Tenhle článek za PR nepovažuju, naopak si myslím, že na celou věc hledí docela zdravě a s odstupem. V poslední době mám z aktivit SOS vůči bankám taky poněkud skeptický pocit. Nestačí jim, když se jim podaří dosáhnout záslužných věcí (je hodně jejich zásluha, že díky jejich tlaku většina bank zrušila nemravný poplatek za zrušení účtu), ale pokoušejí se jít zaslepeni úspěchem do extrému, který nemá opodstatnění a logiku.
Výhodu pro klienta v případě žaloby proti ČSOB nevidím žádnou, myslím, že to nemá šanci na úspěch. SOS dle mého opravdu nemá v rukou žádný argument, který by dokazoval neopravněnost účtování nějakého poplatku. Ať chceme nebo ne, klient vstoupil dobrovolně do smluvního vztahu s bankou, s vědomím existence všech poplatků a je jeho problém, že ho přijal. Opravdu mi nejde na mozek, co je na tom protiprávního. To, že banky klienty klienty sdíra(ly)jí, je sice fakt, ale právu bohužel nijak neodporuje.
A co už vůbec nechápu, je fakt, že se žaloba podává pouze na ČSOB, to přece vůbec nemá logiku. To, že poplatek za zrušení účtu možná ruší jako poslední ze všech bank, přece neznamená, že se nějak vymyká od ostatních - buď by to chtělo žalobu na všechny banky, které ten poplatek v minulosti měly, protože na tom byly stejně jako ČSOB, nebo si žalobu nezaslouží žádná.