínek, takže vyžaduje striktně to minimum i za cenu podpojištění.
Nejhorší na tom celém je to, že odpovědnost za stanovení pojistných částek nese pojistník nikoliv banka nebo pojišťovna. Tudíž v případě pojistné události u podpojištění to odskáče zas jenom pojistník/pojištěný, který případnou škodu bude muset zaplatit ze svého.
Osobně jsem jsem za svou praxi setkal pouze se 2 pracovníky bank, kteří chápali pojištění, které nabízí a doporučují klientům pojištění tak, aby byly splněny podmínky banky a zároveň, aby klient nebyl podpojištěn nebo naopak.
"Logiku v požadavcích banky hledat lze. Banka vyžaduje pojištění do hodnoty úvěru, aby v případě pojistné události bylo na splacení úvěru nebo na obnovu zastavené nemovitosti."
Nikoli, nebylo tomu tak. Banka by měla vyžadovat zajištění úvěru, o tom není sporu.
Faktem ale je, že banka nevyžadovala zajištění pojištěním do hodnoty úvěru, ale pouze do 1/4 hodnoty úvěru. 3/4 úvěru měla, právě kvůli podpojištění, pojištěním nezajištěný.
A zároveň i bez pojištění měla úvěr zajištěn jiným způsobem, tedy hodnotou pozemku. Tedy pokud hovoříme o samotné nemovitosti / předmětu zástavy, úvěru. V případě extrémní škody na okolních objektech, následné náhrady škody, by se pravděpodobně dostala do problémů i banka.
To byl právě ten případ, kdy pracovníci banky nechápali systém pojištění. Nejenže nechápali tohle, oni se o to vůbec nezajímali.
Vůbec banky a hypotéky... časté jsou bonusy z úrokové míry za pojištění schopnosti splácet. A opět, to pojištění splácet obvykle téměř nic nekryje.... ale sleva z úroků za pojištění je vyšší, nežli cena pojištění. Takže klient uzavře smlouvu, přestože ví, že je k ničemu. Takže (především) bance (i klientovi) utíkají peníze, aniž by se tím snižovalo jejich riziko.
Právě, že jsem se setkala s případem, kdy banka chtěla pro zajištění úvěru pojistku na nemovistost ve výši tržní ceny, což mi nepřišlo logické. Pokud budu kupovat nemovitost např. v centru Prahy, tak nová cena nemovitosti tzn. za kolik ji postavím, bude cca 5 mil. a tržní cca 10 mil. Rozdíl mezi výší úvěru a novou cenou nemovitosti bude muset být tedy zajištěn jinak, např. další zástavou? Dnes jsou téměř vždy pozemky součástí nemovitosti, ale dříve to tak nebylo, navíc pojišťovna nikdy nevyplatí celou pojistnou částku.
Podle mého by pojištovna měla přijet, obhlédnout a říct za jakých podmínek pojistí a detailně popsat co a na jakou hodnotu pojištuje, k tomu taky napsat cenu za jakou toto dělá. Pokud to pojištovna udělá od stolu měla by hradit to co vyhořelo do plné výše ikdyž odhad nebyl správný.
"Ve změně pojišťovny a navýšení pojistného by možná nebyl velký problém. Několikatisícové navýšení měsíčně sice není příjemné, ale i takové věci se stávají. "
Úplně si nejsem jistý, co tím chtěl autor říct. Několikatisícové měsíčně znamená nekolikadesetitisícové roční navýšení. Auto za 600 tisíc mám komplet pojištěné do 20.000, povinné ručení na nejvyšší možný limit, havarijní na uvedenou hodnotu. Nedovedu si představit, že bych změnou pojišťovny docílil zdražení roční pojistky řekněme na 50.000. jak článek naznačuje.
Každopádně diskuze kolem tohoto kroku pojišťovny aspoň povede k tomu, že lidi si budou víc uvědomovat, že ty proklamované pevné náklady mobility prostřednictvím operativního leasingu až tak pevné nejsou a je potřeba podrobně studovat smlouvu a podmínky. Ve státě s vyspělejší ekonomickou kulturou by tato diskuze proběhla už při reklamní kampani na OL. Možná je to další prostor pro měšec - zkusit porovnat rámcové podmínky těchto produktů mezi různými poskytovateli a vynést jejich úskalí na světlo.
No to mi hlava taky moc nebere. Sám jsem kupoval auto na splátky, dostal jsem splátkový kalendář a hotovo. Bylo mi jedno, zda se pojistky zvyšují nebo ne. Platil jsem 5 let pořád stejně. Dokonce mi asi po půl roce volali, že chybně vypočítali ve splátce částku za pojištění (tenkrát to bylo asi o 100,- měsíčně) a že to musí navýšit. Řekl jsem jim, že to je ale jejich chyba, kterou nejsem ochoten platit, že mám podepsaný splátkový kalendář, podle kterého budu hradit. Sice to na první pohled byla jen stovka měsíčně, ale za dobu splátek to dělalo 6 000,-. Moc se jim to nelíbilo ale po pár telefonech toho nechali. Ale na druhou stranu, pokud takovou možnost navýšení má ŠkoFin ve smlouvě a protistrana s tím podpisem souhlasí, tak proč ne. Jen tam určitě nemají napsanou hranici navýšení, takže si pak s lidma můžou asi dělat co chtějí. Jo pěkná reklama, při podepsání smlouvy vlastně bez navýšení, vše skoro zadarmo a pak po pár měsících osolit a kliente plať :-(
Je fakt, že pokud to navýšení mají ve smlouvě, tak s tím klient nic moc neudělá. Ale třeba u mobilního operátora to tam měli taky a taky mi pak navýšili cenu o 50 Kč měsíčně (smlouva na dva roky), ale s tím, že pokud se mi to nelíbí, mám možnost to do 30 dnů bez sankcí vypovědět. To mi přijde fér a pokud by tohle bylo i u těch aut na operativní leasing, tak je to OK.
Jinak je pro mě nepředstavitelné, že se změnou pojišťovny zvedne pojistka ročně o desetitisíce korun. Jak už správně řada lidí výše podotkla. Za auto v pořizovací ceně 360 000 Kč jsem platil povinné, havarijní a skla dohromady 9 000 Kč ročně.
Ještě mě napadlo, jestli když může jedna strana navýšit platby, protože jim to nevychází, tak jestli druhá strana může platby snížit, protože mu to nevychází. To by asi v leasingovce koukali, kdyby dostali dopis od klienta, že od 1. ledna snižuje splátky o 3 000,- protože mu to zkrátka nevychází :-))) Jo v dnešní době už ani smlouva nemá žádný význam. Byly doby, kdy stačilo jak se říkávalo "slovo gentlemana" a vše klaplo v pohodě, dneska máš smlouvu a stejně tě odrbou....
Jsem si jistý, že leasingovka postupovala podle smlouvy. A ta smlouva leasingovce umožňuje jednostranně zvýšit cenu, zatímco zákazníku cenu snížit neumožňuje. Tedy jedna strana své podnikatelské riziko (cenu od svého subdodavatele, kterou si smluvně nesjednala fixní po celou dobu trvání leasingu) přenáší na zákazníka. A zákazník jim tento bianco šek podepsal.
A jsme u toho. Když TOHLE lidi podepíší, tak si ani nic jiného nezaslouží. Mohou leda děkovat nebesům, že jim nezdražili ještě více. Přece jen, VW si nechce kazit jméno více, nežli považují za nutné. Ale být to nějací čičmundové, tak jim to klidně napálí ještě více.
Dost neuvěřitelný případ. Spíš to smrdí tím, že v našem banánistánu se leasingovka rozhodla tímhle způsobem napakovat na zákaznících, kteří nemají jak ze smlouvy vycouvat. Za pár měsíců mohou přijít na to, že stoupla i úroková sazba nebo mzdy, a najednou bude stát leasing 2x tolik co při uzavření, a to ještě za škodovku. No nekup to!
Taky jsem dřív leasing používal. Vyléčilo mě, až když mi po pár letech placení jedno auto ukradli, pak to leasingovka napočítala tak, že mě okradla ještě víc. Od té doby už nikdy nic podobného neuzavřu.
Myslím, že i tento případ povede k tomu, že lidé nakonec pochopí, o co v operativním leasingu jde.
Realita je taková, že v případě operativního leasingu je vlastníkem vozidla daná leasingová společnost, která ho dále pronajímá. Pojistné smlouvy jsou tak uzavřené rovněž na danou LS. Leasingové společnosti takto vlastní několika tisícové flotily vozů. Pro pojišťovny to byl velmi zajímavý business, dokud nájemci v nevědomosti neuplatňovali na pojistném plnění všechny škody. Nicméně při ukončení OL, jim LS vyfakturovala nadměrné opotřebení v řádech desetitisíců... Nájemci se poučili a nyní opravují na pojistku před ukončením OL úplně vše a pojišťovnám se to logicky nelíbí, protože u OL je obecně velký škodní průběh.
Je to prostě pronájem, nicméně smluvně ošetřený tak, že veškerá rizika jdou za nájemci....
V případě pořízení vozidla na úvěr, máte možnost si pojištění uzavřít sami a rovněž uplatňovat i bonusy, případně malusy.
OL dává smysl při větších flotilách. Pro spotřebitele nedoporučuji. Při pořízení nového vozidla na financování si udělejte vždy soukromé výběrko na poskytovatele financování i pojištění. Rozdíly při úvěru se pohybují na úroku od 2% - 10% a sazby pojištění i HAV rovněž od 1% až třeba 8%.
Porovnávejte a vyjednávejte, na první dobrou vždy chtějí vydělat co nejvíce a zaleží, jestli se necháte.....
Pojišťovny se chovají kořistnicky, jako každý kapitalistický podnik. Ale někdy jednají značně nelogicky a stupidně: mně po roce bezškodního průběhu Allianz navýšila pojistné o cca 10%. Takže jsem smlouvu vypověděl a opět s Allianz uzavřel novou, která byla, světe div se, o cca 10% nižší, než ta původní. Takže oproti návrhu Allianz jsem s Allianz ušetřil 20%. Dobré, ne? A tuto politiku tam určitě tvoří na prestižních školách vystudovaní MBA, LLM, PhD a jiní. Přitom by s takovou nemohli ani vést hokynářství.
V těchto případech se jedná zase jen o provize pro jednotlivé pojišťovací zprostředkovatele..... Za každou smlouvu dostanou provizi okamžitou a pak tzv. následné, pokud opětovně zaplatíte. Vždy se najde někdo, kdo vám to udělá levnější a zinkasuje za to ještě provizi.... Jde pouze o lov dušiček....
Tady se řeší problém s leasingem, ale tady se spíš jedná o celkový přístup koncernu WW k zákazníkům. Zkusil někdo reklamovat v této republice výrobek koncernu WW ? Taky pěkný horor a vina závady je všude možně, jen ne u výrobce.
Ať někdo zkusí mezi zákazníky zjistit spokojenost s přístupem koncernu WW (pod který spadá i naše ŠKODA auto). To bychom se teprve divili. Jejich postup ve všech segmentech podnikání je slušně řečeno humus. Škoda se rozčilovat.
Vážení jsem vždy proti jednostrannému zvýšení. Není to férové jednání. Pojišťovny by toto měli řešit jinak. Osobně je nemám rád i ohledně jiných pojišťovacích produktů A l e zaznamenali jste někdy řidiče s těmito různě pojištěnými vozy? Jezdí fakt šíleně, na parkovišti vás obouchají atd.-vždyď platí pojistku. Ovšem mi co máme starší slušná-nepojištěná auta tímto trpíme-opravy jedeme za své. Tak snad se to tímto zlepší a neuvidím v televizi veselého řidiče u dopravní nehody. Pro mne by byl problém i to, že mám vozidlo poškozené a nemusím být ani viník. Uvedeným lidem to nezávidím, ale zamyslete se ne kvůli pojišťovně-té ty auta a opravy klidně rasujte, ale mějte ohled k nám nepojištěným.
Jak by ne,
auta v rámci úspory hmotnosti ztratili kovový nárazník a plastový vršek je namontovaný
přímo na karoserii, takže se lehce karoserie zdeformuje např:
švagr s Dacii couvnuul do stromu - 45 000 oprava
Známému ujel Passat do plotu - 90 000t
Mě se o 14letýho Renault Esapce ze zadu totál rozsekala Feliie - 3000 oprava (2500 lak , 500 lepení nárazníku)
Pomíchaly se mi sloupy při couvání ve zpětným zrcátku a napral jsem ten za sloupkem - 0
A nebude to o tom že vlastnikem leasingovky je VW group,který nyní po světě platí pokuty za obcházení emisí u dieselů?
Nenašel nový způsob jak vytáhnout z klientů peníze?
Proč nenavýšíl Komerčce pojistné a přešel k České poj.?
Mohli být spokojeni oba.
Žeby nejaká dohoda?
Pokud je to možné a někdo to prokázal mohly by klienti zádat zpětně přeplatky a to by doufám byl poslední hřebík do "Das auto".
Jsem přímím účastníkem nechtěného navýšení měsíční splátky. V článku se sice píše o povinném ručení a že klienti dle zákona by nemohli auta používat ale mě bylo řečeno že se jedná o pojištění havarijní. Je pravda že v obchodních podmínkách (ne ve smlouvě) je možnost úpravy výše splátky dojde-li ke změně výše pojištění. Problém vidím spíše v tom že tato hranice úpravy je v podstatě neomezená. To znamená že když budou tvrdit že nedokázali sehnat podobné pojištění tak upraví splátku jak potřebují ale jestli je to pravda se nedá dopátrat jelikož tyto informace jsou tajné. Dosud jsem platil měsíčně dle infolinky 675,- měsíčně (8100,- / rok) za havarijní pojištění a nyní měsíční splátku navýšili o 1900,- + původních 675,- = 2575,- / měsíčně (30 900,- / rok) a to psali jak se jim podařilo uzavřít nové výhodné pojištění. Tak nevím jestli téměř čtyřnásobné navýšení lze brát jako výhodné.
Jestliže se smlouva odkazuje na OP, tak jsou OP součástí smlouvy(!).
"Problém vidím spíše v tom že tato hranice úpravy je v podstatě neomezená."
Přesně tak. Tedy teoreticky, prakticky by nejspíše soud rozhodl, že je to v rozporu s dobrými mravy, nebo něco podobného. Ale i tak, takové ustanovení může podepsat jen naprostý blbec. Firma ovšem neomezeně nezvýší, "jen" o několik stovek až tisíc měsíčně, a to jí projde.
Ale gratuluji. Jsi zde asi z klientů první komu to KONEČNĚ došlo. Sice až dodatečně, ale došlo.
Domnívám se, že auta jsou pojištěna flotilově, tudíž záleží na celkové škodovosti flotily, nikoliv na jednotlivci. Vy třeba nemáte žádnou škodu, ale jiný klient má škodovost velkou. U flotil se nezohledňuje bonus jednotlivých řidičů. Prostě to pojišťovna spočítá na flotilu. Kooperativa to spočítala špatně a teď zjistili, že se jim to nevyplatí. Kooperativa patrně navrhla tak vysoké pojistné, že je nezaplatitelné. Nebo je ten důvod skutečně jiný.
To samé bylo i u skylinku-smlouvy na karty při jednorázové platbě na dobu neurčitou a pak si začaly účtovat z 0 kč na 1000kč na rok, kde je chyba,
Dovedete si představit že něco takového by se stalo v USA nebo na západ od nás.
To samé je i vtomto případě-proč se tak děje,je to jednoduché NAŠE SOUDY-dostanou úplatky od společností
a ty si dělají co chtějí.
Spotřebitelé jsou pro tyto společnosti jen dojné krávy a mají nás na vyrovnání ztrát v domovských zemích
tam by si totiž toto nemohly dovolit
Smutné. Podepíšeš smlouvu, kde je jasně napsáno, že cenu může druhá strana kdykoli zvýšit, a ty jsi jen povinen platit.
A kdo za to může, až ti ji zvýší? Ty? Kdepak. Naše soudy za to mohou.
To v zahraničí by se to nestalo, tam by soudy jistě řekly, že smlouva je cár papíru, že pro tebe neplatí. To by tak hrálo, jinak by jsi řekl, že jsou zkorumpované.
Tohle se mi vždycky líbí, chceš, podepiš a když něco, tak jsi ... žes to podepsal.
Zeptám se těch borců, co všechno čtou a nepodepisujou, s čim nesouhlasí: ono je možné kecat leasingovce do smlouvy, kterou daji tisícum lidí s jedinou změnou - jméno klienta ? Xkrát jsem něco potřeboval, čet a podepisoval různý smlouvy ale nikdy se mi nestalo, že bych svoje námitky dokázal zanést do smlouvy nebo že bych získal požadovanou věc/službu aniž bych podepsal onu (z mého pohledu) špatnou smlouvu.
Já si myslim že leasingáři ani nemaji jinou možnost než tohle podepsat, pokud si chtěji auto pronajmout. A chytráci si můžou mlýt a nepodepisovat, co chtěji.
Jinak to zdražení je fakt libovka. Na funglovku za 435 tisíc platim POV+HAV necelých 8500 kč ročně... Ale neni to škodovka co láká zloděje.
Mimochodem, to co popisuješ je úroveň přibližně 3-letého dítěte. Něco se mu "líbí", "chce to", neschopné uvažovat o důsledcích a vztazích. Absolutní egoista. Ono to chce, tak to prostě musí mít. Musí, nic jiného nepřipadá vůbec v úvahu. Takové dítě "nemá jinou možnost", nežli to mít.
Proto je důležité, kromě výchovy v rodině, aby dítě bylo posláno do školky, kde je najednou parta stejných absolutních egoistů. A tím začne probíhat proces učení, poznávání, dítě tam nese následky svého jednání, má tam odezvu. Souhrně se tomu říká socializace dítěte.
Proto je důležité a prospěšné, aby takovéto nezralé děti touto socializací prošly alespoň teď, když už byly nějak protlačeny do plnoletosti bez této zkušenosti. Důležité a prospěšné především pro ně samotné.
Jasně třeba ČEZu nebo jiným firmám dodávajícím energie vnutim do smlouvy svu článek, že při odpojení elektřiny chci vrátit (nebo neplatit) adekvátní část pevného platu za dodávku energií. Xkrát nám ohlásili že půl dne nepůjde elektrika a člověk musí stejně platit plnou palbu... Páč je celá republika nesvéprávná a vychodila max. 3 třídu, elektriku musí mít jako rozmazlený děcko a podepisuje nevýhodný smlouvy bez čtení. Holt děti nemaj jinou možnost než to (elektriku) prostě mít.
Tak zrovna tady se za Tebe postavil tatíček stát a distributory reguluje, mimo jiné tak, že jim kecá to toho, co mají a nemají mít ve smlouvách. Jóó to, že si do regulačního úřadu policiti dosazují taková esa, která tam jsou je jiná písnička. Ale jednou za 4 roky je možno se popta uchazečů o koryta, co s tím hodlají dělat, pokud se Ti to nelíbí. Kolikrát jsi této možnosti využil ?
Napiš sem prosím jméno české leasingové společnosti, u které si zákazník může v podmínkách písemně vymínit, že mu nebude zvyšovat splátky úvěru. Pokud taková společnost v ČR není, napiš sem, že neexistuje. Místo těch tvých keců o dětech, výchově, škole, socializaci atd. Myslíš si, že to někoho zajímá? Toto je článek o operativném leasingu, víš?
ještě jen takovy názor na leasingovky, specielne na SkoFin, dnes VW, před lety si prosadily u výrobce 30 000 km na motorovy olej, který se ukazuje jako hloupost.Nyni mají výjimku u Superba ve 4X4 vymenu oleje v Haldexu na 3 roky bez poctu najetych kilometru, ale pokud koupite auto sami, musite po 60 000 km. Ale hlavne si nebudu kupovat auto od firmy,ktera vedomne poškozovala emise a znecistovala planetu,tudiz dela něco ,co neumi a radeji podváděla jednodussi a levnejsi cestou, aby udržela krok s konkurenci. Simply clever
Ale hlavne si nebudu kupovat auto od firmy,ktera vedomne poškozovala emise a znecistovala planetu,tudiz dela něco ,co neumi a radeji podváděla jednodussi a levnejsi cestou, aby udržela krok s konkurenci.
Tak to jsem zvědavý, kde si to auto koupíte. Podváděli všichni, jen na VW to prasklo jako první.
Podváděli ne proto, že to jsou špatní výrobci, ale proto, že to prostě vyrobit nejde. Současné normy na produkci emisí odporují fyzikálním záklonům. A i když si mnoho lidí myslí, že fyzikální zákony lze přehlasovat, realita je jiná.
Da se to taky ale chápat tak že je známa metodika testování a tak auto upravíte aby známou metodikou prošlo, aneb vy když budete psát test z otázek XYZ a víte to tak si ty otázky XYZ nepřečtete ? Takže v tom podvod nevidím, naopak je to důsledek nesmyslně uškrcených norem a také nesmyslně nastaveného testu (který jde snadno detekovat a od reality má velmi daleko, tudíž emisně jej splnit není zas tak složité jako pak splnit emise v realném provozu)
Přitom motivace pro spotřebitele je jasné - chce li ušetřit , pořídí si úsporné spotřebiče sám. (tu pohádku o tom že 100W rychlovarka je úsporná jim ale nežeru, stejně jako s vysavači. Ano někteří výrobci zvládli snížit příkon a současně zachovat sací parametry - ale to stačilo zase udělat jednoduše deklarováním parametrů.. spotřebitel si může vybrat i 3kw vysavac a je to jen a jen na nem jake hodnoty podtlaku a průtoku porovná, ve výsledku může mít podobné parametry i 1kw vysavac ale direktivne to zakazovat je koko..tina)