princip slevomatů je založen na hromadném nakupování. každý obchodník vám dá lepší cenu, pokud něčeho koupíte celý vlak, než když koupíte jeden kus - to není předražení jednoho kusu, ale reflexe reálných nákladů na prodej mnoha kusů.
slevomaty vystupují podobně - shromáždí mnoho zájemců a pak to nakoupí jako velkoodběratel na jednu fakturu a s patřičnou slevou.
Takze vsechny ty "vecere za 50%", to vykoupi celou hospodu a pak to prodavaji na slevovem serveru ?
Nebylo by tedy lepsi koupit predem ve velkem uplne vsechno ? :-) Nenaznacuje to nahodou stale jiste rezervy v cenach, kdyz se vyplati prodat 100 svickovych se slevou na ktere vydela nekdo jiny a ten to pak zase po jednom kusu rozproda. Matematicky to stale nejak nevychazi.
upřímně řečeno, fakt nechápu jak někdo může vydělat na slevomatu v restauraci, myslím provozovatele. kdyby byla hospoda na slevomatech jedna jediná - chápu že někdo třeba přijde nalákán slevou, a zalíbí se mu, a příště přijde i bez slevy. ale když máte každý den tisíc možností jít na slevomat do jakékoliv hospody kdekoliv, podle mně na tom musí každá hospoda jen prodělat, protože klient si vždycky vybírá jen "kde je sleva" a pak už se nikdy nevrátí ...
možná i proto slevomaty krachují jeden po druhém - málokomu přinesou toho zákazníka, který přijde i podruhé a nakoupí bez slevy - spíš to vytvořilo kulturu slevomatofágů, kteří nakupují jen to co se objeví ve slevomatu.
přestože chápu, že navařit sto porcí svíčkové v trokách, a vědět předem, že už jsem je prodal a nic mi nezbyde - je prostě nutně levnější, než vařit je po jednom vždy na specifickou objednávku jako minutku, nebo navařit jich pokusně dvacet a neprodané rozdat k večeři obsluze.
takže sleva 50% může být klidně reálným odrazem nižších nákladů na vaření sta porcí předem prodaných, ano. ostatně - zkuste si zajít někam do hospody, a objednat oběd pro sto lidí, všichni stejné jídlo - já myslím že na 50% se dostanete bez problémů.
to je naprosta blbost, zadny slevomat NIC nekupuje ani negarantuje odber. pouze oslovi firmu zda nema zajem o prodej pres jejich portal za coz si vezme od 20% do 40% provize. obchodak slevomatu vam nasledne poradi jak dosahnout obri slevy tim, ze vytvorite novy produkt ze ktereho slevu poskytnete. dam priklad, prodavate bublifuky za 5kc/ks jenze na nej dat slevu 50% znamena prodelat kalhoty kdyz je nakup 3kc/ks. takze vytvorite novy produkt "super bubllfuk" coz znamena ze k bublifuku pribalite treba nafukovaci balonek za prodejni 1kc/ks. ovsem tento super bublifuk nacenite na 12kc/ks a z nej date slevu napr. 40% takze se to bude na slevomatu prodavat za 7kc/ks po sleve.
samozrejme, ze do prodeje se "slevou" nedate zbozi co vam jde pekne na odbyt, ale krap co vam lezi na sklade.
znam cloveka co jezdi po veletrzich a prodava tam lezaky za skoro dvojnasobek puvodni ceny. staci k nim dat velkou ceduli "novinka - veletrzni sleva" a tupe stado kupuje.
Áno, tohle jistě melou obchodníci slevomatů.
Jenže to člověku stačí, aby uměl do sta počítat, aby věděl že je to pitomost. Jestliže je sleva 50%, a z zbývajících 50% si vezme slevomat 30%, tak z 35% ceny obvyklé se nelze uživit. Pindy, které k tomu v ceně provize obchodník slevomatu přidá, že se zákazník vrátí za plnou cenu, jsou vylhané a na věci nic nemění.
Nepleť si to se skutečnou množstevní slevou.
Tak jsem si trochu zabrouzdal a zdá se mi, že systém „superbublifuk“ funguje i v restauracích. Žádná svíčková s knedlíkem, ale neznámá jídla s exotickým názvem, asi proto, že cena svíčkové je všeobecně známá a nikdo nepojede přes celé město, aby po slevě zaplatil stejně jako v restauraci za rohem. Totéž je u pití, ve slevě míchané exotické nápoje, pivo jsem tam nenašel, měl-li by někdo Desítku za 50 Kč a prodával by ji ve slevě za 25 Kč, tak se mu každý (pivař) vysměje.
Jinak podíl slevových jedlíků klesá, naopak stoupá podíl nakupujících oblečení (což může být způsobeno i tím, že vlivem sezonnosti je sleva oblečení reálná).