Vlákno názorů k článku Skandální dotazník nevyplňujte! od LordMagik - Nechci se výše uvedené společnosti nějak zastávat, ale...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 3. 2002 11:53

    LordMagik (neregistrovaný)

    Nechci se výše uvedené společnosti nějak zastávat, ale myslím, že by neškodilo se na celou věc podívat také z druhé strany..

    Když si uvědomím, kde všude se musím podepsat, kde po mně chtějí rodné číslo, č. OP, č.ú. apod., ztrácím důvěru ve fakt, že mé osobní informace jsou ještě někde důvěrné. Jenom cest, které existují, aby se Vám někdo dostal na tak chráněné místo, jakým je vaše bankovní konto, existuje poměrně dost.
    I tak si myslím, že situací typu filmů "Síť" nebo "Nepřítel státu" se zrovna tady v nejbližší době obávat nemusíme. :o)

    Ve srovnání mi pak takovýto dotazník připadá daleko méně nebezpečný. Žijeme v tržní ekonomice, kde se nabídka ze strany výrobců tvoří na základě poptávky ze strany spotřebitelů. Pokud firma neví, co a komu to může nabídnout, neuspěje na trhu ani ona, ale ani vy, protože výrobek, který si chcete koupit prostě nebude existovat. Jak se mají firmy dozvědět, že zrovna ve Vašem okolí zavřeli poslední mandl a vy teď musíte jezdit z prádlem 20 km daleko?

    A mimochodem - vyhovuje Vám, že Vám chodí do pošt. schránky, na e-mail apod. reklamy na výrobky, o které vůbec nemáte zájem?? Mne tedy ne, pokud si chci něco pořídit, snažím se to koupit co nejvýhodněji - tzn. levně, kvalitně a v blízkém okolí. A přiznám se, že je mi daleko přijemnější, když se mi do rukou dostanou 2,3 nabídky, ze kterých si v pohodlí můžu vybrat, než když strávím celý den tím, že běhám po obchodech a snažím se zjistit, jak se věci mají, protože čas je opravdu velmi drahé zboží. A ani Internet mi danou skutečnost neusnadní.

    Pokud se Vám tento typ oslovování zákazníka nelíbí, schválně zkuste navhnout nějaký efektivní a přístupný postup.
    V dnešní době, kdy mediální reklamy naprosto ztrácí účinnost budete díky svému řešení určitě multimilionářem! :o)

    Na závěr - nemyslím, že Customer Data to provedli nějak extra dobře, .. už jen fakt, že některé uvedené společnosti o svém "uvedení" vůbec nevědli, nehovoří v jejich prospěch, nicméně si myslím, že i takovýto druh výzkumu trhu má své racionální opodstatnění a dokud se nenajde lepší, není proč ho zatracovat.
    Ostatně kritizovat je krásně pohodlné, nemyslíte?!

  • 26. 3. 2002 12:47

    Mirrim (neregistrovaný)

    Jenom několik reakcí:

    Když si uvědomím, kde všude se musím podepsat, kde po mně chtějí rodné číslo, č. OP, č.ú. apod., ztrácím důvěru ve fakt, že mé osobní informace jsou ještě někde důvěrné. Jenom cest, které existují, aby se Vám někdo dostal na tak chráněné místo, jakým je vaše bankovní konto, existuje poměrně dost.

    Vaše rodné číslo určitě vypisujete všude možně, ovšem Vaše spotřebitelské preference, využívání produktů a služeb už jentak někdo neví. Pročtěte si ten formulář pořádně. Byl bych ochoten se vsadit, že minimálně 90 % údajů z tohoto dotazníku o Vás s velkou pravděpodobností nikdo neví.

    A přiznám se, že je mi daleko přijemnější, když se mi do rukou dostanou 2,3 nabídky, ze kterých si v pohodlí můžu vybrat, než když strávím celý den tím, že běhám po obchodech a snažím se zjistit, jak se věci mají, protože čas je opravdu velmi drahé zboží.

    Milý Lorde, tím jste se také přiznal, že jste neuvěřitelně naivní. Proč si myslíte, že byste po vyplnění dotazníku měl dostávat jen "žádané" reklamy a vzorky? Co zabrání jiné firmě, která si od Consumer Data výsledky nekoupí, aby Vám do schránky dávala svou reklamu. Consumer Data v žádném případě nemá monopol na to, aby určovala, která reklama půjde ke komu.

    Dotazník může vyplnit jen úplný trouba nebo neuvěřitelný naivka. Praktiky Consumer Data mi připadají sice "legální", ale naprosto oblbující. Ostatně, co bychom také mohli čekat od obchodníka, který se spoléhá na lidskou hloupost. A že je jí kolem nás dost.

  • 26. 3. 2002 19:08

    Lord Magik (neregistrovaný)

    Nemohl jsem nezareagovat:

    ad 1.
    A můžete mi prosím vysvětlit, k čemu mi jsou mé spotřebitelské preference, když o nich výrobce neví?
    A jaké riziko pro mně plyne z faktu, že se je dozví?? Že mi nabídne lepší řešení nebo produkt o který mám zájem?

    ad 2.
    Netvrdil jsem, že mi přestanou chodit ostatní reklamní letáky. Ale i tak považuji za velmi přijatelné, pokud budu dostávat mezi tou hordou necílených reklam nabídky na produkty, které mně skutečné zajímají.

    ad 3.
    Píšete, že dotazník může vyplnit pouze trouba či naivka - můžete prosím uvést nějaké argumenty, které by Vaše tvrzení podpořily? Já zatím žádné ve Vaší reakci nenašel. :o)

  • 27. 3. 2002 17:53

    trkal (neregistrovaný)

    Zastávat se Consumer Data může leda tak nějaký kašpar, kterej pro ně dělá. Asi je pro tebe, kamaráde, velký blaho prohrabávat se reklamníma letákama. Proti gustu holt žádnej dišputát. Někdo zase rád sleduje politický debaty. Já osobně mám ale ze všeho nejradši Volejte řediteli - nejzábavnější pořad v týhle zemi.

  • 26. 3. 2002 19:33

    Jodie (neregistrovaný)

    I tak si myslím, že situací typu filmů "Síť" se zrovna tady v nejbližší době obávat nemusíme. :o)

    .. no, vezmi si spyware.. ;o)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).