Hlavní navigace

Názory k článku Povinné ručení 2009 – podrobný přehled

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 10. 2008 9:00

    BornÝ (neregistrovaný)
    Já osobně mám sjednáno povinné i havarijní pojištění u Kooperativy. Když jsem si jej sjednával po demonopilizaci České pojišťovny, právě ČP jsem odmítl z důvodu, že po převratu vypověděla všem slušným beznehodovým řidičům havarijní pojištění natvrdo s tím, že řidiči platí malé částky. Kdyby se zachovala džentlmensky a nechala staré pojistky chvilku doběhnout (po převratu se dost obměňoval vozový park pocházející hlavně z RVHP), tak by si motoristé sami časem uzavřeli nové pojistky na nová auta za nové, vyšší ceny, a to bez násilného rušení stávajících pojistek. Tak jsem se zapřisáhl, že k ČP již nikdy, i kdyby slibovali nemožné. Obdobně postupuji, když mne nase*e nějaká banka, nějaký obchod atp.

    U Kooperativy mám maximální bonus a vlastní pojištění jsem zatím nevyužil. Co však občas jako majitel Škodovky využívám, jsou asistenční služby k pojistce. Když jsem tenkrát pojistku uzavíral, celkem jsem se ani o asistenční služby nezajímal, proč taky, prodejce sliboval, jak jsou dnes škodovky kvalitní a že už nejsou to co bývaly. Ano, už není éra poruchových DODO 120tek, ale škodovky v žebříčcích spolehlivosti stále zaujímají spodní příčky. Ač je vůz pravidelně servisován v autorizovaném servise, nezklame v poruchovosti zrovna když to člověk nejméně potřebuje. Závady se staly shodou okolností v okresním městě, cca 20 km od bydliště a jak jsem si zjistil později, ostatní pojišťovny neposkytují asistenční služby v místě bydliště a v okruhu cca 50 km od bydliště. Takže být u jiné pojišťovny, zásahy platím ze svého.

    Zastavil jsem na zákazu, vytáhl klíček ze zapalování a šel si koupit do lékárny léky. Dvě minutky. Když jsem se vrátil zpátky do auta a chtěl nastartovat, nešel klíček do spínací skříňky. Volant zamčený, auto tedy nešlo ani odtáhnout na laně. Tak jsem zavolal asistenci, že potřebuji auto naložit a odtáhnout do servisu. Ještě že přijel odtah s rukou, ten klasický, co natahuje auto smykem, by měl asi problém s naložením (na zákazu stálo více vozidel v koloně, takže odtahovací vůz by neměl kde (před nebo za nepojizdné auto) zastavit a nakládat.
    Jak jsem pak nezávisle zjistil u servisu, který odtahovku provozuje, u značkového škoda servisu i u firmy opravující zámky - tak tato závada je u škodovek s oboustrannými klíči "běžná". U starých jednostranných klíčů se závada nevyskytovala. Takže pokrok je u škodovky cestou zpět!
    Když jsem pozoroval a slyšel nadávání mechanika u práce, kdy nemohl spínací skříňku odvrtat a musel rozdělat celé řízení včetně tyče s klouby ... usoudil jsem, že škodvka je opravdu výkřik techniky. Já škubal volantem, ale zámek jsem neurval. Nechápu tedy, proč jdou škodovky tak lehce ukrást.


    Přijel jsem, zaparkoval na placeném stání a šel cosi zařizovat. Když jsem se vrátil, pustil si rádio, uložil věco do kufru a chtěl nastartovat. Nic. Bez jakýchkoliv nástinů závady předem. Zvedl jsem kapotu, žádné přehryzané kabely neobjevil, ostatní spotřebiče fungovaly. Tak jsem zase zavolal asistenci, odtahovka byla zrovna na obědě, tak se cestou stavila, bez odtahového auta. Vypadalo to na cívku starteru, ale zkusili nastartovat auto přes kabely. Podařilo se. Prý jak tam mám dlouho baterku - říkám necelé dva roky, je značková, originál Akuma. z autorizovaného servisu. No tak to prý může být taky baterka v háji. To celodenní svícení jí na výdrži rozhodně nepřidá. Tak mne odtahovat nemuseli a já hned jel do jednoho servisu, který je poblíž a dělá hlavně autoelektriku. Mechanik natahal hafo měřících kabelů (připadal jsem si jak na EKG) s diagnozou - auto chybně dobíjí. Vyjel z PC několik grafů (zase jak výstup z EKG) s tím, že tam jsou nějaké křivky při zátěži (svícení, ventialce ...), které tam být nemají, ale že u škodovek je to běžná závada. Tak mi měnil na alternátoru diodový blok a ještě kus elektroinstalace, kde se proud z alternátoru ztrácel. Na baterku šlo snad jen 10,2 V a má jít někde kolem 13 V, abych nekecal. Grafy před a po opravě mám někde ddoma. A upozornil mne, že přes stáří baterky necelé 2 roky budu rád, jestli v zimě opět nevyužiji asistenčních služeb. A opět potvrdil, že špatný stav elekriky na vozidlech je díky celodennímu svícení. Tak aspoň vidím, že ono svícení nebylo zavedeno v důsledku vyšší bezpečnosti na silnicích (výsledky nehod, vyšší materiální škody, zranění či úmrtí hovoří zcela jasně, že celodenním svícením se situace nezlepšila, ale naopak ještě zhoršila), ale z důvodů větší spotřeby náhradních dílů a kapacit autoservisů a tím i prodražení celého ježdění. O přínosu v plnění plánu pokut Policií ČR nemluvě. Tato závada mne načapala cca měsíc po roční prohlídce. Nějaké závady při ní odstraňovali, na tohle zřejmě nepřišli. Auto zatím jezdí, svítí, hraje, tak uvidím, co s ním udělají mrazy a další nepříznivé jevy.

    Ve škoda-servisu jsem zjistil, že odtah v rámci města stojí bez pětikačky tisíc korun. A jelikož mne škodovka servisovaná pravidelně ve značkovém servisu vyšplouchla již mnohokrát, (a když slyším ve frontě na přejímací techniky, co všechno se na těhle autech může po.r.t a kolik stojí odstranění závad) asistenční služby Kooperativy v rámci pojištění se zcela jistě vyplatí. Aspoň u výkřiků techniky z Mladé Boleslavi.
  • 22. 10. 2008 10:32

    anonymní
    "Když jsem si jej sjednával po demonopilizaci České pojišťovny, právě ČP jsem odmítl z důvodu, že po převratu vypověděla všem slušným beznehodovým řidičům havarijní pojištění natvrdo s tím, že řidiči platí malé částky. Kdyby se zachovala džentlmensky a nechala staré pojistky chvilku doběhnout (po převratu se dost obměňoval vozový park pocházející hlavně z RVHP), tak by si motoristé sami časem uzavřeli nové pojistky na nová auta za nové, vyšší ceny, a to bez násilného rušení stávajících pojistek. Tak jsem se zapřisáhl, že k ČP již nikdy, i kdyby slibovali nemožné. Obdobně postupuji, když mne nase*e nějaká banka, nějaký obchod atp."


    No Vy jste hrdina. Miluju tyhle laiky, kteří hovno vědí o podstatě věci, ale hrozně by chtěli radit, jak se to má dělat. Jak se Vám žije s pocitem, že všemu rozumíte, všude jste byl a všechno poznal? A jak se s Vámi žije Vašemu okolí?
  • 22. 10. 2008 12:12

    anonymní
    Mne se žije celkem dobře (nebýt modroptáckých prudičů, tak ještě mnohem lépe) a jak mému okolí - to mi je celkem jedno. Každý uvažuje tak, jak se mu to hodí. Mne při rozhodování vede selský rozum, někdo jiný se hold nerozhodne bez titulu a 20ti excelovských tabulek.
    Uvádím, co se stalo kdysi, za hrdinství to nepovažuji ani neradím, jak se to "hovno" má dělat. Ale asi by se takto logicky choval každý normální člověk, když jej někdo nakrkne. Někdo nadává na bankovní poplatky, jiný na poplatky ve zdravotnictví, další na drahé bydlení ...
    Vy taky jdete ke stejnému obchodníkovi, když vám prodá 2 dny staré pečivo jako čerstvé a ještě k tomu za dvojnásobek ceny oproti jinému obchodníkovi nebo když se na jogurtu strefí cenovým štítkem zrovna na datum spotřeby?

    Nebo jste zaměstnanec či dealer ČP a klesají vám prodeje, tak kolem sebe kopete?
  • 22. 10. 2008 12:43

    anonymní
    Jenže ten Váš selský rozum je pouze selský rozum. Nemáte žádné ekonomické podklady, jen se domníváte. Prostě typický hospodský chytrolínek, kterej si myslí, jak cenné jsou jeho postřehy.
  • 22. 10. 2008 14:14

    anonymní
    Nepotřebuji žádné ekonomické podklady, abych si vybral to co jsem si vybral. Do hospody nechodím s tím selským rozumem jsem si vybral třeba stavebko, účet v bance. Nedělejte z komára velblouda, když to není nutné. Když mi někdo neřekne negativa stavebka, tak k němu další cyklus uzavřít nepůjdu. Když mi řezník prodá nasmrádlé maso, taky už k němu nepůjdu a studovat VŠ kvůli tomu taky nebudu

    Pro Pepu níže: celodenní svícení má opravdu neblahý vliv na elektrickou soustavu vozu. A je to i veliká ekologická zátěž. Ostatně, vyspělé státy uvažují o tom, že celodenní svícení s určitými úpravami zruší.
    Pokud jedete Praha-Bratislava do dálnici, tak tam dobíjení stíhá. Ale pokud jedete po městě, neustále stojíte nebo jedete někde po vesnici a mezi nima, kde když to rozjedete na 70 a hned zase musíte zpomalovat z důvodů zatáčky či hrbolů, tak tam alternátor při zapnutých světlech a topení nestíhá. Tudíž nějakou dobu část elektriky jde z baterie, pak z alternátoru a tyto cykly samozřejmě nemají dobrý vliv zvláště na baterii. Alternátor totiž dává potřebný proud až od několika tisíc otáček, při nižších otáčkách také něco vyrábí, ale málo. A při volnoběžných otáčkách (stání) dává vůbec málo - to mi můžete ověřit někde ve tmě, kdy postřehnete, že výkon světel při volnoběhu klesne. Proč někteří výrobci osazují auta LED světly pro denní svícení, případně jinými žárovkami s nižším příkonem? A že třeba xenony nejsou pro denní svícení vůbec vhodné ... Praskají i normální žárovky, což je rovněž velká zátěž pro životní prostředí.
  • 23. 10. 2008 14:42

    anonymní
    Celodenní svícení je velká ekologická zátěž... No jístě, při výkonu motoru nějakých 70 kW je 120 W za žárovky sakra poznat... A co takhle klimatizace, to jistě ekologická zátěž není, že?

    Asi mám divné auto - za 4 roky jsem měnil 1x žárovku v SPZ a 1x ve 3. brzdovém světle... Ale je fakt, že to není Fóbie, ta měla opravdu spotřebu 4 přední žárovky do roka, a to v době, kdy se povinně svítilo jenom v zimě.
  • 23. 10. 2008 15:08

    anonymní
    Ano, je to velká ekologická zátěž. I to auto má díky vyššímu odběru proudu sice o trochu, ale vyšší spotřebu má. Zrovna tak jako když nevypnete TV přes hlavní vypínač, ale necháte jej v pohotovostním stavu, tak něco málo žere. Když to vynádobíte počtem (nejen TV) přístrojů na planetě, zjistíte, že nějaká ta elektrárna jede jen na tyhle účely. Pokud je to elektrárna vodní, tak neškodí, ale když je to uhelná nebo v Americe na ropu či plyn, tak u těchto elektráren jsou ještě další nezdravé jevy. Není to z mé hlavy, ale už jsem to několikrát nezávisle na různých zdrojích četl. A nejsem taky žádný GreenSpace... Dostali jsme se trochu mimo téma, ale svět se snad kvůli tomu nezboří.

    Žárovky se mění častěji, než uvádíte Vy (nebo jezdíte s nesvítícími žárovkami - o taková vozidla není na našich silnicích nouze), rovněž tak baterie. Otec na Cliu třeba mění v hlavních světlometech po 2 - 3 měsících - už to říkal i v servisu, ale tam mu řekli, ať se nediví, že je to normální, zvláště na horkého počasi nemají žárovky žádné chlazení a tak odcházejí. Leze to i do peněz.
    Když se nesvítilo, vydržela mi baterka 4 a 5 let, ta poslední je stará necelé 2 roky a v servisu mi už prorokují její blížící se konec.

    Nebo asi fakt máte divné auto ...
  • 24. 10. 2008 9:56

    anonymní
    Na spotřebu má daleko větší vliv prasácká jízda a nepředvídavost většiny řidičů (přece nesundám nohu z plynu, když vidím, že auto přede mnou brzdí, lepší je dojet těsně za něj a pak brzdit taky, že jo).

    BTW předpokládám, že bych měl vědět lépe než Vy, jestli jsem na svém autě měnil žárovky nebo ne. A s nesvítícími opravdu nejezdím. Takže ve Vašem případě bych spíše změnil servis a nechal si proměřit elektrickou soustavu tam, kde to umí.
  • 24. 10. 2008 12:37

    anonymní
    Gratuluji vám k dobrému autu, u kterého nemusíte žárovky obměňovat příliš často.
    Výrok o nesvítících autech vychází ze zkušeností, že potkávám velice často i v zimním období "motocykly". Až na poslední chvíli poznám, že to není motorka, ale auto a nesvítí mu jedna strana. Pravda, nemusí být být jen žárovkami, může to být spálená pojistka a u aut se dělá každá půlka osvětlení auta na jinou pójistku. Když pak potkáte auto svítící jen na půl, a ta nesvítící strana je ještě do středu vozovky a to auto nejede vpravo v pravém jízdním pruhu, ale jede středem po bílé středové čáře, která jej asi v té tmě vede, tak je to fakt supr.

    Jestliže jste četl příspěvky důkladně, tak jsem absolvoval roční prohlídku, kde mi nic nezjistili. Následně po nemožnosti nastartovat jsem vyhledal jiný servis, který mi proměřil a opravil elektrickou soustavu. Takže dík za vaše rady o změně servisu a nechání si přeměřit soustavu - už se tak stalo i bez vašich rad. Vy byste po absolvování kontroly v servisu jel ještě sám od sebe do jiného servisu, abyste měl jistotu, že ten první vám to udělal dobře a že váš plechový miláček vás nikde nevypeče? Nebo byste jezdil do servisu pro jistotu 12x ročně?
  • 24. 10. 2008 15:00

    anonymní
    "Až na poslední chvíli poznám, že to není motorka, ale auto a nesvítí mu jedna strana." - To je právě o té předvídavosti... Protože já od počátku předpokládám, že to není motorka, ale stoosmačtyřicítka Tatra, které svítí jenom pravé světlo ;-).

    A pokud bych byl nucen měnit žárovky každé 2-3 měsíce, tak bych do jiného servisu nejspíš jel, nebo byl se přinejmenším poohlédl po jiné značce žárovek.
  • 24. 10. 2008 21:59

    anonymní
    Pokud však potkáte "motorku" i v létě, není to nic neobvyklého, že v létě jezdí motocykly. Takže můžete předvídat, že jde o osmačtyřicítku a ono jít o ni nemusí. Ale jezdit furt pravou stranu pangejtem, abych se nesrazil s debilem, co mu nesvítí jedna strana a tudíž jede středem vozovky, není to pravé ořechové. Z praxe: osmačtyřicítky se už na silnicích tolik nevyskytují, ale třeba u hojně rozšířených Fabií patří levé nesvítící světlo k bontómu - u světlometu je nevhodně umístěná baterka a ne každý se chce s výměnou žárovky mořit (zvláště někde na silnici, v dešti, v mrazu), a tak čeká, až někdy pojede do servisu s ještě jinou závadou, kde mu pak žárovku vymění, a do té doby jezdí bez světla.

    Výměnu servisu ani jiná značka žárovek nepomůže, i když i toto se zkoušelo. Není to z mé hlavy, ale několikrát jsem o tom nezávisle četl i slyšel: žárovky ve světlometu se nadměrně zahřívají a pokud jezdíte třeba po městě, kde ještě furt stojíte, tak se žárovky přehřívají a odcházejí. Mám na mysli hlavně H4 nebo ted si nejsem jistý, zda H1 či 7 s vysokým příkonem. Proto třeba v severských zemích, kde svícení ve dne nastolili kvůli zcela jiným klimatickým podmínkám než máme my a polární noci, se používají na denní svícení vedle současných LEDek žárovky s menšími příkony. No a u xenonek jsem již mnohokrát slyšel či četl doporučení, že xenonky jsou pro denní svícení krajně nevhodné právě z důvodu jejich brzkého odporoučení se a finanční náročnosti výměny, kterou už ani svépomocí někde na silnici při zastavení cajtem neuděláte.
    Ještě mne napadlo, že byste mi mohl vytknout, že na žárovky, resp. jejich skleněné banky, saháme holými prsty, proto žárovky odchází. Ne, nesháme, víme, že jim lidský pot škodí.
  • 25. 10. 2008 19:51

    anonymní
    "pokud jezdíte třeba po městě, kde ještě furt stojíte, tak se žárovky přehřívají a odcházejí. ". Jasně, zatímco pokud se v tom městě pohybujete, tak se žárovky super ochlazují a nepraskají. Já sice chápu, že každý nemůže mít znalosti z termomechaniky, ale už nechápu, že někdo může věřit naprostým kravinám. No ale na něčem servisy vydělávat musí, přece se neřekne, že elektrika u Fóbie je navržená naprosto zhovadile, prostě to svedeme na letní zácpy ve městě... HOWGH.
  • 18. 11. 2008 8:32

    anonymní
    Ale ony se ty žárovky skutečně lépe chadí při 100km rychlosti než při pojiždění městem na "červenou vlnu".
    Servisy vydělávat musí, to máte pravdu, ale jak se má člověk bránit výměně žárovky, když nesvítí a platí tady tak blbé předpisy - svícení ve dne?
    Nevlastníme Fabii, a žárovky nám taky praskají.
  • 23. 10. 2008 15:03

    anonymní
    Další cyklus stavebka? Kolik těch cyklů jste již stačil absolvovat že jsem tak smělý? Pokud máte víc jak druhý, tak Vás selský rozum nejspíš zradil. Mimochodem vybírat jakýkoli finanční produktu, podle osoby dealera je docela zcestný přístup. Každá instituce, ať má sebelepší produkt, má mezi svými agenty pitomce. Rozhodovat by měla zásadně fakta a čísla.
  • 3. 1. 2009 15:09

    T.o.n.a (neregistrovaný)
    Ty jsi prostě vůl,ovšem s jiným než selským rozumem.....vůbec jsi nic nepochopil.......a jako chytrolín mi připadáš spíš Ty sám
  • 22. 10. 2008 12:53

    anonymní
    Jste totiž takový ten prototyp univerzálního rozumbrady, který se vyjadřuje k čemukoli. PR počínaje, poplatky ve zdravotnictví a lety do kosmu konče.
  • 22. 10. 2008 23:00

    Jezevec (neregistrovaný)
    Koukám, že kdo se vyjádří jinak než velí váš chyytrý, studovaný rozum plný ekonomických podkladů, tak je univerzální rozumbrada. Bohužel jste tu jen cosi zaplácal, nic podstatného k tématu či nějakou zkušenost s něčím, na co by si jiní mohli dátzpozor.
  • 22. 10. 2008 13:24

    Pepa (neregistrovaný)
    Baterku nehuntuje denni sviceni. Pokud je elektricka soustava v poradku, je ji to celkem jedno. Co ji vadi, jsou kratke pojizdky, kdyz se nestiha dobijet. A pokud mechanik tvrdi, ze celodenni sviceni elektriku huntuje, tak mluvi o nejakem hodne starem modelu auta, kde se s tim opravdu nepocitalo. NOva auta to zvladaji bez problemu. Kdyz mluvime o Skodovce, najezdil jsem 200 kkm s Felicii, nasledne 160 kkm s Fabii a ted dalsich 45 kkm s dalsi Skodovkou a i kdyz me potkaly ruzne zavady, elektrika to nebyla (odchazejici zarovky u Fabie vyresil novy kabel se Zenerkou...). Stejnou zkusenost maji i kolegove s dalsimi firemnimi Skodovkami...
    I Akuma dela ruzne rady baterii a u tech nejlevnejsich kvalita znacne kolisa. Jedna vydrzi 5 let, jina 2. Ale uz kolegovi odesla i 2 roky stara silver Bosch...
    S hodnocenim CP souhlasim, likvidoval jsem u nich pojistnou udalost a te byrokracie a nefungujicich systemu a procesu tam bylo na mne moc. U Allianz i Kooperativy to fungovalo lepe.
  • 27. 10. 2008 8:08

    anonymní
    Děkuji za radu, měl jsem v životě 2x novou škodovku s ujišťováním prodejce, že nová generace už není to co bývalo kdysi. Možná není, u jiných značek však jde pokrok rovněž kupředu.
    Samozřejmě, že příště půjdu do jiné značky.
    Řada mých známých mi Škodovku taky rozmlouvala, ale já hájil "zlaté" české ručičky. Co jsem si všiml, tak lidi, co přesedlali ze Škodovky na jinou značku, už se nevracejí (míním tím koupě nových vozů - ne když si někdo přiveze šrot ze západních vrakovišt a vše se mu se*e a pak je rozčarován z nové škodovky, že ta se ser* jen málo. Statistiky spolehlivosti škodovek nehovoří příliš lichotivě, i když to už nejsou DODO 120ky. O úrovni některých konstrukčních řešení nemá cenu psát, předraženost jak hotových, v základní verzi spartánsky vybavených výrobků, tak i náhradních dílů a přímo ošklivý design vně i uvnitř snad hovoří zcela jasně, proč je škoda peněz za tuto značku. Ale je to již mimo téma, omlouvám se.
  • 22. 10. 2008 9:01

    Tomáš (neregistrovaný)
    Mám taký dotaz, na který mi jistě nějaký znalec odpoví. Dohledá policista podle zelené karty, zda platím či neplatím povinné ručení?
  • 22. 10. 2008 9:06

    anonymní
    Dobrý den,

    policista ne, toho to ve své podstatě nezajímá a spokojí se s platnou zelenou kartou. Ale ČKP porovnává databáze pojištěných a registrovaných vozidel a ta nepojištěná bude od 1.1.2009 tvrdě vymáhat.

    S pozdravem

    Jan Žalčík
  • 22. 10. 2008 10:00

    anonymní
    Pokud nebude mít cajt v autě comp napojený na databázi ČKP, tak asi ne. Tu zelenou kartu by pojišťovna musela vystavovat až po zaplacení pojistného, nikoliv předem, jak se dělo doteďka. To zaplacení a vystavení zelené karty by se muselo stihnout před 1.1., nebo by do vystavení zelené karty nesměla vozidla vyjet. Ještě za socíku se hradilo povinné ručení až do 28.2., ale už si nepamatuji, od kdy platilo. Kdyby od 1.1., tak motoristé jezdili 2 měsíce bez zaplacení, a přesto pojištění? Že povinné ručení na osobák stávalo 144,- Kčs, nemá snad ani cenu připomínat ... Pro rejpaly: kolikrát se zvýšila cena pojistštění a kolikrát šly nahoru ceny nových vozů či náhrad hrazených z povinného ručení? Trochu nepoměr, ale pojišťovny jsou tu od toho, aby generovaly zisk a ne od toho, aby někoho chránily před nepříjemným finančnín dopadem. A že je tak "nevýhodné" pro pojišťovny, že se perou o klienty a na trh povinného ručení přicházejí ještě nové pojišťovny ...

    Doteďka jste taky v autě nemusel mít doklad o zaplacení pojistného, měl jste takovou tu kartičku ("doklad o pojištění zodpovědnosti z provozu vozidla"), kterou v posledních letech pojišťovny ani každý rok nevystavovaly. Já měnil bydliště a s hrůzou jsem zjistil, že ta kartička byla několik let stará, ale pojišťovák dělající změnu bydliště mne ujistil, že je to tak v pořádku. Nevím, zda se tak dělo z úsporných důvodů, ale pojišťovna stejně zasílala předem zelenou kartu na další rok, tak tam tu kartičku platnou pro daný rok mohla přidat (původně to, tuším, bývalo celé na 1 papíru A4 - zelená karta, kartička a složenka na zaplacení. No a když člověk nezaplatil a nezpůsobil nehodu, tak se při silniční kontrole na nic nepřišlo. Proto nějaké změny, protože zjistili, že v pohodě jezdí hafo vozidel nepojištěných.

    V článku mi chybí jakási přehledná tabulka, kde jsou srovnány jednotlivé pojišťovny, kategorie vozidel, řidičů a výše škod, výše pojistného a přehled konkrétních asistancí pro ten který druh pojištění. Kalkulátor se zadáváním konkrétních dat není to pravé ořechové, co bych chtěl.
  • 22. 10. 2008 14:42

    Fido (neregistrovaný)
    Proc po zaplaceni? Kazda pojistovna vam vystavi docasnou zelenou kartu platnou maximalne jeden mesic a rocni kartu vam posle az po zaplaceni pojistneho.
  • 23. 10. 2008 3:10

    Patrik Chrz
    Tu zelenou kartu by pojišťovna musela vystavovat až po zaplacení pojistného, nikoliv předem, jak se dělo doteďka
    Nic takového. Nikdo pojišťovně neurčuje, jakým způsobem se dohodne s klientem na placení pojistného, může to být třeba jednorázová platba za 10 let zpětně :). Důležité je, že smlouva je sjednána a pojišťovna povinna plnit.
    Ještě za socíku se hradilo povinné ručení až do 28.2., ale už si nepamatuji, od kdy platilo. Kdyby od 1.1., tak motoristé jezdili 2 měsíce bez zaplacení, a přesto pojištění?
    Ano, přesně tak to bylo. Tehdy byl systém odlišný. Dnes je smlouva platná od momentu sjednání, dříve bylo auto pojištěno automaticky - ze zákona již svojí existencí, žádná smlouva nebyla třeba, bylo třeba jen zaplatit.
    Původně toto pojištění součástí ceny pohonných hmot, poté bylo odděleno.
    Cena se stále zvyšovala (udávaná cena byla v roce 1974) s tím, jak rostl počet automobilů a s tím související počet nehod a jak se měnila skladba automobilového parku (a tedy výše škod). Po revoluci samozřejmě hrálo velkou roli i zvýšení mezd a tedy cen oprav - dneska se už máloco opravdu opravuje, dneska se prostě "vyměňuje".
    Své sehrála i demonopolizace trhu. V době, kdy měla vše v rukou ČP, tak si brala z celého úhrnu 5 % na servis spojený se zajištěním fungování systému. Nyní se odhaduje, že tento servis pohltí asi 20 % z vybraného pojistného a přesto to není výrazně lukrativní business. ČPP se svojí agresivní cenovou politikou v roce 2005 dostala téměř k nucené správě (nakonec to skončilo jen nějakými omezeními od ministerstva financí).
  • 23. 10. 2008 10:12

    BornÝ (neregistrovaný)
    Chcete tvrdit, že by pojišťovna přistoupila na platby třeba 10 let nazad? Co vím, tak dělají drahoty se čtvrtletními či pololetními platbami a dokonce je některé ústavy finančně znevýhodňují.

    U ostatních pojistek, pokud do nějaké doby nezaplatíte, tak v souladu s Občsným " zákoníkem zanikají, ale pojišťovny po Vás

    Co se týče cen nových vozidel a jejich oprav - tak ceny nových aut nevzrostly oproti minulému režimu tolikonásobně jako vzrostly cen oprav. Jak píšete, už se neopravuje, ale vyměňuje. Nicméně ona výměna by měla vyjít levněji než oprava. Pokud vezmeme plechařinu, tak vám počítají na dm2 a ty peníze za opravu jsou šílené. Nebo barva - ta se odměřuje na mililitry a cena je rovněž šílená. Bohužel jsou šílené i ceny nové plechařiny - Škodovka nedávno (ono už to možná nějaký ten pátek bude - jak ten čas letí ...) třeba hodně zdražila díly často na autech měněné (vč. plechařiny) a zlevnila nebo nechala nastejno díly "držáky" - třeba startery se moc nemění. Když pak vidíte třeba leták Auto-Kelly, kde kus výfuku v originále na Octávku stojí přes 6 tisíc a u Auto-Kelly pod 3 tisíce nebo světlomet 3.707,- / 1.607,-, tak je to na pováženou. Některé díly se sice dělají v Číně, ale řadu dílů dodává zcela stejný výrobce jak do prvovýroby, tak jako "originální náhradní díly" (ty akoráte ve Škodovce olepí nálepkami VW/Seat/audi/Škoda originál náhradní díl, přebalí do hezkého pytlíku a napočítají si za to nemalý peníz) tak i na náhradní díy k ostatním prodejcům. Ale třeba novou baterku do škodovky jsem sehnal nejlevněji kupodivu právě jako originál náhradní díl ve škodovce - a to ještě v onom průhledném plastu - toto provedení se nedalo sehnat ani u výrobce baterií - v Akumě - protože je určeno pro mne z nepochopitelných důvodů jen a jen do prvovýroby a do škoda autorizovaých servisů (ten průhledný plast je dobrý pro to, abych viděl, kolik je tam elektrolytu bez otevírání zátek jako u "černých" baterek - i když ja baterka bezúdržbová, tak občas potřebuje dolít). Chápal bych vyšší ceny u dílů na zahraniční vozy, ale u tuzemských s levnou pracovní silou jsou vysoké ceny neopodstatněné.
  • 23. 10. 2008 10:43

    Patrik Chrz
    Chcete tvrdit, že by pojišťovna přistoupila na platby třeba 10 let nazad? Co vím, tak dělají drahoty se čtvrtletními či pololetními platbami a dokonce je některé ústavy finančně znevýhodňují.
    Ne, chci tvrdit, že by pojišťovna mohla přistoupit na takovéto podmínky, aniž by to odporovalo zákonu.
    U ostatních pojistek, pokud do nějaké doby nezaplatíte, tak v souladu s Občsným " zákoníkem zanikají, ale pojišťovny po Vás
    Ano, není-li v pojistných podmínkách uvedeno jinak. Zpravidla po 6 měsících neplacení, v případě první platby po 3 měsících.
    Ale konkrétně u povinného ručení je zákonná úprava odlišná. To zaniká až měsíc po doručení upomínky o neplacení a nikde není uvedeno, jak dlouho muže pojišťovna "tolerovat" ono "jetí na dluh". Samozřejmě pro ní je výhodné co nejdéle, protože to pak může vše vymáhat po pojistníkovi a naopak (v souladu s pojistnými podmínkami) a v případě pojistné události po něm vymáhat i zaplacené plnění nebo jeho část.
  • 22. 10. 2008 13:13

    Pepa (neregistrovaný)
    Pokud ma v aute terminal, tak se muze podivat sam, jinak muze zavolat radiem na dispecink, kde kikina obratem prolustruje. Takze ano, dohleda.
  • 23. 10. 2008 2:40

    Patrik Chrz
    Co policisty má zajímat je to, jestli máš povinné ručení sjednáno - a to evidentně máš, když máš zelenou kartu.
    To jestli ho platíš nebo ne, je pouze věc mezi tebou a tvojí pojišťovnou, policajtům do toho nic není.
  • 22. 10. 2008 10:54

    Jup (neregistrovaný)
    Povinné ručení lze zrušit okamžitě deponací značek, jedinou možností tedy není čekat na konec pojistného období a dávat výpověď 6 týdnů před ním. Deponace značek na úřadě mě stála 100 Kč, vyjmutí z deponie 0 Kč. Deponaci oznámit stávající pojišťovně, uzavřít nové ručení a vyjmout značky z deponie. Lze stihnout za dopoledne, záleží na délce fronty a rychlosti příživníků na úřadě. Potom pohlídat, aby stará pojiš'tovna do 2 měsíců poslala potvrzení o bezeškodním průběhu (a zbylé peníze z pojistného) a předat ho nové. Absolvoval jsem počátkem roku 2008 2x - Generali poslala potvrzení i prachy za 2 týdny, ČPP se do 2 měsíců o týden nevešla, ale dohodou se zástupcem Wuestenrotu se mi podařilo pozdržet automatické zvednutí sazby.
  • 22. 10. 2008 12:49

    Jarmila (neregistrovaný)
    Když jsem převáděla povinné ručení z jedné pojišťovny do druhé, uvedla jsem jako důvod zrušení PR prodej auta. Bylo zrušené ještě ten den, až mi spadla čelist.
  • 16. 11. 2008 13:53

    Jiří Kuchta
    Na tom není nic divného. Podle zákona končí pojistná smlouva okamžikem změny majitele, ale s omezením na to, že to pojišťovna neudělá zpětně před okamžik než se o tom dozvěděla. Takže když půjdete na pojišťovnu s kupní smlouvou, nebo s techničákem kde je už jiné jméno, máte za 5 minut vše vyřízené.
  • 16. 11. 2008 20:54

    anonymní
    Ona to paní Jarmila myslela spíš tak, že potřebovala změnit pojišťovnu, aby ušetřila nějakou kačku, tak šla do té původní pojišťovny, tam jim nalhala, že auto prodala, a oni ji pojištění zrušili, aniž by chtěli vidět nějakou smlouvu...
  • 28. 1. 2009 19:06

    Dosek (neregistrovaný)
    Nerad lžu, chtěl bych aby vše klapalo dle zdravého "selského" rozumu. Zlikvidoval jsem ekologicky automobil, Vše dle zákona a s příslušným potvrzením. V Kooperativě mi odmítli zrušit povinné ručení, prý až po odhlášení z registru vozidel. Potvrzení o likvidaci a tedy neexistenci vozidla je nechalo v naprostém klidu. Nejde mi ani tak o prodělané (ukradené) peníze ale hlavně o to, že s těma blbama budu muset jednat znovu.(poradili, abych předstíral prodej a vše pujde hladce) Zašel jsem tedy na registr vozidel ( Jeremiášova ul. Praha 5) a 15 minut poslouchal bezduché tlachy ůředníka v důchodovém věku do telefonu, než jsem dostal příslušný formulář k vyplnění. Padlo mi pořadové číslo 202, na tabuli zářilo č.28 a bylo 8.15 ráno. V poledne vyřizovali žadatele č.79 a já přestal doufat že se dnes dostanu na řadu. Kolem 14té hodiny a odbavovaného žadatele č.130 jsem odešel z čistě lidských důvodů a vrátil se za 2 hodiny. A stal se zázrak - na tabuli zářilo číslo 232 (pozastaven výdej poř. lístků) a mě bylo jasné že dnes již na řadu nepříjdu. Nevadí, zítra je taky den. Pro jistotu se ale objednám "on-line" na nejblišší volný termín, což je za 10 dní. Sichr je sichr.
  • 28. 1. 2009 21:42

    Jiří Kuchta
    ... a tak vás za mírný poplatek pojišťovna chrání před daleko vyšší pálkou od ČKP nebo alespoň od nutnosti jim vysvětlovat, že pojistné neplatíte, protože auto už není.
  • 22. 10. 2008 13:19

    čtenář (neregistrovaný)
    Dobrý den,
    chtěl bych upozornit redakci, ať dělá porovnání důsledně a neporovnává jablka s hruškami.
    V článku porovnáváte ceny připojištění čelního skla, ale ČPP má v této ceně pojištěna všechna skla na vozidle a ne jako ostatní pojišťovny pouze čelní. Toto se Vám vyplatí hlavně když Vám vykradou auto, protože to čelním sklem určitě nepůjdou. Prosím o trochu odborné péče v porovnání.
  • 7. 2. 2010 0:31

    asd (neregistrovaný) ---.usr.iklub.sk

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).