Hlavní navigace

Názor k článku Povinné ručení 2009 – podrobný přehled od anonym - Pokud však potkáte "motorku" i v létě, není...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 10. 2008 21:59

    anonymní
    Pokud však potkáte "motorku" i v létě, není to nic neobvyklého, že v létě jezdí motocykly. Takže můžete předvídat, že jde o osmačtyřicítku a ono jít o ni nemusí. Ale jezdit furt pravou stranu pangejtem, abych se nesrazil s debilem, co mu nesvítí jedna strana a tudíž jede středem vozovky, není to pravé ořechové. Z praxe: osmačtyřicítky se už na silnicích tolik nevyskytují, ale třeba u hojně rozšířených Fabií patří levé nesvítící světlo k bontómu - u světlometu je nevhodně umístěná baterka a ne každý se chce s výměnou žárovky mořit (zvláště někde na silnici, v dešti, v mrazu), a tak čeká, až někdy pojede do servisu s ještě jinou závadou, kde mu pak žárovku vymění, a do té doby jezdí bez světla.

    Výměnu servisu ani jiná značka žárovek nepomůže, i když i toto se zkoušelo. Není to z mé hlavy, ale několikrát jsem o tom nezávisle četl i slyšel: žárovky ve světlometu se nadměrně zahřívají a pokud jezdíte třeba po městě, kde ještě furt stojíte, tak se žárovky přehřívají a odcházejí. Mám na mysli hlavně H4 nebo ted si nejsem jistý, zda H1 či 7 s vysokým příkonem. Proto třeba v severských zemích, kde svícení ve dne nastolili kvůli zcela jiným klimatickým podmínkám než máme my a polární noci, se používají na denní svícení vedle současných LEDek žárovky s menšími příkony. No a u xenonek jsem již mnohokrát slyšel či četl doporučení, že xenonky jsou pro denní svícení krajně nevhodné právě z důvodu jejich brzkého odporoučení se a finanční náročnosti výměny, kterou už ani svépomocí někde na silnici při zastavení cajtem neuděláte.
    Ještě mne napadlo, že byste mi mohl vytknout, že na žárovky, resp. jejich skleněné banky, saháme holými prsty, proto žárovky odchází. Ne, nesháme, víme, že jim lidský pot škodí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).