Hlavní navigace

Názory k článku Pozor na „výhodné“ kontokorenty a kreditní karty

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 4. 2009 3:01

    Obcan (neregistrovaný)
    Zdravim,

    chtel jsem se zeptat na vyhody "zlatych" karet. Pouzivam pomerne dost bankovnich produktu (cestuji a naklady mi v praci hradi zpetne), ale prijde mi, ze si mne zadna banka prilis nevazi:

    1. Bezny ucet v mbank, mesicni obrat 70-200t, maly zustatek (~20 t). Zadost o kreditni kartu se ztratila, pred rokem se mi napoprve se mi neslo prilogovat do bankovnictvi, museli mi posilat novy kod. Business as usual funguje dobre, celkem spokojenost (a lepsi nez KB). Poplatky skutecne 0,-
    2. Bezny ucet v KB - extra konto + embosovana VISA (kvuli pojisteni do ciziny vcetne rodinnych prislusniku). Od KB jsem prakticky odesel kvuli nizke kvalite sluzeb neodpovidajici cenam, zustavam kvuli absenci kontokorentu, pojisteni ke karte a nemoznosti prevodu penez do ciziny v mbance. Dlouho jsem mel nejaky nevyhodny balicek + placene doplnkove sluzby (kreditni kartu, embosovanou VISA kartu, virtualni kartu atd..., az mne nastvali a rekl jsem si, ze je nebudu dal podporovat) + hadky kvuli nastaveni pocitace v cizine na internetove bankovnictvi, kde jsem nemel administratorska prava na Windows NT, a "dobre vysvetlena" nabidka sporiciho uctu, ktery mne stal par tisic (neprepocital jsem si hlupak poplatky za vyber). Posledni akce byla "sikovna" pani, kdyz jsem sel dalsi balicky rusit - ta byla v bance asi poprve (a jako zakaznik nikdy pred tim).
    3. Kreditni karta AMEX corporate, drive mesicni obrat ~100t, ted vyrazne mensi (20-40t). Zlodejska prirazka 2.7% ke kurzu CNB stred pri platbe v zahranici. Absence internetoveho bankovnictvi.
    4. Kreditni karta ING / GE Money - maximalni balanc 50t, mesicne obrat ~100t. Maji lepsi kurz pro platby v zahranici nez AMEX (2.2% ke kurzu CNB stred), nepojistuji ale rodinne prislusniky ke karte. 50 tisic limit je malo, 2x tydne mi volaji kvuli autorizaci platby. Aspon ze uz si nastavili casovou zonu, ze to neni ve 3 v noci. 1x tydne doplnuji penize - ale kdo by to za 0.5% kurzovy rozdil a 1% z obratu na zivotvni sporeni nedelal... I kdyz nevim, jestli to nakonec za tech 1500 stoji... Rocni poplatek 0,-
    5. Chystam se poridit si hypoteku od Unicredit. A myslim, ze bez otevreni konta to zase nepujde - cekam ze mi k tomu daji dalsi plastovou karticku a budou chtit zaplatit 150 Kc/mesic.

    Zadna nabidka mi neprijde uplne 100%, nevim kde je chyba...
  • 14. 4. 2009 7:21

    Viper1 (neregistrovaný)
    Unicredit je dobrá banka. Doporučuji. Zkusil jsem KB, ČSOB, ČS i Mbanku a zůstal jsem nakonec v Unicredit. Ty služby jsou tam o řád lepší než v těch předchozích bankách.
  • 14. 4. 2009 10:48

    anonymní
    U žádné jiné banky se mně nestalo, že by mně vydala kreditní kartu a starou zablokovala, aniž by mne o tom informovala. U Unikreténů ano. Takže jestli tohle jsou o řád lepší služby než jinde, tak potěš koště.
  • 14. 4. 2009 12:13

    Q (neregistrovaný)
    Trochu jste mi nahrál. Pominu fakt, že já osobně bych si kreditní kartu nepořídil, ale to je vaše věc. Mne stačí debetní, s pojištěním, embossovaná. Podělím se, co se spořitelně podařilo provést u automatické výměny karet:

    V minulosti jsem měl u České spořitelny sporožirový účet a k němu i platební kartu a společně i manželka. V rámci "došlatrpělivost" jsem se rozhodl ukončit automatickou výměnu PK a postupně přejít k jiné bance. I když jsem v předstihu nařízeném ČS (asi 2 nebo 3 měsíce) uplatnil požadavek, aby mi již novou PK nevyráběli (byl jsem ujištěn, že k výrobě a následnému zatížení poplatky opravdu nedojde), přesto je vyrobili a ještě chtěli za to nehorázný poplatek (šlo o mezinárodní Visu). To jsem odmítl a tak se mnou sepsali "žádost o vyřazení karty".
    Když jsem chtěl pak na jedné ze svých cest platit v Praze zboží přes elektronický terminál, byla má původní karta tvrdě odmítána. Bylo to v Tescu v Letňanech a jelikož tam v té době ještě měla náhodou otevřeno pobočka ČS (dnes má otevřeno již pouze do cca 19:30), zkusil jsem nejprve bankomat a když ani on mi nedal oběživo, šel jsem je zeptat do ČS. Tam mi potvrdili, že spořitelna zrušila jak budoucí PK, tak i ty stávající, co měly ještě platnost. Samozřejmě i u manželky, kterou jsem musel sehnat na opačném konci areálu, abych mohl zaplatit původní nákup, která naštěstí u sebe měla hotovost. Paradoxem bylo, že manželka platila dopoledne v jedné lékárně kartou, ale přes mechanickou žehličku. Tam to šlo samozřejmě bez problémů. Doma jsem pak začal shánět nějaký rychlý kontakt na lékárnu, abych jim vysvětlil, že budou mít problém s připsání částky díky "zrušené" kartě. Na uvedenou lékárnu mi obchodní rejtřík zjistil jen nějakou lékárnu v Plzni a ani na tlf. informacích mi nedokázali poradit. Tak jsem kontaktoval tuším že Komerční banku, kde měli účet. Výsledkem bylo, že spořitelna lékárně připsala částku ze zrušené karty. Na jednu stranu jsem měl obavy - lékárna na základě platebního dokladu ze žehličky uplatňovala právo na inkaso v KB značně později než nám bylo provedeno odmítnutí transakce platební kartou přes elektronický terminál a spořitelna tomuto inkasu vyhověla. Kdyby nám třeba byly karty zcizeny a byly v Zákazech, tak by spořka transakce hradila ještě jak dlouho? Na druhou stranu jsem byl rád, že nebudeme mít vůči lékárně pohledávku. Při další návštěvě za cca čtvrt roku jsme si v lékárně vše vysvětlili osobně, dnes už tam mají taky elektronický terminál, a je s nimi vždy dobrá spolupráce.
    Když jsem si pak stěžoval u ombudsmana ČS, bez jakékoliv omluvy mi jen sdělil, že jsem podepsaný na žádosti o vyřazení karty. Ano, já podepsal vyřazení, ale těch vyrobených, co jsem vyrobit nechtěl. Na formuláři totiž žádná čísla karet nebyla uvedena, jen číslo účtu. Asi to tedy vzali komplexně. Tak jsem si s nimi ještě chvíli dopisoval, nicméně trvali na svém, že jsem podepsal onu žádost. Pak jsem se oklikou dověděl, že "fundovaná" obsluha ČS mi dala podepsat nesprávný formulář. To mám jako klient obsluze hejbat rukama a říkat, co má dělat? S podobnou "odborností" jsem se bohužel setkával u Spořitelny často, v rámci různých míst republiky. Co je platné, že obsluha je mladá a hezká, když nic neumí! Kam zmizeli všichni ti starší, co tam byli léta a opravdu dovedli poradit, ne jen uhnat klienta na uzavření nějakého "supervýhodného" (ale jen pro spořitelnu) produktu? Pokud jsem přišel do spořky a něco chtěl, skoro vždy nevěděli, museli někam volat a mezi sebou se dohadovat. Opravdu "profesionální" jednání. Dospělo to tak daleko, že ani na pokladní doklad nebyli schopni uvést údaje, co jsem si přál, aby tam byly uvedené. Když napsali dobře variabilní symbol, nezvládli z minulého dokladu opsat vkladatele. Když uvedli dobře vkladatele, neuvedli popis operace. A tak dokola. K tomu ty nekonečné fronty, výpadky počítačové i bankomatové sítě. Jednou se mi zase stalo, že o víkendu nešlo u benzínky platit kartou ČS (ČS má vlastní kartové centrum). Viselo tam sic upozornění, ale co já jako klient mám dělat, abych se dostal dál? Tuto otázku jsem položil ČS. A hádejte, co mi odpověděli: navštívit nejbližší pobočku a udělat výběr v hotovosti (prý v takovýchto případech odpustí i poplatek za výběr). V rámci reklamy "jsme vám blíž": rušení poboček a redukce pokladních hodin jsem usoudil, že ve spořce nemohou pracovat normální lidi nebo že zkoušejí, jací jsou klienti debilové a co si necháme líbit. Pokud je víkend, mají v rámci ČS o víkendu otevřeno možná tři pobočky v celé ČR.

    Pro přispěvatele níže: ano, chyby se dějí všude. Všude pracují lidé. Sám tvrdím, že mýliti se je lidské. V ČS však nakupují i chybný SW, který bez řádného vyzkoušení nasadí do ostrého provozu a pak se obsluha i klienti nestačí divit, což mi už občas (asi zcela neprofesionálně kápli božskou a netutlali) na jedné spřátelenější pobočce potvrdili. Bohužel, na většině ostatních poboček jednají profesionálně a tutlají, lžou a dělají z člověka ještě většího blbce, než jím je. Pro mne je daleko přijatelnější přiznat chybu a omluvit se, než tahat klienta za nos a nalhávat mu nemožné, o čemž jsem se přesvědčil po svěření problémů s kartami u ombudsmana ČS - viz výše.
  • 14. 4. 2009 12:18

    Hádej kdo? (neregistrovaný)
    Ombudsman ČS je vůl jak stehno. Taky jsem si u něj stěžoval. Pochopitelně, jak jinak: pravdu měla spořka. No, už u nich nejsem, jsou tu i jiné banky. Nebudu někomu dělat vola.
  • 14. 4. 2009 17:24

    PM (neregistrovaný)
    Mohu potvrdit. Lhůtu mají 30 dní, když jsem to po týdnu urgoval, bylo mi přislíbeno, že mi budou druhý den zpátky, po dalších 14 dnech další urgence, opět si vzali telefonní číslo, opět nic, až když jsem napsal anglický E-mail na Erste, tak se najednou ozvali, ale odpověď byla přesně ve zmíněném duchu - jste debil a co ČS činní, dobře činní.

    Ještě taková poznámka, na mou výtku, že zákazníci nebyli informováni ve výpisu ani Servis 24 o tom, že se ruší úročení podle zón u Komplexního programu mi mj. napsal toto:
    "V únoru 2009 ČS jiz zcela zrušila pásmové úročení - nejen z důvodu nutnosti dalšího snižování úrokových sazeb, ale také i v důsledku nízkého zájmu klientů o tato pásmová úročení spojená s jejich přechodem na používání nového Osobního účtu ČS."

    No a jak funguje nejbližší bankomat, o tom se už vůbec nebudu šířit.
  • 15. 4. 2009 10:00

    Q (neregistrovaný)
    Aby bylo jasno: ombudsman, aspoň v ČS, není 1 člověk, ale celý tým. Mým problémem se zabývali v rámci lhůty, nic ale nevyřešili či nezjistili. Jen v mailové komunikaci opakovali, ať se spojím s vedoucím pobočky, pro další postup. Ten postup samozřejmě spočíval v nabídce nových platebních karet, tentokráte kreditních. 1. I když nemám až tak obrovské příjmy, socka nejsem, abych musel 14 dní před výplatou využívat úvěrový limit na kartě nebo kontokorent 2. Byl jsem rozhodnut pro neustálé nedostatky účet u Spořky zrušit, čemuž samozřejmě předcházel požadavek na zrušení automatické výměny karet. Jejich výroba a jejich následné zrušení spolui se zrušením stávajících, ještě funkčních karet, byly posledním Impulsem, k odejítí z ČS. A i při nynějších občasných návštěvách ČS rozhodně nelituji.
  • 14. 4. 2009 12:17

    Dalibor Z. Chvátal
    Nejsou, jsou podobné, někdy nižší. A UniCredit byla (vyjma HSBC) jediná "běžná" banka, která naprosto precizně řešila problém ztracené karty v zahraničí. Ostatní mě poslaly do háje. Všude dělají lidé, i s Unicredit Bank si občas užijete svoje, ale karty umí.
  • 14. 4. 2009 10:41

    Q (neregistrovaný)
    Unikretény mohu potvrdit.

    Jinak se nedivme, že některé banky (Obchodka, ČS, City) "vylepšují" své stávající produkty výhodností, ale pouze pro sebe. Zahraniční vlastnící těchto bank mají doma problémy, a tak je chudší česká klientela musí tahat z krize.
  • 14. 4. 2009 11:00

    Q (neregistrovaný)
    Tak se můj příspěvek zařadil pod "uživatel si přál zůstat v anonymitě" 8:48 - mohlo by to vypadat, že souhlasím s "A ceny jsou tam o řád dražší ".
    Ceny nejsou až tak vysoké, záleží, jakou máte strukturu operací. A je tam vyšší komfort.
    Dříve jsem byl u ČS a to se nedá srovnat. Nástupnickou banku jsem si vybral na základě porovnávačů na internetu, kde po zadání počtu mých jednotlivých operací v měsíci mi vyšla ČS jako jedna z nejdražších, tehdy ŽB naopak jako jedna z nejlevnějších. Mám u nich balíček, využívám služby na balíček napojené a naopak nepotřebuji služby, které v balíčku nejsou. Někomu jinému třeba vyhovovat nemusí. U ČS mne deprimovaly neustálé fronty na přepážkách, u bankomatů, častá nefunkčnost čehokoliv, neustále nabízení zázračných produktů. A že z důvodů častých chyb člověk do ústavu musel, osobně ... Je vcelku pochopitelné, že na všechno chtějí podpis, že na základě telefonního hovoru či faxu, mailu vám sami od sebe nic neudělají, bez následného stvrzení podpisem v bance.
  • 14. 4. 2009 11:14

    Patrik Chrz
    U ŽB jsem byl, než do ni vstoupili UC :(. Tehdy to fakt byla jedna z nejlevnějších bank na trhu, jako jedna z mála byla schopná dát slušný limit na kartě i bez historie na účtu, výběry z vlastního bankomatu zdarma (opravdu zdarma ne v rámci nějakého balíčku, vedení účtu totiž bylo zdarma).
    Se vstupem UC to šlo do kopru :(
  • 14. 4. 2009 12:38

    Patrik Chrz
    Hlavně cenově. Původně vedení účtu zdarma, 1/4 letní výpis za 10 Kč, pohyb za 2 a 3 Kč, všechny výběry z jejich bankomatu zdarma.

    Poté - velmi výrazné zdražení všech služeb a myslím, že i zrušili samoobslužnou zónu. Sice nabídli různé balíčky, ale nejlevnější byl tuším za 99 Kč, tedy o několik set procent víc, než mě před zdražením stál provoz účtu.

    Z nejlevnější banky na trhu se tak dostala k lehkému nadprůměru.
  • 14. 4. 2009 13:52

    Viper1 (neregistrovaný)
    Aha. Ceny moc neřeším, spíše sleduji kvalitu poskytovaných služeb. Po zklamání s mbankou ani levnější variantu nehledám :-)
  • 15. 4. 2009 8:00

    Q (neregistrovaný)
    Všechno jde nahoru, hlavně ceny. Bohužel. Škodovka už taky nestojí 64 tisíc, za kvalitativní posun si musíme připlatit, inflace dělá své ...
    Ta ŽB nebo nynější Unikreténi s tím zdražovaním jdou dost opatrně, se zdražením něčeho se koná i zlevnění čehosi, a se zaváděním nových poplatků či se zdražením stávajích jsou vždy mezi posledními / jakýsi kartel -poplatkový- funguje i u bank /.
    Samoobslužnou zónu zrušili v tom smyslu, že už z bankomatu nemůžete natypovat příkaz k platbě, o což nebyl nikdy velký zájem. Tuším, že spořka na typování příkazu přes ATM naopak přistoupila, ovšem když na nějakého filutu zadávajícícho příkaz narazíte, je to výhra v loterii. Ono stačí, že spousta klientů neumí bankomat ovládat na to nejzákladnější, na výběr. A když ty spořitelní bankomaty jsou hodně vytížené a často mimo provoz, tak to abyste šel nejvhodněji o půlnoci, to tam snad už bude jakžtakž klid. Unikreténi nabízí ale vklad přes bankomat, tzn., že nemusíte jako u jiných bank sjednávat službu nočního trezoru. A tuším, že spořka se to pokouší taky zavést.

    Pokud si půjdu kupovat Gothajský salám, mohu ho koupit někdy i za 49 za kilo, nebo ten samý název stojí 69. Parkrát jsem se taky nachytal, za těch 49 ho nechtěl žrát ani ten náš mourovatý myšilov, tuhle jsem neodolal, a koupil si u jednoho řezníka, o kterém jsem četl chválu, jak nedodává SM HM, kus Gothaje a byl to ten dobrý, co se dělal kdysi za socialismu, ovšem nestál super hypermarketových 49. To jen na přirovnání, nežiji jen o Gothaji, ale pokud nechci stát fronty ve smradu upocených lidí a slyšet díky vanikající akustice každé slovo a dostat kvalitnější, bezchybné služby, tak si těch pár korun raději připlatím a jdu mimo ČS. Poplatky u ČS jsou ovšem koncipovány tak, aby tolik nekřičely, ve finále ale klient může po vysčítání za jednotlivé položky zaplatit daleko více než jinde. Kdyby totiž byly opravdu pro klienta tak výhodné, z čeho by spořka generovala tak obrovské zisky a tahala z krize Rakušáky? Česká Unicredit tak obrovské zisky nemá, doufám jen, až si její vedení přečte tento můj příspěvek, že nepřitvrdí, neangažuje do velení J. Stacka, který by z ní udělal to co ze Spořky - drahý moloch, kde levá neví co dělá pravá.
  • 17. 4. 2009 11:34

    UniCredit je ČS v bledě m (neregistrovaný)
    Na pobočce UniCredit na Andělu, P5 jsem si zakládal termínovaný vklad Maxim. To co jsem tam zažil bylo jak z pobočky ČS.
    V případě, že jednáte o částce milion korun v bance "pro náročné, cílevědomé a odpovědné lidi", jednání se uskutečňuje na obyčejné přepážce (samostanou kancelář tam nemají). Tj. jste mezi exoty co se dohadují o kurzu Eura, když potřebují 100 E na dovolenou do Chorvatska.
    Dále si Váš občanský průkaz (před Vašima očima!!!!!) při zřizování vkladu Maxim pracovnice banky "pro náročné, cílevědomé a odpovědné lidi" prolustruje na www.mvcr.cz, jestli náhodou není neplatný, ukradený.
    Připsání částky na účet trvá dva dny. Tj. jeden den částka visí na účtu v nezaúčtovaných obratech a je připsána až další den (tohle na trhu dělá snad ještě jen ČSOB). A vy zatím trnete, jestli se nezmění úroková sazba......
    UniCredit never more. Nevím na co si to hrají.
  • 17. 4. 2009 22:50

    Jarmila (neregistrovaný)
    Proč jste si to nezařídil přes internetové bankovnictví? A nevím, mám příjem jen pár desítek tisíc a když přijdu do Unicredit, tak si mě odvedou do malé zasedačky a tam se mi s kávou a minerálkou věnují. Asi jste pro ně trošku socka...
  • 20. 4. 2009 9:42

    anonymní
    Že pracovnice ověřovala platnost OP je snad v pořádku. Spíš kdyby jej neověřila, tak bych řekl, že tam mají bordel, případně že podporují kriminalitu. Kriminalita není jen o ukradeném králíkovi babičce na dědině, ale i o milionech a miliardách ...
  • 14. 4. 2009 10:25

    SocPredator (neregistrovaný)
    Při takových obratech bych zkusil GE Gold, ale rozhodující je bod 5. Pokud byste bral větší hypo u ČS, tak by nemusel být špatný účet u ČS se slevou od 75%. Oba tyto účty mají zlatou kartu - GE při aktivech 1M žádný poplatek u ČS při vyšší hypotéce zanedbatelný poplatek.
    Body 2 a 3 zrušit úplně
  • 14. 4. 2009 10:50

    Patrik Chrz
    chtel jsem se zeptat na vyhody "zlatych" karet.
    Hlavní výhoda je v prestiži, resp. ukojení zákazníkova ega :D. Prostě někteří lidé chtějí mít něco extra a jsou za to ochotni zaplatit, tak proč by jim to banky nenabídly :D.
    Obecně platí, že zlaté karty mají vyšší limity, obsahují nějaké pojištění a mohou mít levnější některé poplatky (např. při ztrátě karty), ale to neznamená, že se nemůže najít obyčejná základní karta s těmito vlastnostmi (např. limit na kartě mBank až miliarda je na našem trhu bezkonkurenční) ať zdarma a nebo za příplatek.
    Jedinou výhodu bych viděl v tom, že tyto služby navíc jsou v kartě již obsaženy a tak klient, který nabídce příliš nerozumí se už nemusí starat jaké všechny služby si má k základní kartě přikoupit i když to neplatí úplně na 100 %, protože je možné mít zlatou kartu, která bude zdarma a tyto služby mít nebude - i když zatím jen v zahraničí.
    Od KB jsem prakticky odesel kvuli nizke kvalite sluzeb neodpovidajici cenam, zustavam kvuli absenci kontokorentu, pojisteni ke karte a nemoznosti prevodu penez do ciziny v mbance.
    Kvůli převodům z a do ciziny není nutné mít další bankovní účet, stačí si udělat smlouvu s devizovou společností. Nižší poplatky (odesílání SHA od 100 Kč, přijímání i zdarma) a lepší kurzy než u banky.
    Maji lepsi kurz pro platby v zahranici nez AMEX
    Pravděpodobně nejvýhodnější kartou co se kurzů cizích měn týče je Cetelem, který účtuje kurzy Mastercard bez příplatku, což vychází asi na 0,5 % nad mezibankovní kurz.
    Jinak docela zajímavou nabídkou je akce Diners Club a Asiany, kdy je možné získat Dinersku za 85 Kč / měsíčně. včetně příslušných pojištění.
  • 14. 4. 2009 12:11

    Dalibor Z. Chvátal
    Perfektní debetní zlatou kartu má GE Money Bank. Má všechny potřebné služby, co má zlatá karta mít (cestovní pojištění rodiny, IAPA, Priority Pass, žlutý anděl, právní ochrana, global emergency service, cash back zpět při platbě...) Neni ale zadarmo, buď za roční poplatek nebo k účtu Genius Gold. Ale stojí za to (pokud ji využijete).

    Pak je dobrá zlatá AmEx od Komerční banky, ale jen vzhledem ke službám (opět celá rodina pojištěna, asistence při poruše vozidla, Priority Pass, dovoz pizzy apod.) Taky není zadarmo, ale k účtu Premium konto je za 325 Kč měsíčně v ceně.

    Jinak je to s goldkama bída. Z kreditních karet bych sáhnul ještě po cobrandové kartě Citibank/ČSA, opět pojištění celé rodiny a goldka rychleji sbírá body. Pokud hodně voláte s O2, tak se dá ještě použít gold O2 od Citibank (ta co je ve článku), je tam 20% sleva měsíčně na služby O2, ale pojištění v ceně není.

    Anebo se na zlato vykašlat, pořídit si Diners a jít svou cestou :-)
  • 14. 4. 2009 9:43

    Jaromir
    Naposledy se mě na "zkvalitňování služby" snažila nachytat ČSOB před rokem, kdy mi zvýšili cenu a zrušili papírové výpisy. Už u nich nejsem...

    Vždy mě naštve, jak se zdražování služeb a odposlechy hovorů "zahalují" do názvu jako zkvalitňování, lepší porozumění, cílení na zákazníka a podobně.
  • 14. 4. 2009 13:38

    kos (neregistrovaný)
    Tato banka si počíná zvláštně arogantně. Starší člen rodiny si šel založit spořicí účet vybavený informacemi jak na to, a paní z přepážky vytvořila smlouvu na naprosto nevýhodný peněžní fond, který peníze projebal, nikoli tvořil. Bohužel smluvní podmínky jsou takové, že vyváznout z něj bez dalších ztrát nešlo.
    Takže klíčová je situace na přepážce při podpisu. To že starší člen v dobré víře podepsal je druhá věc, to že přepážková pracovnice nadřadila svůj prospěch (okamžitá provize z bankovního produktu, který je na dvě věci) nad klienta druhá, to že klient přišel o peníze - fyzicky - je už na soud. Ale dělejte to, když jde o pár tisíc.
  • 14. 4. 2009 17:33

    PM (neregistrovaný)
    Přesně tohle udělala mým rodičům ČS. Začlo mi být podezřelé, že když je to vkladový účet, tak nechodí výpisy. Ve výsledku na tom tratili cca 2500.
  • 14. 4. 2009 22:29

    anonymní
    Když jsem ještě chodil do ČSOB, tak mou oblíbenou zábavou bylo sledovat, kolik jejich fondů je v plusu :). Vždy měli výsledky na malých stojánkách a jeden z pěti byl v plusu a ostatní šli dolů. Perfektní zábava...
  • 15. 4. 2009 8:08

    Phil (neregistrovaný)
    Mne se dost často stává, že při čekání v nekonečných frontách ve Spořiteĺně nemohu díky výborné slyšitelnosti neslyšet, jak je klient osloven nabídkou nějakého výhodného superproduktu od finanční skupiny ČS a po pár minutách výkladů si odnáší podepsanou smlouvu se závazkem na mnoho let. Smlouvu nebo dodatek vám nedají ve Spořce (může toto platit i o jiných subjektech) vůbec pořádně přečíst, natož aby vám ji půjčili před uzavřením smlouvy mimo provozovnu. "Tady mi to podepište, zbytek si přečtěte doma" - tak zní nejčastější slova při uzavírání obchodu.
    Když vám smlouvu přečíst dají, tak smlouvě kolikrát nerozumí ani pracovník. Takže pokud se zeptáte na nějakou nejasnost, odpoví vám to, co chcete slyšet nebo vyhýbavě (jsou na to speciálně školeni), nikoliv tedy pravdu. A až pak dojde k nějakému problému, těžko budete dokazovat, že vám úředník pro vás nejasnou formulaci vysvětlil nesprávně. Z jednání by se tedy měl pořizovat záznam s tím, že pokud by došlo k nějakému problému, bral by se za bernou minci výklad pracovníka. Většina z nás není právníky a není možné, aby člověk obsáhl vědomosti z práva, ale i zdravotnictví (zde vám mohou např. předepisovat pro vás nevýhodné léky), v autoopravárenství (zde vám mohou nakukat výměnu dílu, který netřeba měnit) atp. atd. A klient zpravidla nemá možnost na smlouvě cokoliv změnit - odbydou vás slovy, že smlouva je šablona, do které nemají uživatelské právo zasahovat. Buď ber, nebo táhni - jinde skončíš obdobně.

    Je to škoda, že klienti nechtějí smlouvy číst a spokojí se s tím, co jim pracovníci nabulíkují. Případně si nechtějí nikoho na "spřátelené" provozovně "rozházet" a tak raději podepíší, i když tuší cosi pro ně nevýhodné. Případně jim to pracovníci špatně vysvětlí. Vše to stojí peníze. Hlavně to stojí peníze klienta...

    Pokud člověk něco kupuje a uzavírá, určitě to nepotřebuje teď hned a svět se nezboří, naplánuje-li si koupi produktu či službu v předstihu a ne bezhlavě něco koupí na základě prvního oslovení. Dnes (i když netvrdím, že naše republika je v přístupech na Net a vybavení domácností počítači na tom bůhví jak skvěle) se dá řada informací sehnat na netu, jsou různé porovnávače, fóra atp., v TV běží spotřebitelské pořady - takže je aspoň nějaká možnost se dovědět potřebné, abych nebyl napálen. Hold místo 10ti minut obětuji průzkumu produktu/služby třeba 5 hodin.
    Většina lidí nemá na to, aby na každou záležitost, kdy má vyklopit peníze, měla nějakého poradce, který by sice nadměrný výdej financí přibrzdil, ale pak je zase nutno zaplatit toho poradce, takže nula od nuly pojde.
  • 15. 4. 2009 11:00

    anonymní
    Je fakt, mí rodiče už v důchodu, taky na Spořitelnu nadávají, že je vždycky do něčeho uvrtají. Tak jim říkám, nepodepisujte to, neuzavírejte. Jo, jo, příště to už neuděláme. A frk, už mají něco nového doma, tuhle třeba kreditní kartu. Proboha, na co, ptám se, vždyť už jednu kartu máte a z bankomatu nejste skoro schopni vybrat. No, prý když je to zdarma a je to tak výhodné ... A máte tam automatickou výměnu? Co to je, to my nevíme ... Jo, je tam, a příští výměna už bude zcela určitě za poplatek ...
    Problém je, že na našem asi 8tisícovém městě jiný peněžní ústav /vyjma pošty, která není typickou bankou/ není a jezdit někam jinam je nevýhodné. SMSky sice zvládají, ale ovládat přes mobil banku by už možná nemuseli zvládnout, to samé přes počítač a internet.
  • 29. 3. 2010 9:37

    sarchon (neregistrovaný)

    Spořící účet, resp. termínovaný vklad stojí trochu jinde než zmíněná investice do fondů. Pokud tedy jdete uzavřít smlouvu na spořící produkt, je to poněkud vzdáleno investici do fondů, asi jako je strýček skrblík vzdálen přátelům drobného harzardu, kterým investice do fondů více či méně.
    Osobně bych pro příště volil doprovod staršího člena rodiny nebo se již doma dohodnout jaký produkt zvolit, třeba na internetu..
    Na závěr bych rád dodal, že pokud si v krámě koupím místo rohlíků kafe, nemůžu s toho vinit prodavačku za kasou, třebaže mě ono kafe půl hodiny nabízela. Jsem platícím zákazníkem a rozhoduju o nakládání se svými prostředky… vždy se můžu otočit na patě a jít do jiného krámu…

  • 16. 4. 2009 10:08

    scota (neregistrovaný)
    RB (dříve eBanka) přichází od 1.5.2009 s "výhodným" povoleným debetem 19,9% p.a. nyní 13%.
  • 17. 4. 2009 0:19

    Jan (neregistrovaný)
    A jo, už to vidím:

    Od 1. 5. 2009 jsou v platnosti nové úrokové sazby:
    Povolený debet 19,9 % p. a.,
    Kontokorentní úvěr 19,9 % p. a.

    Tak to je hustý, Rajfka bude zaručeně nejdražší banka na kontokorentu. Jó, někde se ta desetikoruna za vedení účtu, co platí mě, musí vrátit, že? Těch 20 % je fakt drsné, to přehnali.
  • 17. 4. 2009 7:18

    anonymní
    Nebojte, ony ji ostatní banky v rámci bankovního nekartelu brzy doženou. Pokud banky mírně zvýšily úročení za vklady, tak to musí nahonit i o "trochu" vyšším úročením půjček. Na zisk si přece nesáhnou.
  • 17. 4. 2009 8:20

    cml11 (neregistrovaný)
    Ona RB už takhle přitvrzuje nějakou chvíli. Když jsem se někde zmínil posledně, to zavedli 4% poplatek za předčasné splacení spotřebitelského úvěru, které bylo dříve zdarma, bylo mi kýmsi z RB zodpovězeno, že u úvěrů mají trvale výrazně rostoucí tendenci. Neboli: "Pokud je dost pitomců co to zaplatí, tak proč nezdražovat?" Možná chtějí jen změnit vyvážení úvěrů a úložek, ale nevěřím tomu. To by byla zároveň změna u spořicích produktů a ta tady není. Peníze se tedy ztrácejí někde uvnitř banky, což rozhodně není pozitivní signál.
  • 17. 4. 2009 9:58

    anonymní
    Buďte rád, že zaplacenými poplatky a úroky přispíváte na dobrotu věci. Tuhle jsem někde četl rozhovor tuším že právě s ředitelem Vaší RB, kde mimo jiné pěl ódy na to, jak se právě v Čechách daří, že nebudou propouštět a že jim ještě zbyde na zvýšení platů zaměstnancům. Čili je-li všude okolo nás krize, čecháčci nákupem předražených služeb rádi vypomohou lidem "více" postiženým na Západě.
  • 17. 4. 2009 20:57

    Dalibor Z. Chvátal
    Dnes jsem se ptal na pobočce RB, proč bude kontokorent dražší o 7 %. Bylo mi řečeno, že o 7 % určitě draží nebude (mají pravdu, bude to o 6,9 %) a může za to ČNB, protože "naše banka jen reaguje na současné dění na finančních trzích a přizpůsobuje se úrokových sazbám centrální banky". Větší hovadinu jsem v životě neslyšel...
  • 17. 4. 2009 21:47

    anonymní
    Jo, velké banky vždy překvapí... Já byl kdysi rušit účet u ČSOB a baba na vrátnici mně sdělila, že mám smůlu, že jim spadl systém, takže účet zrušit nemůžou... Opáčil jsem, že jsem na tuto eventualitu připraven, takže mám s sebou písemnou výpověď, kterou jim nechám na podatelně...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).