takoveto dotazniky konci u mne v kosi. Jak muze byt clovek tak naivni a domnivat se, ze nahodou vyhraje prvni cenu (100 000). Budu-li vychazet ze vzorce mesce, tak z cca prumer 170 000 odeslanych odpovedi, jen 1 vyhra hlavni, to je tusim ze cca 0.01% sance na vyhru. Hmm to bych musel byt padlej na hlavu abych to vyplnil. No a 1 Kc na dobrocinne ucely, to je take smesna castka. Cely je to kravina.
Nechci se výše uvedené společnosti nějak zastávat, ale myslím, že by neškodilo se na celou věc podívat také z druhé strany..
Když si uvědomím, kde všude se musím podepsat, kde po mně chtějí rodné číslo, č. OP, č.ú. apod., ztrácím důvěru ve fakt, že mé osobní informace jsou ještě někde důvěrné. Jenom cest, které existují, aby se Vám někdo dostal na tak chráněné místo, jakým je vaše bankovní konto, existuje poměrně dost.
I tak si myslím, že situací typu filmů "Síť" nebo "Nepřítel státu" se zrovna tady v nejbližší době obávat nemusíme. :o)
Ve srovnání mi pak takovýto dotazník připadá daleko méně nebezpečný. Žijeme v tržní ekonomice, kde se nabídka ze strany výrobců tvoří na základě poptávky ze strany spotřebitelů. Pokud firma neví, co a komu to může nabídnout, neuspěje na trhu ani ona, ale ani vy, protože výrobek, který si chcete koupit prostě nebude existovat. Jak se mají firmy dozvědět, že zrovna ve Vašem okolí zavřeli poslední mandl a vy teď musíte jezdit z prádlem 20 km daleko?
A mimochodem - vyhovuje Vám, že Vám chodí do pošt. schránky, na e-mail apod. reklamy na výrobky, o které vůbec nemáte zájem?? Mne tedy ne, pokud si chci něco pořídit, snažím se to koupit co nejvýhodněji - tzn. levně, kvalitně a v blízkém okolí. A přiznám se, že je mi daleko přijemnější, když se mi do rukou dostanou 2,3 nabídky, ze kterých si v pohodlí můžu vybrat, než když strávím celý den tím, že běhám po obchodech a snažím se zjistit, jak se věci mají, protože čas je opravdu velmi drahé zboží. A ani Internet mi danou skutečnost neusnadní.
Pokud se Vám tento typ oslovování zákazníka nelíbí, schválně zkuste navhnout nějaký efektivní a přístupný postup.
V dnešní době, kdy mediální reklamy naprosto ztrácí účinnost budete díky svému řešení určitě multimilionářem! :o)
Na závěr - nemyslím, že Customer Data to provedli nějak extra dobře, .. už jen fakt, že některé uvedené společnosti o svém "uvedení" vůbec nevědli, nehovoří v jejich prospěch, nicméně si myslím, že i takovýto druh výzkumu trhu má své racionální opodstatnění a dokud se nenajde lepší, není proč ho zatracovat.
Ostatně kritizovat je krásně pohodlné, nemyslíte?!
Jenom několik reakcí:
Když si uvědomím, kde všude se musím podepsat, kde po mně chtějí rodné číslo, č. OP, č.ú. apod., ztrácím důvěru ve fakt, že mé osobní informace jsou ještě někde důvěrné. Jenom cest, které existují, aby se Vám někdo dostal na tak chráněné místo, jakým je vaše bankovní konto, existuje poměrně dost.
Vaše rodné číslo určitě vypisujete všude možně, ovšem Vaše spotřebitelské preference, využívání produktů a služeb už jentak někdo neví. Pročtěte si ten formulář pořádně. Byl bych ochoten se vsadit, že minimálně 90 % údajů z tohoto dotazníku o Vás s velkou pravděpodobností nikdo neví.
A přiznám se, že je mi daleko přijemnější, když se mi do rukou dostanou 2,3 nabídky, ze kterých si v pohodlí můžu vybrat, než když strávím celý den tím, že běhám po obchodech a snažím se zjistit, jak se věci mají, protože čas je opravdu velmi drahé zboží.
Milý Lorde, tím jste se také přiznal, že jste neuvěřitelně naivní. Proč si myslíte, že byste po vyplnění dotazníku měl dostávat jen "žádané" reklamy a vzorky? Co zabrání jiné firmě, která si od Consumer Data výsledky nekoupí, aby Vám do schránky dávala svou reklamu. Consumer Data v žádném případě nemá monopol na to, aby určovala, která reklama půjde ke komu.
Dotazník může vyplnit jen úplný trouba nebo neuvěřitelný naivka. Praktiky Consumer Data mi připadají sice "legální", ale naprosto oblbující. Ostatně, co bychom také mohli čekat od obchodníka, který se spoléhá na lidskou hloupost. A že je jí kolem nás dost.
Nemohl jsem nezareagovat:
ad 1.
A můžete mi prosím vysvětlit, k čemu mi jsou mé spotřebitelské preference, když o nich výrobce neví?
A jaké riziko pro mně plyne z faktu, že se je dozví?? Že mi nabídne lepší řešení nebo produkt o který mám zájem?
ad 2.
Netvrdil jsem, že mi přestanou chodit ostatní reklamní letáky. Ale i tak považuji za velmi přijatelné, pokud budu dostávat mezi tou hordou necílených reklam nabídky na produkty, které mně skutečné zajímají.
ad 3.
Píšete, že dotazník může vyplnit pouze trouba či naivka - můžete prosím uvést nějaké argumenty, které by Vaše tvrzení podpořily? Já zatím žádné ve Vaší reakci nenašel. :o)
Zastávat se Consumer Data může leda tak nějaký kašpar, kterej pro ně dělá. Asi je pro tebe, kamaráde, velký blaho prohrabávat se reklamníma letákama. Proti gustu holt žádnej dišputát. Někdo zase rád sleduje politický debaty. Já osobně mám ale ze všeho nejradši Volejte řediteli - nejzábavnější pořad v týhle zemi.
Každá společnost má možnost mi cokoli nacpat do schránky, ovšem musí počítat i s tím, že pro tiskoviny tohoto rázu je z mé schránky cesta přímo do popelnice, která stojí metr vedle. A to, prosím včetně volebních lístků. Ty ovšem pro jistotu trhám napůl, aby s nimi n á h o d o u neodvolil někdo jiný. (Toto praktikuji už od senátních voleb, kdy 60% oprávněných voličů jednoznačně svou neúčastí řeklo senátu NE, a přesto byl ustaven. To je přímá demokracie přátelé.) Věřte mi ale, že na to vůbec nejsem pyšný, spíše je mi k pláči to, že bych volil až bych brečel, ale nemám koho...
To jsem odbočil.Zrovna jako s písemným obtěžováním volí některé společnosti (Oskar, například) obtěžování lidí přímo na ulici. Ano, každá společnost má právo najmout si tyto "pouliční kašpary" aby mne otravovali život, ovšem mé právo je poslat je přímo do prdele. Pardon.
To už nemluvím o tom, že tento "pouliční kašpar" by měl počítat s nasraností mou, nebo kohokoliv jiného osloveného a nepřímo očekávat že mu oslovený zrovna jednu střelí...no, jsouto velmi neradostné vyhlídky, že.
Takže, vážená společnosti, trhněte si.
Na jednu stranu nevidim duvod, proc nevyplnit vzdelani, rodinny stav.. jsou i jine cesty jak si tyhle informace najit (a kdo bude chtit, tak si je najde) .. a nemusi to byt zrovna formou dotazniku (ve kterem navic odpovidate jen na otazky, na ktere odpovedet chcete) a na druhe strane je fakt, ze do tohu nikomu nic neni.. a pak, ublizi mi nejak, kdyz se nekdo dozvi moje oblibene casopisy nebo sampon na vlasy? :-)
Jodie
Za komunismu jsme si zvykli, že jsme své soukromí museli odhalovat kde komu. Zavedení rodných čísel považuji za urážku lidské důstojnosti, je to v podstatě koncentráčnické číslo výhodné pro evidenci každého jedince pro potřeby státní byrokracie. Jen se divím, že to komunisti každému nevytetovali na ruku. Dnes je ale doba, kdy ze zásady odmítám sdělovat komukoli víc údajů o sobě než je nezbytně nutné a to i úřadům a už vůbec ne soukromníkům. Ve Velké Britanii ani neexistuje obdoba naších občanských průkazů, protože by to podle nich bylo přílišným zásahem do soukromí. Když někdo potřebuje prokázat totožnost, stačí k tomu v krajním případě řidičský průkaz nebo křestní list, u cizinců pas a policie ať si to zjistí jak chce. Ostatně úřady Brity příliš neobtěžují. Zpravidla mi v Britanii stačilo říci nebo napsat své jméno nebo ukázat vizitku, aby ho správně napsali. Ovšem Britové jsou svobodní hrdí lidé, kteří ctí individualitu, kdežto mi jsme si zvykli být beztvarou masou "pracujících" manipulovanou státní mocí. Musíme si uvědomit, že státní moc je tu pro nás a nikoli my pro ni a má jenom tolik práv kolik jí dáme. Primární je občan, jedinec nikoli stát. Takže ať se každý zachová jak chce, já jsem dotazník roztrhal a hodil do popelnice. Tam také házím všechny reklamní nabídky poté co se ujistím, že mezi tím není dopis nebo jiná pošta. Které supermarkety jsou na běžné nákupy levné už dávno vím. A když si chci koupit nějaký technický výrobek, vyzvednu si ve specialisovaném obchodě prospekty, je jich tam dost, prohlédnu si výrobky, poradím se s prodavači a když si konečně vyberu, zjistím si kde to koupím nejlevněji. Není to zas tak náročné. A na zboží, na které je v televizi reklama (většinou stupidní) pohlížím s nedůvěrou a spíš mě to odrazuje od koupě.
Georg
Vážený Kondore, nedá mi to a musím Ti odpovědět (jestli Ti vadí tykání, tak se omlouvám, ale na chatu je to běžné). Nesouhlasím s Tvým názorem na volby, ale máš plné právo na svůj názor. Senát je dán ústavou, protože parlament tvoří dvě komory, a všimni jaké je složení senátu a jaké poslanecké sněmovny a také jak pracuje každá z komor. A kdyby šlo k volbám jen 10 % voličů tak jsou volby platné. Nejde totiž o to kolik lidí bude volit, ale kdo dostane nejvíc hlasů. Kdyby ses zabýval ústavním právem, tak bys poznal jak je senát důležitý. Jde totiž o dělbu moci, která je nezbytným předpokladem svobody a demokracie a je nejvýrazněji vyjádřena v systému USA a nepopřeš, že USA je svobodnou zemí. Jít k volbám je právo a nikoli povinnost. A jestli k volbám nejdeš, vyklízíš pole těm, kdo v jednom šiku volit půjdou, to jsou v prvé řadě komunisti. A také postbolševici podporující ODS a ČSSD, kterým nevadí že obě strany plivou na občany, jejich politici jsou arogantní, kašlou na názor občanů a uzavřeli tzv. "opoziční smlouvu" což je v podstatě dohoda o rozdělení moci. Jestliže nepůjdeš k volbám, volíš také a vyjádříš souhlas s výsledkem, jaký bude, i kdyby zvítězili třeba komunisti. Na Slovensku si 20 % voličů zvolilo v komunálních volbách Mečiarovu HZDS a těch zbylých 80 % s tím vlastně také vyjádřilo souhlas, protože nevyužili svého práva volit někoho jiného. Takže neptej se koho volit, ale spíš koho nevolit. Podle průzkumu se do parlamentu dostane ODS, ČSSD, Koalice a KSČM. I když i vůči koalici mám výhrady, je to nejméně špatné řešení, jsou alespoň nejférovější a neslibují nemožné jako třeba komunisti (ti na to měli 40 roků a ukázali co umějí) . Volit toho, kdo nemá příliš šanci dostat se do parlamentu je chyba, protože jeho hlasy si rozdělí ostatní kdo se tam dostanou. A ještě něco. Někteří politici opět vytáhli tzv. "sudetoněmeckou kartu", na kterou mnozí čecháčkovští národovci rádi skočí. Odtud rozhodně nikomu nic nehrozí.
Georg
nerozebiral bych tu politickou situaci tak dopodrobna, ale v zasade souhlasim. Je nutno ale dodat, ze i ten senat jsme si tu splichtili tak njaaak po cesku. V lokalite ma byt totiz volen poslanec, a ma byt pravidelne na koberecku u svych volicu, a senator jakozto pojistka at si je volen pres vzdalene partajni sekretariaty, tomu je lokalni odpovednost na prd, resp. jeho volicum. U nas je to ovsem naopak (presne opacne nez v usa, kde tento system fachci myslim dobre) a tudiz blbe a nesmyslne.
Podobné krávoviny vyhazuji hned u schránky do koše, který se tam musel zřídit pro nápor reklamních tiskovin, rvaných denně do schránek. Vyplnit obdobný dotazník může jen člověk mdlého mozku. Pokud bych chtěl získat něco skutečně dobrého, tak to určitě nebudu hledat v reklamách a podobných dotaznících, to si musí člověk vyhledat a uchopit sám. Když ale sleduji různé kampeličkáře, fondaře či držitele různých zákaznických karet, zjišťuji, že značná část národa je jiného mínění a barevnou reklamou či možností výhry snadno ovlivnitelná. A na této masové blbosti jsou podobné dotazníky postaveny.
Napadla me jeste uplne jina vec. Samozrejme ze soudny clovek to nevyplni, ale co se stane, pokud dejmetomu "nemate radi" souseda, a vyplnite dotaznik na jeho jmeno, co vite vyplnite, co nevite nevyplnite, budete se snazit pusobit dostatecne buransky pri tom vyplnovani a nakonec tam podskrabnete nejaky podpis, ktery se stejne kazdemu ukradeny. A pan soused se bude divit, ze mu budou chodit nabidky na whisku a marlborka, kdyz je nekurak a abstinent.... pak se budete muset soudit, pokud vubec prijdete na to, ze existuje nejaky customer blablabla, ze ten podpis neni vas. ale customer blabla mezitim vase data vesele proda dal a lavina "vzorku zdarma" se nezastavi...
Myslím, že se s tím moc nadělá. Není přece nic jednoduššího, než příslušný dotazník vyhodit nebo vyplnit - každý dle svého uvážení. Proč by dotyčná firma nemohla dotazník rozesílat a vyčkat, s jakým úspěchem se setká? Zkusit to? To je přece její právo. Jediný problém vidím v tom, že údajné "partnerské firmy" o ničem nevědí. Na jejich místě bych zvažovala žalobu.