Zrušený strop 1.5 pro násobky
Minulý týden došlo ke zrušení stropu 1.5 pro jízdy s násobkem. Také jsme změnili vzorec pro výpočet násobku. Nově tak násobek nebude omezen stropem 1.5 a vy se můžete těšit na větší výdělky!
Jak postupovat při chybně spočítané ceně?
Výjimečně může nastat případ, kdy vám v telefonu selže GPS signál nebo vypadne internet a aplikace započítá jen část cesty a výsledná cena je tak mnohem nižší, než by správně měla být. Pokud se to stane, je třeba po ukončení jízdy cenu jízdného upravit, aby odpovídala skutečně ujeté trase. K tomu využijte tlačítko “Úprava jízdného”, které najdete hned pod chybně spočítanou částkou. Jen tak můžeme změnu následně provést.
V případě, že je jízda placena kartou, stačí se omluvit a říci, že cena bude dopočítána na centrále a poté nastavit do změny ceny předpokládanou cenu a my ji upravíme, aby odpovídala. V případě platby hotovostí se buď zeptat zákazníka, kolik měl navrhovanou cenu, nebo správnou cenu dle ujetých kilometrů a zkušeností odhadnout. Zákazník jistě vše pochopí.
Děkujeme, že jezdíte s Taxify!
Jakub, Taxify
Cena stanovená zpětně odhadem je dobrý vtip.
To se mi mnohem víc líbí v článku uvedený princip, že alternativou k taxametru budu předem pevně stanovená a odsouhlasená cena. Jako zákazníka mě opravdu zajímá cena přesunu z bonu A do bodu B v danou dobu, A ne ujeté kilometry, zvolená trasa, doba čekání v koloně. Ono nakonec při té ceně přes 20 Kč za minutu čekání by mohl řidič zvolit trasu, kde se auto zasekne na půl dne - to by měl být jeho problém.
Jezdím jako taxikář dálkové trasy, ty dávno mají své smluvní paušály. Jestli na D1 ztvrdnu 2 hodiny kvůli nějakého trotla, tak mě to jistě zvedá ze židle, protože mi to žere čas, ale zákazník platí stejnou cenu. I proto raději volím delší objízdné trasy, ale zákazníkovi je to jedno, platí stejně, přijede včas a - hlavně - stále jedeme.
Problém je, že kolegové v Praze NESMĚJÍ používat paušální ceny. Pokud by totiž daný paušál v jakémkoli bodu překročil magistrátní strop, tak je porušen zákon. Že je zákazník spokojený? Nezájem, pro taxi tým Městké policie je to porušení vyhlášky a mastná sankce okolo 30 000 Kč. Že to tak dělá Uber/Taxify úředníci a strážníci neřeší a uberáci se taxikářům smějí do obličeje. Pak se hádejte. My musíme vše do puntíku, "oni" ne.
Mimo Prahu je svět v pořádku, dokonce v drtivé většině se jezdí jen na paušály a ne za kilometr. Ono to ve výsledku je stejné, ale vypadá to lépe. Zákazník ví, že víc nezaplatí více, než bylo dohodnuto. A řidič není ve stresu, že pokud pojede jinou trasou, zákazník jej obviní z toho, že záměrně jede delší (ale rychlejší) trasou.
Nevážení pražští taxikáři, více než čtvrtstoletí budování vaší světoznámé pověsti sepsané téměř do všech jazyků nenapraví pár vašich PR článků na Měštci. I když nejsem pražák, je mi stydno za tuto ostudu, za radnici neschopnou či za peníze schopnou vás nedat do latě - ani sjednotit barvy a autopark nedokázala ač jednu chvíli prý moc chtěla. A k vyvrcholením této hlavně Pražské ostudy je, že věc pomůže možná napravit až konkurence na kterou snad neplatí vaše obvyklé metody.
Mimochodem, na podzim probíhaly masivní kontroly taxikářů, nikdo z nich nekradl. Naopak řidičů uberu kradlo 40%. Takže když Uber krade systematicky je to v pořádku, když si víc než maximální regulovanou cenu, mimochodem směšné nízkou a nezvýšenou už 15 let,naúčtuje taxikář, tak si na vesnici přečtěte blesk a už víte že taxikáři kradou :)
Třeba Marťan ale taky treba nekdo se zakazem rizeni z vychodu jak už se to i stalo a zjistilo se to pri nehode na Evropske ul. Dalši vec je ze ridici z bloku byvaleho SSSR nemaji ani povolení k pobytu nebo pracovni povoleni. Tohle chcete podporovat? A ze platite víc jako lajk nepoznate kdyz necestujete taxikem kde byste si srovnal ceny. Za cas straveny ve voze s Uber platite nejen pri kolonach ale behem jizdy všimnete si proc jezdi obsazeni ridici tak pomalu aby cesta trvala co nejdele. Zkuste si nekterou Vaši cestu zpocitat pres nekterý dispecink taxisluzby kde ceny jsou leckde nizke a aplikace maji nekolik taxisluzeb a s predem orientačni cenou.
Člověče, vy jste jistě volič Babiše, ne? Ten také nikdy zprávu OLAFu nečetl, ale nesouhlasí s ní. Čapí hnízdo podle něj není podvod a jde o spiknutí. A může za to Kalousek.
Samozřejmě, pražští taxikáři si objednali rozhodnutí Evropského soudu a ten rozhodl v jejich prospěch. A teď uplácejí všechna média, aby o tom psala, že? Vzpamatujte se.
Tady přece vůbec nejde o technologii. Spousta taxikářů není 100 let za opicema a používá chytrý mobil s aplikací pro zákazníky, která tu byla dříve než Uber a Taxify. Výhodou Uberu a Taxify je jeho globálnost: máte jednu appku, víte, že funguje a co od ní mpžete čekat. Všechna čest. A na Taxify a Uberu je zkloubit jejich appku s místně příslušnou legislativou. Apple také své služby neprodává na světě unifikované, ale přizpůsobuje je místní legislativě. Musí, pokud tam či onam chce fungovat. V čínském app storu koupíte jiné služby, než v českém, nebo americkém - a pořád máte Apple. V americkém storu nezaregistrujete českou kartu a opačně.
Tady jde o to, že vy máte krávu, soused má krávu. Vy musíte chodit na veterinární vyšetření a pravidelně ji očkovat. Musí být registrovaná na ministerstvu zemědělství. Musíte dokládat, že má měkkou podestýlku a v noci ji hrajete Bacha. Musíte ji mít v místě, které je protipožárně zabezpečeno, což dokládáte revizemi. A konečně, to mléko, pro které ji chováte, musíte pravidelně kontrolovat, dělat drahé rozbory, ty archivovat a dokládat, že je bez závad a mohou jej lidé konzumovat. A na závěr ještě chcete z něčeho žít.
Jenže soused je lišák. Ví, že ta byrokracie je drahá, tak ji hodí za hlavu. Úřady pošle k šípku, protože jim tvrdí, že on žádné mléko neprodává, tak se na něj legislativa nevztahuje. On má jen technologii, která propojí bachor, čepec, knihu, kopyta, žaludek, vemeno a další prvky, které jsou následně potažené kůží. Vypadá to jako kráva, ale z pohledu jejho výkladu to není kráva, jen objekt. Pomocí aplikace umožní přímé propojení mezi objektem vydávajícím mléko, což ale není kráva, jde o přece jen technologii, a zákazníkem, který chce mléko. Cena jsou někdy je levnější, ale když mléko chce hodně lidí a ne-kráva nestíhá, tak prostě bude dražší. Úřady jsou bezradné. Soused s krávou se může jít oběsit, protože jeho protivník se mu do očí směje, jak jej převezl a ukazuje mu fakáčka.
Tak asi tak nějak funguje Uber a Taxify a jejich metody. Zkuste si začít podnikat v nějakém oboru a někdo do něj vstoupí a záměrně bude porušovat zákony a doufat, že se změní v jeho prospěch. A cílené porušování bude nazývat, že jsme ve 21. století, zákon je špatný, musí se změnit. Pane, tady jde o velký byznys, o nic jiného. I proto je regulovaný.
Cituji: Tady jde o to, že vy máte krávu, soused má krávu. Vy musíte chodit na veterinární vyšetření a pravidelně ji očkovat. Musí být registrovaná na ministerstvu zemědělství. Musíte dokládat, že má měkkou podestýlku a v noci ji hrajete Bacha. Musíte ji mít v místě, které je protipožárně zabezpečeno, což dokládáte revizemi. A konečně, to mléko, pro které ji chováte, musíte pravidelně kontrolovat, dělat drahé rozbory, ty archivovat a dokládat, že je bez závad a mohou jej lidé konzumovat. A na závěr ještě chcete z něčeho žít.
Jinými slovy : Pro taxikáře platí spousta pravidel.
A já se ptám: "Jak je možné, že přesto kradou a chovají se tak, jako kdyby pro ně žádná pravidla neplatila?"
To je otázka pro úřady a důsledek jejich nečinnosti. Podvádějící taxikář by měl obratem přijít o licenci. Ale ne, že tu "nasadíme" Uber. Ten také podvádí a opět to musí kontrolovat úřad, policie, prostě orgán. To máte stejně jako tato otázka a odpověď:
Silniční zákon definuje maximální rychlost jízdy, jízdu na červenou, zákaz předjíždění, zákaz stání apod. Jak je možné, že se řidiči chovají na cestách bezohledně, jako kdyby pro ně žádná pravidla neplatila?
Odpověď: Je to v gesci PČR, městské policie a dopravních úřadů. Ty musejí řidiče kontrolovat a případně sankcemi "motivovat" k nápravě jednání.
Zřejmě jste nepochopil otázku. Tady se pisatel ptá na to, když se taxikáři ohánějí tím, že oproti Uberu musejí mít zkoušky z místopisu, taxametry, jezdit na STK každý rok a dále splňovat spoustu pravidel - oproti Uberu - jaktože přesto kradou tak, jako by pro ně žádná pravidla neplatila? K čemu ta pravidla tedy vůbec jsou pro nás potenciální zákazníky? S Uberem znám dopředu cenu jízdy. To u TAXI neznám a jelikož může taxikář např. zapínat turbo na taxametru, tak co je lepší? Myslím lepší pro zákazníka (ne pro toho taxikáře).
Dobře je to popsáno tady:
http://dfens-cz.com/at-uberu-chcipne-koza/
TAXI sbohem a Uberu zdar.
Řekl bych. že zásadní problém je v oblasti působení. Zatímco taxikáři mají vždy "rajón" pod městem (tedy pražský taxikář by neměl brát klienty v Plzni a plzeňský v Praze - ani když tam jiného dovezl na letiště), "alternativci" působí v podstatě celostátně, ne-li celoevropsky.
Je načase sjednotit podmínky: netrvat na pevném taxametru když to lépe ohlídá aplikace a nenechávat ve městech monopol.
Není to tak. Aplikace je sice jen jedna pro všechny řidiče na světě, na tom se shodneme. Ale má v sobě geolokační omezení. Řidič Uberu z Prahy nemůže jezdit jako řidič Uberu v Brně, natož třeba ve Varšavě. A podobně Taxify - to v ČR oficiálně funguje jen v Praze. Pokud s ním bude řidič jezdit mimo Prahu, třeba ve Vsetíně, půjde to, ale brzy bude bude zablokován. Hlídají si to, aby řidiči z jiných regionů nepytlačili. Takže je to v tomto směru úplně stejné jako u taxikářů, jen s rozdílem, že taxikáři si to vysvěstli slovně (pytláka seřvou) a aplikace jej zablokuje, nebo mu jízdu nepovolí (nepřijde žádná objednávka, auto je pro zákazníka neviditelné).
Liftago které je legální toto nijak neomezuje,zatím, když řidič odveze někoho do Liberce a tam bude chtít někdo do Prahy, může ho vzít bez omezení, v tom je tahle apka geniální, ačkoliv je pouze pro taxikáře tak jako jediná o sobě může tvrdit že jde o spolujízdu, protože, taxikář ví dopředu konec a cíl cesty zákazníka.
Soud je k tomu, když někdo někomu ubližuje, porušuje jeho práva.
Pokud se svobodně rozhodnu jet Uberem a ne AAA, nikomu tím neubližuju, AAA nemají žádný nárok na moje peníze.
Stejně tak není nijak porušeno právo moje (např. tím, že Uber nemá taxametr a jeho řidiči zkoušku z místopisu), protože jsem o tomto faktu dopředu věděl a přesto si Uber svobodně vybral.
Daleko horší mi přijde, že musím platit služby toho státního soudu (pomalého, neefektivního, zkorumpovaného), přestože jsem si jeho služby dobrovolně nevybral.
Uber i Taxify de iure neporušují nic, ale s jejich tichým souhlasem je porušována řada zákonů.
Zákon o dopravě (auta jsou taxi, ale nechovají se tak)
zákon o DPH (identifikovaný plátce DPH u provize Uberu)
zákon o dani z příjmů (cizinci-řidiči daňové přiznání nepodávají, jezdí načerno)
zákon o pobytu cizinců v ČR (řidiči-cizinci jezdí na turistické vízum, nikoli pracovní, nesmí zde pracovat, ani podnikat)
zákon o dani silniční (mnoho vozidel silniční daň neplatí, protože přece nejsou taxi, že?)
Máte svobodné právo se rozhodnout, že své peníze poskytnete zahraniční společnosti, která z ČR jen tahá peníze za hranice, nic tady nevytváří, nic tu neutrácí, zaměstnává lidi s právním problémem.
Úřady mají povinnost pak hlídat dodržování zákonů a dávat sankce za jejich porušování.
Cituji:
Máte svobodné právo se rozhodnout, že své peníze poskytnete zahraniční společnosti, která z ČR jen tahá peníze za hranice, nic tady nevytváří, nic tu neutrácí, zaměstnává lidi s právním problémem.
Máte na mysli i takové společnosti jako Kaufland, Lidl, kde se v ČR pracuje i v neděli a zisky se vyvádí do zahraničí zatímco např. německé prodavačky mají daleko vyšší platy než české a do práce v neděli nemusí?
Mám dotaz: Co máte přesně proti tomu, kdy společníci firem, jako jsou vámi jmenované firmy Kaufland či Lidl, převádějí zisky, které z toho svého splečnictví mají, do zahraničí, pkud jsou to zahraniční osoby? Já bych řekl, že je důležité, že jak Kaufland, tak Lidl, jsou firmy, které jsou registrované v ČR, u obou jsou jedním ze společníků české osoby, byť právnické, a že veškeré druhy zdanění probíhá v ČR. Takže, můžete mi sdělit, co vám vadí na tom, že si část zisků, pokud dojde k jeho rozdělení mezi společníky, odveze společníky zahraniční do své vlasti či s ním naloží dle svého uvážení? Je to přeci stejné, jako když dva společníci jedné s. r. o. si rozdělí zisk či to, co po reinvestici zbude, přičemž vy jednomu z nich vyčtete, že si zisk spotřeboval v Kladně, ale né v Brně, když společnost má sídlo v Brně a druhý společník bydlí v Brně.
Jinak se zeptám: Co přesně má společného to, že v Kauflandu či Lidlu lidé pracují i v neděli a že německé prodavačky mají daleko vyšší platy, než české? A jste si jist, že ony řetězce v Německu v neděli otevřeno nemají? Řekl bych, Ivane, že vy jste schopen smíchat hrušky nejen s jablky, ale klidně i s prasečím trusem. Hele, skáče vám na tyhle vaše špeky alespoň vaše manželka?
Ano, ony řetězce v neděli v Německu opravdu otevřeno nemají, stejně tak ve svátek. Zkuste požádat někoho, kdo ovládá základy němčiny, aby vám to přečetl: https://www.kaufland.de/service/filiale.html
Jo, tohle je typické! Chytil jste se jedné věci jako ho.no košile. Ale že byste pomohl Ivanovi odpovědět na ostatní otázky, to vás ani nenapadne, co, Marný? Jinak, abych pravdu, je mi naprosto jedno, jak má který řetězec otevřeno v Německu, zajímá mě, zda otevírací doba řetězců v Česku mi vyhovuje. A to ano, vyhovuje. Neřekl bych, že by bylo vyloženě nutné, abychom byli za stádo a ve všem se nutně museli držet toho, jak to dělají v Německu. I když chápu, že pro spoustu lidí by to bylo pohodlné. Proč si něco dělat podle svého, když můžeme vše dělat podle velkého bratra, že?
Mně by zase vyhovovalo, kdyby se ovoce a zelenina prodávaná v různých kauflandech dala jíst, klidně oželím možnost nákupu v neděli večer do 20. až 22. hodiny večerní, klidně ať mají celou neděli zavřeno, ale ať prodávají aspoň tak kvalitní potraviny jako třeba v Německu. Nicméně přijde mi to, že právě český národ je tupé stádo, které prahne po možnosti nakupovat vše včetně potravin téměř nonstop. Lidé jsou rádi, že mají banány a rajčata po celý rok, ale to, že se ta rajčata jsou úplně stejně nezralá v lednu ale i v srpnu, kdy je venku 30 stupňů a nedají se jíst, to asi nikoho netrápí.
Jinak by bylo fajn se srovnávat vždy s těmi lepšími. Tak mě to učili rodiče, když jsem chodil do školy. A jinak nemáme vše podle Německa. Třeba systém zdravotních pojišťoven máme podle Malajsie, jak se kdysi Klaus nechal inspirovat.
Moc nechápu povinnost něco regulovat, to snad soud nemyslí vážně, to už jsme fakt v takové totalitě, že takový blábol nikomu nepřipadá absurdní a prostě ho považujeme automaticky za fakt? Proč by musela být přeprava lidí někým a nějak regulována? Ať si cestující vybere dle sebe - někdo chce lepší službu za víc peněz, někdo horší službu za míň a když se povede, bude mít dokonce lepší službu za méně peněz. Když si vybírám hotel, taky k tomu nepotřebuji asistenci státu, prostě si vyberu dle ceny a referencí.
A myslíte si, že hotel regulacím nepodléhá? Zkuste se zeptat provozního, co vše po nich úřady chtěly, aby se hotel mohli nazývat hotelem, a ne třeba penzionem. Nebylo by lepší zrušit úplně všechny regulace v dopravě? Ať po železnici jezdí kdo chce, ne? A ať letadlem lítá také kdo chce, ne? Na cestě je to to samé. A já bych zrušil i dopravní značení, přece každý má právo zvolit si, po jaké cestě pojede a komu na ní (ne)dá přednost. Co vám má do toho kdo kecat.
Popravdě netuším, jaký je rozdíl mezi hotelem a penzionem, vybírám si dle ceny, místa a recenzí a je mi úplně jedno, jak se to jmenuje. Takže pokdu skutečně stát reguluje ubytovací služby, pak to radši snad ani komentovat nebudu, to jsme ještě úchylnější země než jsem si myslel.
A nedělejte ze sebe šaška, prosím - dopravní značky a přepravní služby spolu nemají vůbec nic společného, to musíte i jako demagog uznat sám.
Všechno zboží a služby, co si kupujete, stát nějakým způsobem více či méně reguluje. Pokud si všechno neděláte a nepěstujete sám, tak si potraviny, oblečení, vybavení domácnosti apod. kupujete od nějakého podnikatele. Tento podnikatel aby vám mohl něco prodat, musí mít živnostenský list (v případě firmy s.r.o. musí být též zapsán v obchodním rejstříku), musí být zaregistrován u zdravotní pojišťovny a sociálky a platit si příslušné pojištění, být zaregistrován na finančáku a platit tam daně... A to nemluvím o hygienických či jiných předpisech, které jsou v každém oboru jiné. I ten váš hotel, který zmiňujete, musí splňovat alespoň výše uvedené.
To, že to štát robí, ešte zďaleka neimplikuje, že tá regulácia je k prospechu občanov. A z tých regulácii, čo uvádzate, nejaké dane, finančák, zdravotné poistenie, živnostenský list, to všetko sú veci, ktoré pracujú proti spotrebiteľovi (tým, že zvyšujú náklady a teda predražujú tovar).
A hygienické predpisy, tie by sa síce dali obhajovať štýlom, že "bez nich by sme žrali červami prešpikované mäso a skazenú zeleninu čí bývali v zavšivavených hoteloch", ale v skutočnosti by sa aj bez nich rychlo vytriedilo, kto predáva a poskytuje hnusoby a kto kvalitu, a humusák by dlho nevydržal. A na opačnú stranu, neviem ako je to presne v ČR, ale na Slovensku aby si niekto mohol otvoriť súkromnú škôlku alebo jasle, musí splniť také hygienické, stavebné a odbornostné normy, že to málokto urobí, a tak súkromná škôlka v Bratislave stojí mesačne pre 1 dieťa často aj celú slovenskú minimálnu mzdu! Čiže regulácia síce garantuje určitú povinnú kvalitu, ale môžu si ju dovoliť len bohatší. "Ďakujem" ja pekne za také garancie...
Nechapete podstatu problemu. Jasne at si kazdy vybere sluzbu jakou chce ale ten podnikatel ktery jí nabizí musi splnovat zakone podminky k tomu urcene. Nekomu se taky libí nakupovat v trznici zarucene vyrobek Puma napr.nikdo nepozna ze je to padelek tak proc bych si to nekoupil.. Ale vyrobce se pochopitelne brani a padelani znacky je nezakonne proto nastupuji celnici a davaji pozor aby se to nedelo. To by teda za chvily si kazdy delal co chtel to nema se svobodou nic spocnyho zakony plai pro vsechny jasne ze zakaznikum se to nemusi libit presne jako s tou kravou v predchozim připevku.
Je to nesmysl, ze je dvojí metr pro stejnou službu. Chci v tom případě být lékař bez praxe nebo vydávat úřední rozhodnutí bez toho, abych byl skutečným úředníkem a to jsem pak zvědav co budou rikat. Zákon o taxislužbě se věnuje jen o tom kdo provozuje samotné taxi všichni kteří v tomto zákoně zprostředkovávají práci nejsou do tohoto zákona zahrnuty a tím pádem je tu díra v zákoně jak hrom a už to začali samotný centrály jen vývoj jde dopředu tak se toho chytají jakékoli firmy jak to obejít Jen je smůla že ceny jsou pružné to je velmi pozitivní ale všechno něco stojí takže centrála A platformám je jedno že ten člověk který pracuje v těchto službách prodělávají na nákladech protože pozvou další partnery kteří se dostanou do ztrát taxikáři o tom všem ví a snaží se držet takzvaně nad vodou ale nemají nikde žádnou podporu bohužel celou akci dostávají do extrému můj názor je takový že by měli přijít s návrhem nového zákona a vyjednat tyto podmínky pro celý tento byznys pak to bude mít význam Tady se řeší jen dílčí záležitosti a neřeší se nic v celku Tudíž mi potom neměl nikdo jiný prostor pro akce podobného typu jako centrály a platformy myslím že každé město by mělo být garantem že taxislužba funguje v rámci dopravy a ne že je to cizí Element proto dochází k velikým rozporům a řeší se věci jen koordinovaně.
uber a podobné služby ohrožují taxislužbu asi tak, jako e-mail ohrožuje papírový dopis odeslaný českou poštou. ale protože na úřadech obvykle sedí pitomci - tak se holt uregulujeme xmrti.
vítězství taxametrů je vítězstvím regulace výroby elektřiny podle předpisů na svíce z velrybího tuku. obojí přece slouží ku svícení, nicht wahr, je tedy v zájmu všeholidu, aby se obojí regulovalo stejným regulativem .... všeholid rád zaplatí a ještě zatleská.
Nesmysl. Pošta své služby stále poskytuje. A když potřebujete oficiálně komunikovat, buď pošlete dopis s dodejkou, nebo pošlete e-mail se zaručeným elektronickým podpisem. Ten musí být od schválené certifikační autority. Obojí tedy musí splňovat nějaká pravidla hry, jinak by se mohl za e-mailem skrývat kdokoli.
"e-mail se zaručeným elektronickým podpisem" Muhehe, myslíte, že ta předražená srágora je k něčemu? Banka (ani jiná soukromá firma) se s vámi nebude po mailu bavit, pokud potřebujete poslat nějaké údaje, i kdybyste měla těch elektronických podpisů deset, a státní ouřad vám stejně na dotaz zaslaný mailem se zaručeným elektronickým podpisem odpoví dopisem do vlastních rukou na doručenku, takže pomastíte na poštu.
kupodivu jste to pochopila, ale dovozujete z toho nesmyslné závěry.
když potřebujete oficiálně komunikovat, buď pošlete dopis s dodejkou, nebo pošlete e-mail se zaručeným elektronickým podpisem - a když potřebujete úředně prověřenou drožku s certifikovaným taxametrem a pojištěným řidičem, mávnete si na taxi.
ovšem stále je tady nenulová poptávka po neformálním mejlu z freemejlu, kdy je příjemci i odesilateli srdečně jedno, kdo se za e-mailem může "skrývat". a/nebo poptávka po levném popovezení-se bez jakýchkoliv parametrů. obě tyto služby mohou v pohodě koexistovat vedle sebe, neohrožují se ani se nevylučují, není důvod jednu násilně regulovat podle pravidel té druhé, když poptávka je po obou.
příměr regulace elektrické žárovky podle pravidel pro svíci z velrybího tuku by vám mohl cosi napovědět. obojí přece svítí.
...zarovka,velryba....levne popovezeni....krasne to graduje.
Ale vse mimo misu. Jezdite nebo jste jenom slysel o levnem popovezeni
. Kdo skutecne potrebuje levnou dopravu a jeste si nevyzkousel "zajizdku" Uberem at ji zkusi... Ja uz jsem zpatky u appky originalniho TAXI dispecinku.
Moc se s Uberem stejně dít nebude.Češi mají rádi peníze a levné věci (levné na oko).Proto se ti na jedné straně chtějí vozit co nejlevněji (jak tomu v mnoha případech ani není) a ti na druhé straně co s tím mohou něco dělat (a vzhledem k nelegálnosti by i měli a vůbec nebylo třeba čekat na vyjádření Evrpského soudu ale je jasné že každé oddálení se počítá) je mají rádi též a proto udělají maximum aby šli této mega firmě na ruku.Pokud by byl zájem,stačil by jeden den k ukončení činnosti.Ale protože pan Ťok,paní Krnáčová a další "zainteresovaní" našli jednu zemi z mnoha kde Uber zlegalizovali,mohli jsme jen za poslední rok slyšet větu "jako například v Estonsku" :))) Velká gratulace všem co hájí dodržování zákonů v naší zemi ;)
Poté, co jsem viděl v televizi zprávy, jak taxikáři na pražském letišti šikanují ostatní řidiče a lepí jim na auta samolepky Nelegální transport... a tohle dělají i běžným lidem, kteří své členy rodiny přivezli na letiště a taxikáři si je spletli s Uberisty, tak po tom všem bych taxíkem nejel ani zadarmo. Měl bych strach, co se mnou dotyčný taxikář provede. Tož tak s těmi levnými věcmi.
A nejvíc mě překvapilo, že policisté na to čuměli a nic těm taxikářům neudělali. A když pak taxikáři blokovali Prahu protestní jízdnou, tak prý jeden z nich dostal pokutu 300 Kč. Jinými slovy ve výši 20 procent toho, o jakou částku pak natáhne prvního japonského turistu na 3 km dlouhé jízdě. To je opravdu adekvátní pokuta. A za zapomenutý řidičák někdo stanovil pokutu 5 000 Kč
Chtel by vidět zastanci uberu u nejakeho chirurga Achmeda, který veme občas vic, občas min', ale dopredu znamu častku. Ale ani neumi češtinu. A medicinu zna, protože je vyučený veterinař...
Ale na co ta regulace?
Achmed ma internet, co nevi - v pruběhu zakroku se podiva.
Achmed nema žadnu pojistku, takže muže uriznut neco jine - nejste žadnym zpusobem zajišten. Ale to nevadi - vy jste zvolil jeho sam.
Nikdo nesmi vam ukazovat co volit...
Asi regulace jsou zavedene z nejakych duvodů...
Jestli clovek muze nebo nemuze ridit reguluje stat tim, ze vydava ridicaky. Nevim, co bych mel po ridici chtit vic. A pokud jde o zpusob obzivy, tak na to je zivnostak na smluvni prepravu. Regulace taxi je proto zcela zbytecna. K cemu ta regulace vlastne slouzi? Vetsina taxikaru jsou zlodeji bez spetky vychovani. To me ma utesovat fakt, ze prolezli zkouskou z mistopisu?
Přesně tak, jasně a stručně řečeno. Pokud s někým jedu autem, tak potřebuju, aby měl řidičák. To, zda a jak platí daně je jeho věc resp. věc mezi ním a státem. Nevím, proč bych já jako zákazník se o to měl zajímat. Nedělám si iluze, že když je někdo taxikář, tak z tohoto titulu má automaticky daně v pořádku a uberista ne. Prostě taxi je jedna služba, uber je jiná služba a spolujízda do práce s kamarádem je třetí služba. To, co platí pro Taxi nemusí snad platit pro mě a mého kolegu, když jedeme společně do práce a střídáme auto. A nemusí to platit ani pro Uber. Uber není taxi. Pošta není mail. Petrolejová lampa není žárovka.
Po velikých protestech ze strany taxikářů, které jsem viděl ve zprávách na Primě, po několika dalších dnech udělali redaktoři Primy test taxikářů v Praze. Redaktor předstíral dánského turistu. Dánsky sice neuměl, ale to taxikář také ne... Ze 3 taxikářů ho 2 okradli. Jeden z nich tam zapínal turbo na taxametru, kde přepínal korektní sazbu nějakých 28 Kč/km na turbosazbu 200 Kč/km. Bylo to na kameře pěkně vidět. Taxíkem ani Uberem jsem nikdy nejel. Po tom co jsem viděl v televizi už taxíkem nikdy v životě nepojedu. To bych raděj šel s těžkým zavazadlem 5 km pěšky než jet taxíkem. Zato Uberem bych se klidně svezl.
Jen je škoda, že tyto kontroly taxikářů nedělají úřady a musí to dělat reportér TV Prima.
Pěkný zaplacený článek.. Btw surge (násobek) na Black v takové výši aby to dalo 22,-/minuta byla jen na Silvestra. Ve většině případů se s Uberem svezete levněji než s tou svoločí.. A ještě maličkost..pochybuji, že někdo z taxikaru jezdil na Silvestra za 28,-/km. Tyto dny se jezdí na "hubu" - 500, 1000, 2000 dle vzdálenosti jen tak od oka.
Vzkaz pro taxikare: doufám, že se vaše řady během ledna a února pěkně pročistí..berete nám práci.
Bye
Tomáš
ZKUŠENOSTI ZAMĚSTANCŮ Prague Car Sharing
Neseriozní firma, která parazituje na lidech, kteří si chtějí brigádně přivydělat. Pracoval jsem pro ně jako řidič s aplikací Uber a Taxify, přibližně 4 měsíce.
Byl jsem hloupý, že jsem podepsal smlouvu (DPP), kde je uvedeno, že musím odjezdit 300 hod., jinak musím uhradit této firmě za školení 18 000 kč.
- Bylo to školení toho typu na půl hod a bez jakékoliv.....cituji školitele pana Pazdioru - "¨No tady máte uber, tady máte taxify, zapnete mobil a můžete jet"......dále jsme dostali akorát pár papírů o aplikacích, kodexy správného řidiče, které jsme si mohli individuálně přečíst.
Naivně jsem si myslel, že to po nás chtít nebudou, když neuděláme vyloženě nějaký malér, který by poškodil firmu. Ovšem jsem mluvil s jedním kolegou, který nebyl spokojen s výplatou a chtěl odejít, ale manažer společnosti pan Bartoš mu vyhrožoval, že musí 18 000 uhradit! Kolega nebyl zdaleka jediný komu bylo vyhrožováno a byl nucen pro ně novodobě otročit téměř zadarmo...
Ve smlouvě je uvedeno, že z tržby, kterou odjezdíme si bere Uber a Taxifi 15% + Prague Car Sharing také 15%, takže by jsme měli mít z tržby 70%. Dále podle smlouvy jsme měly dostávat fixní plat, což je 66 za hod. Je nutno uvést, že nám bylo z platu ztrženo nájem auta -800 kč a proježděné palivo za směnu. Směny byli 8 hodinové, ranní, odpolední a noční směny. Noční směny byli bez příplatků a žádných benefitů. Do nočních směn jsme byli častokrát nuceni, jelikož o nočních byla většinou největší tržba, kterou si firma celou uzurporovala pro sebe a řidiči dostávali almužnu. Jezdili jsme s bílími auty škoda Rapid a Superb.
Auta byla v tolikrát ve špatném technickém stavu s naprosto ojetými pneumatikami, samozřejmě když někoho chytli policisté, tak musel uhradit pokutu celou sám.
Mé osobní zkušenosti: První má výplata přibližně 3 200 kč za 8 směn, což nedělá 66/hod ale 50/hod, dále denně jsem měl průměrně 15 jízd s tržbou 1 800 kč. Z tržby jsem neměl vůbec nic a ještě jsem nedostal ani celý fixní plat! Další výplaty byla za 55/hod, 39/hod což jsem dělal za 312 kč na den. Potom mě měli zaplatit ještě dvě výplaty 22 jízd= 176 hod dohromady, když jsem oznámil, že jsem svých 300hod odjezil a odcházím. Nezaplatili mi ani haléř!!!
Samozřejmě jsem snažil s firmou jednat, že s výplatou je něco nepořádku. Mluvil jsem také po telefonu s manažerem firmy panem Bartošem. Cituji jeho slova...... - "Pane X vy jste pro nás prodělečný řidič. My z toho také musíme něco mít. Víte ale nám nejde jen o to aby jsme z toho měli něco my, ale aby jste z toho měl hl. něco Vy! ;-)"
Po tomhle rozhovoru se mé pozitivní iluze o Prague Car Sharing rozplynuly....... Naštěstí to mám už za sebou a podruhé si dám pozor jakou smlouvu podepisuji.
Co to udělat obráceně řidič přiveze auto zákazník nastoupí místo řidiče a řidič si sedne na sedadlo spolucestujícího. zákazník si to odřídí, vystoupí a řidič si zpátky převezme řízení. Tohle by se dalo určitě řešit jako půjčení auta. takže to chce akorát překopat způsob vyůčování a jede se na novo ne ? :-)
Uber je nelegální. Měla by se stanovit sankce 100 tisíc za nelegální provozování Taxi činnosti-všeobecně. Stačila by jedna jízda s figurantem a oni by si to pod hrozbou pokuty rozmysleli + zabavení osobního automobilu do doby zaplacení pokuty. Přeci nejde, abych si někdo někde stáhnul aplikaci a pak začal vozit lidi. Pražští taxikáři jsou sice lumpové, ale ani se jim nedivím, když jsou rozlobení proti Uberu díky neschopnosti pražského magistrátu. To tu za chvíli budeme mít 50 taxi služeb a bordel jak sviňa, chce to trochu řád a regulaci.