Vlákno názorů k článku Řidiči, co taxikaří bez licence, ušetří. Na povinném ručení i několik desítek tisíc od VlK - "Při spolujízdě jde o nekomerční činnost bez odměny,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 12. 2017 7:23

    VlK (neregistrovaný)

    "Při spolujízdě jde o nekomerční činnost bez odměny, tedy cestující platí příspěvek na pohonné hmoty."
    To jste odcitoval pseudonázor legislativy/ú­ředníků.
    Pokud byste jezdil s kamarádem každý den do práce jeho autem (protože žádné nemáte, protože ho používá vaše žena, protože si ho nechcete opotřebovávat - i takoví znám), je pouhý příspěvek na benzín dost nespravedlivý. Kde je amortizace? Takže spolujízda by měla být v hodnotě klasického cestovního příkazu.
    Jenže cestovní příkaz i tak není plnou kompenzací toho, když do práce jezdí jen jeden z pracujících. Zaprvé spotřeba je bez ohledu na typ trasy (jezdit s novým autem s podstřelenou spotřebou po městě) a amortizace je stanovena fixně bez ohledu na typ a cenu auta.
    A stále nejsme u konce. Řidič dojede do práce po x desítkách minut řízení a po práci jede dalších x desítek minut z práce unaven. Spolucestující si může zdřímnout, pracovat, telefonovat, prostě využít čas. Dále v neposlední řadě je tu riziko havárie, ať už je vina řidičova (z únavy) či někoho jiného. V dešti zaprasané auto.

    Tady tohle regulování všeho bez rozmyslu mě fakt nebaví. Protože de jure chtít i ve výši zmíněným případě víc než na benzín, tak jsem nelegální taxikář.

  • 14. 12. 2017 12:44

    Marek Tomíšek (neregistrovaný)

    Ano, spolujízda není podílení se na nákladech pouze za palivo, ale na celkových nákladech. To ale nic nemění na tom, že služby Uber/Taxify nemají se spolujízdou nic společného, protože to je nomální vyldělečná činnost. Spolujízda je třeba BlaBlaCar

  • 3. 1. 2018 5:12

    J, Novák

    No, příliš mnoho slov o ničem. Tedy rozhodně né o službě UBER a jí podobných. Nebo se skutečně domníváte, že řidiči UBER cestují třeba po Praze proto, aby naložili své spolupracovníky a odvezli je hákovat do fabriky, kde také sami hákují?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).