Vlákno názorů k článku Raiffeisenbank mění poplatky a rozdává mobily od Gladi - A tady se právě projevuje typická česká nátura...půjčíme...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 10. 2014 9:47

    Gladi (neregistrovaný)

    A tady se právě projevuje typická česká nátura...půjčíme si peníze, ale vracet je nechceme. My prostě nejsme zvyklí platit za služby, které nám někdo poskytuje. Furt se nám něco nelíbí a většina z nás umí jenom kritizovat. Je mi z toho smutno, protože spousta lidí si neuvědomuje, že banky vytváří pracovní místa pro lidi jako jsme my. A možná ostatní udiví, ale ti lidé berou nějakou mzdu na kterou banka musí vydělat. Banka musí čas od času vyměnit výpočetní techniku, zázemí poboček, sowtware a core systémy banky, což možná bude znít divně, ale není to levná záležitost. Bohužel to není tak, že banka si napíše do Alzy: Hale chceme novej bankovní systém za 2500,- včetně daně. Náklady na core systémy banky jdou do stovek milionů a to banka musí někde vydělat.

    Furt se všichni ohánějí lowcostovýma bankama, že mají tohle zadarmo a tamto taky. Ale tihle lidi tu pak brečí, když nemají skoro nikde pobočku, kde by mohli řešit problémy a kde vložit peníze. Hlavně, že mají účet zdarma, to je základ všeho, víc mě nezajímá :D

  • 3. 10. 2014 10:24

    Intri (neregistrovaný)

    Aha, a ty čisté zisky v miliardách jsou jen takový vedlejší produkt, který se jen tak náhodou stal a nemá nic společného se zlodějským přístupem, kdy se banky (jako třeba RB, jak tady ostatní zmiňují) nezdráhají nabídnout na první pohled výhodný produkt a po čase jej tak znevýhodnit, že se pak zákazník právem cítí doslova okraden.

    Víte, tyhle vaše obhajoby RB mě začínají motivovat k tomu, abych od RB odešel. Jestli vás RB platí za to, abyste je obhajovali na fórech, měla by na to buď najmout schopnější lidi (třeba ty, kteří nepracují v "sowtwaru"), nebo se na to prostě vykašlat. Se službami RB jsem už nějakou dobu jakž takž spokojený (ještě jsem neměl impuls měnit), ale RB není zdaleka jediná, která mi ty služby dokáže poskytnout.

    Holt musím konstatovat (a to není výhrůžka nebo tak, prostě fakt), že pokud se tu budou obhajoby ze strany zaměstnanců, které ani nedávají pořádnýs mysl, objevovat nadále, účet u RB zruším a půjdu jinam. Nevidím důvod, proč být u banky, která je tak zoufalá, že se potřebuje obhajovat pod svými vlastními reklamními články a na styk s veřejností si nemůže ani najmout kvalitní pracovníky. To opravdu dělá HODNĚ špatný dojem.

  • 3. 10. 2014 10:40

    Gladi (neregistrovaný)

    Jo jasně, akcionáři vlastně z investovanýho kapitálu nic nechtějí, to je jasný :D proč by taky měli chtít. Za překlep se omlouvám, má chyba. Je srandovní, že když se to tu snaží obhájit kdokoliv jiný, který nepracuje pro banku, je to v pohodě. Člověk řekne svůj názor a hned...no to je jedno :-) je vidět, že si furt melete tu svou písničku a tím, že říkáte, že to není výhrůžka se morálně obhajujete, že nám tím vlastně vyhrožujete. Mrzí mě každý klient, který se rozhodne odejít ať už z jakýchkoliv důvodům, ale tohle mi přijde dětinské.

    Howgh :-)

  • 3. 10. 2014 11:05

    Intri (neregistrovaný)

    Holt, konkurence... Vydělávat je potřeba i kvalitou, ne jenom marketingem nalákat lidi a pak je sedřít z kůže. A ano, zaměstnanec banky, který přijde na fórum a začne vyřvávat, jak je jejich banka nejlepší, opravdu není důvěryhodný. Kdokoliv, kdo pro tu banku nepracuje, je automaticky podstatně důvěryhodnější. To dá rozum.

    Výhrůžka nevýhrůžka, přístup RB k reklamě ji může stát nejméně jednoho klienta. Neříkám, že odcházím, takhle hloupě bych se nerozhodoval, jenom vám říkám, jaký účinek tato vaše snaha o propagandu má. Naložte s tou informací dle libosti.

  • 3. 10. 2014 11:10

    kem (neregistrovaný)

    Nikdo tady nic nemá proti zisku Raifky. Pokud ho ovšem dosahuje tím, že to hraničí s klamáním zákazníků, že zvedá poplatky a neustále si vymýšlí nové, že ty šrouby pořád utahuje ...

    Ano, je to vaše obchodní strategie. Ty zisky v řádu miliard každý rok nespadnou z nebe. Klidně si takovou strategii aplikujte dál. Ale pak se nedivte, že to těm lidem vadí a že si to tady řeknou. Já už jsem si o Raifce obrázek udělal a hlasoval nohama dávno. Teď nedělám nic jiného, než že varuji ostatní: "Pozor, mám osobní zkušenost, Raiffeisenbank není seriózní". Od toho takové fórum je. Pak už je na každém, jestli se podle toho zařídí nebo ne.

  • 3. 10. 2014 11:34

    Gladi (neregistrovaný)

    Já si tedy klamání zákazníků představuji jinak. Poplatku jsou dostupné komukoliv a případné zvyšování je vždy včas komunikováno. Jsou zde kupříkladu banky, které si účtují poplatek za poskytnutí úvěru a předčasné splacení, to je asi tedy v pořádku. Že mají mnohonásobně větší zisky, díky tomuhle tomu je tedy asi v pohodě :-)

  • 3. 10. 2014 11:48

    kem (neregistrovaný)

    Já mám zkušenosti z Raiffeisen stavební spořitelny úplně odlišné. Možná namítnete, že stavební spořitelna a banka je úplně něco jiného. Ale obě nesou jméno Raiffeisen. Je to o přístupu Raiffeisen ke svým klientům, který by měl být na jiné úrovni než u včera založených bankovních domů.

    Opakuji, nemám nic proti vašim ziskům. Jen mi vadí, jakým stylem je dosahujete a na základě vlastní zkušenosti důrazně varuji ostatní. Nic víc.

  • 3. 10. 2014 11:14

    Tomáš Kofroň, RB (neregistrovaný)

    Dobrý den, já normálně diskuze jen sleduju z dálky a přispívám do nich jen velmi výjimečně, protože to stejně nemá smysl, diskutující mající svou pravdu nepřesvědčím (že, Indri?) a vede to akorát ke zbytečné dikuzní přestřelce. Dneska udělám výjimku a napíšu (možná ne moc stručně) oficiální reakci za banku, nevnucuju Vám ani nikomu jinému, abyste tomu věřil:

    1) tento článek jsme nijak neplatili ani jinak neupláceli, o pár dnů zpátky je placený článek o eKontu Smartřádně označený jako komerční prezentace. A jsem rád, že když uděláme zajímavý produkt, tak o něm novináři píší, to nezastírám a koneckonců je to moje práce.

    2) dosavadní příspěvky kolegů z banky nejsou mým výtvorem, neobviňujte mě proto, prosím, ze špatně prováděné práce (pozn. o nekvalitních pracovnících...). Naši zaměstnanci nemají žádné omezení ani zákaz přispívání do diskuzí, jen je vždy prosíme, aby se nebáli přiznat, že jsou z RB. A pro banku je přece super, že má natolik loajální a spokojené lidi, kterým stojí za to za banku v podobných diskuzích bojovat (i když je to boj s větrnými mlýny).

    3) do budoucna možná budeme trochu aktivnější i v sociálních sítích a třeba se budete s oficiálními názory banky v diskuzích setkávat častěji. Rozhodně ale vždy poznáte, že se jedná o názor banky.

    4) dlouho jsem zvažoval, jestli má smysl přispět do diskuze, vyprovokovala mě až ta poznámka o miliardových ziscích. Zkusím na to přidat pohled banky: RB je tady od roku 1993, začínala s jednou pobočkou v ČB a 3 zaměstnanci. Za 20 let bez jediné koruny státní pomoci či investiční pobídky vybudovala banku, která dává práci téměř třem tisícům lidí. Nemalou měrou tak přispívá do sociálního i zdravotního systému a zaplatí ročně stovky milionů na daních. Ti zaměstnanci taky svoje peníze utrácejí hlavně v ČR - další výnos pro stát. Za těch 20 let jsme poskytli několik stovek miliard úvěrů, díky kterým tady prosperuje řada firem (a zase dávají práci lidem a platí daně...) a stovky tisíc lidí si splnili sen o vlastním bydlení. A na závěr ještě k těm výsledkům: v posledních letech je u nás praxe, že akcionáři veškerý zisk vytvořený v ČR reinvestují obratem zpět do navýšení základního kapitálu banky - tak, abychom tady mohli dále růst. O jakých vyváděných miliardách a vysávání české ekonomiky tady chcete mluvit?

    Uznávám, příspěvek je strašně dlouhej, asi ho málokdo dočte do konce...

    Krásný zbytek pátku i následující víkend všem diskutujícím,
    Tomáš Kofroň, tiskový mluvčí RB

  • 3. 10. 2014 11:30

    Intri (neregistrovaný)

    Víte, ten váš příspěvek je sice hezký (a rozhodně kvalitnější než od vašich "řadových" zaměstnanců, ať už jsou na jakýchkoli pozicích), ale zabil jste ho jednou věcí: obviňujete lidi z toho, že jejich názor prostě nejde změnit. Váš snad ano? Máte tady tunu kritiky, ale neberete si z ní vůbec, ale VÚBEC nic. To pro klienty neznamená nic jiného než naprostou uzavřenost vůči jejich připomínkám - vůbec je neberete v potaz, ani v jednom příspěvku nevidím sebemenší náznak toho, že byste se zamysleli nad tím, zda diskutující nemůže mít aspoň trochu pravdu.

    Proto je rozumný dialog s vámi nemožný - chováte se přesně tak, jak člověk automaticky od zaměstnance RB předpokládá. Propaganda, vychvalování RB do nebes, opozice čemukoli, co RB nelichotí, a zárověň naprostá ignorace všech nepravostí, kterých se RB vůči svým klientům dopustila a dopouští.

    Takto jsou laděny příspěvky zaměstnanců RB a takto je laděný tento "článek". Fakt od někoho očekáváte, že vám uvěří, že ten článek není placený (ať už penězi nebo nějakou jinou formou), zvlášť, když obsahuje do očí bijící marketing?

    Jinak odpověď od vás neočekávám, obrázek nechť si každý udělá sám dle vlastního úsudku. Pokud nějakou napíšete, rád si ji přečtu, váš příspěvek mi ze všech těch od RB přišel dosud nejrozumější. Ale obávám se, že to stejně k ničemu nepovede, protože jste stejně pouze pokračoval ve stylu, který tady vaši kolegové nasadili před vámi. A to je škoda, poněvadž je to jen další argument, proč s vámi skončit.

  • 3. 10. 2014 11:48

    Gladi (neregistrovaný)

    "Máte tady tunu kritiky, ale neberete si z ní vůbec, ale VÚBEC nic"

    Tak mi prosím řekněte, co byste změnil vy? Z čeho jsme se neponaučili?

    Ano, chyby se stávají, jsme jenom lidé a občas se vyskytne systémová chyba. To beru. V čem jsme zklamali Vaše očekávání?

  • 3. 10. 2014 11:49

    Tomáš z Raiffky (neregistrovaný)

    Odpověď od Vás nečekám = vyhecujete mě, abych odpověděl, to je krásný příklad marketingu :-)

    Vidíte, a už se pouštíme do tý přestřelky, i když Vám napíšu, že ten článek není placený (jak Vám to mám dokázat?), tak tomu stejně neuvěříte. Takže Váš názor opravdu nezměním.

    Ale k Vašemu příspěvku: kde jste z mého příspěvku někde vyčetl, že si nic nebereme z kritiky? Klientů se pravidelně ptáme, děláme s nimi setkání, ankety, průzkumy. Právě na základě podnětů klientů (=jste fajn, ale drazí, dělejte s tím něco) jsme spustili nový Smart a další prosincová vylepšení - a proto mně přijde fér, když o tom média informují tak jako o každé jiné zajímavé novince jakékoli jiné banky. Možná už mám taky vymytý mozek, ale fakt si myslím, že tyhle poslední novinky se nám povedly a jsou právě odpovědí na kritiku a přání klientů. A mimochodem, myslí si to i klienti, v září jsme měli největší měsíční prodej účtů za posledních 6 let.

    Nikde nevyjdeme vstříc úplně každému, vždy bude co zlepšovat a vždy bude někdo nespokojený, protože zrovna on chce od banky něco jiného (a proto má na výběr ze zhruba 40 bank). Na nás je, aby těch nespokojených bylo co nejmíň a naopak bylo co nejvíc těch spokojených, co nás doporučí dál (a zase bych tady mohl argumentovat výzkumy, podle kterých je spokojenost našich klientů a ochota nás doporučit výrazně nad průměrem trhu).

    Takže stručně: na kritiku slyšíme (a v minulosti byla v řadě případů určitě zasloužená), připravili jsme řadu vylepšení a určitě budeme mít i do budoucna co zlepšovat (ale taky budeme chtít i do budoucna vydělávat).

    TK

  • 3. 10. 2014 13:06

    Intri (neregistrovaný)

    Vidíte, poznal jste v mém příspěvku marketingový hec - já ten hec napsal, vy jste ho poznal. Oba zjevně o marketingu něco víme. Tudíž i vy musíte vidět marketingové techniky použité v článku a na jejich základě uznat, že ten článek p. Chvátala není psaný zrovna vhodnou formou.

    Nikdo vám nevyčítá vaše zisky, diskutující výše vám vyčítá, jak k nim přicházíte, a já svým způsobem taky. Kdybych uznal (a to je hodně velké "kdybych"), že článek není komerční, pak byste přinejmenším měl panu Chvátalovi říct, aby se vyhnul reklamnímu stylu, který použil. Podívejte se přece na větší obrázek: RB si zaplatila komerční článek, který jste zmínil. Může si p. Chvátal vůbec dovolit kritizovat váš produkt, když jste jeho klientem? V tu chvíli byste si nejspíš řekli "jasně, tak on si od nás vezme peníze za reklamu a pak nás pomluví. To na něj kašleme" a p. Chvátal by měl o jeden příjem z reklamy míň.

    Žádný čtenář nemůže vědět, jak velká míra komunikace mezi RB a p. Chvátalem probíhá, tudíž když vidí náznaky, že může být dost velká, není sebemenší důvod si myslet, že není.

  • 3. 10. 2014 13:23

    Tomáš (neregistrovaný)

    A protože o marketingu něco víte, tak si taky umíte představit, že PR a marketing musí být na seriózním finančním serveru striktně oddělený - jinak by to byla cesta do pekel pro mesec i pro nás (nebo kohokoli jinýho...). Zrovna teď tady visí reklama na J&T, Sberbank a Diners, za týden tady bude reklama na tři jiný banky. Myslíte, že o žádný z nich nesmí mesec.cz nikdy napsat nic pozitivního (protože bude obviněn z neoznačené reklamy) ani negativního (protože by inzerenti utekli)?

    Možná jsem ďáblův advokát a panu Chvátalovi tím vůbec nepomůžu, ale naposledy říkám, že fakt ten článek placený nebyl, je to redakční shrnutí změn v sazebníku - a protože jsou ty změny veskrze pozitivní (a to u nás nebylo vždy zvykem), tak je pozitivní i ta recenze. Nic jinýho zatím, prosím, nehledejte. A tím končím, dál Vás přesvědčovat nebudu :-)

    Krásný víkend, TK

  • 3. 10. 2014 13:33

    Intri (neregistrovaný)

    "že PR a marketing musí být na seriózním finančním serveru striktně oddělený"

    Zarámovat a každý večer 20x opakovat, p. Chvátale - marketingové způsoby do vážně míněného článku prostě NE. :)

    Vidíte, pane Kofroni, že se dokážeme shodnout. Jen mi dovolte ještě poznamenat, že nezůstalo bez povšimnutí, že nikdo (ani vy, ani p. Chvátal) nerozporoval mou kritiku ke stylu psaní článku, pouze to, zda byl placený.

    Každopádně děkuji za vaše reakce a i já vám přeji krásný víkend i přesto, že slibované počasí (alespoň u nás) nepřišlo. Snad se to ještě zlepší.:)

  • 3. 10. 2014 13:57

    dalich .

    "marketingové způsoby do vážně míněného článku prostě NE"

    OK, uznávám, tato forma zdá se býti poněkud nešťastná. Měl jsem to prohlédnout hned. Pokud to vypadá jako mktg, je to špatně :)

  • 3. 10. 2014 15:50

    Intri (neregistrovaný)

    Zbývá jen doufat, že to říkáte upřímně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).