Hlavní navigace

Názor k článku Povinné ručení 2009 – podrobný přehled od BornÝ - Já osobně mám sjednáno povinné i havarijní pojištění...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 10. 2008 9:00

    BornÝ (neregistrovaný)
    Já osobně mám sjednáno povinné i havarijní pojištění u Kooperativy. Když jsem si jej sjednával po demonopilizaci České pojišťovny, právě ČP jsem odmítl z důvodu, že po převratu vypověděla všem slušným beznehodovým řidičům havarijní pojištění natvrdo s tím, že řidiči platí malé částky. Kdyby se zachovala džentlmensky a nechala staré pojistky chvilku doběhnout (po převratu se dost obměňoval vozový park pocházející hlavně z RVHP), tak by si motoristé sami časem uzavřeli nové pojistky na nová auta za nové, vyšší ceny, a to bez násilného rušení stávajících pojistek. Tak jsem se zapřisáhl, že k ČP již nikdy, i kdyby slibovali nemožné. Obdobně postupuji, když mne nase*e nějaká banka, nějaký obchod atp.

    U Kooperativy mám maximální bonus a vlastní pojištění jsem zatím nevyužil. Co však občas jako majitel Škodovky využívám, jsou asistenční služby k pojistce. Když jsem tenkrát pojistku uzavíral, celkem jsem se ani o asistenční služby nezajímal, proč taky, prodejce sliboval, jak jsou dnes škodovky kvalitní a že už nejsou to co bývaly. Ano, už není éra poruchových DODO 120tek, ale škodovky v žebříčcích spolehlivosti stále zaujímají spodní příčky. Ač je vůz pravidelně servisován v autorizovaném servise, nezklame v poruchovosti zrovna když to člověk nejméně potřebuje. Závady se staly shodou okolností v okresním městě, cca 20 km od bydliště a jak jsem si zjistil později, ostatní pojišťovny neposkytují asistenční služby v místě bydliště a v okruhu cca 50 km od bydliště. Takže být u jiné pojišťovny, zásahy platím ze svého.

    Zastavil jsem na zákazu, vytáhl klíček ze zapalování a šel si koupit do lékárny léky. Dvě minutky. Když jsem se vrátil zpátky do auta a chtěl nastartovat, nešel klíček do spínací skříňky. Volant zamčený, auto tedy nešlo ani odtáhnout na laně. Tak jsem zavolal asistenci, že potřebuji auto naložit a odtáhnout do servisu. Ještě že přijel odtah s rukou, ten klasický, co natahuje auto smykem, by měl asi problém s naložením (na zákazu stálo více vozidel v koloně, takže odtahovací vůz by neměl kde (před nebo za nepojizdné auto) zastavit a nakládat.
    Jak jsem pak nezávisle zjistil u servisu, který odtahovku provozuje, u značkového škoda servisu i u firmy opravující zámky - tak tato závada je u škodovek s oboustrannými klíči "běžná". U starých jednostranných klíčů se závada nevyskytovala. Takže pokrok je u škodovky cestou zpět!
    Když jsem pozoroval a slyšel nadávání mechanika u práce, kdy nemohl spínací skříňku odvrtat a musel rozdělat celé řízení včetně tyče s klouby ... usoudil jsem, že škodvka je opravdu výkřik techniky. Já škubal volantem, ale zámek jsem neurval. Nechápu tedy, proč jdou škodovky tak lehce ukrást.


    Přijel jsem, zaparkoval na placeném stání a šel cosi zařizovat. Když jsem se vrátil, pustil si rádio, uložil věco do kufru a chtěl nastartovat. Nic. Bez jakýchkoliv nástinů závady předem. Zvedl jsem kapotu, žádné přehryzané kabely neobjevil, ostatní spotřebiče fungovaly. Tak jsem zase zavolal asistenci, odtahovka byla zrovna na obědě, tak se cestou stavila, bez odtahového auta. Vypadalo to na cívku starteru, ale zkusili nastartovat auto přes kabely. Podařilo se. Prý jak tam mám dlouho baterku - říkám necelé dva roky, je značková, originál Akuma. z autorizovaného servisu. No tak to prý může být taky baterka v háji. To celodenní svícení jí na výdrži rozhodně nepřidá. Tak mne odtahovat nemuseli a já hned jel do jednoho servisu, který je poblíž a dělá hlavně autoelektriku. Mechanik natahal hafo měřících kabelů (připadal jsem si jak na EKG) s diagnozou - auto chybně dobíjí. Vyjel z PC několik grafů (zase jak výstup z EKG) s tím, že tam jsou nějaké křivky při zátěži (svícení, ventialce ...), které tam být nemají, ale že u škodovek je to běžná závada. Tak mi měnil na alternátoru diodový blok a ještě kus elektroinstalace, kde se proud z alternátoru ztrácel. Na baterku šlo snad jen 10,2 V a má jít někde kolem 13 V, abych nekecal. Grafy před a po opravě mám někde ddoma. A upozornil mne, že přes stáří baterky necelé 2 roky budu rád, jestli v zimě opět nevyužiji asistenčních služeb. A opět potvrdil, že špatný stav elekriky na vozidlech je díky celodennímu svícení. Tak aspoň vidím, že ono svícení nebylo zavedeno v důsledku vyšší bezpečnosti na silnicích (výsledky nehod, vyšší materiální škody, zranění či úmrtí hovoří zcela jasně, že celodenním svícením se situace nezlepšila, ale naopak ještě zhoršila), ale z důvodů větší spotřeby náhradních dílů a kapacit autoservisů a tím i prodražení celého ježdění. O přínosu v plnění plánu pokut Policií ČR nemluvě. Tato závada mne načapala cca měsíc po roční prohlídce. Nějaké závady při ní odstraňovali, na tohle zřejmě nepřišli. Auto zatím jezdí, svítí, hraje, tak uvidím, co s ním udělají mrazy a další nepříznivé jevy.

    Ve škoda-servisu jsem zjistil, že odtah v rámci města stojí bez pětikačky tisíc korun. A jelikož mne škodovka servisovaná pravidelně ve značkovém servisu vyšplouchla již mnohokrát, (a když slyším ve frontě na přejímací techniky, co všechno se na těhle autech může po.r.t a kolik stojí odstranění závad) asistenční služby Kooperativy v rámci pojištění se zcela jistě vyplatí. Aspoň u výkřiků techniky z Mladé Boleslavi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).