... tedy úroveň velmi nevalnou. Před časem jsem opustil IPB (ještě před jejím pádem) a přešel k ČSOB. Když jsem se dozvěděl, že IPB se dostává k ČSOB, bylo mně jasné, že spojením budou smíchány horší vlastnosti obou. Poslední zkušenost: 29.12.2001 jsem zadával přes GSM příkaz k úhradě, splatný 2.1.2002. 3.1. jsem zjistil, dle stavu účtu, že příkaz proveden nebyl. Volal jsem na klientské centrum, kde jsem se dozvěděl o "technických problémech" a byl jsem ujištěn, že příkaz bude proveden 3.1. Podle stavu účtu 3.1. ve 21.15 příkaz proveden opět nebyl, dáma na klientské lince mne odbyla s tím, že nemá přístup do systému, ať si zavolám druhý den mezi 7. a 17. hodinou nebo ať podám písemnou reklamaci. Nebudu dělat ani jedno, ani druhé. Odcházím ke konkurenci.
Vážený pane, máte pocit, že se již ČSOB dostala na úroveň IPB? V čem byla nevalná úroveň IPB - v rozsáhlejší pobočkové síti, v nabídce produktů, ve výši poplatků, v oblasti elektronického bankovnictví, v přístupu k Vašemu běžnému v celé ČR? Nerozebírejte úvěrovou politiku banky, která stála za potížemi banky, které vedly k připravenému převzetí ČSOB za účasti státu (nepište o pádu banky, úvěrové portfolio IPB bylo shodné s dalšími velkými bankovními ústavy v zemi a nikoho nepobuřoval přesun ztrátových a nevymahatelných úvěrů původně do KOB nyní do ČKA). Jen pro upřesnění, z Vašeho pohledu před časem, z mého pohledu před 18-ti měsíci. A Vy si stěžujete, že IPB může za to, že se s Vámi operátorka na klientské lince ČSOB odmítne bavit - mimochodem, přestože na Vašem účtu v danou hodinu (21:15) nedošlo ke změně, neznamená to, že druhý den nebude Váš příkaz k úhradě odepsán z Vašeho účtu s datem 03.01.2002. Asi nebude, neb se mi platby provedly s datem 04.01.2002 (zjištěno nahlédnutím na ČSOB homebanking 24), ale opět to nemá souvislost s IPB, protože homebanking mám již od dubna 1999 (původně u IPB), a takové problémy se zasíláním příkazů na platební bránu jako mám v poslední době (cca před měsícem, chápu že pro Vás by výraz v poslední době mohl znamenat třeba i 5 let) jsem nikdy před tím neměl, přestože se forma masového elektronického bankovnictví v té době teprve rozjížděla. Na závěr - je na Vaší svobodné vůli, jaký peněžní ústav si zvolíte - doporučuji nějaký zahraniční peněžní ústav o malém počtu poboček, ale pak se zase nedivte výši poplatků za vedení účtu.
Klientem IPB, tedy spíše Poštovní spořitelny, jsem byl do r. 1998, takže je jisté, že od té doby se nabídka služeb zlepšila, či spíše zvýšila zejména s ohledem na rozvoj elektronického bankovnictví. Otřesná byla úroveň jejích pracovníků, tedy zejména dam na poštách. Na stížnost zaslanou mailem jsem dostal, po 3 urgencích, poštou odpověď začínající slovy ve smyslu "použil jste neobvyklý způsob komunikace"... Výše poplatků - ČSOB je od listopadu zvýšila zhruba na dvojnásobnou úroveň, zdůvodnění je "sjednocení produktů obou bank". GSM Banking, který měla IPB lepší, je u ČSOB na úrovni betatestování - nevím, jestli v rámci sjednocování produktů tedy ČSOB vnutila klientům bývalé IPB svůj horší produkt. Jinak máte pravdu v tom, že volba peněžního ústavu záleží pouze na svobodné vůli - v této republice to ale bohužel chodí tak, že i zpočátku slibně vypadající banka se časem zhorší, výrazně zdraží služby nebo dokonce padne...