Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Povinné ručení 2009 – podrobný přehled od BornÝ - Já osobně mám sjednáno povinné i havarijní pojištění...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 10. 2008 9:00

    BornÝ (neregistrovaný)
    Já osobně mám sjednáno povinné i havarijní pojištění u Kooperativy. Když jsem si jej sjednával po demonopilizaci České pojišťovny, právě ČP jsem odmítl z důvodu, že po převratu vypověděla všem slušným beznehodovým řidičům havarijní pojištění natvrdo s tím, že řidiči platí malé částky. Kdyby se zachovala džentlmensky a nechala staré pojistky chvilku doběhnout (po převratu se dost obměňoval vozový park pocházející hlavně z RVHP), tak by si motoristé sami časem uzavřeli nové pojistky na nová auta za nové, vyšší ceny, a to bez násilného rušení stávajících pojistek. Tak jsem se zapřisáhl, že k ČP již nikdy, i kdyby slibovali nemožné. Obdobně postupuji, když mne nase*e nějaká banka, nějaký obchod atp.

    U Kooperativy mám maximální bonus a vlastní pojištění jsem zatím nevyužil. Co však občas jako majitel Škodovky využívám, jsou asistenční služby k pojistce. Když jsem tenkrát pojistku uzavíral, celkem jsem se ani o asistenční služby nezajímal, proč taky, prodejce sliboval, jak jsou dnes škodovky kvalitní a že už nejsou to co bývaly. Ano, už není éra poruchových DODO 120tek, ale škodovky v žebříčcích spolehlivosti stále zaujímají spodní příčky. Ač je vůz pravidelně servisován v autorizovaném servise, nezklame v poruchovosti zrovna když to člověk nejméně potřebuje. Závady se staly shodou okolností v okresním městě, cca 20 km od bydliště a jak jsem si zjistil později, ostatní pojišťovny neposkytují asistenční služby v místě bydliště a v okruhu cca 50 km od bydliště. Takže být u jiné pojišťovny, zásahy platím ze svého.

    Zastavil jsem na zákazu, vytáhl klíček ze zapalování a šel si koupit do lékárny léky. Dvě minutky. Když jsem se vrátil zpátky do auta a chtěl nastartovat, nešel klíček do spínací skříňky. Volant zamčený, auto tedy nešlo ani odtáhnout na laně. Tak jsem zavolal asistenci, že potřebuji auto naložit a odtáhnout do servisu. Ještě že přijel odtah s rukou, ten klasický, co natahuje auto smykem, by měl asi problém s naložením (na zákazu stálo více vozidel v koloně, takže odtahovací vůz by neměl kde (před nebo za nepojizdné auto) zastavit a nakládat.
    Jak jsem pak nezávisle zjistil u servisu, který odtahovku provozuje, u značkového škoda servisu i u firmy opravující zámky - tak tato závada je u škodovek s oboustrannými klíči "běžná". U starých jednostranných klíčů se závada nevyskytovala. Takže pokrok je u škodovky cestou zpět!
    Když jsem pozoroval a slyšel nadávání mechanika u práce, kdy nemohl spínací skříňku odvrtat a musel rozdělat celé řízení včetně tyče s klouby ... usoudil jsem, že škodvka je opravdu výkřik techniky. Já škubal volantem, ale zámek jsem neurval. Nechápu tedy, proč jdou škodovky tak lehce ukrást.


    Přijel jsem, zaparkoval na placeném stání a šel cosi zařizovat. Když jsem se vrátil, pustil si rádio, uložil věco do kufru a chtěl nastartovat. Nic. Bez jakýchkoliv nástinů závady předem. Zvedl jsem kapotu, žádné přehryzané kabely neobjevil, ostatní spotřebiče fungovaly. Tak jsem zase zavolal asistenci, odtahovka byla zrovna na obědě, tak se cestou stavila, bez odtahového auta. Vypadalo to na cívku starteru, ale zkusili nastartovat auto přes kabely. Podařilo se. Prý jak tam mám dlouho baterku - říkám necelé dva roky, je značková, originál Akuma. z autorizovaného servisu. No tak to prý může být taky baterka v háji. To celodenní svícení jí na výdrži rozhodně nepřidá. Tak mne odtahovat nemuseli a já hned jel do jednoho servisu, který je poblíž a dělá hlavně autoelektriku. Mechanik natahal hafo měřících kabelů (připadal jsem si jak na EKG) s diagnozou - auto chybně dobíjí. Vyjel z PC několik grafů (zase jak výstup z EKG) s tím, že tam jsou nějaké křivky při zátěži (svícení, ventialce ...), které tam být nemají, ale že u škodovek je to běžná závada. Tak mi měnil na alternátoru diodový blok a ještě kus elektroinstalace, kde se proud z alternátoru ztrácel. Na baterku šlo snad jen 10,2 V a má jít někde kolem 13 V, abych nekecal. Grafy před a po opravě mám někde ddoma. A upozornil mne, že přes stáří baterky necelé 2 roky budu rád, jestli v zimě opět nevyužiji asistenčních služeb. A opět potvrdil, že špatný stav elekriky na vozidlech je díky celodennímu svícení. Tak aspoň vidím, že ono svícení nebylo zavedeno v důsledku vyšší bezpečnosti na silnicích (výsledky nehod, vyšší materiální škody, zranění či úmrtí hovoří zcela jasně, že celodenním svícením se situace nezlepšila, ale naopak ještě zhoršila), ale z důvodů větší spotřeby náhradních dílů a kapacit autoservisů a tím i prodražení celého ježdění. O přínosu v plnění plánu pokut Policií ČR nemluvě. Tato závada mne načapala cca měsíc po roční prohlídce. Nějaké závady při ní odstraňovali, na tohle zřejmě nepřišli. Auto zatím jezdí, svítí, hraje, tak uvidím, co s ním udělají mrazy a další nepříznivé jevy.

    Ve škoda-servisu jsem zjistil, že odtah v rámci města stojí bez pětikačky tisíc korun. A jelikož mne škodovka servisovaná pravidelně ve značkovém servisu vyšplouchla již mnohokrát, (a když slyším ve frontě na přejímací techniky, co všechno se na těhle autech může po.r.t a kolik stojí odstranění závad) asistenční služby Kooperativy v rámci pojištění se zcela jistě vyplatí. Aspoň u výkřiků techniky z Mladé Boleslavi.
  • 22. 10. 2008 10:32

    anonymní
    "Když jsem si jej sjednával po demonopilizaci České pojišťovny, právě ČP jsem odmítl z důvodu, že po převratu vypověděla všem slušným beznehodovým řidičům havarijní pojištění natvrdo s tím, že řidiči platí malé částky. Kdyby se zachovala džentlmensky a nechala staré pojistky chvilku doběhnout (po převratu se dost obměňoval vozový park pocházející hlavně z RVHP), tak by si motoristé sami časem uzavřeli nové pojistky na nová auta za nové, vyšší ceny, a to bez násilného rušení stávajících pojistek. Tak jsem se zapřisáhl, že k ČP již nikdy, i kdyby slibovali nemožné. Obdobně postupuji, když mne nase*e nějaká banka, nějaký obchod atp."


    No Vy jste hrdina. Miluju tyhle laiky, kteří hovno vědí o podstatě věci, ale hrozně by chtěli radit, jak se to má dělat. Jak se Vám žije s pocitem, že všemu rozumíte, všude jste byl a všechno poznal? A jak se s Vámi žije Vašemu okolí?
  • 22. 10. 2008 12:12

    anonymní
    Mne se žije celkem dobře (nebýt modroptáckých prudičů, tak ještě mnohem lépe) a jak mému okolí - to mi je celkem jedno. Každý uvažuje tak, jak se mu to hodí. Mne při rozhodování vede selský rozum, někdo jiný se hold nerozhodne bez titulu a 20ti excelovských tabulek.
    Uvádím, co se stalo kdysi, za hrdinství to nepovažuji ani neradím, jak se to "hovno" má dělat. Ale asi by se takto logicky choval každý normální člověk, když jej někdo nakrkne. Někdo nadává na bankovní poplatky, jiný na poplatky ve zdravotnictví, další na drahé bydlení ...
    Vy taky jdete ke stejnému obchodníkovi, když vám prodá 2 dny staré pečivo jako čerstvé a ještě k tomu za dvojnásobek ceny oproti jinému obchodníkovi nebo když se na jogurtu strefí cenovým štítkem zrovna na datum spotřeby?

    Nebo jste zaměstnanec či dealer ČP a klesají vám prodeje, tak kolem sebe kopete?
  • 22. 10. 2008 12:43

    anonymní
    Jenže ten Váš selský rozum je pouze selský rozum. Nemáte žádné ekonomické podklady, jen se domníváte. Prostě typický hospodský chytrolínek, kterej si myslí, jak cenné jsou jeho postřehy.
  • 22. 10. 2008 14:14

    anonymní
    Nepotřebuji žádné ekonomické podklady, abych si vybral to co jsem si vybral. Do hospody nechodím s tím selským rozumem jsem si vybral třeba stavebko, účet v bance. Nedělejte z komára velblouda, když to není nutné. Když mi někdo neřekne negativa stavebka, tak k němu další cyklus uzavřít nepůjdu. Když mi řezník prodá nasmrádlé maso, taky už k němu nepůjdu a studovat VŠ kvůli tomu taky nebudu

    Pro Pepu níže: celodenní svícení má opravdu neblahý vliv na elektrickou soustavu vozu. A je to i veliká ekologická zátěž. Ostatně, vyspělé státy uvažují o tom, že celodenní svícení s určitými úpravami zruší.
    Pokud jedete Praha-Bratislava do dálnici, tak tam dobíjení stíhá. Ale pokud jedete po městě, neustále stojíte nebo jedete někde po vesnici a mezi nima, kde když to rozjedete na 70 a hned zase musíte zpomalovat z důvodů zatáčky či hrbolů, tak tam alternátor při zapnutých světlech a topení nestíhá. Tudíž nějakou dobu část elektriky jde z baterie, pak z alternátoru a tyto cykly samozřejmě nemají dobrý vliv zvláště na baterii. Alternátor totiž dává potřebný proud až od několika tisíc otáček, při nižších otáčkách také něco vyrábí, ale málo. A při volnoběžných otáčkách (stání) dává vůbec málo - to mi můžete ověřit někde ve tmě, kdy postřehnete, že výkon světel při volnoběhu klesne. Proč někteří výrobci osazují auta LED světly pro denní svícení, případně jinými žárovkami s nižším příkonem? A že třeba xenony nejsou pro denní svícení vůbec vhodné ... Praskají i normální žárovky, což je rovněž velká zátěž pro životní prostředí.
  • 23. 10. 2008 14:42

    anonymní
    Celodenní svícení je velká ekologická zátěž... No jístě, při výkonu motoru nějakých 70 kW je 120 W za žárovky sakra poznat... A co takhle klimatizace, to jistě ekologická zátěž není, že?

    Asi mám divné auto - za 4 roky jsem měnil 1x žárovku v SPZ a 1x ve 3. brzdovém světle... Ale je fakt, že to není Fóbie, ta měla opravdu spotřebu 4 přední žárovky do roka, a to v době, kdy se povinně svítilo jenom v zimě.
  • 23. 10. 2008 15:08

    anonymní
    Ano, je to velká ekologická zátěž. I to auto má díky vyššímu odběru proudu sice o trochu, ale vyšší spotřebu má. Zrovna tak jako když nevypnete TV přes hlavní vypínač, ale necháte jej v pohotovostním stavu, tak něco málo žere. Když to vynádobíte počtem (nejen TV) přístrojů na planetě, zjistíte, že nějaká ta elektrárna jede jen na tyhle účely. Pokud je to elektrárna vodní, tak neškodí, ale když je to uhelná nebo v Americe na ropu či plyn, tak u těchto elektráren jsou ještě další nezdravé jevy. Není to z mé hlavy, ale už jsem to několikrát nezávisle na různých zdrojích četl. A nejsem taky žádný GreenSpace... Dostali jsme se trochu mimo téma, ale svět se snad kvůli tomu nezboří.

    Žárovky se mění častěji, než uvádíte Vy (nebo jezdíte s nesvítícími žárovkami - o taková vozidla není na našich silnicích nouze), rovněž tak baterie. Otec na Cliu třeba mění v hlavních světlometech po 2 - 3 měsících - už to říkal i v servisu, ale tam mu řekli, ať se nediví, že je to normální, zvláště na horkého počasi nemají žárovky žádné chlazení a tak odcházejí. Leze to i do peněz.
    Když se nesvítilo, vydržela mi baterka 4 a 5 let, ta poslední je stará necelé 2 roky a v servisu mi už prorokují její blížící se konec.

    Nebo asi fakt máte divné auto ...
  • 24. 10. 2008 9:56

    anonymní
    Na spotřebu má daleko větší vliv prasácká jízda a nepředvídavost většiny řidičů (přece nesundám nohu z plynu, když vidím, že auto přede mnou brzdí, lepší je dojet těsně za něj a pak brzdit taky, že jo).

    BTW předpokládám, že bych měl vědět lépe než Vy, jestli jsem na svém autě měnil žárovky nebo ne. A s nesvítícími opravdu nejezdím. Takže ve Vašem případě bych spíše změnil servis a nechal si proměřit elektrickou soustavu tam, kde to umí.
  • 24. 10. 2008 12:37

    anonymní
    Gratuluji vám k dobrému autu, u kterého nemusíte žárovky obměňovat příliš často.
    Výrok o nesvítících autech vychází ze zkušeností, že potkávám velice často i v zimním období "motocykly". Až na poslední chvíli poznám, že to není motorka, ale auto a nesvítí mu jedna strana. Pravda, nemusí být být jen žárovkami, může to být spálená pojistka a u aut se dělá každá půlka osvětlení auta na jinou pójistku. Když pak potkáte auto svítící jen na půl, a ta nesvítící strana je ještě do středu vozovky a to auto nejede vpravo v pravém jízdním pruhu, ale jede středem po bílé středové čáře, která jej asi v té tmě vede, tak je to fakt supr.

    Jestliže jste četl příspěvky důkladně, tak jsem absolvoval roční prohlídku, kde mi nic nezjistili. Následně po nemožnosti nastartovat jsem vyhledal jiný servis, který mi proměřil a opravil elektrickou soustavu. Takže dík za vaše rady o změně servisu a nechání si přeměřit soustavu - už se tak stalo i bez vašich rad. Vy byste po absolvování kontroly v servisu jel ještě sám od sebe do jiného servisu, abyste měl jistotu, že ten první vám to udělal dobře a že váš plechový miláček vás nikde nevypeče? Nebo byste jezdil do servisu pro jistotu 12x ročně?
  • 24. 10. 2008 15:00

    anonymní
    "Až na poslední chvíli poznám, že to není motorka, ale auto a nesvítí mu jedna strana." - To je právě o té předvídavosti... Protože já od počátku předpokládám, že to není motorka, ale stoosmačtyřicítka Tatra, které svítí jenom pravé světlo ;-).

    A pokud bych byl nucen měnit žárovky každé 2-3 měsíce, tak bych do jiného servisu nejspíš jel, nebo byl se přinejmenším poohlédl po jiné značce žárovek.
  • 24. 10. 2008 21:59

    anonymní
    Pokud však potkáte "motorku" i v létě, není to nic neobvyklého, že v létě jezdí motocykly. Takže můžete předvídat, že jde o osmačtyřicítku a ono jít o ni nemusí. Ale jezdit furt pravou stranu pangejtem, abych se nesrazil s debilem, co mu nesvítí jedna strana a tudíž jede středem vozovky, není to pravé ořechové. Z praxe: osmačtyřicítky se už na silnicích tolik nevyskytují, ale třeba u hojně rozšířených Fabií patří levé nesvítící světlo k bontómu - u světlometu je nevhodně umístěná baterka a ne každý se chce s výměnou žárovky mořit (zvláště někde na silnici, v dešti, v mrazu), a tak čeká, až někdy pojede do servisu s ještě jinou závadou, kde mu pak žárovku vymění, a do té doby jezdí bez světla.

    Výměnu servisu ani jiná značka žárovek nepomůže, i když i toto se zkoušelo. Není to z mé hlavy, ale několikrát jsem o tom nezávisle četl i slyšel: žárovky ve světlometu se nadměrně zahřívají a pokud jezdíte třeba po městě, kde ještě furt stojíte, tak se žárovky přehřívají a odcházejí. Mám na mysli hlavně H4 nebo ted si nejsem jistý, zda H1 či 7 s vysokým příkonem. Proto třeba v severských zemích, kde svícení ve dne nastolili kvůli zcela jiným klimatickým podmínkám než máme my a polární noci, se používají na denní svícení vedle současných LEDek žárovky s menšími příkony. No a u xenonek jsem již mnohokrát slyšel či četl doporučení, že xenonky jsou pro denní svícení krajně nevhodné právě z důvodu jejich brzkého odporoučení se a finanční náročnosti výměny, kterou už ani svépomocí někde na silnici při zastavení cajtem neuděláte.
    Ještě mne napadlo, že byste mi mohl vytknout, že na žárovky, resp. jejich skleněné banky, saháme holými prsty, proto žárovky odchází. Ne, nesháme, víme, že jim lidský pot škodí.
  • 25. 10. 2008 19:51

    anonymní
    "pokud jezdíte třeba po městě, kde ještě furt stojíte, tak se žárovky přehřívají a odcházejí. ". Jasně, zatímco pokud se v tom městě pohybujete, tak se žárovky super ochlazují a nepraskají. Já sice chápu, že každý nemůže mít znalosti z termomechaniky, ale už nechápu, že někdo může věřit naprostým kravinám. No ale na něčem servisy vydělávat musí, přece se neřekne, že elektrika u Fóbie je navržená naprosto zhovadile, prostě to svedeme na letní zácpy ve městě... HOWGH.
  • 18. 11. 2008 8:32

    anonymní
    Ale ony se ty žárovky skutečně lépe chadí při 100km rychlosti než při pojiždění městem na "červenou vlnu".
    Servisy vydělávat musí, to máte pravdu, ale jak se má člověk bránit výměně žárovky, když nesvítí a platí tady tak blbé předpisy - svícení ve dne?
    Nevlastníme Fabii, a žárovky nám taky praskají.
  • 23. 10. 2008 15:03

    anonymní
    Další cyklus stavebka? Kolik těch cyklů jste již stačil absolvovat že jsem tak smělý? Pokud máte víc jak druhý, tak Vás selský rozum nejspíš zradil. Mimochodem vybírat jakýkoli finanční produktu, podle osoby dealera je docela zcestný přístup. Každá instituce, ať má sebelepší produkt, má mezi svými agenty pitomce. Rozhodovat by měla zásadně fakta a čísla.
  • 3. 1. 2009 15:09

    T.o.n.a (neregistrovaný)
    Ty jsi prostě vůl,ovšem s jiným než selským rozumem.....vůbec jsi nic nepochopil.......a jako chytrolín mi připadáš spíš Ty sám
  • 22. 10. 2008 12:53

    anonymní
    Jste totiž takový ten prototyp univerzálního rozumbrady, který se vyjadřuje k čemukoli. PR počínaje, poplatky ve zdravotnictví a lety do kosmu konče.
  • 22. 10. 2008 23:00

    Jezevec (neregistrovaný)
    Koukám, že kdo se vyjádří jinak než velí váš chyytrý, studovaný rozum plný ekonomických podkladů, tak je univerzální rozumbrada. Bohužel jste tu jen cosi zaplácal, nic podstatného k tématu či nějakou zkušenost s něčím, na co by si jiní mohli dátzpozor.
  • 22. 10. 2008 13:24

    Pepa (neregistrovaný)
    Baterku nehuntuje denni sviceni. Pokud je elektricka soustava v poradku, je ji to celkem jedno. Co ji vadi, jsou kratke pojizdky, kdyz se nestiha dobijet. A pokud mechanik tvrdi, ze celodenni sviceni elektriku huntuje, tak mluvi o nejakem hodne starem modelu auta, kde se s tim opravdu nepocitalo. NOva auta to zvladaji bez problemu. Kdyz mluvime o Skodovce, najezdil jsem 200 kkm s Felicii, nasledne 160 kkm s Fabii a ted dalsich 45 kkm s dalsi Skodovkou a i kdyz me potkaly ruzne zavady, elektrika to nebyla (odchazejici zarovky u Fabie vyresil novy kabel se Zenerkou...). Stejnou zkusenost maji i kolegove s dalsimi firemnimi Skodovkami...
    I Akuma dela ruzne rady baterii a u tech nejlevnejsich kvalita znacne kolisa. Jedna vydrzi 5 let, jina 2. Ale uz kolegovi odesla i 2 roky stara silver Bosch...
    S hodnocenim CP souhlasim, likvidoval jsem u nich pojistnou udalost a te byrokracie a nefungujicich systemu a procesu tam bylo na mne moc. U Allianz i Kooperativy to fungovalo lepe.
  • 25. 10. 2008 0:37

    Pavel (neregistrovaný)
    Kupte si něco jiného než Škodovku a nepotřebujete asistenční služby.
  • 27. 10. 2008 8:08

    anonymní
    Děkuji za radu, měl jsem v životě 2x novou škodovku s ujišťováním prodejce, že nová generace už není to co bývalo kdysi. Možná není, u jiných značek však jde pokrok rovněž kupředu.
    Samozřejmě, že příště půjdu do jiné značky.
    Řada mých známých mi Škodovku taky rozmlouvala, ale já hájil "zlaté" české ručičky. Co jsem si všiml, tak lidi, co přesedlali ze Škodovky na jinou značku, už se nevracejí (míním tím koupě nových vozů - ne když si někdo přiveze šrot ze západních vrakovišt a vše se mu se*e a pak je rozčarován z nové škodovky, že ta se ser* jen málo. Statistiky spolehlivosti škodovek nehovoří příliš lichotivě, i když to už nejsou DODO 120ky. O úrovni některých konstrukčních řešení nemá cenu psát, předraženost jak hotových, v základní verzi spartánsky vybavených výrobků, tak i náhradních dílů a přímo ošklivý design vně i uvnitř snad hovoří zcela jasně, proč je škoda peněz za tuto značku. Ale je to již mimo téma, omlouvám se.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).