Řekl bych. že zásadní problém je v oblasti působení. Zatímco taxikáři mají vždy "rajón" pod městem (tedy pražský taxikář by neměl brát klienty v Plzni a plzeňský v Praze - ani když tam jiného dovezl na letiště), "alternativci" působí v podstatě celostátně, ne-li celoevropsky.
Je načase sjednotit podmínky: netrvat na pevném taxametru když to lépe ohlídá aplikace a nenechávat ve městech monopol.
Není to tak. Aplikace je sice jen jedna pro všechny řidiče na světě, na tom se shodneme. Ale má v sobě geolokační omezení. Řidič Uberu z Prahy nemůže jezdit jako řidič Uberu v Brně, natož třeba ve Varšavě. A podobně Taxify - to v ČR oficiálně funguje jen v Praze. Pokud s ním bude řidič jezdit mimo Prahu, třeba ve Vsetíně, půjde to, ale brzy bude bude zablokován. Hlídají si to, aby řidiči z jiných regionů nepytlačili. Takže je to v tomto směru úplně stejné jako u taxikářů, jen s rozdílem, že taxikáři si to vysvěstli slovně (pytláka seřvou) a aplikace jej zablokuje, nebo mu jízdu nepovolí (nepřijde žádná objednávka, auto je pro zákazníka neviditelné).
Liftago které je legální toto nijak neomezuje,zatím, když řidič odveze někoho do Liberce a tam bude chtít někdo do Prahy, může ho vzít bez omezení, v tom je tahle apka geniální, ačkoliv je pouze pro taxikáře tak jako jediná o sobě může tvrdit že jde o spolujízdu, protože, taxikář ví dopředu konec a cíl cesty zákazníka.