Hlavní navigace

Převléká Poštovní spořitelna kabát?

11. 6. 2004
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Poštovní spořitelna byla vždy zaměřena na starší a konzervativnější klientelu. Teď však oznámila zavedení řady nových produktů, které jsou určeny především mladým. Bude z Poštovní spořitelny banka jen pro aktivní klienty, kteří si rozumí s počítačem? A co ti ostatní?

Trend v českém bankovnictví je v poslední době jasný. Pro banky je lákavé, aby měly s klienty osobně co nejméně práce. Proto se snaží majitele účtů dotlačit při obsluze běžného účtu k používání internetového či telefonního bankovnictví. Bankovní operace přes přepážky jsou tak stále dražší a dražší. Ve většině případů zaplatí klient na pobočce za stejnou operaci několikrát více, než kdyby ji provedl před svůj počítač či telefon.

Poštovní spořitelna ale byla vždy jednou z výjimek, protože měla odlišnou klientelu. Portfolio produktů tedy bylo směřováno především na starší generaci, která svou banku najde na každé poště. Možná se dnes Poštovní spořitelna u ostatních bank přiučila, že klient, který nechodí na pobočku, je levnější a zajišťuje tedy bance větší zisky. Nekolidují její poslední kroky s reklamním heslem – všude a pro všechny?

Novinky Poštovní spořitelny

A co si tedy Poštovní spořitelna pro své klienty nachystala? V zásadě se nejedná o nic převratného, spíše spořitelna dohání resty a zavádí produkty, které ve své nabídce neměla, ač patří mezi standardní bankovní služby.

Úplnou novinkou Poštovní spořitelny je samostatné internetové bankovnictví.Tato banka původně obsluhu účtu nabízela pouze přes Interbanking Československé obchodní banky. Teď budou mít poprvé klienti spořitelny možnost využít vlastní internetové bankovnictví. V souladu se současnými tendencemi mezi českými bankami i Poštovní spořitelna nabízí klientům používajícím internet výrazně nižší poplatky za jednotlivé operace.

K autorizaci při vstupu do internetového bankovnictví bude Poštovní spořitelna používat SMS klíč – každý klient, který bude mít o tuto službu zájem, tedy musí mít mobilní telefon. Klienty zadávající platební příkazy přes GSM banking potěší, že Poštovní spořitelna začala konečně spolupracovat se všemi třemi mobilními operátory.

Dalším novým produktem, který mají ve své nabídce mají snad všechny banky, a teď tedy i Poštovní spořitelna, je euroúčet. Konto, které banka začala prodávat na začátku dubna, je určeno pro všechny fyzické a právnické osoby. Při dostatečném zůstatku na účtu je možné k Eurokontu získat i platební kartu. Nevýhodou je povinnost oznamovat bance výběr vyšší než 1000 eur čtyři dny předem.

skoleni_15_4

Snahu o omlazení klientely dokládá nový typ postžirového účtu – MINI. Je určen pro mladé od 12 do 15 let. Zde je spořitelna před ostatními bankami o krok napřed. Nejedná se totiž o odnož účtu rodičů, ale o plnohodnotný účet. Rodiče však mají možnost určit nejrůznější limity na platby. K účtu je vydávána i samostatná čipová platební karta. U tohoto účtu je zdarma vydání karty, založení a vedení účtu, a také vklady a výběry kartou. Zákonný zástupce má nad výdaji potomka stále kontrolu, protože měsíční výpis chodí oběma.

Prostřednictvím České pošty začala spořitelna od začátku roku prodávat i dva typy investičních programů – zajištěný a nezajištěný. Investování svěřených peněz banka provádí s ohledem na konzervativnost klientů především do bezpečných fondů. U zajištěného fondu spořitelna nabízí minimální výnos pět procent za celou dobu spoření, což je 5 let a čtyři měsíce. Roční garantovaný výnos je tedy necelé jedno procento.

Využíváte produkty Poštovní spořitelny?

  • Ano, většinu.
    42 %
  • Ano, mám ji nejblíž.
    6 %
  • Ano, některé.
    25 %
  • Ne, mám účet v jiné bance.
    24 %
  • Nevyužívám žádné české banky.
    3 %

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).