Vlákno názorů k článku Sazebník České spořitelny hubne... ale nezlevní od ja - Vazeni diskutujici, priznavam se bez muceni - mam...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 1. 2007 17:12

    ja (neregistrovaný)
    Vazeni diskutujici, priznavam se bez muceni - mam sporoziro u CS. Obycejne, bez studentskeho nebo duchodcovskeho zvyhodneni. Kdyz tady vidim nadavky na sporku, tak popisu sve pozadavky a co me o stalo v roce 2006. Jde o ucet pro manzele, pres ktery jdou vsechny rodinne penize. Me pozadavky:

    1) Vedeni uctu, internetove bankovnictvi, zasilani (email nebo SMS) informaci o kazdem pohybu na uctu, vypis nemusim mit nebo staci elektronicky. Oba dva mame pravo disponovat s uctem.
    2) Elektronicke platebni karty, 1x Maestro, 1x VISA, alespon u jedne moznost platit po internetu. Pres karty byl rocni obrat cca 100 tisic Kc.
    3) Za rok jsem provedl tyto operace na uctu: 31 prichozich plateb, 23 jednorazovych prikazu k prevodu, 12 odchozich plateb dle trvaleho prikazu, 19 vyberu z bankomatu CS, 1 vyber hotovosti na prepazce, 2 strzena inkasa, 1 zalozeni inkasa, 1 zmena inkasa. Z uskutecnenych plateb bylo 40 mezibankovnich. Vsechny operace byly zadavany pres internet.

    Vsechno dohromady me to na poplatcich stalo 850 Kc. Behem roku jsem ohledne poplatku provedl optimalizaci, takze dnes by to vyslo na cca 750 Kc rocne.

    Nabidnete mi, prosim, alternativy, ktere poskytuji jine banky. Asi rozhodujicim faktorem je vyber ze sporitelniho bankomatu. Spocitejte tedy jednou naklady jako bych vybiral penize ve Vami zvolenem bankomatu. Ale podruhe zkuste zadat polovinu vyberu v tom sporitelnim (jediny bez problemu dostupny). Predem dekuji za odpovedi a nabidky.
  • 12. 1. 2007 1:55

    anonymní
    Super návrh. Místo abych spal, tak za vás budu prolézat jednotlivé weby bank a počítat to, co s nejobyčejnější kalkulačkou dokážete zajisté taky.
  • 12. 1. 2007 7:11

    ja (neregistrovaný)
    Ano, dokazu to taky. Ale zatim jsem nenasel takovou nabidku na prechodk jine bance, ktera by byla jednak garantovana pisemne ve smlouve a zadruhe by mi vyvazila straceny cas. A podle internetovych diskuzi jsem nabyl dojmu, ze jsem asi jediny, kdo o lepsich nabidkach nevi a kazdy na me bez hledani bude umet vysypat aspon pet jinych a lepsich produktu.
  • 12. 1. 2007 6:11

    Patrik Chrz
    Co třeba takhle (Účet u FIO):
    Vedeni uctu, internetove bankovnictvi, zasilani (email) informaci o kazdem pohybu na uctu, vypis nelektronicky. Oba dva mame pravo disponovat s uctem.
    ZDARMA
    Elektronicke platebni karty, 1x Maestro, 1x VISA, alespon u jedne moznost platit po internetu. Pres karty byl rocni obrat cca 100 tisic Kc.
    Maestro je zdarma k účtu (klidně dvě; není možné platit přes Internet), VISA od 200 Kč (Electron, je možné platit přes Internet). Eventuelně možnost nechat si vydat kreditní kartu od některých bank, která je při určitém obratu zdarma.
    příklady: BANKA: cena ročně, minimální obrat (při kterém není roční poplatek účtován), typ karty - jedná se o karty, ke ketrým nemusí být u dané banky veden účet (poplatky jsou tedy konečné)

    BAWAG Bank: 540, 45 000, MasterCard
    Citibank: 500, 36 000, MasterCard
    Citibank: 1 000, 200 000*, MasterCard Unembossed (Benefit Citi)
    Citibank: 1 000, 200 000*, MasterCard (O2)
    Citibank: 850, 28 350*, MasterCard (Shell)
    Česká spořitelna: 120, 30 000*, Visa Electron
    Česká spořitelna: 300, 69 000*, Visa, MasterCard
    Česká spořitelna: 3 000, 666 000*, Visa Gold, MC Gold
    HVB Bank: 280, 35 000, Visa (Generali)
    HVB Bank: 299, 35 000, Visa (Renome)
    HVB Bank: 360, 35 000, Visa (Winterthur)
    HVB Bank: 299, 35 000, Visa (Droxi)
    HVB Bank: 360, 35 000, Visa (HYPO Stavební spořitelna)
    GE Money: 299, 48 000, Maestro
    GE Money: 399, 48 000, MasterCard
    * U karet ČS je obrat přepočten podle Bonus bodů, kterými můžete kartu zaplatit. Totéž u karty Citibank O2 a Benefit. U karty Citibank Shell označuje obrat částu, kterou musíte utratit na čerpacích stanicích Shell, aby se vrátil roční poplatek. U karty Winterthur (embosovaná verze) je pořád ještě měsíční poplatek za výpis z účtu karty 12 Kč, elektronická to nemá.. Jinak jsou všechny poplatky konečné.
    3) Za rok jsem provedl tyto operace na uctu: 31 prichozich plateb, 23 jednorazovych prikazu k prevodu, 12 odchozich plateb dle trvaleho prikazu, 19 vyberu z bankomatu CS, 1 vyber hotovosti na prepazce, 2 strzena inkasa, 1 zalozeni inkasa, 1 zmena inkasa. Z uskutecnenych plateb bylo 40 mezibankovnich. Vsechny operace byly zadavany pres internet.
    vše zdarma (i ten výběr za přepážce), zpoplatněny pouze výběry z bankomatů. Pokud by opravdu šlo o výběry pouze z bankomatu ČS, tak je to 19 * 25 = 475 Kč, ale pokud tazatel nežije někde na vesnici, kde není ani pošta (tam jsou obvykle bankomaty ČSOB) a má možnost vybírat z bankomatů ČSOB, tak to má za 19 * 5 = 95 Kč Když to shrnu, celý porovoz se dá tedy pořídít za 95 Kč (pokud dojde ke změně zvyklostí a bude se vybírat z bankomatu ČSOB) + 200 Kč (nebo 0 pokud druhá karta bude kreditní a bude na ní obrat aspoň 35 000 Kč)a nebo za 475 Kč + 200 Kč (0 Kč), pokud se bude vybírat výhradně z cizích bankomatů (pak už je jedno, jestli to bude ČS nebo jakýkoliv jiný). A to neberu v úvahu cashback, který u Fio rovněž funguje (jsou to totiž karty ČSOB) a to zdarma. Pak jsou možné ještě různé "fičurky", jako založení si vkladní knížky u Poštovní spořitelny, peníze "k výběru" si přeposílat tam a pak si je vybrat zdarma na kterékoliv poště v ČR :-) Podobné by to bylo u Volksbank (Aktivkonto), jen za odchozí platby by bylo 6 Kč (navýšení o 72 Kč oproti FIO; na druhou stranu výběry z bakomatu Volksbank jsou za 2,50 Kč), nebo u WSPK (navýšení o 124 Kč za příchozí platby + 92 Kč za provedené příkazy + 24 Kč za odchozí platby + 8 Kč inkaso + 40 Kč změny inkasa; + 200 Kč za platební kartu; celkem oprotiFIO 288 Kč navíc)
  • 12. 1. 2007 7:07

    ja (neregistrovaný)
    Diky za inspiraci. Jen par poznamek.
    1) Kdyz jsem se kdysi kdesi v diskuzi ptal, zda "zdarma" je FIO ochotna napsat i do smluv a za svymi poplatky si stoji, tak se jejich mluvka kroutil a nakonec priznal, ze ne. Toto je vec, kterou u ceskych bank nejsem ochoten prekousnout a dalsi body berte jen jako nevyznamne.
    2) Vesnice nejsme, postu mame, ale o jinem bankomatu nez CS si muzeme nechat zdat. K jinemu bankomatu (nejblizsi 6 km) se samozrejme dostanu, ale moc pohodlne to neni a zadarmo taky ne.
    3) Zarizovat si kreditku, hlidat si jeji splaceni, no to si sveho casu cenim vice. A u sporitelny mam ty karty s mym obratem nakonec stejne zadarmo.
    4) U sporky mi k internatbankingu staci pamatovat si par cisel a k tomu mit mobil. Na tahani s sebou ruznych souboru (certifikaty), jejich aktivaci bankama, kalkulacky, bankou posvecene aplikace v mobilu a podobne "vymozenosti" nemam naladu.
  • 12. 1. 2007 7:55

    Patrik Chrz
    ad 1) ale to nemá žádný finanční ústav. Jedině HVB něco takového měla (asi i stále má), ale bylo to jen na pár let (tuším do r. 2009?; navíc u účtu, který rozhodně nepatří mezi nejlevnější). "Na věčné časy" už nebude nikdy nic. Proto má smysl využít to, co je, dokud to je a tím, že je čověk ochoten (= opravu ochoten; v případě výhodnější nabídky opravdu přejde) přejít jinam udržovat průměrnou cenu na nejnižší možné úrovni. Sám jsem vyzkoušel už více bank. Začínal jsem s vkladní knížkou u GE (dokonce jsem si na ní nechával normálně posílat výplatu - knížka se "zvenčí" tvářila jako běžný účet), poté jsem přešel k ŽB a vydržel u ní, než přišli ti Italové, pak nějakou dobu u WSPK a nyní již téměř rok u FIO. Vedle toho mám i účet u ING a "živou-mrtvou" knížku u Poštovní spořitelny.

    FIO je oproti jiným bankám v dost silné nevýhodě (což přináší výhodu pro klienta)
    1. je to záložna - požívá tedy menší důvěry (přesto, že je pojištěná úplně stejně jako banky). Aby mohla klienty nalákat na své produkty musí je mít lepší (nebo levnější, nebo obojí), než konkurence
    2. má vysoký podíl klientů citlivých na cenu - pokud tedy zdraží nad úroveň nejlevnější alternativy, bude mít velmi vysoké procento odpadlíků. Zdražení nad průměr trhu z tohoto důvodu nepřichází téměř v úvahu

    ad2) no to je smůla. Pravda, pro podobné problémy my Pražáci, pro které končí civilizace s poslení stanicí Metra :-), nemáme úplné pochopení.

    ad3) to zařizování kreditky není zas takové utrpení. Některé (např. Citibank) se vnucují doslova na každém rohu (supermarkety, obchodní centra), určitě to půjde i korespondenčně. Dobrá je i třeba ta od České spořitelny - tedy je možné si jí zařídit přímo z Vašeo místa bydliště. Sám kreditku nemám (nevyužiji ji), ale určitě půjde některá platit i inkasem z účtu, tedy by nebylo vůbec potřeba se o ní nějak starat. A kdyby ne, každý měsíc přijde výpis (elektronicky, nebo papírově), stačí tedy zaplatit. Oproti stávající situaci by se moc nezměnilo

    ad4) to je asi největší nevýhoda (a nejobtížnějí řešitelná). Pro prohlížení + zadání příkazů stačí u FIO jen jméno a heslo (html konstrukce umožňuje spustit internetbanking v libovolném prohlížeči; zkoušeljsem v IE, FF i v nějakých proprietálních prohlížeších pod Linuxem), jen na realizaci příkazů je třeba spustit podpisovou aplikaci (prý existuje i pro Linux, nezkoušel jsem). Kdo ale potřebuje GSM banking, nebo telefonní má smůlu.

    Nechci říkat FIO (Volksbank, WSPK, ING) "i na zlomenou nohu". Takový fanatik nejsem. Někomu to, či ono (ne)vyhovuje a je ochoten si za to zaplatit, pak je to jeho probém. Spíš mě štve, jak spoustu lidí nadává, jak je jejich banka "škube", ale nejsou proti tomu ochotni cokoliv udělat.
  • 12. 1. 2007 8:26

    ja (neregistrovaný)
    ad 1) Beru argument, ze si FIO nemuze dovolit zdrazit, ale na druhou stranu jim bez pisemnych zaruk neverim. Nechci vse zadarmo az do smrti, stacilo by ve smlouve specifikovat mozne zvysovani cen vazane napriklad na inflaci.
    ad 2) Jo jo, za Kolinem Asie :-)
    ad 3) Kreditku nevyuziji a ta uspora (v mem pripade zadna) mi za to nestoji.

    Samozrejme bych si pral platit za ucet mene. Ale na banku nenadavam, umim si precist cenik a podle toho se chovat.
  • 13. 1. 2007 23:18

    Tomáš Marný (neregistrovaný)
    "ad 1) Beru argument, ze si FIO nemuze dovolit zdrazit, ale na druhou stranu jim bez pisemnych zaruk neverim. " - V tomhle státě můžete jít k šípku i s písemnýma zárukama. Já mám od Raiffeisen stavební spořitelny písemně (na deskách, ve kterých mně předali smlouvu ke stavebnímu spoření), že zasílání výpisu je u tarifu pro mládež zdarma. Už 3 roky je ono "zdarma" za dvacku, za loňský rok už za 21,- Kč. Když jsem to reklamoval, odbyli mne s tím, že vše je podle platného ceníku. Pochopitelně předpokládají, že kvůli stovce se nikdo soudit nebude... Já se taky soudit nebudu, ale cokoli společného se zlodějskou grupou Raiffeisen mně může akorát políbit řiť.
  • 14. 1. 2007 9:38

    ja (neregistrovaný)
    Postovne sice nezdrazilo, ale poslat vypis je zase komplikovanejsi a drazsi, bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla, no proste letos to mame uz za 23 Kc.
  • 12. 1. 2007 11:00

    ŽB (neregistrovaný)
    Nabízím vám alternativu - není to PR!

    (Pominu nyní pověst ČS jako ústavu pro chudinu či spodinu a na který se část populace dívá jako jako státní těžkopádný moloch - /a řada lidí ji bere opravdu jako státní s cca 180?letou tradicí a nechápou, že z ústavu zůstal jen zažitý název nemající s historickou stabilitou již nic společného/ - a asi tak jako lépe situovaní nejezdí Škodovkou - a to ani Superbem nebo nechodí nakupovat do Plusu či Kauflandu, kde neberou ani platební karty -Plus to v nedávné době změnil) či že musíte mít na sobě kravatu za 10 tisíc a hodinky za 100 tisíc - někteří občané si na tomto velice zakládají).

    Elektronické platební karty, o kterých se zmiňujete, patří, s prominutím, sockám na dávky. Pokud nechcete být vyšplouchnut častou nefunkčností bankomatové a platební spořitelní sítě a Servisu 24 (spořitelna má na rozdíl od zbytku bank své vlastní kartové centrum a její časté výpadky se nedají nijak zamlčet - pokud tedy nežijete v úplné izolaci od ostatních občanů, kteří si stejně jako i vrabci na střeše o tom hojně povídají ), je lepší mít tzv. embosovanou platební kartu, která se může snímat tzv. žehličkou v případě náhradního způsobu platby. A tyto karty jsou snad všechny s mezinárodní platností a většinou se k nim váže (ať již v ceně nebo za příplatek) pojištění. Nevím, co si nyní ČS za takovéto karty účtuje, ale bývají kolem 600 - 900 CZK. Pokud vezmu váš poplatek spořitelně po optimalizaci nákladů - 750 CZK, přičtu k němu poplatek za 2 mezinárodní karty 1800 CZK, dostáváme se na 2550 CZK.

    Jelikož mám u Živnostenské banky balíček "Forte" - platím za balíček 169 x 12 = 2028 CZK a k tomu 450 CZK (1/2 poplatky karty u druhé osoby) a dostaneme se na 2478 CZK. Kromě toho Vy máte relativně malý počet transakcí (ať trvaláky, jednorázové příkazy). Když bych k tomu připočítal i tyto a v počtu obvyklém u mne, dostávám se u spořky na ještě větší peníze. U ŽB to mám zadara. Neomezený počet výběrů z vlastního bankomatu - u spořky by to byly zase další peníze navíc. Nabídl jsem vám tedy dostatečně zřetelnou alternativu! Je fakt, že když v místě máte jediný bankomat, a to ČS, tak jej budete využívat, než abyste se někam kodrcal. To je ten problém vesnic, kam nikdo nechce s bankomatem jít. Až vám odstřihnou i tu spořitelnu, zbude vám na výběr jen pošta. Můžete sice platit kartou přímo obchodníkovi, ale pochybuji, že kromě benzínové pumpy, která bude patřit nějakému řetězci, budete takového obchodníka v místě mít.
    Pokud vezmu balíček Standard, tak ten je měsíčně za 99 CZK (ročně tedy 1188 CZK). Má taky vše bez poplatku, jen tam chybí ta lepší karta (embosovaná mezinárodní VISA) a místo ní tam je pouze VISA nebo Maestro elektron. Pokud tedy k základní roční sazbě přičtu + 900 + 450 za mezinárodní VISU, dostanu se na cenu 2538 CZK, což je cena balíčku o stupeň výš, tedy na Forte.
    A pak tam mají také balíček Ekonomy za 55 CZK (660 CZK ročně), taky platební elektron karta zdarma. Vše zase bez poplatků, jen asi platební styk je za poplatek Tady si pak člověk musí spočítat, kolik takových transakcí měsíčně má ...Jestli jimi nepřevýší cenu některého z balíčků.

    Druhou stránkou věci je úroveň služeb. Budete zřejmě patřit k těm, co se spokojí s falešným pozlátkem úsměvu, pozdravu a zapapouškování "Co pro vás mohu udělat" a na základě takovéto přetvářky jsou velice spokojeni se službami ČS. Nedávno jsem si všiml na několika pobočkách (a byl šokován, nevím, jestli to tam mělo být vystavené očím klientů nebo to naopak mělo být schováno) - asi 8 figurek: úsměv - pozdrav - ....... - rozloučení. Cvičené opice se staly z prodavačů ČS - mají nařízeno, co a v jakém pořadí vám musí říci, a to ne vlastními slovy, ale předem našprtanými básničkami. Tomu říkám svoboda projevu. Kdyby tohle bylo za komunistů, V. Havel by se z toho mohl po.... a už by dělal převrat pro nedodržování základních lidských práv.
  • 12. 1. 2007 11:32

    mamoch (neregistrovaný)
    Ano, souhlas s Vámi. Jen podotýkám, že dřevěné figurky mají být na očích pokladníků i klientů :))) Je to jedna z hrůz, nepočítám-li, jak i vy píšete, papouškování, stále dokola omílané stejné věty a neustálé nucení klientů ke koupi produktů a nařízené "ujišťování" že bylo všechno v pořádku.A ještě k tomu večerní telefonické obtěžování s nabídkou dalších produktů.Tak si tedy banku rozhodně nepředstavuji.
  • 12. 1. 2007 11:46

    ja (neregistrovaný)
    Dekuji, ze jste venoval cas na odpoved, ale evidentne si nerozumime. Ja nemam zajem platit trikrat vice. Za tech 750 Kc mam kompletni ucet, vice nepotrebuji a je to vcetne dvou elektronickych karet. Ze vypadam pred Vami jako socka, je mi fuk, ale ja "vyhody" embosovanych karet opravdu nepotrebuji. S elektronickyma zaplatim temer vsude, jsou levnejsi, je levnejsi jejich blokace a pri spravnem vyberu karty jsou i aspon trochu zabezpecene, coz se o embosovanych neda rici ani nahodou.

    PS: Ze jsem s kartou nezaplatil kvuli nefunkcnosti spojeni (nevim na ci strane byla chyba) se mi stalo jednou.
    PS2: Obchodnika neberouci elektronicke karty ale jen embosovane jsem videl taky jen jednoho - kdysi v prazske restauraci Evald. Pak jeste vim, ze takto to (ne)funguje i v letadlech, ale tam clovek pri smyslech stejne nic nekoupi.
  • 12. 1. 2007 22:27

    ICH (neregistrovaný)
    Já měla také platební karty od Spořitelny, ale byla to hrůza. Dostat z bankomatu peníze o víkendu, nebo když byly výplaty či dávky, byl hotový zázrak. Nevím, zda tam peníze chyběly či tam byla jiná závada, ale je mi to celkem šuma fuk, důležité je, že jsem se nedostávala pravidelně ke svým penězům. Pobočky samozřejmě uzavřeny (někdy i mimořádně opět pro nějaký "technický důvod"). Embosovaná karta skýtá aspoň nějaké záruky, že v případě výpadku můžete platit náhradním způsobem.
    K PS1:Jestli máte takové štěstí, že zdárně proplouváte mezi jednotlivými nefunkčnostmi systémů, tak Vám závidím. Možná se opravdu strefujete do období, kdy to nějakým zázrakem funguje nebo bankomatu příliš nevyužíváte.
    K PS2:obchodníci jsou vybaveni elektronickými terminály, ale právě pro případný výpadek by měli používat mechanický způsob otisku karty. Nedovedu si sice představit, že v Globusu nebo Tescu by vytáhlo 20 pokladních žehličky, ale mělo by to tak fungovat. Ale již jsem se setkala s odmítnutím náhradní platby přes žehličku v případě nefunkčnosti elektronického terminálu. Žehlička je využitelná spíše u menších podnikatelských subjektů.
    Bylo taky velice zajímavé, jak mi u Spořitelny nabíhaly platby kartou opožděně na účet. Zůstatkem z bankomatu se absolutně nedalo řídit - nebyly tam obraty za pěknou dobu.
    ČS bych charakterizovala jako "100 let před opicema". I když dělá kroky kupředu, konkurence taky. Ale co se jí podaří mnohdy vymyslet za kraviny, nad tím zůstává rozum stát. Bohužel, mnohdy jsou to kraviny typu poplatek za zrušení účtu či poplatek za výběr z bankomatu, který pak kopíruje i řada dalších ústavů.
  • 13. 1. 2007 9:46

    ja (neregistrovaný)
    Ano, kdyz vyplaci nejvetsi zamestnavatel u nas ve meste mzdy, tak v bankomatu penize dojdou. Ale je to vec, ktera se da bez problemu predvidat a nejsem klientem, ktereho by to omezovalo.

    Z bankomatu jsem vybiral, jak jsem psal, 19x za rok. Vzdy bez problemu. Plus nejake dobijeni predplacenych karet, opet bez jedineho problemu.

    Oteviraci doba pobocky je tragicka, priznavam. Za posledni dva roky jsem tam musel jen jednou a to kdyz jsem chtel jednorazove ihned vybrat 50 tisic. Umoznuje toto Vase karta u Vasi banky v bankomatu?

    Embosovanou kartu opravdu nechci i kdyby byla zadarmo. Bezpecnostni rizika mi za to nestoji. A jste si jisty, ze v Tescu a Globusu maji zehlicky? Ja bych rekl, ze tam jsou jen elektronicke terminaly, jako i na drtive vetsine ostatnich mist. Nebo se pletu?
  • 16. 1. 2007 7:25

    @ (neregistrovaný)
    To si mám jako klient České spořitelny, hlídat, kdy kde kdo bere a podle toho chodit vybírat? Díky za takové plánování!
    Pokud vím, tak výše limitu se dá u karty nastavit. Ale asi ne u "sockových" karet typu Electron - tam v rámci "bezpečnosti" bude limit neměnný nebo nízký nebo obojí
    Nevím, jaká jsou bezpečnostní rizika u embosovaných karet. Já je vlastním snad už od převratu (na začátku byly jenom tyto, sice až na výjimky k devizovým účtům neměly mezinárodní platnost a elektrony nebyly). Kromě ztráty (lze řešit pojištěním - ale můžete ztratit i elektron) převažují jen výhody. Jednou se stalo manželce, že nemohla elektronem zaplatit. Obchodník jí nabídl platbu snímačem, ale ona jinou než elektronovou kartu neměla. Tak mne musela vytáhnout z auta, docupitat tam a já jako vlastník embosované karty zaplatil. Jinak by musela výhodný nákup oželet nebo hledat bankomat, pokud by byl ale funkční, když nešla karta... Dnes máme karty s reliéfem oba a jak říkám, za ta léta žádné riziko nepřišlo.
  • 16. 1. 2007 10:37

    Radek (neregistrovaný)
    Pravděpodobně neplatíte na internetu. Neříkám, že kdo platí na internetu, se má rozloučit se svým zůstatkem, ale rizika tam jsou a je dobré to vědět. Stejně jako u všech dalších plateb, kde nepotřebujete fyzicky kartu.
  • 17. 1. 2007 7:58

    @ (neregistrovaný)
    Záleží, jak na Internetu platím. kartami samozřejmě ne. internetovým bankovnictvím již léta, a to zcela bez problémů. manželka v práci používá internetové bankovnictví několika bank a na spořitelnu jen nadává. stále něco nefunguje ...
  • 12. 1. 2007 22:27

    ICH (neregistrovaný)
    Já měla také platební karty od Spořitelny, ale byla to hrůza. Dostat z bankomatu peníze o víkendu, nebo když byly výplaty či dávky, byl hotový zázrak. Nevím, zda tam peníze chyběly či tam byla jiná závada, ale je mi to celkem šuma fuk, důležité je, že jsem se nedostávala pravidelně ke svým penězům. Pobočky samozřejmě uzavřeny (někdy i mimořádně opět pro nějaký "technický důvod"). Embosovaná karta skýtá aspoň nějaké záruky, že v případě výpadku můžete platit náhradním způsobem.
    K PS1:Jestli máte takové štěstí, že zdárně proplouváte mezi jednotlivými nefunkčnostmi systémů, tak Vám závidím. Možná se opravdu strefujete do období, kdy to nějakým zázrakem funguje nebo bankomatu příliš nevyužíváte.
    K PS2:obchodníci jsou vybaveni elektronickými terminály, ale právě pro případný výpadek by měli používat mechanický způsob otisku karty. Nedovedu si sice představit, že v Globusu nebo Tescu by vytáhlo 20 pokladních žehličky, ale mělo by to tak fungovat. Ale již jsem se setkala s odmítnutím náhradní platby přes žehličku v případě nefunkčnosti elektronického terminálu. Žehlička je využitelná spíše u menších podnikatelských subjektů.
    Bylo taky velice zajímavé, jak mi u Spořitelny nabíhaly platby kartou opožděně na účet. Zůstatkem z bankomatu se absolutně nedalo řídit - nebyly tam obraty za pěknou dobu.
    ČS bych charakterizovala jako "100 let před opicema". I když dělá kroky kupředu, konkurence taky. Ale co se jí podaří mnohdy vymyslet za kraviny, nad tím zůstává rozum stát. Bohužel, mnohdy jsou to kraviny typu poplatek za zrušení účtu či poplatek za výběr z bankomatu, který pak kopíruje i řada dalších ústavů.
  • 14. 1. 2007 2:01

    JirkaZ (neregistrovaný)
    Kde nakupují lépe situovaní ?

    Jsem klientem české spořitelny s Komplexním programem. Měsíční poplatky mám kolem 150 Kč, tedy jemně méně než vy u ŽB. V této částce je kompletně všechno-poplatky za operace, kontokorentní rámec(nepoužívaný), 2 karty (embosovaná+elektronická), poplatek za výpis + poštovné. Přechodem k ŽB bych si moc nepomohl. Na pobočku chodím jednou za rok na společenskou návštěvu - taky co jiného bych tam pohledával, že.
    Jak funguje jejich kartové centrum, sice moc nevím a ani mne to moc nezajímá. Za posledních 5 let jsem měl problém s placením kartou jen jednou a bankomat měl pro mne peníze vždy (používám 2 x doměsíce). Proto nevidím důvod vlastnit embosovanou kartu - která má navíc vyšší bezpečnostní riziko.
    A úroveň služeb ? Nevím co po bance požadujete Vy, ale to co potřebuji já, funguje spolehlivě.

    Tj. jedinou použitelnou alternativou, která by mně něco přinesla, je FIO. Tj. ušetřím150 Kč/měsíc, zanedlouho budou pobočky v každém okresním městě. Přechod do jiné banky nemá význam. Další možností, jak ušetřit, je peněžní fond, ze kterého lze posílat platby bez poplatků a v kombinaci s kreditní kartou, ale toto řešení se mi jeví jako dosti komplikované.
  • 26. 1. 2007 18:40

    anonymní
    Alternativa je: nakopat jim do....
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).