Jak kdy. U věci za desítky tisíc, která se nehýbá a mechanicky nenamáhá a riziko vnějšího poškození je minimální, tam bych do toho šel. Klasicky nejnovější televize SONY Bravia za 100 tisíc korun.
Ovšem otázka je, zda-li je to vhodné přikupovat ke spotřebičům, které stojí pár babek. Příkladem by mohla být lednička za 6500 korun, ke které by stála ta prodlouženka 1500 korun. Snad možná. Ale k ledničce za 4500 korun bych to už nekoupil. Ta se prostě vezme a vyhodí.
Heuréka!
Ale to je přece princip každého pojištění (nemovitostí, zdraví, života, vozidla, ...) - a toto v podstatě je komerční pojištění , že na něm "statisticky proděláte".
Jde o to, jestli lépe snese jistotu prodělku 1000 kč, nebo pravděpodobnost 1:100 prodělku 80 000 Kč.
A samozřejmě konkrétní nastavení těchto parametrů (pravděpobností a poměrů škod).
Nikomu s funkční křišťálovou koulí se pojištění pochopitelně nevyplatí (protože buď ví, že plnění čerpat nebude - a prodělá, nebo naopak že ho čerpat bude - a to je pojistný podvod).
Pod pojmem záruka se vlastně skrývají pojmy dva. Je to uplatnit právo z vady do 24 měsíců od převzetí. Za druhé, je to záruka na jakost, která není na rozdíl od prvého povinná. Nicméně zákon stanoví, že při uplatňování práv z tohoto titulu (reklamaci), se postupuje obdobně.
Jinými slovy, pokud někdo deklaruje delší záruku, při reklamaci se řídí stejnými postupy jako u záruční lhůty zákonné.
Tyhle prodloužené záruky ke konkrétnímu spotřebiči jsem si nikdy nekoupil, jejich cena se mi zdá přemrštěná.
To, co mě zaujalo je, že k pojištění domácnosti to některé pojištovny nabízejí a za výrazně lepších podmínek.
Např. Uniqa 230Kč ročně hradí novou cenu do 3 let, časovou cenu od 3 do 7! let vyjmenovaných spotřebičů (prakticky všechny dražší trouba, lednička, sušička, myčka, kotel, pračka a pár dalších). Cena za všechny spotřebiče dohromady (to jsem si ted nově sjednal)
Nebo ČSOB pojistí prakticky jakýkoliv spotřebič s limitem do 100kKč za rok v tarifu Premiant - o tom jsem hodně uvažoval, včetně mobilu, nb atp.
nedoporučuji - právě řeším prodlouženou záruku u pojišťovny Allianz. Televize o úhlopříčce 80 cm přestala po 3 letech fungovat a pojišťovna chce,abych ji poslal doporučeně do opravny,kterou ona určila,do Benešova, což nevím,jak bych udělal. Bedna již od toho není a když to poštovní muž během přepravy rozfláká, vždy se prokáže, že jsem to špatně zabalil. Podstatou ale je, že kdyby mne na nutnost odeslání takového výrobku někam do opravy upozornili předem, nikdy bych takovou smlouvu neuzavřel. A asi každý jiný. Je to zatajení podstatné informace před uzavřením smlouvy,tzv klamavé konání podle § 5 Zákona na ochranu spotřebitele.
Kdysi jsem to využil a nejsem si jistej jestli to bylo vůbec výhodný... Šlo o kávovar na kapsle asi za 2,5-3 tisíce. Prodloužená záruka ze 3 na 5 let za pár stovek. Asi po 3,5 letech přestal kávovar fungovat. Odvezl jsem ho na prodejnu, kde jsme ho kupoval (na Zličín, bydlel jsem tehdá u Berouna). Vzali to do servisu jako klasicky na záruku. Do 14 dnů opraveno a vyzvedával jsem. Doma jsem zjistil že to zase nefunguje jak má. Udělalo to vždycky 1 kafe a další už ne. Takhle asi 3x dokola. Naštěstí nikoho nenapadlo že by to mohli neuznat nebo pojišťovna opravu nezaplatit. Nakonec mi volal i technik ze servisu, že je bezradně, jak jsem to dokázal pokaždý pokazit, když u něj to po opravě a repasi všeho možnýho funguje. Dopídili jsme se k řešení, opravil to a další asi 4 roky kávovar fungoval. Kdybych to ale spočítal, i kdyby stála ta pojistka 2 stovky, 6-8 cest Beroun-> Praha + ten čas tak to asi výhodný nebylo. Po těch 3 letech se totiž ten kávovar prodával v akci už za 15 stovek.
Prasklo mi madlo otevírání dveří na myčce Beko a dle pojišťovny se na to pojistka nevztahuje jelikož je to venkovní porucha a na funkčnost myčky to nemá vliv a prý mám pojištěn jen vnitřek myčky a ještě ne na mechanické vady.Je to super,že mi myčka nejde otevřít je to v ,,pořádku".....Kupoval jsem jí v Okay HK u Moudfieldu,kde mi prodavačka tvrdila,že cokoliv bude špatné-hned mi dovezou novou....Pojišťovna Allianz,záruka +3 roky
Ale prodlouženou záruku poskytují i výrobci a nejde o žádné pojištění a navýšení platby. Příklad lednice Candy - po nahlášení koupě zástupci firmy v ČR vydají "certifikát" o prodloužení zákonné 2 leté lhůty na 5 let. Druhý případ, LED žárovky Best Led jsou prodávány už přímo s 5-ti letou zárukou od výrobce (firma v ČR), rovněž bez jakéhokoliv navýšení ceny. A tato záruka je uvedena i na paragonu prodejce.
Prodloužení záruky formou pojištění je něco jiného.
Dobrý den,
nevíte, jak je to v prodloužené záruce s reklamací? Vyloženě mi jde o dobu, za kterou má být spotřebič opravený. U nás je to pračka. Zaplatili jsme si prodlouženou záruku, asi 4 měsíce po doběhnutí klasické dvoulet záruky se spálil motor. Je to už víc jak měsíc (36 dnů), čeká se na náhradní díl, myslela jsem si, že jsou i tak povinni do 30 dnů od ohlášení škodní události vyřešit. Řekli mi, že na to mají 90 dnů, ale že se snaží vyřídit co nejrychleji, jak to tedy je, ve smlouvě není o 90 dnech ani zmínka.
Koupil jsem si prodlouzenou zaruku auta (Mazda). Mylne jsem se domnival ze ta zaruka prodluzuje vsechno tak jak byla zaruka od Mazdy.
Omyl, prodluzuje jen to co je napsano jako pojistene komponenty ve smlouve.
Slovo "prodlouzena" je zavadejici. Melo by znit "omezene prodlouzena" nebo tak.
Prodavac Vas na to, ale neupozorni, jen tak pokyvuje hlavou a pak kdyz chcete nahlasit pojitnou udalost Vam reknou ze to neni pojisteno. (neni to v seznamu pojistenych veci). Jako treba Svetlomet. (v mem pripade).