Nevážení pražští taxikáři, více než čtvrtstoletí budování vaší světoznámé pověsti sepsané téměř do všech jazyků nenapraví pár vašich PR článků na Měštci. I když nejsem pražák, je mi stydno za tuto ostudu, za radnici neschopnou či za peníze schopnou vás nedat do latě - ani sjednotit barvy a autopark nedokázala ač jednu chvíli prý moc chtěla. A k vyvrcholením této hlavně Pražské ostudy je, že věc pomůže možná napravit až konkurence na kterou snad neplatí vaše obvyklé metody.
Mimochodem, na podzim probíhaly masivní kontroly taxikářů, nikdo z nich nekradl. Naopak řidičů uberu kradlo 40%. Takže když Uber krade systematicky je to v pořádku, když si víc než maximální regulovanou cenu, mimochodem směšné nízkou a nezvýšenou už 15 let,naúčtuje taxikář, tak si na vesnici přečtěte blesk a už víte že taxikáři kradou :)
Třeba Marťan ale taky treba nekdo se zakazem rizeni z vychodu jak už se to i stalo a zjistilo se to pri nehode na Evropske ul. Dalši vec je ze ridici z bloku byvaleho SSSR nemaji ani povolení k pobytu nebo pracovni povoleni. Tohle chcete podporovat? A ze platite víc jako lajk nepoznate kdyz necestujete taxikem kde byste si srovnal ceny. Za cas straveny ve voze s Uber platite nejen pri kolonach ale behem jizdy všimnete si proc jezdi obsazeni ridici tak pomalu aby cesta trvala co nejdele. Zkuste si nekterou Vaši cestu zpocitat pres nekterý dispecink taxisluzby kde ceny jsou leckde nizke a aplikace maji nekolik taxisluzeb a s predem orientačni cenou.
Člověče, vy jste jistě volič Babiše, ne? Ten také nikdy zprávu OLAFu nečetl, ale nesouhlasí s ní. Čapí hnízdo podle něj není podvod a jde o spiknutí. A může za to Kalousek.
Samozřejmě, pražští taxikáři si objednali rozhodnutí Evropského soudu a ten rozhodl v jejich prospěch. A teď uplácejí všechna média, aby o tom psala, že? Vzpamatujte se.
Tady přece vůbec nejde o technologii. Spousta taxikářů není 100 let za opicema a používá chytrý mobil s aplikací pro zákazníky, která tu byla dříve než Uber a Taxify. Výhodou Uberu a Taxify je jeho globálnost: máte jednu appku, víte, že funguje a co od ní mpžete čekat. Všechna čest. A na Taxify a Uberu je zkloubit jejich appku s místně příslušnou legislativou. Apple také své služby neprodává na světě unifikované, ale přizpůsobuje je místní legislativě. Musí, pokud tam či onam chce fungovat. V čínském app storu koupíte jiné služby, než v českém, nebo americkém - a pořád máte Apple. V americkém storu nezaregistrujete českou kartu a opačně.
Tady jde o to, že vy máte krávu, soused má krávu. Vy musíte chodit na veterinární vyšetření a pravidelně ji očkovat. Musí být registrovaná na ministerstvu zemědělství. Musíte dokládat, že má měkkou podestýlku a v noci ji hrajete Bacha. Musíte ji mít v místě, které je protipožárně zabezpečeno, což dokládáte revizemi. A konečně, to mléko, pro které ji chováte, musíte pravidelně kontrolovat, dělat drahé rozbory, ty archivovat a dokládat, že je bez závad a mohou jej lidé konzumovat. A na závěr ještě chcete z něčeho žít.
Jenže soused je lišák. Ví, že ta byrokracie je drahá, tak ji hodí za hlavu. Úřady pošle k šípku, protože jim tvrdí, že on žádné mléko neprodává, tak se na něj legislativa nevztahuje. On má jen technologii, která propojí bachor, čepec, knihu, kopyta, žaludek, vemeno a další prvky, které jsou následně potažené kůží. Vypadá to jako kráva, ale z pohledu jejho výkladu to není kráva, jen objekt. Pomocí aplikace umožní přímé propojení mezi objektem vydávajícím mléko, což ale není kráva, jde o přece jen technologii, a zákazníkem, který chce mléko. Cena jsou někdy je levnější, ale když mléko chce hodně lidí a ne-kráva nestíhá, tak prostě bude dražší. Úřady jsou bezradné. Soused s krávou se může jít oběsit, protože jeho protivník se mu do očí směje, jak jej převezl a ukazuje mu fakáčka.
Tak asi tak nějak funguje Uber a Taxify a jejich metody. Zkuste si začít podnikat v nějakém oboru a někdo do něj vstoupí a záměrně bude porušovat zákony a doufat, že se změní v jeho prospěch. A cílené porušování bude nazývat, že jsme ve 21. století, zákon je špatný, musí se změnit. Pane, tady jde o velký byznys, o nic jiného. I proto je regulovaný.
Cituji: Tady jde o to, že vy máte krávu, soused má krávu. Vy musíte chodit na veterinární vyšetření a pravidelně ji očkovat. Musí být registrovaná na ministerstvu zemědělství. Musíte dokládat, že má měkkou podestýlku a v noci ji hrajete Bacha. Musíte ji mít v místě, které je protipožárně zabezpečeno, což dokládáte revizemi. A konečně, to mléko, pro které ji chováte, musíte pravidelně kontrolovat, dělat drahé rozbory, ty archivovat a dokládat, že je bez závad a mohou jej lidé konzumovat. A na závěr ještě chcete z něčeho žít.
Jinými slovy : Pro taxikáře platí spousta pravidel.
A já se ptám: "Jak je možné, že přesto kradou a chovají se tak, jako kdyby pro ně žádná pravidla neplatila?"
To je otázka pro úřady a důsledek jejich nečinnosti. Podvádějící taxikář by měl obratem přijít o licenci. Ale ne, že tu "nasadíme" Uber. Ten také podvádí a opět to musí kontrolovat úřad, policie, prostě orgán. To máte stejně jako tato otázka a odpověď:
Silniční zákon definuje maximální rychlost jízdy, jízdu na červenou, zákaz předjíždění, zákaz stání apod. Jak je možné, že se řidiči chovají na cestách bezohledně, jako kdyby pro ně žádná pravidla neplatila?
Odpověď: Je to v gesci PČR, městské policie a dopravních úřadů. Ty musejí řidiče kontrolovat a případně sankcemi "motivovat" k nápravě jednání.
Zřejmě jste nepochopil otázku. Tady se pisatel ptá na to, když se taxikáři ohánějí tím, že oproti Uberu musejí mít zkoušky z místopisu, taxametry, jezdit na STK každý rok a dále splňovat spoustu pravidel - oproti Uberu - jaktože přesto kradou tak, jako by pro ně žádná pravidla neplatila? K čemu ta pravidla tedy vůbec jsou pro nás potenciální zákazníky? S Uberem znám dopředu cenu jízdy. To u TAXI neznám a jelikož může taxikář např. zapínat turbo na taxametru, tak co je lepší? Myslím lepší pro zákazníka (ne pro toho taxikáře).
Dobře je to popsáno tady:
http://dfens-cz.com/at-uberu-chcipne-koza/
TAXI sbohem a Uberu zdar.