A právě proto Fio v přehledu není. Jejich spořicí účty jsou velmi specifické. První typ je s různou variabilitou výpovědních dob a úrokových pásem, takže by byl v konečném důsledku jen matením. Další nabízí sice pevnou úrokovou sazbu, ale poplatek za každý výběr. V článku šlo v tomto případě prioritně o banky, o možnostech u záložen se zmiňuje kolega Bukač. ;-)
Řeč je předpokládám zejména o "speciálním běžném účtu" FIO, nicméně jeho specifičnost je výrazně nižší, než u 3/4 účtu zmiňovaných v článku, takže jste ho tam myslím zahrnout klidně mohli. (říkám jako čerstvý klient FIO, ovšem sám se divím, jak jsem na to vlastně mohl natrefit, když FIO v žádných podobných průzkumech nefiguruje.)
- poplatky za vedení účtu = 0, internetbanking zdarma, úročení 2,3% pa na jakoukoli částku. Výpovědní doba 0. To se mi zdá dost jasné. Jediným zádrhelem je právě oněch 0,1% z částky při převodu pryč, ale myslím, že to, jestli se to vyplatí si každý zvládne snadno spočítat.
(příklad: uložíte 1000 Kč na účet, měsíc ponecháte... zisk cca 1000*2,3% / 12 = 1,9 Kč (-nějaká daň). Pokud 1000 Kč za měsíc zase pošlete pryč, zaplatíte na převodu 1000*0,1% = 1 Kč a jste pár halířů v plusu. Takže reálné zhodnocení jakmile tam peníze zůstávají déle než měsíc, což je na účet bez výpovědní lhůty a s inetbankingem celkem fajn (kdybych zkusil stejnou operaci např. u ČSpořky, skončím mysím na poplatcích zhruba 7 korun v mínusu... :)
Chtěl jsem založit nový účet s relativně velkým vkladem. Napsal jsem Fio e-mail,že mám zájem o jejich produkty.Ani neodpověděli.Tím jsem s nimi skončil.
A co jako měli udělat? Vždyť veškeré produkty jsou detailně popsány na jejich webových stránkách, při osobní návštěvě či telefonickém kontaktu jsou také vstřícní. Co víc si může budoucí družstevník přát.
Je základní podnikatelská taktika a etika,že se snažím potencionálního klienta,který mě dokonce sám kontaktuje,urychleně podchytit.Neodpovědět na e-mail je neodpustitelná chyba a signalizuje mi,že něco není v pořádku.ING se ozvala hned druhý den a účet mám u nich.To mluví samo za sebe.
ING Bank má pro drobné české střádaly jeden jediný produkt. Popsat všechny produkty FIO je poněkud náročnější, zvláště pokud z mailu nevyplývá, co vlastně žadatel chce. Navíc, jak FIO, tak skupina ING, mají vše detailně uvedeno na svých stránkách a pokud něčemu nerozumíte, pak nechápu proč se jich nezeptáte přímo.
Napsání e-mailu je zeptání se přímo. Vy všude chodíte pěšky? Jde o něco jiného. O pružnost firmy a úctu k zákazníkům a možná i obyčejnou slušnost. Šlo mi o navázání kontaktu a ne o vyčerpávající informace. Pro mě je dost nepochopitelné aby fungující firma ignorovala klienta, který má zájem uložit si v jejich ústavu peníze. Je to příznak slabého domácího konkurenčního prostředí a českého gulášového kapitalismu. Jak píše jiný uživatel, ING sice odpověděla v jeho případě za týden ale nedovolila si jeho dopis prostě smazat.
Nejvíce mně pobavil článek na idnes, kde srovnávali spořící účty 3 institucí - Citi bank, České spořitelny a ING. Srovnávali tam přehled úroků a poplatků, pokud si klient vloží 50.000,-. Skutečně "nejlepší" spořící účet má Česká spořitelna, kdy úrok za měsíc je 104,17 Kč a za vedení účtu zaplatíte 188,-, takže za to, že u nich budete mít uložené peníze jim ještě měsíčně zaplatíte 83,83 Kč. A to se "vyplatí", že? - Odkaz na článek: http://fincentrum.idnes.cz/srovnali-jsme-sporici-ucty-ceskych-bank-ceska-sporitelna-propadla-10s-/fi_osobni.asp?c=A070920_164311_fi_osobni_amr