Vy jste se ještě nepoučil z reakcí pod jedním z vašich předchozích článků, že komerční články mají být jasně označeny? Netvrďte mi, že si nadpisy jako "Doporuč a získej účet nebo mobil" Reiffeisenbank nezaplatila. To vám nikdo neuvěří, ani kdybyste se snažil sebevíc. Tento "článek" je zcela evidentní leták Reifky, nic jiného.
Já se za to přeci nijak nestydím a jsem jasně podepsaný jako "Z RB". Tak proč mě podezříváte z nedostatku moudrosti? To se mám přihlašovat ze soukromého počítače tajně a dělat spokojeného klienta? To by bylo trochu laciný, ne? Ale je vidět, že Vás nepřesvědčím, k tématu článku nic nemáte, tak si tady poslužte dle libosti...
Musí vám být jasné, že zaměstnanec RB prostě nebude důvěryhodná osoba, která může tvrdit, že ten článek není zaplacený. Pokud vám to jasné není, pak vskutku nemůžete mluvit nic o soudnosti.
A máte pravdu, k tématu článku samotnému nic nemám. Jen mě docela uráží, když mi někdo předkládá reklamní leták jako seriózní článek. Já pak ztrácím čas tím, že čtu namísto seriózního článku. A ještě mi jeho autor bude tvrdit, že takhle propagativně napsaný článek napsal zcela nezávisle a bez motivace ze strany RB... To prostě musí urazit každého zdravě uvažujícího.
A tím spíš, když se historie opakuje navzdory tomu, že p. Chvátal to pořádně schytal od nespokojených čtenářů pod jiným, podobně propagačním článkem. Vůbec nijak se nepoučil, a to dokonce ani z toho, jak moc se ztrapňoval svou snahou obhájit v onom článku uvedené lživé informace. Což pouze utvrzuje velmi odůvodněnou domněnku, že je článek (ten předchozí i tento) zaplacený.
A to je právě ono - vy máte svojí pravdu a ani já ani Dalich ani nikdo jiný vás nepřesvědčí, že to je jinak. Mně prostě přijde nefér, že když podobný článek vyjde o Fiu, Air nebo třeba mBank, tak je to v pořádku, protože to jsou "cool" banky (protože cool mezi bankami je lowcostová kvalita za lowcostovou cenu). A diskuze jsou plný nadšených zastánců těch bank a nikdo mi nevymluví, že mezi nimi nejsou "tajní agenti" z těch bank.
Ale když něco dobrého (konečně!) uděláme my, tak to hned musí být placená reklama, protože prostě patříme do kategorie "zlý velký starý banky", o kterých se dobře psát nemůže a každý pozitivní článek je hned placenej. Přitom (a teď to klidně berte jako PR kecy z mý strany) teď máme asi nejlepší účet na trhu....a proto si myslím, že je v pořádku, že mesec nebo jakejkoli jinej server o něm píše, aby o něm klienti věděli. Stejně jako o tom, že i ve spořitelně lze mít dobrý podmínky, u toho článku se myslím strhla podobná diskuze.
To je celý, víc přesvědčovat vás nebudu, nechám prostor diskutujícím o tématu.
Nemůžu hodnotit článek o nové "cool" bance, protože si žádný takový nepamatuji. Nicméně jako vyloženě komerční články mě tady na Měšci trkly právě ten o ČS a teď o RB, proto na ně reaguji. Pokud se takový objeví i o Equa nebo ČSOB, jejichž služeb krom RB také využívám, pak se proti tomu ohradím úplně stejně - pokud vůbec budu ještě Měšec číst.
Moc nechapu co resite. Prijmeme hypotezu ze je to reklamni clanek. No a? Zmeni se tim nejak text?
Navic co je vam do toho jak si redakce/majitel oznacuje svoje clanky? Pokud vam to vadi tak server nectete, pokud vam prijde ze porusuji zakon jednejte podle zakona a ohlaste je. Psat pod clanky vykriky o tom ze to je reklama je dementni.
Samozrejme, kazdemu bude vyhovovat něco jineho, mozna jsem měl napsat "jeden z nejlepsich". Ale nez jsme Smart spustili, tak jsme si udelali fak detailni srovnani a v pomeru cena (nula) vs. Vykon toho umi Smart z bezplatnych opravdu nejvic (sporak s 1,5 %, kreditka, bezurocna rezerva, sleva na hypotece, vsechny domaci platby i vsechny vybery z ATM). Hodne toho umi i UCB, ale jakmile nesplnite podminky, tak se nedoplatite...
Fajn, beru. Abych řekl pravdu, tak detaily toho účtu Plus jsem neznal, srovnávali jsme se hlavně s tím základním účtem. A Plus nevypadá vůbec špatně, jednoduchý podmínky ke splnění a hezká cena. Možná výhoda u Smartu, že těch 1,5 % je až do 5 mega, u Zuna jen do 300 tisíc + sleva na hypotéce.
Poznámka na okraj - mám pocit, že existence Zuno se v RB před zaměstnanci s trochou nadsázky až tají. Já na to narazil při zmíněném rušení účtu v RB - musel jsem zadat číslo účtu, kam poslat zbytek peněz. Nějak jsem neměl po ruce čísla svých primárních účtů a tak jsem slečně strčil kartu Zuno, která má na sobě uvedeno i číslo účtu, sice Zuno moc nepoužívám, ale z minulosti mám, tak se dalo použít. Dotyčná (mimochodem jinak mi přišla schopná, nemám námitky) na to doslova vytřeštila oči, že tohle ještě nikdy neviděla. Na mou pobavenou reakci, že to je vlastně karta RB se tvářila silně nechápavě, až po chvíli ji došlo, kam mířím.
Docela mě to zaujalo - při vzniku Zunu jsem trochu čekal, že do ní budou posílat klienty i přímo z RB (když někdo bude mít snahu utéct "kvůli poplatkům"), ale zdá se, že tohle se neděje a místo synergie se spíš jedná o konkurenci.
Víte, tou poslední větou jste vaši jinak docela chvályhodnou snahu v diskusi totálně zabil... Při nesplnění podmínek v UCB totiž zaplatíte o 50 korun méně než při nesplnění podmínek u eKonta Komplet případně o 50 více, než když u eKonta ty podmínky splníte. Sice můžete argumentovat, že k základu budou u UCB ještě poplatky za platby, ovšem normální uživatel má za tři spolehlivé měsíce u UCB rozdíl proti eKontu natolik předplacen, že se mu to vyplatí i když nějaký měsíc podmínky případně nesplní.
Vaši snahu sice chápu, ale asi vám nikdo neuvěří, že nejste z UCB pěkně rozhození - ono se proti mBank či FIO dá argumentovat daleko snáze, než kdy bezplatnou variantu nabídne banka podobné velikosti jako RB :-)
Ano, je to právě o té větě "budou ještě poplatky za platby" - za každou transakci zaplatíte a pak normálně aktivní člověk nemá šanci dostat se pod 300 Kč, u Smartu i při nesplnění podmínek budete na 99 Kč (srovnávám účty "zdarma" - tedy nikoli Komplet, ale Smart). Ale taky jsem psal, že UCB je povedenej účet, ano, je to pro nás konkurence a rozhodně větší než všechny ty lowcosty - to vůbec nikdo nezpochybňuje. Pořád se píše jen o lowcostovejch bankách, ale to, že my nebo UniCredit (anebo za jistejch podmínek i spořka) umí nabídnout hodně povedený účty je hned považováno za reklamu...
Podle mě se to takhle jednoduše ve stylu "musí být zdarma" brát nedá, podstatná musí být celková výhodnost/nevýhodnost. Dám vám příklad od sebe - abych měl UCB zdarma, tak musím plnit jistý obrat, který ale plním tak jako tak (kdybych neplnil, tak bude poplatek UCB tím nejmenším problémem), takže mě vlastně neomezuje nijak. Vedle toho třeba Zuno má sice vedení účtu zadarmo, ale abych mohl občas taky vybrat z bankomatu, tak buď platím, anebo musím zaplatit aspoň 3000 debetkou. No jo, ale to je reálně 60 korun měsíčně poplatek, protože právě tolik bych dostal zpět v případě, že ty 3000 zaplatím kreditkou od City...
Dávám to jen pro ilustraci toho, že se opravdu nedá počítat jen s cenou za vedení účtu, nakonec vždycky jde o celkové náklady a ty se mohou hodně lišit i u stejného účtu mezi různými lidmi s různými potřebami.
Ano, pořád dokola. Pořád nejste schopen označit komerční články jako komerční a urážíte své čtenáře myšlenkou, že jsou tak hloupí, že zaplacený článek nepoznají.
Řekněte, kam to chcete takto dotáhnout? Chcete přivést Mešec ke svému konci, že takto systematicky podrýváte jeho důvěryhodnost?
Bože můj, do čehos to dal duši...
Přiznejme si to otevřeně.
Článek o RB je zaplacený RB.
Článek o ČS financuje ČS.
Článek o UCB platí UCB (vyjde asi za hodinu).
Air bank si to píše sama, my to jen vydáváme.
Equa jakbysmet.
:-)
Ale teď už vážně.
Je to krátká aktualita reagující na tiskovou zprávu RB, žádný analytický článek. A upřímně, podmínky jsou dobré, nabídka dobrá, jsme tu od toho, abychom to lidem řekli.
Nerozšlišuji, zda jde o RB, ČS, mBank, Fio, ČSOB. Prostě produktová novinka, tady je, takové a makové parametry, ber, nechej být. It´s easy.
So, since we are speaking English now, why is it so difficult to simply leave out the so-damn-obvious commercial ways of presenting "information"?
Proč je článek psán jako reklamní leták?
"Za stejné peníze více služeb a mobil k tomu. To je ve zkratce nová nabídka Raiffeisenank."
"A můžeme je hned uklidnit, že nejde o zdražení, nýbrž o vylepšení služeb pro soukromou klientelu."
"Doporuč a získej účet nebo mobil"
"eKonto Mini končí a bude nahrazeno eKontem Smart. Nejde o žádnou škodu..."
Toto není článek, to je prostě čistý marketing. Nechápu, jak jakožto šéfredaktor můžete nevidět ten do očí bijící rozdíl.
Jenže to, co jsem napsal, tak opravdu je.
- Za stejné peníze více služeb.
- Nejde o zdražení (většinou při změně sazebníků je to opačně a speciálně u RB tomu tak bylo snad vždy :))
- Chcete mobil? Tady máte návod.
- Chcete účet zadarmo? Šup s návodem.
Ježkovy voči, když je produkt prostě dobře postavený, co mám s ním dělat? :) (Ano, mohu jej ignorovat.)
Ale jinak mají děsně drahé zahraniční platby, vysoké úrokové sazby u kontokorentu, spotřebáky také drahé, kurzy nic moc, dealing až od 5000 eur, poplatek 1500 Kč za storno platby, 500 Kč za každou upomínku pro chudáky dlužníky. Na tom bych mohl Rajfku začít smažit. Byl byste pak spokojený? :)
Nicméně končím, další reakce na podobné téma vzdávám. Pokud chcete, pojďme si to vyříkat osobně. Kontakt na mě je veřejný.
Nebudu se kvůli vám trmácet z Ostravy do Prahy. Nehledě na to, že se nezdá, že byste byl kritice otevřen, ačkoli tvrdíte opak. Dostalo se vám jí v posledních dnech habaděj, ale neodnesl jste si z ní vůbec nic, navíc jste se drtivé většině z ní bránil, stejně jako nyní.
A chcete mi tedy říct, že je ten produkt od RB tak skvěle postavený, že článek nejde napsat jinak než jako propagační leták? Pak ok, zkusím to já, když dovolíte (a využiju k tomu i vašich myšlenek uvedených zde v diskuzi):
"Za stejné peníze více služeb a mobil k tomu. To je ve zkratce nová nabídka Raiffeisenank." -> "Raiffeisenbank zavádí novou nabídku, v níž lze za stejné peníze získat více služeb. Kromě toho můžete být za doporučení odměněni mobilem."
"A můžeme je hned uklidnit, že nejde o zdražení, nýbrž o vylepšení služeb pro soukromou klientelu." -> "Ačkoli je v dnešní době běžné spíše zdražovat než zlevňovat (u RB to platí obzvlášť), nejde v tomto případě o změny cen směrem nahoru, nýbrž o zkvalitnění služeb pro soukromou klientelu."
"Doporuč a získej účet nebo mobil" -> "Účet nebo mobil za doporučení nového klienta"
""eKonto Mini končí a bude nahrazeno eKontem Smart. Nejde o žádnou škodu..." -> zde lze prostě vypustit ten reklamní kec "Nejde o žádnou škodu" (byť uznávám, že toto je v článku asi nejméně škodlivý prohřešek).
Samozřejmě pro dobrou čtivost by bylo asi potřeba upravit i věty kolem, nicméně takto by článek působil rozhodně vyváženěji a stravitelněji.
Ale když jste přesvědčen, že to prostě nejde jinak než jako reklamní spot...
Pane Dalichu, když už u nás máte ten Spotřebitelský úvěr bez splácení, tak já Vám ještě poradím, aby jste si nechal zdarma uzavřít TMA smlouvu s dodatkem ROBOT a můžete využívat výhodnějších kurzů od 1000eur ;) -REKLAMA
Jak tak čtu ty diskuze (podotýkám v přestávce-protože detektivové přijdou na to,že jsem z RB :) ), myslím si, že se po Vás chce jediné, přestat psát články.
Což nedělejte,protože já osobně využívám měšec k tomu,abych se dozvěděla o reklamních nabídkách konkurence :D
Hezký den všem :)
Ono je spis na miste se ptat "proc clanek ctete jako reklamni letak?"
Ze by proto, ze nahodou neni o bance, kterou byste mel rad? Nebo proste jinak neumite uvazovat o pozitivnich textech (to by bylo opravdu smutne, protoze z zadneho hezkeho cteni uz nemuzete mit radost)? Nebo proste nemate rad Mesec? Kazdopadne tohle vlakno nazoru vic vypovida o vas nez o Mesci :)
Kdybyste četl výše, věděl byste, že RB využívám taky, tudíž nejde o to, kterou banku mám nebo nemám rád. Kdybych RB neměl rád, už u nich nejsem.
Jen mi vadí, když se ze mě někdo snaží udělat hlupáka. Nehledě na to, že už jen to, že někdo má podezření, že článek je komerční, znamená to, že autor udělal něco velmi špatně. Ovšem pokud se tu sejde tuna názorů, že jim článek jako komerční nepřipadá, pak klidně řeknu, že je moje vnímání odlišné od většiny a pravděpodobně i chybné...
Podezreni, ze je clanek komercni, ma zakonite vzdycky nekdo ze ctenaru, v Cesku zvlast - to staci, kdyz neni na kazdem radku kritika (takhle pokrivene se tu totiz posuzuje tzv. objektivita).
A tuna nazoru naopak pozitivnich se tu nikdy nesejde, opet ze zakoniteho principu, ze mlcici vetsina je spokojena (do diskusi prispiva cca 2 % ctenaru a vetsina z nich proto, ze jim neco vadi).
V podstatě máte pravdu, ale on je docela zásadní rozdíl mezi podezřením, které vychází z pocitu, a podezřením pramenícím z toho, že jsou v článku použity zcela evidentní techniky marketingu. Pokud by to stále ještě nebylo jasné, já nekritizuji obsah toho článku. Kritizuji způsob, jakým je podaný.
Vážený pane hlupáku intri, označuji Vás takto, jelikož velice hloupě, vyléváte své výlevy a velice hloupě "investujete" svůj čas. Vykřikujete při tom jako malé děcko, jako kdyby Vám někdo udělal bebínko. Televize je plná hloupých reklam, pro jiné možná i zábavně natočených reklam, ale televize má jednu velkou výhodu pro nás ostatní. NEMŮŽETE DO NÍ Vy pane intri ONLINE NA KAMERU psát pod reklamy své hloupé intrikánské výlevy. Dovolte mi pane hloupý intri, nadhodit nové téma na diskusi pro Vás: Vyslovuji tvrzení, reklamního typu, že jistý intri, který píše ve vláknu ... nemusím osvětlovat ... si dělá tímto svou reklamu, co mi na to napíšete? Už se těším, ale mám pro Vás špatnou zprávu a sice, že: "Vaši hloupou odpověď si rozhodně nepřečtu, jelikož jako Vy nemáte v oblibě skryté reklamy, já nemám v oblibě pi-tom-ce". Přeji Vám hodně času, ať máte hodně móóóc času na podobné intri-diskuse." Třeba si na ně i sám stíháte odpovídat. Podle mě, když Vám někdo hned neodepisuje-neodporuje, tak si rychle i sám jiným nickem odpovídáte. Nashle.
Je to těžký. V dnešní době prostě lidi koukají na peníze - protože prostě musí. Účet za 129,- nebo za 89,- Vám (i mě) přijde super, protože jsme si vědomi toho užitku a jsme ochoti to zaplatit. Účet u RB není pro každého optimální, ale to není ani účet u ČS, KB, ČSOB, atd....Žádná banka - ani jiný podnik, nemůže vyhovět všem. Proč nejezdí všichni ve WV, BMW? Asi ne proto, že jsou to špatné značky....když to auto nechci, nebo je moc drahé, koupím jiné. Nelíbí se mi parametry u RB, jdu jinam....
Měl jsem už účet u rajfky 2x. Pokaždé jsem začínal za výhodných podmínek, pokaždé trapně plíživě zdražili, až jsem účet zrušil.... nevěřím, že to neudělají zas... maji smolíka, už mne nenachytají.... škoda, to ukradené (pardon koupené) bankovnictví Expandia banky jsem fakt měl rád... škoda, že to dostali do ruky oni....
S tímhle bych do značné míry souhlasil. Nedávno jsem u RB zrušil účet v podstatě právě z těchto důvodů - už mě nebavil jejich přístup.
Můj ryze soukromý názor je, že lidí s podobně negativní reakcí na jejich poslední změnu cen bylo daleko více, než čekali a k zde avizované změně přistoupili právě proto.
Na druhé straně moc nepobírám reakce jiných diskutujících, kteří tu reagují až hystericky o reklamním článku - přitom to nesporně zajímavá informace je a skutečně se jedná o docela zajímavé vylepšení služeb. Je to téma na poklidné vyhodnocení, sám za sebe si myslím, že by mě to téměř jistě ke změně rozhodnutí o odchodu nepřivedlo, umím si ale představit klienta s tak poskládanými potřebami, že to pro něj podstatné bude.
Já jsem opět skočil :(.. Zdarma účet SMART mi ušetří oproti předešlému ekontu cca 70Kč měsíčně. Ale nově zaplatím za embosovanou kartu 65Kč. Poplatky za vedení vedlejší měny 29,-měsíc - dříve zdarma. A spořicí účet 1.5% je reklamní akce do konce tohoto roku.
Pro stávající klienty ve zkratce: - Za větší peníze stejně služeb. A mobil je za dohození dvou klientů na dva roky, kteří budou platit za ekonto komplet.
Dobrý den, pane Dalichu, to jste mě polekal, už jsem myslel ... to se pletete ...psal jste ... Stávajícím klientům zdražuje kreditka De Luxe, nyní i bez poplatku, od prosince za 59 Kč měsíčně. Opravuji Vás na nikoli pro stávající, ale pro nové DeLuxe vydané od 1.12.2014. To jste zklamal, že jste napsal něco dříve, než to máte 2x změřeno, pak teprve máte řezat 8-)
Aha, tak je opraveno ... Pro ty, co kartu De Luxe už mají, anebo si ji pořídí do změny sazebníku banky, se nic nemění (ověřeno na pobočce). ... Až po odeslání - jsem si všiml, že jste si to také zjistil ... pardon-omluva-pochvala pane Dalichu.
Nezlobte se, ale vždyť přece máte jasně napsáno, co ve Smartu zdarma je - a všude je vidět, že tam je jen elektronická karta a vedlejší měny zdarma nejsou - tak proč skočil? Protože jste si neprostudoval podmínky, nezeptal se a nezjistil, jaká varianta je pro vás výhodnější? Za to asi banka nemůže, ne?
Smart je základní účet, pokud potřebujete měnový složky a embosovanou kartu, tak je tady Komplet.
Ad spořák - je to reklamní kampaň, která se každýho půl roku prodlužuje - na sazbu na spořáku jsme nesáhli už dva roky, asi jako jediný na trhu. Otázka je, jak dlouho se to ještě dá vydržet...
Ano, byl jsem nepozorný. Přešel jsem z eKONTA, který jsem považoval za základ na eKonto SMART, čekal jsem od něj + - stejný rozsah služeb v základní ceně. Základní účet mám od roku1998,tehdy se jmenoval ALFA. Od r.2003 se jmenoval ZÁKLAD, potom ZÁKLAD ZDARMA, od r.2009 EKONTO.
BTW pokud přejdete na odkaz "Více informací o eKontu SMART", dozvíte se, že vedení debetní karty je zdarma. To mi stačilo, do detailního ceníku jsem nenahlédl ...
To je přesně ono. Proč bych měl neustále sledovat a studovat změny, často zásadní, názvů a ochodních podmínek, když se najde konkurence, co má již 15+ let podmínky stejné, občas s nějakým zlepšení. Proto mám hlavní účet u FIO, byt třeba v některém jednotlivém parametru může být dokonce i Rajfka dočasně lepší.
No a aby se mi nějaký přechytrálek z Rajfky navíc drze posmíval, že je to moje chyba že nesleduji jejich neustále zásadní změny názvů, podmínek, a konce akcí, tak to už je hodně "přes čáru". Ten chytrák si snad ani neuvědomuje, že on je za to placen, já ne. A neustálé pročítání a sledování změn, podrazů a háčků v Rajftce, to je to poslední, s čím bych chtěl ztrácet svůj volný čas.
Podle mého názoru jste si to tímhle článku hodně pohnojil. Když jsem to četl, tak první, co mě napadlo, bylo to, že jde zase o další komerční článek, za jehož obsah redakce nijak neodpovídá, protože je komerční proto, že si ten, kdo si objedná jeho vydání, za jeho vydání zaplatí. Až po jeho dočtení jsem zjistil, že jste to napsal vy. Velké zklamání! Ono tomu totiž schází jakékoliv srovnání s jinými produkty jiných subjektů, což bych od vás, jako "nestranného" rozhodopádně čekal. To tam ovšem není, takže se přikláním k zde již naznačenému názoru, že si vás RB docela normálně zaplatila.
Mějte se a prosím pro příště buď o trochu soudnosti nebo o tichý odchod ze scény. Měšec sleduji již řadu let, ale tohle, co jste předvedl vy, považuji za poměrně rychlou cestu do pekel.
Nedoporučuji. Mám u nich stavební spoření. Dokud to pro ně bylo výhodné, obírali klienty pouze na zvyšujících se čtvrtletních poplatcích, které rostly z 20 Kč/kvartál na 160 Kč/kvartál. Když sazby ČNB dále klesly a bylo to pro ně méně výhodné, prostě si vymysleli nový poplatek v sazebníku, kterým mě obrali o 60 tisíc Kč.
Raiffeisenbank naprosto nedoporučuji.
Jestliže musím pouýívat účet 2 roky, na poplatcích zapaltím cca 3000 Kč a právě 3000 Kč stojí i nabízený mobil. RB nedává nic zadarmo, tem mobil si prostě zaplatíte. Co takhle mít účet zararmo u Fio nebo Airbank a ten mobil si prostě koupit? ....a bez podmínek
A tady se právě projevuje typická česká nátura...půjčíme si peníze, ale vracet je nechceme. My prostě nejsme zvyklí platit za služby, které nám někdo poskytuje. Furt se nám něco nelíbí a většina z nás umí jenom kritizovat. Je mi z toho smutno, protože spousta lidí si neuvědomuje, že banky vytváří pracovní místa pro lidi jako jsme my. A možná ostatní udiví, ale ti lidé berou nějakou mzdu na kterou banka musí vydělat. Banka musí čas od času vyměnit výpočetní techniku, zázemí poboček, sowtware a core systémy banky, což možná bude znít divně, ale není to levná záležitost. Bohužel to není tak, že banka si napíše do Alzy: Hale chceme novej bankovní systém za 2500,- včetně daně. Náklady na core systémy banky jdou do stovek milionů a to banka musí někde vydělat.
Furt se všichni ohánějí lowcostovýma bankama, že mají tohle zadarmo a tamto taky. Ale tihle lidi tu pak brečí, když nemají skoro nikde pobočku, kde by mohli řešit problémy a kde vložit peníze. Hlavně, že mají účet zdarma, to je základ všeho, víc mě nezajímá :D
Aha, a ty čisté zisky v miliardách jsou jen takový vedlejší produkt, který se jen tak náhodou stal a nemá nic společného se zlodějským přístupem, kdy se banky (jako třeba RB, jak tady ostatní zmiňují) nezdráhají nabídnout na první pohled výhodný produkt a po čase jej tak znevýhodnit, že se pak zákazník právem cítí doslova okraden.
Víte, tyhle vaše obhajoby RB mě začínají motivovat k tomu, abych od RB odešel. Jestli vás RB platí za to, abyste je obhajovali na fórech, měla by na to buď najmout schopnější lidi (třeba ty, kteří nepracují v "sowtwaru"), nebo se na to prostě vykašlat. Se službami RB jsem už nějakou dobu jakž takž spokojený (ještě jsem neměl impuls měnit), ale RB není zdaleka jediná, která mi ty služby dokáže poskytnout.
Holt musím konstatovat (a to není výhrůžka nebo tak, prostě fakt), že pokud se tu budou obhajoby ze strany zaměstnanců, které ani nedávají pořádnýs mysl, objevovat nadále, účet u RB zruším a půjdu jinam. Nevidím důvod, proč být u banky, která je tak zoufalá, že se potřebuje obhajovat pod svými vlastními reklamními články a na styk s veřejností si nemůže ani najmout kvalitní pracovníky. To opravdu dělá HODNĚ špatný dojem.
Jo jasně, akcionáři vlastně z investovanýho kapitálu nic nechtějí, to je jasný :D proč by taky měli chtít. Za překlep se omlouvám, má chyba. Je srandovní, že když se to tu snaží obhájit kdokoliv jiný, který nepracuje pro banku, je to v pohodě. Člověk řekne svůj názor a hned...no to je jedno :-) je vidět, že si furt melete tu svou písničku a tím, že říkáte, že to není výhrůžka se morálně obhajujete, že nám tím vlastně vyhrožujete. Mrzí mě každý klient, který se rozhodne odejít ať už z jakýchkoliv důvodům, ale tohle mi přijde dětinské.
Howgh :-)
Holt, konkurence... Vydělávat je potřeba i kvalitou, ne jenom marketingem nalákat lidi a pak je sedřít z kůže. A ano, zaměstnanec banky, který přijde na fórum a začne vyřvávat, jak je jejich banka nejlepší, opravdu není důvěryhodný. Kdokoliv, kdo pro tu banku nepracuje, je automaticky podstatně důvěryhodnější. To dá rozum.
Výhrůžka nevýhrůžka, přístup RB k reklamě ji může stát nejméně jednoho klienta. Neříkám, že odcházím, takhle hloupě bych se nerozhodoval, jenom vám říkám, jaký účinek tato vaše snaha o propagandu má. Naložte s tou informací dle libosti.
Nikdo tady nic nemá proti zisku Raifky. Pokud ho ovšem dosahuje tím, že to hraničí s klamáním zákazníků, že zvedá poplatky a neustále si vymýšlí nové, že ty šrouby pořád utahuje ...
Ano, je to vaše obchodní strategie. Ty zisky v řádu miliard každý rok nespadnou z nebe. Klidně si takovou strategii aplikujte dál. Ale pak se nedivte, že to těm lidem vadí a že si to tady řeknou. Já už jsem si o Raifce obrázek udělal a hlasoval nohama dávno. Teď nedělám nic jiného, než že varuji ostatní: "Pozor, mám osobní zkušenost, Raiffeisenbank není seriózní". Od toho takové fórum je. Pak už je na každém, jestli se podle toho zařídí nebo ne.
Já si tedy klamání zákazníků představuji jinak. Poplatku jsou dostupné komukoliv a případné zvyšování je vždy včas komunikováno. Jsou zde kupříkladu banky, které si účtují poplatek za poskytnutí úvěru a předčasné splacení, to je asi tedy v pořádku. Že mají mnohonásobně větší zisky, díky tomuhle tomu je tedy asi v pohodě :-)
Já mám zkušenosti z Raiffeisen stavební spořitelny úplně odlišné. Možná namítnete, že stavební spořitelna a banka je úplně něco jiného. Ale obě nesou jméno Raiffeisen. Je to o přístupu Raiffeisen ke svým klientům, který by měl být na jiné úrovni než u včera založených bankovních domů.
Opakuji, nemám nic proti vašim ziskům. Jen mi vadí, jakým stylem je dosahujete a na základě vlastní zkušenosti důrazně varuji ostatní. Nic víc.
Dobrý den, já normálně diskuze jen sleduju z dálky a přispívám do nich jen velmi výjimečně, protože to stejně nemá smysl, diskutující mající svou pravdu nepřesvědčím (že, Indri?) a vede to akorát ke zbytečné dikuzní přestřelce. Dneska udělám výjimku a napíšu (možná ne moc stručně) oficiální reakci za banku, nevnucuju Vám ani nikomu jinému, abyste tomu věřil:
1) tento článek jsme nijak neplatili ani jinak neupláceli, o pár dnů zpátky je placený článek o eKontu Smartřádně označený jako komerční prezentace. A jsem rád, že když uděláme zajímavý produkt, tak o něm novináři píší, to nezastírám a koneckonců je to moje práce.
2) dosavadní příspěvky kolegů z banky nejsou mým výtvorem, neobviňujte mě proto, prosím, ze špatně prováděné práce (pozn. o nekvalitních pracovnících...). Naši zaměstnanci nemají žádné omezení ani zákaz přispívání do diskuzí, jen je vždy prosíme, aby se nebáli přiznat, že jsou z RB. A pro banku je přece super, že má natolik loajální a spokojené lidi, kterým stojí za to za banku v podobných diskuzích bojovat (i když je to boj s větrnými mlýny).
3) do budoucna možná budeme trochu aktivnější i v sociálních sítích a třeba se budete s oficiálními názory banky v diskuzích setkávat častěji. Rozhodně ale vždy poznáte, že se jedná o názor banky.
4) dlouho jsem zvažoval, jestli má smysl přispět do diskuze, vyprovokovala mě až ta poznámka o miliardových ziscích. Zkusím na to přidat pohled banky: RB je tady od roku 1993, začínala s jednou pobočkou v ČB a 3 zaměstnanci. Za 20 let bez jediné koruny státní pomoci či investiční pobídky vybudovala banku, která dává práci téměř třem tisícům lidí. Nemalou měrou tak přispívá do sociálního i zdravotního systému a zaplatí ročně stovky milionů na daních. Ti zaměstnanci taky svoje peníze utrácejí hlavně v ČR - další výnos pro stát. Za těch 20 let jsme poskytli několik stovek miliard úvěrů, díky kterým tady prosperuje řada firem (a zase dávají práci lidem a platí daně...) a stovky tisíc lidí si splnili sen o vlastním bydlení. A na závěr ještě k těm výsledkům: v posledních letech je u nás praxe, že akcionáři veškerý zisk vytvořený v ČR reinvestují obratem zpět do navýšení základního kapitálu banky - tak, abychom tady mohli dále růst. O jakých vyváděných miliardách a vysávání české ekonomiky tady chcete mluvit?
Uznávám, příspěvek je strašně dlouhej, asi ho málokdo dočte do konce...
Krásný zbytek pátku i následující víkend všem diskutujícím,
Tomáš Kofroň, tiskový mluvčí RB
Víte, ten váš příspěvek je sice hezký (a rozhodně kvalitnější než od vašich "řadových" zaměstnanců, ať už jsou na jakýchkoli pozicích), ale zabil jste ho jednou věcí: obviňujete lidi z toho, že jejich názor prostě nejde změnit. Váš snad ano? Máte tady tunu kritiky, ale neberete si z ní vůbec, ale VÚBEC nic. To pro klienty neznamená nic jiného než naprostou uzavřenost vůči jejich připomínkám - vůbec je neberete v potaz, ani v jednom příspěvku nevidím sebemenší náznak toho, že byste se zamysleli nad tím, zda diskutující nemůže mít aspoň trochu pravdu.
Proto je rozumný dialog s vámi nemožný - chováte se přesně tak, jak člověk automaticky od zaměstnance RB předpokládá. Propaganda, vychvalování RB do nebes, opozice čemukoli, co RB nelichotí, a zárověň naprostá ignorace všech nepravostí, kterých se RB vůči svým klientům dopustila a dopouští.
Takto jsou laděny příspěvky zaměstnanců RB a takto je laděný tento "článek". Fakt od někoho očekáváte, že vám uvěří, že ten článek není placený (ať už penězi nebo nějakou jinou formou), zvlášť, když obsahuje do očí bijící marketing?
Jinak odpověď od vás neočekávám, obrázek nechť si každý udělá sám dle vlastního úsudku. Pokud nějakou napíšete, rád si ji přečtu, váš příspěvek mi ze všech těch od RB přišel dosud nejrozumější. Ale obávám se, že to stejně k ničemu nepovede, protože jste stejně pouze pokračoval ve stylu, který tady vaši kolegové nasadili před vámi. A to je škoda, poněvadž je to jen další argument, proč s vámi skončit.
Odpověď od Vás nečekám = vyhecujete mě, abych odpověděl, to je krásný příklad marketingu :-)
Vidíte, a už se pouštíme do tý přestřelky, i když Vám napíšu, že ten článek není placený (jak Vám to mám dokázat?), tak tomu stejně neuvěříte. Takže Váš názor opravdu nezměním.
Ale k Vašemu příspěvku: kde jste z mého příspěvku někde vyčetl, že si nic nebereme z kritiky? Klientů se pravidelně ptáme, děláme s nimi setkání, ankety, průzkumy. Právě na základě podnětů klientů (=jste fajn, ale drazí, dělejte s tím něco) jsme spustili nový Smart a další prosincová vylepšení - a proto mně přijde fér, když o tom média informují tak jako o každé jiné zajímavé novince jakékoli jiné banky. Možná už mám taky vymytý mozek, ale fakt si myslím, že tyhle poslední novinky se nám povedly a jsou právě odpovědí na kritiku a přání klientů. A mimochodem, myslí si to i klienti, v září jsme měli největší měsíční prodej účtů za posledních 6 let.
Nikde nevyjdeme vstříc úplně každému, vždy bude co zlepšovat a vždy bude někdo nespokojený, protože zrovna on chce od banky něco jiného (a proto má na výběr ze zhruba 40 bank). Na nás je, aby těch nespokojených bylo co nejmíň a naopak bylo co nejvíc těch spokojených, co nás doporučí dál (a zase bych tady mohl argumentovat výzkumy, podle kterých je spokojenost našich klientů a ochota nás doporučit výrazně nad průměrem trhu).
Takže stručně: na kritiku slyšíme (a v minulosti byla v řadě případů určitě zasloužená), připravili jsme řadu vylepšení a určitě budeme mít i do budoucna co zlepšovat (ale taky budeme chtít i do budoucna vydělávat).
TK
Vidíte, poznal jste v mém příspěvku marketingový hec - já ten hec napsal, vy jste ho poznal. Oba zjevně o marketingu něco víme. Tudíž i vy musíte vidět marketingové techniky použité v článku a na jejich základě uznat, že ten článek p. Chvátala není psaný zrovna vhodnou formou.
Nikdo vám nevyčítá vaše zisky, diskutující výše vám vyčítá, jak k nim přicházíte, a já svým způsobem taky. Kdybych uznal (a to je hodně velké "kdybych"), že článek není komerční, pak byste přinejmenším měl panu Chvátalovi říct, aby se vyhnul reklamnímu stylu, který použil. Podívejte se přece na větší obrázek: RB si zaplatila komerční článek, který jste zmínil. Může si p. Chvátal vůbec dovolit kritizovat váš produkt, když jste jeho klientem? V tu chvíli byste si nejspíš řekli "jasně, tak on si od nás vezme peníze za reklamu a pak nás pomluví. To na něj kašleme" a p. Chvátal by měl o jeden příjem z reklamy míň.
Žádný čtenář nemůže vědět, jak velká míra komunikace mezi RB a p. Chvátalem probíhá, tudíž když vidí náznaky, že může být dost velká, není sebemenší důvod si myslet, že není.
A protože o marketingu něco víte, tak si taky umíte představit, že PR a marketing musí být na seriózním finančním serveru striktně oddělený - jinak by to byla cesta do pekel pro mesec i pro nás (nebo kohokoli jinýho...). Zrovna teď tady visí reklama na J&T, Sberbank a Diners, za týden tady bude reklama na tři jiný banky. Myslíte, že o žádný z nich nesmí mesec.cz nikdy napsat nic pozitivního (protože bude obviněn z neoznačené reklamy) ani negativního (protože by inzerenti utekli)?
Možná jsem ďáblův advokát a panu Chvátalovi tím vůbec nepomůžu, ale naposledy říkám, že fakt ten článek placený nebyl, je to redakční shrnutí změn v sazebníku - a protože jsou ty změny veskrze pozitivní (a to u nás nebylo vždy zvykem), tak je pozitivní i ta recenze. Nic jinýho zatím, prosím, nehledejte. A tím končím, dál Vás přesvědčovat nebudu :-)
Krásný víkend, TK
"že PR a marketing musí být na seriózním finančním serveru striktně oddělený"
Zarámovat a každý večer 20x opakovat, p. Chvátale - marketingové způsoby do vážně míněného článku prostě NE. :)
Vidíte, pane Kofroni, že se dokážeme shodnout. Jen mi dovolte ještě poznamenat, že nezůstalo bez povšimnutí, že nikdo (ani vy, ani p. Chvátal) nerozporoval mou kritiku ke stylu psaní článku, pouze to, zda byl placený.
Každopádně děkuji za vaše reakce a i já vám přeji krásný víkend i přesto, že slibované počasí (alespoň u nás) nepřišlo. Snad se to ještě zlepší.:)
Měšec navštěvuju cca 6 let a dle mého názoru za tu dobu hodně upadl.
A bohužel, s ním i úroveň článků pana Dalibora Chvátala (= Dalicha).
V poslední době dávám přednost Finexpertu, to je Extraliga , vždy jsem tam našel dobrou radu (moc si vážím pana Patrika Chrze !).A navštěvuju i jiné fin. weby.(např. koncem roku 2012 jsem si vyřídil zvýšení příspěvku na PF AXA přes Finance.cz a shrábl odměnu 1000,- kč.).
Je mi jedno, zda je tento článek článek placená reklama, nebo ne, ale rozhodně to REKLAMA JE !!!
Rajfka (dle mých zkušeností) patří k nejhorším bankám v ČR, naprosté pohrdání ( i potencionálními ) klienty.
Já používám Fio, Airbank a letos nově U-konto od UCB.(a již 6 let kreditku k PF AXA od UCB). A jsem maximálně spokojen !
Jinak, také mám stavebko od RSTS (včetně řádného úvěru), a dle info od mého poradce vím, že Rajfka svoji RSTS moc neřídí, nechává ta na jejích manažerech.Ale u stav. spořitelen v podstatě moc prostoru pro inovace není.
Vilas z Olomouce.