Vlákno názorů k článku Pozor na „výhodné“ kontokorenty a kreditní karty od kos - Tato banka si počíná zvláštně arogantně. Starší člen...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 4. 2009 13:38

    kos (neregistrovaný)
    Tato banka si počíná zvláštně arogantně. Starší člen rodiny si šel založit spořicí účet vybavený informacemi jak na to, a paní z přepážky vytvořila smlouvu na naprosto nevýhodný peněžní fond, který peníze projebal, nikoli tvořil. Bohužel smluvní podmínky jsou takové, že vyváznout z něj bez dalších ztrát nešlo.
    Takže klíčová je situace na přepážce při podpisu. To že starší člen v dobré víře podepsal je druhá věc, to že přepážková pracovnice nadřadila svůj prospěch (okamžitá provize z bankovního produktu, který je na dvě věci) nad klienta druhá, to že klient přišel o peníze - fyzicky - je už na soud. Ale dělejte to, když jde o pár tisíc.
  • 14. 4. 2009 17:33

    PM (neregistrovaný)
    Přesně tohle udělala mým rodičům ČS. Začlo mi být podezřelé, že když je to vkladový účet, tak nechodí výpisy. Ve výsledku na tom tratili cca 2500.
  • 14. 4. 2009 22:29

    anonymní
    Když jsem ještě chodil do ČSOB, tak mou oblíbenou zábavou bylo sledovat, kolik jejich fondů je v plusu :). Vždy měli výsledky na malých stojánkách a jeden z pěti byl v plusu a ostatní šli dolů. Perfektní zábava...
  • 15. 4. 2009 8:08

    Phil (neregistrovaný)
    Mne se dost často stává, že při čekání v nekonečných frontách ve Spořiteĺně nemohu díky výborné slyšitelnosti neslyšet, jak je klient osloven nabídkou nějakého výhodného superproduktu od finanční skupiny ČS a po pár minutách výkladů si odnáší podepsanou smlouvu se závazkem na mnoho let. Smlouvu nebo dodatek vám nedají ve Spořce (může toto platit i o jiných subjektech) vůbec pořádně přečíst, natož aby vám ji půjčili před uzavřením smlouvy mimo provozovnu. "Tady mi to podepište, zbytek si přečtěte doma" - tak zní nejčastější slova při uzavírání obchodu.
    Když vám smlouvu přečíst dají, tak smlouvě kolikrát nerozumí ani pracovník. Takže pokud se zeptáte na nějakou nejasnost, odpoví vám to, co chcete slyšet nebo vyhýbavě (jsou na to speciálně školeni), nikoliv tedy pravdu. A až pak dojde k nějakému problému, těžko budete dokazovat, že vám úředník pro vás nejasnou formulaci vysvětlil nesprávně. Z jednání by se tedy měl pořizovat záznam s tím, že pokud by došlo k nějakému problému, bral by se za bernou minci výklad pracovníka. Většina z nás není právníky a není možné, aby člověk obsáhl vědomosti z práva, ale i zdravotnictví (zde vám mohou např. předepisovat pro vás nevýhodné léky), v autoopravárenství (zde vám mohou nakukat výměnu dílu, který netřeba měnit) atp. atd. A klient zpravidla nemá možnost na smlouvě cokoliv změnit - odbydou vás slovy, že smlouva je šablona, do které nemají uživatelské právo zasahovat. Buď ber, nebo táhni - jinde skončíš obdobně.

    Je to škoda, že klienti nechtějí smlouvy číst a spokojí se s tím, co jim pracovníci nabulíkují. Případně si nechtějí nikoho na "spřátelené" provozovně "rozházet" a tak raději podepíší, i když tuší cosi pro ně nevýhodné. Případně jim to pracovníci špatně vysvětlí. Vše to stojí peníze. Hlavně to stojí peníze klienta...

    Pokud člověk něco kupuje a uzavírá, určitě to nepotřebuje teď hned a svět se nezboří, naplánuje-li si koupi produktu či službu v předstihu a ne bezhlavě něco koupí na základě prvního oslovení. Dnes (i když netvrdím, že naše republika je v přístupech na Net a vybavení domácností počítači na tom bůhví jak skvěle) se dá řada informací sehnat na netu, jsou různé porovnávače, fóra atp., v TV běží spotřebitelské pořady - takže je aspoň nějaká možnost se dovědět potřebné, abych nebyl napálen. Hold místo 10ti minut obětuji průzkumu produktu/služby třeba 5 hodin.
    Většina lidí nemá na to, aby na každou záležitost, kdy má vyklopit peníze, měla nějakého poradce, který by sice nadměrný výdej financí přibrzdil, ale pak je zase nutno zaplatit toho poradce, takže nula od nuly pojde.
  • 15. 4. 2009 11:00

    anonymní
    Je fakt, mí rodiče už v důchodu, taky na Spořitelnu nadávají, že je vždycky do něčeho uvrtají. Tak jim říkám, nepodepisujte to, neuzavírejte. Jo, jo, příště to už neuděláme. A frk, už mají něco nového doma, tuhle třeba kreditní kartu. Proboha, na co, ptám se, vždyť už jednu kartu máte a z bankomatu nejste skoro schopni vybrat. No, prý když je to zdarma a je to tak výhodné ... A máte tam automatickou výměnu? Co to je, to my nevíme ... Jo, je tam, a příští výměna už bude zcela určitě za poplatek ...
    Problém je, že na našem asi 8tisícovém městě jiný peněžní ústav /vyjma pošty, která není typickou bankou/ není a jezdit někam jinam je nevýhodné. SMSky sice zvládají, ale ovládat přes mobil banku by už možná nemuseli zvládnout, to samé přes počítač a internet.
  • 29. 3. 2010 9:37

    sarchon (neregistrovaný)

    Spořící účet, resp. termínovaný vklad stojí trochu jinde než zmíněná investice do fondů. Pokud tedy jdete uzavřít smlouvu na spořící produkt, je to poněkud vzdáleno investici do fondů, asi jako je strýček skrblík vzdálen přátelům drobného harzardu, kterým investice do fondů více či méně.
    Osobně bych pro příště volil doprovod staršího člena rodiny nebo se již doma dohodnout jaký produkt zvolit, třeba na internetu..
    Na závěr bych rád dodal, že pokud si v krámě koupím místo rohlíků kafe, nemůžu s toho vinit prodavačku za kasou, třebaže mě ono kafe půl hodiny nabízela. Jsem platícím zákazníkem a rozhoduju o nakládání se svými prostředky… vždy se můžu otočit na patě a jít do jiného krámu…

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).