Otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi....
Já to dost dobře nechápu. Banky s miliardovým obratem a nejsou schopny pořádně prověřit jednotlivé produkty, než je zavedou na trh, toto není jediný případ.
Sám jsem patřil k "velmi aktivním uživatelům" :) a tak musím potvrdit dost velké "ladění za pochodu". Tenhle produkt byl při uvedení na trh jeden velký polotovar a toto není první změna podmínek.
Nejdříve bylo problém ho získat, na pobočkách o něm vůbec nic nevěděli, dokonce mi na jedné řekli, že nic takového nemají. Musel jsem velmi důrazně trvat na svém, až se pracovnice uvolila "zvednout zadek ze žídle" a jít se podívat do skříně, kde byl zabalený a nikdy neotevřený balíček těchto karet - evidentně jsem byl prvním zákazníkem, který něco takového chtěl. Na jiné pobočce mi zase odmítli udělat autorizaci a na další mi je odmítli objednat, že musím pouze přes Internet (dříve to šlo objednat i na pobočce, dnes už je situace jiná).
Zkrátka někdo vymyslel produkt, ale naprosto zanedbal proškolení a zejména kontrolu na pobočkách a - samozřejmě - nějaké kritické zhodnocení podmínek, zda kartu nepůjde využívat tak, aby to pro banku nebylo výhodné. Takže docházelo k hromadným výpovědím klientům, změnám podmínek a nyní přichází změna další. ČSOB už měla v minulosti podobný životní cyklus u PaySecu. Také na jeho zavedení dost "krvácela", aby nejdříve měnila podmínky a pak ho po několika letech zrušila. To fakt nejsou schopni najmout pořádné zaměstnance, kteří jim produkt otestují a kriticky zhodnotí? Myslím, že v diskusních fórech by jich našli dost :D.
Já jsem býval s COOLkartou spokojený - hlavně proto, že to byla jedna z mála karet, kde nebyly povoleny offline transakce a to mi vyhovovalo. Nejvíce problémů bývalo s dobíjením, ani z karty ČSOB nebo přímo z konta to kolikráte neprošlo a musel jsem to reklamovat.... No budu se muset poohlédnout jinde, kde s velkým počtem transakcí není problém a kde nemůže kdejaký obchodníček přepnout na offline transakci, abych měl dokonalý přehled o svém zůstatku. Kroky ČSOB nechápu, ale... kdo chce kam.... ať se tam dostane :-P
Fio banka mi volala, ze mi nekdo omylem poslal penize a evidentne s odesilatelem spolupracovali nejak vic. Jindy jedna nemecka banka jednoduse zavolala, ze se nekdo uklepl a poslal nam castku 2x, tak jestli to muzou vratit (neslo o uplne drobne). Rekl jsem, ze ANO a jestli pry budou chtit neco podepsat, ze ne, ze to staci se mnou po telefonu, ze me nikam tahat kvuli podpisu nebudou.
Pokud se člověk uklikne a pošle platbu jinam, tak to funguje asi takhle: Zákazník kontaktuje svou banku a ta zkontaktuje cizí banku. Cizí banka si kontaktuje svého klienta a informuje ho o tom, že někdo nahlásil, že se uklikl a omylem poslal platbu jemu. Pokud zákazník cizí banky na tuto výzvu nereaguje, tak musí znova kontaktovat cizí banku přes tu svou a ta mu musí poskytnout identifikační údaje toho, komu ty peníze na účtu přistály, aby na něj mohl ten, kdo se uklikl, podat trestní oznámení.
Co mi na tom vadí, to to je šmejdské chování vydavatele, které se poslední dobou rozmáhá. Na základě reklamy a nabídky si koupíte nějaký produkt a za pár měsíců máte místo toho zakoupeného úplně jiný produkt, který není na rozdíl od původního použitelný.
(Jinak kartu jsem nezneužíval.)
Ono jde o to že se našli vykuci, kteří převáděli prostředky z KK - daný převod se tvářil jako platba u obchodníka za což inkasovali 1% z daného převodu. Tyto prostředky převedli právě na COOL kartu z které prostředky vybrali a ihned vložili na zpět na KK a akci opakovali znova. Já krok banky docela chápu. Při zřízení nečekali (jejich blbost) že někdo něco takového dělat bude.
Přesně na toto jsem reagoval v mém prvním příspěvku. Banka trestuhodně zanedbala produkt. Nijak ho neotestovali, neprověřovali. Na místě product manažerů mají sice lidi, kteří možná mají formální vzdělání, ale o bankovních produktech z hlediska zákazníků nic neví.
Umí jen malovat grafy, dělat tabulky v excelu a vytvářet prognózy a marketingové plány, měřit návštěvnost stránek na Facebooku, ale to je asi tak vše.
Chybí lidi, kteří jen kouknou na produkt a řeknou - tohle nedává smysl, protože to budou lidi používat tak a tak. Přitom jen zde na fóru by takových lidí našli spousty.
Tak já se přiznám, že jsem si nikdy žádnou předplacenou kartu nepořídil a ani jsem o tom nikdy neuvažoval. Když tady čtu příspěvky diskutujících, tak mi přijde, že si tento nástroj pořizují lidé, kteří již předem vědí, že se nebudou chovat poctivě, tedy že se budou snažit zase a opět někoho okrást. No, to mi docela vadí, ale chápu, že doba je už taková. O poctivého člověka, který neustále nepřemýšlí o tom, jak jiného krást, ošidit, podvést, podrazit, zřejmě už dnes nezakopnu. Je to poměrně smutné zjištění, ale považuji za důležité si to uvědomit. Sice léta říkám, že bych nikomu nepůjčil ani korunu, že zásadně nedávám žádné peníze na charitu a jiné podobné projekty, ale čím dál tím více se ujišťuji, že dělám dobře. Chápu i to, že v kapitalizmu je celkem běžné žít z peněz těch druhých, ale to je právě to, co se mi ekluje. Mám prostě ještě vychování rodičů, kteří nekradli a vedli mě k tomu, že krást se nesmí. A to, prosím. oba byli ateisté a se žádnými tzv. božími přikázáními nás neotravovali. Dnes má boha kde kdo plnou hubu, ale krade jako straka. Odporná, skutečně odporná doba...
Vy asi nenakupujete na internetu a v cizine, jak vidim. Mockrat se stalo, ze se na internet dostaly udaje o platebni karte a clovek pak zjistil, ze mu nekdo z druheho konce sveta vybral penize na uctu. To se s predplacenou kartou stat nemuze. Ne vsichni ji maji na podvody nebo kradeze, jak vy tvrdite. A to, ze banka uvede polotovar produktu a pak rychle meni podminky, aby to nebylo tak vyhodne, je problem banky a jejich neschopnosti. To, ze nekdo vyuzije vyhod produktu neni kradez, nebo podvod. Vy, kdyz si pucite u banky apod penize, tam zaplatite o hodne navic. Ale kdyz si tam budete sporit, tak vam daji tak smesny urok, ze ty penize ztrati mnohem vic na inflaci, nez kolik vam vydelaji na urocich. To vam nepripada jako podvod?
No, jste na omylu. Nakupuji na netu celkem často a nakupuji i v cizině, a to i pomocí karty. Za celkem dost let, kdy toto praktikuji, se mi nikdy nestalo, že by mi někdo něco prostřednictvím karty ukradl. No, zřejmě mám karty, které používám, ošetřené lépe, než jiní. Jinak v poslední době daleko častěji používám při placení zboží na netu platby z účtu, což je dle mého názoru nejen poměrně bezpečné, ale nejspíš si to už v mnoha případech s rychlostí platby kartou nezadá. Mám zrovna čerstvou zkušenost, kdy jsem ve čtvrtek objednal zboží, týž den ho z účtu uhradil, načež mi takřka obratem od e-shopu došlo info, že platba byla přijata a že následující pracovní den zboží bude odesláno. A v sobotu mi ČP zboží doručila, takže u mě dobrý. Jinak, pro vaši informaci, od banky si peníze půjčuji jen prostřednictvím kreditní karty, kterou "zamáznu" v bezúročném období, takže za to půjčení nic neplatím. Poslední půjčku jsem měl novomanželskou, a to bylo s uzavřením v roce 1989. A úrok u peněz, které u bank mám? Nu, není to pravda žádná sláva, ale u bank, kde peníze mám uloženy, je to ještě proti jiným poměrně slušné. To, že úrok nekopíruje alespoň inflaci, mi přijde v současné době celkem normálně, protože je to normální v celém civilizovaném světě, takže mi to až zas tak jako podvod nepřijde. Ovšem vysvětlete mi ohledně předplacených karet jednu věc: K čemu někomu může být to, že má několik desítek takových karet, když né proto, aby s nimi dělal nějaké nekalosti? Dost dobře mi nejde na rozum, k čemu by mi byla byť jen jedna, když mám platební karty od svých bank, a to ať už debetních, tak kreditní.