Hlavní navigace

Názory k článku Spolupráce České pošty s AliExpressem nefunguje tak, jak pošta slibovala. Jak si poradit?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 12. 2021 7:18

    jouda

    Tak to jsem měl docela kliku. Aktuální zkušenost: objednávka na aliexpressu, cena včetně daně, aliexpress standard shipping, za 6 dní v Maďarsku, jeden den přes celnici, pak se to 4 dny někde válelo než to vyexpedovali, za den to bylo v Ústí nad Labem, kde se přelepily štítky na zásilce, odesílatelem se stal ústecký Sinotrans a do spárů to dostala pošta, která to za dva dny doručila. Byl tam trošku chaos se sledováním zásilky. Globální sledování přestalo dodávat průběžné informace o stavu doručování po vyexpedování z maďarského skladu a zpětně se to doplnilo po doručení. Česká pošta měla údaje o zásilce druhý den po odeslání, ale první reálná informace se u nich objevila v den doručení, kdy zpětně doplnila informace od převzetí v Ústí.

  • 21. 12. 2021 9:44

    gabinak

    Dobrý den,

    ten systém někdy samozřejmě funguje. Není to tak, že by byla zastavena každá zásilka.Ale spousta jich naopak uvízne, existuje řada důvodů, proč se tak mohlo stát a zákazníci ČP neví proč. Tyhle informace přitom měla ČP zveřejňovat s tím, jak slavnostně oznamovala zmíněné spolupráce s těmi tržišti.

    Zdravím Vás a přeju ještě hodně hladce doručených zásilek :)

    Gábina Hájková

  • 21. 12. 2021 20:48

    PavelM

    Dobrý den,
    na rovinu nečekám, že Vám pošta odpoví (ani na to, co jsem posílal E-mailem a je zmíněno v článku), ale pokud je budete urgovat, možná by stálo za to ještě se jich zeptat, proč nevyužívají kontaktní údaje, které jim byly poskytnuty v rámci aplikace Pošta On-line nebo při registraci zákaznické karty (tedy unikátní jméno a příjmení pro danou adresu) pro notifikace o zásilce k proclení, když "Podklady k zásilce neobsahují vaše kontaktní údaje". Předpokládám, že jejich odpověď bude ve stylu "co kdyby to bylo pro jmenovce na stejné adrese" (což je stejně nesmysl, protože pak si to na přepážce může vyzvednout kdokoliv z takových jmenovců a pravděpodobnost je prakticky nulová).

    Za sebe mohu říct, že i když tyto údaje k dispozici mají, nejsou schopni zásilku ani v aplikaci pošta on-line ztotožnit.

    Jinak poznámka k E-mailové adrese - třeba u PPL je vidět, že si tam často prodejce z AliExpress nacpe nějakou vlastní, totéž pro tel. číslo.

    Jinak abych nebyl jen negativní, hodně je to o lidech, problém je hlavně v centrálních částech ČP. Místní doručovatelky se snaží vyjít co nejvíce vstříc, a opravdu doručují i za horší sjízdnosti, oproti PPL, které je schopné hodit balík na 8km vzdálený parcelshop místo toho 500m daleko protože nevyjede při sněhovém poprašku do kopce, nebo DPD, kde se situace opakuje s tím, že v den doručení nedojedou a další pracovní den volají, že buď si pro balíček z ČR dojedu 40 km, nebo to nedoručí, protože na parcelshop jej neuloží.

    21. 12. 2021, 20:50 editováno autorem komentáře

  • 3. 1. 2022 9:36

    gabinak

    Zdravím Vás,

    jen tak mezi námi, na odpovědi i přes několik urgencí stále čekám (jinak bych Vám ji přeposlala na e-mail). Prý je toho před Vánoci hodně. Dotazy a čtenářské příběhy jsem přitom posílala 9. prosince, takže myslím, že ČP dosáhla prvenství v kategorii "Nejdéle očekávaná odpověď na oficiální žádost o vyjádření". To se mi za těch 13 let mé praxe v novinařině ještě nestalo. Schválně, kam to nakonec dotáhnou.

    Další dotazy zatím posílat nebudu, nemám víru, že je to k něčemu dobré, když jsem zatím nedostala ani ty původní odpovědi :) Ale vzhledem k tomu, že mi sem tam přijde další čtenářský příběh, třeba se k tomu tématu ještě vrátím a bude pokračování. Pak bych na Váš point o tom, proč nepoužívají informace ze svého vlastního systému, určitě chtěla znát odpověď :)

    Přeji Vám pevné zdraví a pevné nervy, Gabka Hájková :)

    3. 1. 2022, 09:38 editováno autorem komentáře

  • 21. 12. 2021 11:42

    Venca80

    Upřímně, vzhledem ke všemu co Česká pošta svými oficiálními(!) vyjádřeními napáchala, by měla automaticky "odpustit" respektive vynechat z celního řízení všechny objednávky z Ali a Wish bez rozdílu. Zákazníci z těchto shopů nakupovali v dobré víře a na základě jejích informací, že k platbě dalších poplatků nedojde. Je to chyba ČP, která musí jit na jejich vrub. A ať klidně nyní vydají nové prohlášení, že to tak nejde (ale uvedou dostatečný termín platnosti, ať stihne přijít všechno již objednané zboží a týká se to pouze zboží objednaného po jejich novém vyjádření). To by bylo jediné korektní a poctivé řešení.

  • 21. 12. 2021 11:44

    bez přezdívky

    Dobrý den, (21.12.2021)
    ten váš popisovaný problém není zdaleka ten klíčový. Je zvláštní, že toho hlavního, nejvíce bolestivého problému se zatím netýkal ani jeden příspěvek, který se objevil jako pochala/kritika České pošty.
    To hlavní, co Česká pošta, STÁTNÍ PODNIK absolutně nezvládá je to, že zásilka, která dorazí na poštu 120 v Praze s požadovaným procesem odvodu DPH, zhruba po pěti dnech cesty z druhého konce světa je uložena do skladu, kde si poleží přesně jeden měsíc (pro jistotu = 30 dnů) +/- pár dnů. A to zcela spolehlivě. Přitom fáze proclení, kterou tu máme nově, trvá na Celničce na ECEP.cz i tomu nejpomalejšímu příjemci zhruba 5 minut a to i včetně úhrady DPH.
    Když vezmeme v ůvahu, že tímto procesem prochází na ČP denně desetitisíce zásilek, máme tady statisíce uživatelů ČP, kteří nad tím velmi pravděpodobně kroutí hlavou a to se vyjadřuji velmi slušně.
    Když vezmeme v úvahu, že plánovaný proces proclívání v EU je již znám několik let předem a dokonce jeho start byl několikrát odložen, znamená to jen jedno. Naprostou neschopnost České pošty cokoliv zorganizovat a také to, že nad její činností není žádná odovídající kontrola a může si dělat úplně co chce. Popř. neumí dělat to, co by měla. A to jí ještě z rozpočtu přistávají na účet nemalé dotace.
    Když vezmeme v úvahu, že část zásilek, které naštěstí míjí zpracování u České pošty projde procesem proclení v jiném zahraničním centru za max jeden-dva dni, je ten rozdíl docela k zamyšlení. A to se jedná o centra, které zpracovávají nesrovnatelně větší množství zásilek denně v rámci EU.
    Když vezmeme v úvahu, že za měsíční "uskladnění" zásilky, na kterou někdo může čekat s velkou netrpělivostí (např. dárek na Vánoce) si ČP vezme ještě 200,- Kč, tak to snad hraničí i s velkou drzostí. To nemluvím o malé firmě, která čeká velmi netrpělivě na náhradní díl do stojící mašiny za 5USD a za zpracování zaplatí České poště korun 700,-!! Je zvláštní, že Česká pošta zi za 30 dnů "uskladnění" neúčtuje skladovací poplatek dle jejich ceníku ...
    Výmluvy na to, že přijemci nereagují na požadavek dodání informací jsou zcela liché, rád bych viděl statistiku, jaký to má vliv na tak velké zpoždění ostatních zásilek.
    Ten hodně diskutovaný viník - problém s chybějícím údajem IOSS je úplně směšný, při objednávání se toto číslo nikde nevyskytuje, zjistit ho je velmi pracné a dle mého v procesu proclení nikde není požadováno.
    Zkrátka, z vyjádření České pošty to vypadá, že celý tento chaos způsobují příjemci a nebo snad celníci (?), ale skutečnost je pravděpodobně někde úplně jinde.
    Když už je řeč o celní správě, zde je naopak nutno konstatovat, že se svého podílu na celém procesu zhostila velmi dobře, aplikace sloužící příjemci k vyřízení celních formalit a úhradě DPH pracuje rychle, správně, srozumitelně a neustéle se vylepšuje. Pokud by se jim podařilo něco podobného i v oblasti proclení drobných zásilek pro firmy, byl by to velmi příjemný posun. Platit České poště za "proclení" drobné zásilky v ceně 5USD 700,- Kč + uskladnění = zpoždění 1 měsíc se mi zdá hodně přes čáru.
    Když vezmeme v úvahu, že jiní vysocí státní úředníci přišli o místo za nenasazení roušky po dobu pár minut, co by měl asi udělat zodpovědný pracovník, který za tento obrovský chaos v České poště nese zodpovědnost?
    Dočkáme se někdy pravdivých informací a hlavně zkrácení lhůt v tomto procesu?

  • 21. 12. 2021 12:48

    bez přezdívky

    Na AliExpressu nakupuji 4.roky a nevím co zde řešíte.Problém nakupujících je v tom ,že chtějí ušetřit a nakupují přímo od obchodníka nikoliv přes AliExpress nemají tak 90.dení ochranou lhůtu na vrácení peněz kterou jsem již mnohokrát využil a vždy mi byly řádně vrácené peníze za což musím AliExpress pochválit protože v Čechách bohužel takové zastání nemáme.Další požadavky které stanovím při platbě obchodníkovy jsou - kvalita zboží,bezpečný obal aby nedošlo k poškození a rychlé odeslání - jinak vrácení peněz. DPH hradí AliExpress nikoli obchodník .V případě požadavku platby DPH celním úřadem což jsem také zažil zásadně zboží nepřijímám nic neplatím a žádám peníze spět což bezproblémově funguje zde není co řešit není to moje chyba.

  • 21. 12. 2021 13:34

    MOJE JMÉNO

    Pošta... Od 4.11. se někde na poště válejí mé již proclené zásilky. Číňani to dopravili přes půl světa do týdne a ČP to není schopna dodat za další měsíc a půl. Hrozný moloch...

  • 21. 12. 2021 16:57

    bez přezdívky

    Tak to moje zasilky nekde lezi jeste o mesic dele... Bez moznosti ziskat z posty jakekoli info... Neschopnost dopravce, ktery vsude vydava prohlaseni a dusuje se, jak vsechno doruci, je tristni! Jak je mozne, ze balik muzete sledovat v prekladistich v zemich, ktere pomalu nemaji ani internet, ale jakmile dojde k nam, jako by se po nem slehla zem, tracking nefunguje, cisla nenalezena...

  • 21. 12. 2021 16:48

    bez přezdívky

    Od rijna mam v CR cca 15 malych balicku, ktere nejsou v trackingu CP viditelne, nikdo mi neni schopen k nim podat informace, nektere dorazily s velkym spozdenim bez dodatecneho procleni, jednou prisla vyzva k uhrazeni procleni, ikdyz bylo zahrnuto v cene zasilky, takze dvoji clo... Co me ale na tom celem systemu stve nejvice je to, ze zasilka jde pres pul sveta, da se sledovat pomalu i to, kdy si dopravce skocil na malou, ale ve chvili, kdy se dostane do CR, jako by balik spadl do cerne diry a je ve hvezdach, jestli vubec nekdy doputuje. Posta reaguje na maily za mesic, nekdy vubec. Na prepazce ani telefonu nejsoi schopni zjistit zadne informace, presto v trackingu aliexpressu sviti od 10. mesice, ze zbozi bylo predano lokalnimu dopravci, ten ale nedorucuje, neinformuje, nekomunikuje, nefunguje!

  • 21. 12. 2021 17:51

    bez přezdívky

    Stádní orgány úřady i ministerstva jsou do jednoho absolutně beznadějné. Tam mají ještě Klementa Gottwalda a ruštinu. Jinak než zrušením to nelze reorganizovat.

  • 21. 12. 2021 18:07

    bez přezdívky

    Pokud nevíte o zásilce tak se obraťte na obchodníka který vám zboží odeslal a pokud vám nepomůže tak na centrum aliexpress na otevřené stránce objednávek vás upozornuje plovoucí okno stačí jen kliknout a dále pokud kliknete na Seznam objednávek > Detailní objednávky tak zde je jasně napsáno - Pokud vaše objednávka nedorazí např.do 20. 3. 2022 , můžete požádat o vrácení peněz otevřením sporu. Objednávky z listopadu a prosince bych ale očekával tak nejdříve v únoru to je zpoždění které je každý rok na tom nic nezměníme.Leden může ale být i únor je také zpožděný protože Čína slaví lunární rok.

  • 25. 1. 2022 21:06

    bez přezdívky

    To co píšete je naprostý nesmysl opsaný z nějakých stránek kde se radí jak teoreticky obchodovat na aliexpressu. Ve skutečnosti je to takto, na aliexpressu neexistuje žádná ochrana nakupujících, pouze ochrana prodávajících. Moje konkrétní zkušenost, za poslední rok objednáno asi 20 zásilek, doručení Aliexpress Standard Shipping - dostalo to sledovací číslo začínající na CZ....a tím pádem je to sledovatelné jen do ČR pak to propadne do neznáma. Bez českého čísla se s vámi u nás nikdo nebaví a aliexpress vidí že to do čr dorazilo a dál od toho dává ruce pryč. Pokud otevřete spor z důvodu nedodání zásilky aliexpress po vás vyžaduje doklad z české pošty že vám nic nedodala !!! Jak mám dodat doklad o něčem co jsem nedostal bez sledovacího čísla které jsem nedostal - chytře vymyšleno, proto je majitel aliexpressu jeden z nejbohatších lidí světa. Pokud jim do konkrétního data tento doklad nevymyslíte aliexpress uzavře spor s rozhodnutím nic nepřiznat protože prodejce doloží sledovací mezinárodní číslo a tím je to vyřízené. Takto mi z 20ks přišly pouze 4 balíčky s tím že je "nějaká osoba" - pošťák těžko, nechal venku na zemi před mými dveřmi, do jednoho jsem v noci šlápl a ty tři rozkopl. No a zbývající si rozebrali na celní poště v Praze, vzhledem k tomu že se tam příchozí balíky s CZ předponou neevidují, tak to tamější zaměstnanci mají jako zaměs. bonus, po šichtě si každý vezme pár zásilek domů, co se jim hodí si nechají a zbytek rozdají či hodí do popelnice a aby se neřeklo pár zásilek doručí, aby byla evidovaná nějaká činnost. Toto je realita doručování zásilek z číny v česku v roce 2022 - ať žije digitalizace, moderní technologie a různé zákony na ochranu kupujících. Berte to jako já - nákup z číny mám jako když si koupím los do sazky. Vždy si toho koupím víc a pak se těším na překvapení co z toho mi nakonec přes pražskou rozkrádací celní poštu nakonec proklouzne až ke mě domů.
    A každý z toho něco má, aliexpress provizi, prodejce vždy jistý zisk, zaměstnanci pošty dárky pro rodinné příslušníky a já to krásné napětí, když mi náhodou něco přijde a to štěstí, když vyhraji v loterie konsorcia aliexpress-česká pošta zrovna to, co jsem si z těch objednaných věcí nejvíc přál. Nádherný pocit.

  • 21. 12. 2021 19:00

    ITB

    Já bych za ty bláboly z minulého článku poslal mluvčího ČP pěkně na měsíc do třídírny balíků.

  • 24. 12. 2021 13:28

    ITB

    To Combined Delivery funguje, taky hodně divně, protože mně dnes poslali info, že mi upgradovali doručení na Combined Delivery, ale přitom jsem to nakoupil u obchodníků, kteří Combined Delivery nemají uvedeno v poštovném a ani nebylo uvedeno v košíku pokud je poskytováno.

  • 31. 12. 2021 11:02

    martinpoljak

    Zajímavé. Objednával jsem za poslední měsíc z AliExpressu asi deset různých věcí a nechtěl nikdo nic, normálně dorazily. Sice si mohu říkat, že mám obrovské štěstí, ale vzhledem k tomu počtu tomu nějak nevěřím.

  • 5. 1. 2022 23:01

    bez přezdívky

    Pekný deň prajem

    Naposledy som už trval, že to chcem vyriešiť. že sme si už písali asi
    5x. Tak mi možno človek, no možno je to fakt len stroj poradil že sa
    mám zaregistrovať na alibabe a že tak zadám že som firma. Že sa to
    automaticky prepojí z aliexpress. No ani to nepomohlo -)))
    že to je jedna spoločnosť -)

    https://s.click.aliexpress.com/e/_A2kgRx - OnLine človek Aliexpress

    Niekedy mám dojem, že aj keď to píše, že ako človek, že to je len
    stroj, lebo reakcie na určité frázy sa stále zopakujú.
    No ako zistím či človek či stroj ?

    Ak je to inteligentný stroj na odpovede ?
    Juro

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).