Používám AirBank už dost dlouho, skoro od jejího vzniku, a jsem velmi velmi spokojen. To co inzerují opravdu funguje, banka je velmi vstřícná, vše prostě jde a rychle jde. Dám příkaz k převodu a za dvě tři hodiny jsou peníze na protiúčtu, překročím limit převodu a mohu jej ihned po telefonu s pracovníkem banky provést, u jiné banky mi prostě převod neprovedou, atd., je toho více, ale prostě to funguje!!!
Pokud nemáte prakticky žádné nároky na banku (běžný účet a dál nic), pak můžete být vrámci možností spokojen. V opačném případě si v Airbank ani neškrtnete.
Převod za 2-3 hodiny do cizí banky je toální nesmysl, pokud se nejedná o vysoce zpoplatněnou prioritní platbu, odesílá prakticky každá banka platby do Cleeringového centra ČNB jednou-dvarkát denně, takže dost závisí na tom, kdy převod zadáte. A pokud by se snad mělo jednat o převody v rámci Aribank, takový interval by byl toálně k smíchu (Inzerují okamžžité převody v rámci banky).
Zbytečně se rozčiluješ ohledně převodu AirBank - FIO Banka, mě přijde převod peněz z AirBank na Obchodní účet FIO úplně normálně také cca za 2 hodiny, takže klidně, když spadnou akcie a chci rychle v rámci intraday nakoupit, tak to takto provedu. Prostě to tak v praxi je a teoretické úvahy proč by to nemělo jít mějte, máte na to právo.
Toto tvrzení je vhodné uvést na pravou míru - Air Bank skutečně neoficiálně dokáže odeslat peníze v režimu D+0 (stejně tak jako záložny, které využívají core banking Arbes OBS - je to vlastnost tohoto systému), protože se napojuje na CERTIS třikrát denně (ráno, kolem poledne a podvečer). Platby zadané do zhruba 8:00 hod. dojdou do cílové banky již zpravidla před polednem a platby zadané do cca. 11:00 hod. dokážou přijít k příjemci po poledni.
Dlužno zdůraznit, že tohle není nijak garantováno (např. vůči Zuno, které dle VOP garantuje doručení D+0 při zadání platby do 10:30 hod.), takže případné nedoručení nelze nijak vymáhat (a tak různé splátky a platby s daným termínem splatnosti je třeba stejně zadávat v dostatečném předstihu) a mě se již osobně několikrát stalo, že platba zadaná kolem 9:00 hod. byla doručena až následující bankovní den (cca. v 3 případech a to Air Bank nijak obzvlášť aktivně nevyužívám), dokonce jednou mám ověřeno, že ranní dávka odešla jako D+0 (platba zadaná v neděli s datem splatnosti v pondělí), ovšem ta polední už nikoliv (platba zadaná v pondělí kolem 9:00 hod.)
Je to příjemný "benefit", ale rozhodně na to nelze spoléhat (pokud mám např. na výběr, z které banky pošlu platbu a vím, že to z Air Bank může být rychlejší to je samozřejmě použitelné)...
Oficiálně má Air Bank cut-off jen do 17:00 hod., resp. do 16:30 hod. před nepracovním dnem.
Tak znova, pro ty méně chápavé či více natvrdlé.
Každá banka má cut-off time, včetně airbank. Po tomto čase prostě platby sebere a prožene přes clearingové centrum ČNB do jiné banky. To, že je vaše konkrétní platba připsána za 2-3 hodiny v jiné bance znamená jen to, že jste platbu zadal v intervalu 0-3 hodiny před "cut off" time v airbank. Zkuste si odeslat platbu v 16:00 odpoledne nebo 1:30 ráno a pak tu přijďte vykládat ty svoje nesmysly.
Podle testů zde na mesci bude mít Airbank cut-off time kolem 11 hodin. Takže pokud zadáte převod kolem 8-9 ráno, tak to bude fungovat. To ovšem platí pro 90% ostatních bank.
Ale já přece nepodávám pokyny v 1:30 ráno, pokyny podávám v rozmezí cca 9:00 až 14:00 a v tomto intervalu mi to skutečně opakovaně chodí v rámci 2-3 hodin. A pro rozčilujícího se pána s převodem AirBank - FIO Banka, tak mě přijde převod peněz z AirBank na Obchodní účet FIO úplně normálně také cca za 2 hodiny, takže klidně, když spadnou akcie a chci rychle v rámci intraday nakoupit, tak to takto provedu. Prostě to tak v praxi je a teoretické úvahy proč by to nemělo jít mějte, máte na to právo.
Tak si znovu přečtěte co jste napsal (platba ven vám trvá 2-3 hodiny), a jakou jste dostal odpověď (platba ven probíhá 1-2x denně, takže záleží, kdy ji zadáte). Ono tvrdit, že platba vám trvá dvě hodiny, a tvrdit že platba vám trvá dvě hodiny, pokud ji zadáte v 9hod v úpracovní den, je sakra rozdíl. NavícInformační hodnota druhé tvrzení je nulová, protože to je na trhu běžný standard.
Kromě toho, jak už vám zde bylo naznačeno, garance je oproti jiným bankám nulová, a na velkém statistickém souboru klientů už to tak dobře nefunguje.
Jéžišmarjá zklidni své hormóny, nevím o co ti jde, prostě mi to tak funguje a jsem s bankou maximálně spokojen, tak co prudíš???!!!
Pokud ti AirBank nevyhovuje tak jdi do p..... jinam a užívej si to a neotravuj lidi svými nesmyslnými tlachy. Mně prostě banka funguje jak potřebuji, je enormně rychlá a spolehlivá a to je vše, chytroušku. Nazdar!
95% běžných uživatelů s běžnými účty nemá žádné nároky na banku. Ale u původních bank (ČS, KB ...) byl hrozný problém svého času získat např. jen elektronickou fakturaci a balíček, kde bych platil jen 50 Kč za měsíc, když mi tam chodí výplaty. Toto bych považoval za přiměřený a fér poplatek, stejně jako těch 95% klientů "nenáročných". Slibovali, ale sliby chyby.
Proto jsem přešel k nízkonákladovce, jsem absolutně spokojen a navíc mám vše a všude zadarmo, ale vůbec by mi nevadilo, kdyby to zvedli na cca. 50 Kč/měsíc, protože to je fér.
Toto je myslím to, na čem založili Air, Equa, Zuno, City, M atd. svůj byznys. Fandím jim.
Průzkum trhu nejsou moc tvrdá data.
Co mě na tom docela fascinuje je strategie starých bank. Myslím, že mohli vylodění nových bank zatlačit zpět do moře velmi lehce. Poplatky jsou pro ně ale jako droga, kterou budou brát i za cenu ztráty trhu. ČS dokonce zkouší jít proti proudu - asi krátkodobý zisk, bonusy a kariéra současných manažerů nad dlouhodobou ztrátou. Jsem zvědav jak tato bitva dopadne, vy ne?
No to si pište, že jsem taky zvědavý. Malé banky alespoň trochu zastávají konkurenci, kterou ČNB zlikvidovala spolu s MSD a WPB. Je určitě dobře, že tu jsou a jsem taky zvědavý, kam to dotlačí velké banky. Jen musíme doufat, že malým bankám jejich business modely vydrží (resp. že vůbec vydrží samy malé banky). Až získají mnoho stovek tisíc až miliony klientů, kdo ví, co budou dělat pak. Je jisté, že to nebude nic v zájmu klientů, to bychom nebyli v ČR.
To s těmi "starými bankami jeuž dost ohraná mantra. Když si vezmu vámi zmiňovanou ČS, pak aktuální sazebník pro moje bankovní potřeby generuje nejnižší poplatky v historii. De-facto je v mém případě o pár bezvýznamných korun levnější než Airbank a zřejmě i FIO. Tak jaké zdražování, dneska může mít skoro každý účet v ČS za 29,- nebo zcela zdarma. Podobně to je i v dalších bankách (RB, UCB, KB). Nezaspal jste někde?
Většina nových bank je plnohodnotně schopna obsloužit jen omezenou skupinu klientů s prakticky nulovými potřebami a schopnými efektivně bankovat na internetu (na důchodce zapomeňte), protože kdykoli člověk potřebuje něco víc než běžný účet, nic jiného než klasická banka mu nezbývá. Jakékoli podstatné přebytky finančních prostředků není v "nových moderních bankách" jak efektivně zhodnotit, protože nic jiného než spořicí účty se naprosto směšným úrokem potácejícím se na hranici inflace nenabízejí.
Vy zřejmě máte problém s porozuměním textu v Češtině, co? Psal jsem svého času, čímž jsem myslel 2011. Věřím, že ČS a další nějak reagovaly a 29 bych v té době bral a neodešel. ale já teď už jsem jinde a spoustu klientů taky a není důvod to měnit, když je to za 0. Teď už to jde těžko vrátit, konkurence je tady a některé banky už vydělávají.
Jakékoli podstatné přebytky finančních prostředků není v "nových moderních bankách" jak efektivně zhodnotit,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Vaříte z vody - například Equa zhodnocuje 85% vložených peněz a je velmi úspěšná v hypotékách.
Ono je to v něčem jiném, vlastníci těch nových bank je neždímají jako matky těch starých. Ví, že je to běh na dlouhou trať :)
Není to obehraná písnička. Velké banky pořád smrdí.
Např. chování k zákazníkovi. U ČS je to tragédie, to samé v Raifce (Ostrava), u KB pokud vím (z druhé ruky) taky. V AirBank se mi nestalo zatím nic, co by mě naštvalo... jednou jim nešly bankomaty. Slečna se mi omluvila, poslala mě k bankomatu konkurence a požádala mě, abych si v internetbankingu nechal vrátit poplatek.
To byla úplně nejvíc negativní zkušenost u AirBank.
A ještě k těm tunám potřeb klientům: kreditku si vybírám ze všech produktů na trhu, neberu tupě co mi nabídne banka. To samé spoření, investice, pojištění, úvěry. Od AirBank chci účet, ten mám. Až bude mít kreditku, nabídne, uvidíme. Ale nejsem ten druh idiota, co přijde do banky, práskne šrajtoflí o stůl a nechá si prodat všechno, co ten den má banka na skladu :)
Pokud mohu soudit z vlastní zkušenosti, tak řešení klientských problémů - obvzláště těch nestandardních a netriviálních, není v "moderních bankách" žádná hitparáda. Chápu, že vás rozhodilo, že oba dva bankomaty Airbank v širokém 100km okolí nefungovaly, ale toto nejsou problémy, na kterých bych demonstoval kompetenci banky řešit váš problém. :-) Zvlášť, když výběr v cizím bankomatustojí u Airbank směšných 25,-. Co až půjde o desetitisíce?
Když to zhrnu, vyzkoušel jsem FIO, ZUNO, Airbank, mbank a v porovnání s klasickými bankami je klientský servis přímo otřesný. V mojí současné bance zvednu telefon v 11 večer v sobotu (protože zrovna tehdy mám čas "otravovat se s bankou"), můj problém si někdo převezme a předá kompetentnímu oddělení. O vyřešení jsem neprodleně informován telefonicky nebo emailem s omluvou a/nebo kompenzací. Občas se banka pouzději zajímá, jak jsem byl s reklamací spokojen a co pro mě může udělat. Schválně nebudu jmenovat, abych nebyl místními idioty označován za reklamního naháněče.
Nemusíte mít vše u jedné banky, ale například preferujete-li nějaký typ investic, proč nemít účet tam, kde chcete investovat? Výhody zpravidla převažují nějaký směšný rozdíl v poplatku za vedení účtu (pokud tam vůbec nějaký je), nemluvě o tom, že banky v tom případě vedou účty mnohem výhodněji (někdy také investují výhodněji). Idiot je podle mě naopak klient, který prolézá internetové forum finexpertu, a zuřivě si zřizuje každý měsíc kreditku podle toho, kde je která akce za zřízení nebo jak se mění % bonus z transakce aby ji za dva měsíce zase zrušil a pořídil si jinou. 99% klientů toto dělat nechce, protože jejich čas je 100x dražší a svůj volný čas chtějí věnovat něčemu lepšímu. jinak vás samozřejmě nikdo nenutí nakupovat v jedné bance všechno co vám předloží, to je samozřejmě pitomost. Nicméně jistá integerace něktecýh služeb (dle vašich preferencí) může být výhodná. Tím se ovšem vracíme na začátek - s narůstajícími požadavky začíná být internetová banka tapu Airbank značně nevýhodná.
Jestli potřebujete banku v 11 večer v sobotu, jste zřejmě buď magor, nebo afluentní klient. V prvním případě víte co, ve druhé samozřejmě nejste klientem pro většinu bank, nejspíš máte speciální servis, který si taky asi zaplatíte.
Fóra neprolejzám, produkty mám pečlivě vybrané a dlouhodobé.
Ta infolinka v 11 večer sice problém převezme ale nevyřeší.
Pokud by se jednalo o ČS nevyřeší občas ani později.
Následně se banka dotáže jak jsem byl spokojen s řešením, pokud řeknu že nic nevyřešili, pracovníka to nezajímá. On je najmutý pouze na to aby položením otázek, které pravděpodobně také nikoho nezajímají, ve vás vzbudil pocit důležitosti, jak se o Vás banka stará.
Takže to už raději Fio nebo Air.
Já myslím, že do Vašeho "prakticky žádné nároky na banku" se vleze poměrně dost lidí. BTW, účet a co jako? Kreditku si vyberu u jiné instituce, spoření taky, investice taky. Namíchám si služby podle sebe, ne podle banky. Já to beru za výhodu. (Vy možná ne, chcete, aby Vám banka prodala všechny možné produkty svoje. To je ovšem Vaše volba.)
K převodům již bylo řečeno mnohé, ale - ano, funguje to při podání příkazu dopoledne. Odpoledne jsou již peníze v jiné bance - ale pozor, jde i o to, co "umí" cílová banka. Odtud asi nechuť tento termín garantovat. Dokud to nebude upravovat závazně pro všechny nějaký právní dokument, tak prostě budete muset důležité platby podávat s předstihem...
Tak jednoduché to je.
To by bylo na velmi dlouhou a neplodnou diskuzi. Musel byste začít tím, jaké jsou vaše kritéria pro výběr účtu. Pokud je to na prvním místě výše poplatku, a pak dlouho nic (nebo vůbec nic), pak je zbytečné jakkoli argumentovat, protože "nejlepší řešení" si každý spočte sám jako prostý součet poplatků za svůj typický bankovní měsíc. Ovšem hnusný levný salám z Kauflandu asi pro každého nejlepší nebude.
Při troše dobré vůle se stačí zemyslet, a jistě vymyslíte X racionálních důvodů, proč Airbank (dosaďte si libovolnou internetovou banku) ne. Můžete být technologický analfabet (např. důchodce) a už si s Internetbankingem neškrtnete a nejbližší pobočka je v nedohlednu. Můžete být náročný geek, ale banka neumí ani takovou pitomost jako export do CSV, nebo vygenerovat PDF sestavu podle definovaných kritérií (ČU, VS, KS, SS, zpráva pro příjemce) za zvolené období (ne měsíční výpis), kde budou všechny tyto údaje uvedeny. Můžete potřebovat vkládat hotovost, ale nemáte kde (složenka za minimálně 30kč na poště to jistí :-) ). S "low cost" platební kartou MC Debit nezaplatíte v zahraničí v hotelu nebo autopůjčovně, protože každý kdo umí číst pozná debetku (na rozdíl od MC standard / VISA Classic). Není to tak dávno co neuměli konkrétní natavení disponenta pro jednotlivé produkty (buď všechno nebo nic), s velkou slávou to prý "spravili" nedávno. Mohl bych pokračovat donekonečna....
To si jenom myslíe. S Debetkou kupujete úplně stejně "na dluh" jako s kreditkou. Mezi zaplacením a zůčtováním může uběhnout i několik dní nemluvě o offline autentizaci, kdy zaplatíte i když na účtu nejsou peníze.. V principu vám debetka jen ve vytvořní sluhu spíše brání, kdežto kreditka vás k tomu spíše nutí (zúčtovaní všech plateb najednou)
Nechtělo se mi mrhat časem, ale budiž...
Cash flow - zaplatím (podle podmínek kreditky) jednou měsíčně všechno, nebo část (s vědomím úroků).
Bezpečnost - když mi na BÚ přijde výplata a zrovna je tam "díra" kvůli profláklé debetní kartě... tak tam opravdu žádné peníze mít nebudu. I reklamaci budu raději řešit na kreditce, než na BÚ.
Slevy - cena v krámě je stejná pro všechny (většinou), s kreditkou můžu dostat pár kaček zpátky.
Stačí použít tu kulatou věc, co máte na krku.
Takže proto, aby vám banka vrátila 14 stovek za 5 měsíců (což je 280 Kč měsíčně), budete riskovat problémy se splacením kreditky, vědomé, ale často legální, podvody ze strany banky, zápis do registru dlužníků (ať už oprávněný nebo "omylem") + všechna ta režie kolem atd.? To by mi tedy za ty necelé tři stovky měsíčně nestálo, tak finančně špatně na tom nejsem. A ten, kdo na tom finančně špatně je, by si dle mého neměl pohrávat s půjčkovými produkty.
Ale proti gustu... Jenom si teda myslím, že pokud byste ten čas, který věnujete zkoumání produktů a hlídání podmínek investoval do seriózní práce, vyděláte za těch 5 měsíců daleko více než 14 stovek. Ale když je to "výdělek zdarma", tak se přece vyplatí do toho ten čas investovat, že?:) Co na tom, že jinam investovaný čas by mohl vydělat peněz daleko víc. Nicméně investice jako investice... Někdo investuje tam, někdo jinam, někomu to vynáší víc, někomu míň.
Mají určitou vadu ve vstřícnosti a tou je zrušení TOP3 garance výhodných úroků, které slibovali napořád. Od ledna je úrok na spořicím účtu 0%.
Rada pro reklamu označila tuto reklamu za závadnou a odporující Etickému kodexu, který se Air Bank zavázala dodržovat.
http://airbankmuzetejimitradi.blogspot.cz/2017/05/5-rada-pro-reklamu-vysledky.html