Děkuji za zajímavý článek a neméně zajímavou diskuzi k němu. Jsem přesvědčená, že "nějak technicky" by to určitě šlo udělat. Ovšem úsilí a náklady, které by bylo nutno vynaložit, podle mě jsou v naprostém nepoměru k užitku, který by to přineslo. Kolik procent klientů změní v ČR banku za jeden rok? Myslím tím kompletní změnu, nikoliv přidání další banky do portfolia. Kolik procent klientů banku nezmění JEN PROTO, že neexist přenositelnost čísla účtu? Kdo by zaplatil náklady? Ti přenesení klienti? Všichni klienti? Banky? Měl by na to vzniknout nějaký další centrální úřad? Pokud mají úředníci v EU či kdekoliv jinde takovéto starosti, asi na tom nejsme tak špatně...
Jak můžete předstírat střízlivý stav a současně argumentovat tím že přínos přenostitelnosti čísla je malý protože klienti mění banku málo ... to přece není takový logický problém uvědomit si korelaci mezi počtem klientů a právě problémy které jsou způsobeny nepřenositelností čísla účtu. Je velmi pravděpodobné že by lidé přecházeli mnohem více kdyby jim to přenositelnost čísla prakticky zjednodušila a umožnila.